דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
דלק מוטורס הציגה היום לשותפים העסקיים את תכניותיה לשנים הקרובות עם מגוון דגמים ומותגים חדשים, תוך שהיא מפתיעה וחושפת לראשונה את ה Voyah Courage החשמלית, רכבי NIO ותתי המותג ONVO ו Firefly, מאזדה EZ6, ודגמי דונגפנג ובראשם ה BOX החביבה.
לא הרבה פעמים אתה זוכה בזמן אמת לראות קפיץ עסקי של חברה שהיה מרוסן הרבה זמן משתחרר, וזה בדיוק מה שחוו שותפים עסקיים של קבוצת דלק מוטורס שהוזמנו לאירוע חשיפת דגמי דונגפנג לאחר שהחברה רכשה את פעילות דונגפנג בישראל מידי מטרו מוטור. את האירוע צריך לראות בהקשר הרחב יותר של התארגנות מחדש של ענף הרכב עליו כתבנו כאן לא מזמן. דלק מוטורס משקיעה קרוב לחצי מיליארד שקלים בהתארגנות מחדש, והיום החלה הפעילות להיות מוחשית מול הלקוחות השונים, כאשר החברה חשפה את דגמי דונגפנג ו-וויה, דגמי ניו, וגם את המאזדה 6 החשמלית החדשה.
במרכז האירוע עמדה חברת דונגפנג, מהיצרניות הוותיקות בענף הרכב בסין, עם כ 60.0 מיליון כלי רכב שייצרה עד היום.
הכוכבת של האירוע היא הבוקס החביבה, סופר מיני חשמלית עם מימדים פנימיים של קרוסאוברים מסגמנט גדול משמעותית, ובמחיר של 113.0 אש"ח, לצד דגמי וויה – הוויה Free קרוסאובר מפואר, והוויה Dream וואן חשמלי מפנק.
באירוע חשפה לראשונה דלק מוטורס את הוויה Courage קרוסאובר חשמלי שאמור להתחרות בטסלה מודל Y, סקודה אניאק, איוניק 5, סרס 5, דיפאל 07 ועוד - וטווחי מחיר של החל מאיזור 200.0 אש"ח. הרכב עשה שני סיבובים באולם, באורות מעומעמים ועשן, ללא אפשרות לצילום מסודר, אבל הרכב כאן, בישראל, ואלו חדשות מעניינות מאוד.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- דלק מוטורס מתרחבת - מתחילה לייבא אופנועי זונטס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוויה Courage הוא קרוסאובר חשמלי עם אורך של 4.725 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.653 מטר, ובסיס גלגלים של 2.9 מטר המעיד על מרווח פנימי עצום.
החברה לא שיתפה בפרטים טכניים או במחירים, אולם יש מספר דברים אותם כבר ניתן לומר. הוויה Courage מיוצר עם שלושה מארזי סוללה שונים 77Kw, 79kw, ו – 109Kw. שלושה דגמים מגיעים עם הנעה אחורית, ודגם נוסף עם הנעה כפולה. ההספקים השונים של הדגמים מתחילים ב 290 כ"ס ומעל 40 קג"מ ועד 429 כ"ס ו – 63 קג"מ.
הטווחים המוצהרים עומדים על 625 ק"מ, 650 ק"מ, 901 ק"מ ו 570 ק"מ, אולם אלו נתוני יצרן בסין, ולא נתונים לפי התקן WLTP. מתחשיבים שונים ניתן להניח שהטווחים WLTP יהיו בין 440 ק"מ להנעה הכפולה ועד ל – 700 ק"מ להנעה האחורית עם הסוללה הגדולה.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בדלק מוטורס לא חשפו את מחירי היעד לרכב, אולם כאמור יש להניח כי המחיר יתחיל בכ 200.0 אש"ח, תלוי בקונפיגורציה הטכנית שתיובא בסופו של דבר.
עוד הציגה דלק מוטורס בגאווה גדולה את רכב השטח ה M-Hero, עם כ 1080 כ"ס, מנוע לכל גלגל, תא נוסעים פרימיום מפנק, ויכולות שטח מרשימות.
כיבואנית דגמי ניו לישראל, דגמי פרימיום חשמליים עם אפשרות להחלפת סוללה בתוך פחות משלוש דקות, הכריזה דלק על הכוונה לייבא גם את תתי המותגים ONVO שעתיד להגיע לישראל ב - 2026, ואת תת המותג Firefly (גחלילית) שעל מנת להסביר לקהל את המקום של המותג במשפחת ניו הסבירו בדלק שהגחלילית לניו היא בדיוק כמו מותג מיני לב.מ.וו, והכוונה לייבאו עוד ב 2025. שני תתי המותגים של ניו נהנים מאותה טכנולוגיה של בטיחות והחלפת סוללות.
דלק מוטורס הציגה בסרטון מושקע גם את המאזדה EZ6 החשמלית, רכב המנהלים החשמלי של מאזדה בתצורת פאסטבק. ההנעה אחורית באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 258 כ"ס, עם כ - 33 קג"מ, סוללה של 68.8Kwh וטווח של 479 ק"מ בתקן WLTP. המימדים גדולים עם אורך כולל של 4.92 מטר, ובסיס גלגלים מרשים של 2.895 מטר. טעינה איטית של 11Kw וטעינה מהירה של 200Kw. מחירים עדיין אין, והרכב צפוי להגיע לישראל בהמשך השנה.
הדבר המשמעותי באירוע שערכה דלק מוטורס הוא החזרה של דלק לעולמות ציי הרכב עם מגוון מותגים שיכולים להיות שחקנים משמעותיים בשוק.
- 1.לרון 25/02/2025 22:07הגב לתגובה זוכשמנכל קונה מנייה היורדת זה זמן אני קונה אחריו!
- מיכה 27/02/2025 09:31הגב לתגובה זוהוא התחיל כמנהל מכירות בחברה. התקדם תחת יצחק תשובה למנכל ואחכ קנה את מניותיו והפך לבעל שליטה. איפה אתה היית שאפו לגיל.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
