דלתא הגיעה לפשרה על תשלום מס מ-2014: תשלם 1.5 מ' דולר במקום 10 מ'

לאחר הפשרה, חבות המס לאחר ריבית והצמדה תעמוד על סך של 1.8 מיליון דולר לפי השער הנוכחי של המטבע. הסכום ישולם במזומן בחלקו ובחלקו האחר בהפחתת זיכוי המס של החברה. באחרונה הודיעה דלתא על הנפקת הפעילות המקומית, כשהשווי מוערך בכמיליארד שקל
איתי פת-יה | (1)

חברת דלתא מדווחת כי הגיעה לפשרה מול רשויות המס בגין שומה שהתקבלה משנת 2014 לתשלום של 10 מיליון דולר לפני ריבית והצמדה. על פי הפשרה, החברה תשלם סכום של 1.5 מיליון דולר לפי השער הנוכחי (1.8 מיליון דולר לאחר ריבית והצמדה). התשלום יבוצע חלקו במזומן וחלקו האחר בהפחתת זיכוי המס של דלתא.

זה עתה הודיעה דלתא כי תנפיק את פעילותה בישראל בבורסה המקומית, כשהשווי בהנפקה מוערך ב-1.1 מילארד שקל. במסגרת זאת, דלתאת תעמיד לציבור 20% ממניותיה. בישראל הקבוצה מפעילה כ-200 חנויות ושני אתרי אינטרנט באמצעות המותגים דלתא (169 סניפים, מהם 15 חנויות עודפים) וכן רשת ההלבשה התחתונה הפונה לקהל יעד של נשים צעירות (30 סניפים).

נוסף על החנויות שבבעלותה, מוצרי דלתא מופצים בישראל בכ-1,400 נקודות מכירה נוספות. לדלתא ישראל מועדון לקוחות המונה כמיליון איש, והמכירות לאלה ב-2019 היוו כ-60% מכלל המכירות בארץ. באשר לפעילות האונליין של החברה, זו צמחה בשלוש הרבעונים הראשונים של 2020, על רקע משבר הקורונה, בכ-215% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. פעילות האונליין של רשת פיקס צמחה בתקופה זו ב-135%. 

בדלתא ישראל מסמנים מספר מנועי צמיחה, בהם הרחבת קטגוריית הביגוד לתינוקות, התרחבות לתחום ביגוד ספורט וכן לעולמות הטיפוח, זאת באמצעות שיתוף הפעולה עם חברת Bath & Body Works, עליו הודיעה בסוף דצמבר, בצד התקשרות מול ויקטוריה'ס סיקרט להפצה בלעדית בארץ של מותג ההלבשה התחתונה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפק 07/02/2021 11:14
    הגב לתגובה זו
    הייתי בינוקיו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳