Voyah Courage. צילום יצרןVoyah Courage. צילום יצרן

דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב

דלק מוטורס הציגה היום לשותפים העסקיים את תכניותיה לשנים הקרובות עם מגוון דגמים ומותגים חדשים, תוך שהיא מפתיעה וחושפת לראשונה את ה Voyah Courage החשמלית, רכבי NIO ותתי המותג ONVO ו Firefly, מאזדה EZ6, ודגמי דונגפנג ובראשם ה BOX החביבה. 

יואב פולס | (2)

לא הרבה פעמים אתה זוכה בזמן אמת לראות קפיץ עסקי של חברה שהיה מרוסן הרבה זמן משתחרר, וזה בדיוק מה שחוו שותפים עסקיים של קבוצת דלק מוטורס שהוזמנו לאירוע חשיפת דגמי דונגפנג לאחר שהחברה רכשה את פעילות דונגפנג בישראל מידי מטרו מוטור. את האירוע צריך לראות בהקשר הרחב יותר של התארגנות מחדש של ענף הרכב עליו כתבנו כאן לא מזמן. דלק מוטורס משקיעה קרוב לחצי מיליארד שקלים בהתארגנות מחדש, והיום החלה הפעילות להיות מוחשית מול הלקוחות השונים, כאשר החברה חשפה את דגמי דונגפנג ו-וויה, דגמי ניו, וגם את המאזדה 6 החשמלית החדשה.

במרכז האירוע עמדה חברת דונגפנג, מהיצרניות הוותיקות בענף הרכב בסין, עם כ 60.0 מיליון כלי רכב שייצרה עד היום.

הכוכבת של האירוע היא הבוקס החביבה, סופר מיני חשמלית עם מימדים פנימיים של קרוסאוברים מסגמנט גדול משמעותית, ובמחיר של 113.0 אש"ח, לצד דגמי וויה – הוויה Free קרוסאובר מפואר, והוויה Dream וואן חשמלי מפנק.

באירוע חשפה לראשונה דלק מוטורס את הוויה Courage קרוסאובר חשמלי שאמור להתחרות בטסלה מודל Y, סקודה אניאק, איוניק 5, סרס 5, דיפאל 07 ועוד -  וטווחי מחיר של החל מאיזור 200.0 אש"ח. הרכב עשה שני סיבובים באולם, באורות מעומעמים ועשן, ללא אפשרות לצילום מסודר, אבל הרכב כאן, בישראל, ואלו חדשות מעניינות מאוד.

הוויה Courage הוא קרוסאובר חשמלי עם אורך של 4.725 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.653 מטר, ובסיס גלגלים של 2.9 מטר המעיד על מרווח פנימי עצום.

החברה לא שיתפה בפרטים טכניים או במחירים, אולם יש מספר דברים אותם כבר ניתן לומר. הוויה Courage מיוצר עם שלושה מארזי סוללה שונים 77Kw, 79kw, ו – 109Kw. שלושה דגמים מגיעים עם הנעה אחורית, ודגם נוסף עם הנעה כפולה. ההספקים השונים של הדגמים מתחילים ב 290 כ"ס ומעל 40 קג"מ ועד 429 כ"ס ו – 63 קג"מ.

הטווחים המוצהרים עומדים על 625 ק"מ, 650 ק"מ, 901 ק"מ ו 570 ק"מ, אולם אלו נתוני יצרן בסין, ולא נתונים לפי התקן WLTP. מתחשיבים שונים ניתן להניח שהטווחים WLTP יהיו בין 440 ק"מ להנעה הכפולה ועד ל – 700 ק"מ להנעה האחורית עם הסוללה הגדולה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בדלק מוטורס לא חשפו את מחירי היעד לרכב, אולם כאמור יש להניח כי המחיר יתחיל בכ 200.0 אש"ח, תלוי בקונפיגורציה הטכנית שתיובא בסופו של דבר.

עוד הציגה דלק מוטורס בגאווה גדולה את רכב השטח ה M-Hero, עם כ 1080 כ"ס, מנוע לכל גלגל, תא נוסעים פרימיום מפנק, ויכולות שטח מרשימות.

כיבואנית דגמי ניו לישראל, דגמי פרימיום חשמליים עם אפשרות להחלפת סוללה בתוך פחות משלוש דקות, הכריזה דלק על הכוונה לייבא גם את תתי המותגים ONVO שעתיד להגיע לישראל ב - 2026, ואת תת המותג Firefly (גחלילית) שעל מנת להסביר לקהל את המקום של המותג במשפחת ניו הסבירו בדלק שהגחלילית לניו היא בדיוק כמו מותג מיני לב.מ.וו, והכוונה לייבאו עוד ב 2025. שני תתי המותגים של ניו נהנים מאותה טכנולוגיה של בטיחות והחלפת סוללות.


Firefly. צילום NIO

דלק מוטורס הציגה בסרטון מושקע גם את המאזדה EZ6 החשמלית, רכב המנהלים החשמלי של מאזדה בתצורת פאסטבק. ההנעה אחורית באמצעות מנוע חשמלי בהספק של 258 כ"ס, עם כ - 33 קג"מ, סוללה של 68.8Kwh וטווח של 479 ק"מ בתקן WLTP. המימדים גדולים עם אורך כולל של 4.92 מטר, ובסיס גלגלים מרשים של 2.895 מטר. טעינה איטית של 11Kw וטעינה מהירה של 200Kw. מחירים עדיין אין, והרכב צפוי להגיע לישראל בהמשך השנה.


מאזדה EZ6. צילום מאזדה. 

הדבר המשמעותי באירוע שערכה דלק מוטורס הוא החזרה של דלק לעולמות ציי הרכב עם מגוון מותגים שיכולים להיות שחקנים משמעותיים בשוק.   


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 25/02/2025 22:07
    הגב לתגובה זו
    כשמנכל קונה מנייה היורדת זה זמן אני קונה אחריו!
  • מיכה 27/02/2025 09:31
    הגב לתגובה זו
    הוא התחיל כמנהל מכירות בחברה. התקדם תחת יצחק תשובה למנכל ואחכ קנה את מניותיו והפך לבעל שליטה. איפה אתה היית שאפו לגיל.
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.