דלתא מביאה את ויקטוריה סיקרט לישראל
דלתא תפתח חנויות הלבשה תחתונה של Victoria's Secret וחנויות למותג המוביל למוצרי אווירה וטיפוח Bath & Body Works. דלתא חתמה על הסכם שיתוף פעולה להפצה בלעדית של המותגים הבינלאומיים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works
על פי ההסכם דלתא תהיה אחראית לפתיחת שתי הרשתות ולהפעלת אתרי האון ליין שלהן בארץ, החל מהמחצית השנייה של 2021.
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "דלתא מוכיחה את היכולת להביא לישראל מותגים בינלאומיים מובילים, תוך חיזוק והרחבת מערכת היחסים עם אחד מלקוחות הדגל של החברה הגלובלית – ויקטוריה'ס סיקרט""דלתא גליל" חתמה על הסכם שיתוף פעולה, לפתיחת חנויות של המותגים הבינלאומיים המובילים "Victoria's Secret" בתחום ההלבשה התחתונה, ו"Bath & Body Works" בתחום מוצרי האווירה והטיפוח – לראשונה, בישראל.
"במסגרת שיתוף הפעולה, דלתא תנהל את פעילות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works בישראל, בשותפות עם שותף אירופאי שמחזיק בזיכיון למדינות נוספות באירופה. חלקה של דלתא בשותפות הינו 60%".
החנויות של המותגים בישראל מתוכננות להיפתח החל מהמחצית השנייה של שנת 2021, וההסכם יכלול גם הקמה והפעלה של פעילות האונליין עבור אותם מותגים. הקמת רשת החנויות, כמו הקמת מערך האונליין, יתבססו על היכולות המוכחות של דלתא בישראל, אשר מפעילה את רשתות החנויות של דלתא ופיקס לצד מערך האונליין של החברה אשר רשם גידול משמעותי בשנה האחרונה.
- דלתא מורידה תחזיות - הרווח יקטן ב-18%
- המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ויקטוריה'ס סיקרט" הוקמה בשנת 1977 בקליפורניה כחברה לייצור והפצת מוצרי הלבשה תחתונה, והיא הגדולה ביותר בתחום זה בעולם, עם מחזור מכירות שנתי של כ-6.8 מיליארד דולר בשנת 2019. היא מוכרת, לצד בגדי הלבשה תחתונה לנשים, גם בשמים, קרמים ומוצרי יופי.
"Bath & Body Works" הוקמה בשנת 1990 במדינת אוהיו, וכבר בשנת 1997, הייתה רשת חנויות הטיפוח האישי הגדולה בארה"ב. בין מוצריה: תחליבי רחצה, קרמים, בשמים, נרות ומפזרי ניחוחות ביתיים. מחזור המכירות שלה צמח בעקביות בעשור האחרון והגיע ב-2019 ל-5.2 מיליארד דולר.
ויקטוריה'ס סיקרט נוסדה ע"י איש העסקים האמריקני רוי ריימונד בשנת 1977, לאחר שלטענתו לא הרגיש בנוח בחנויות ההלבשה התחתונה כשרצה לקנות מוצרים לאשתו. במילים שלו – הוא תמיד הרגיש שהמוכרות בחנויות הכלבו מסתכלות עליו כעל "פולש לא רצוי" בגלל שהוא גבר.
- 1.0 למקס סטוק: יוחחנוף נפרדת מזול סטוק - לפי שווי של 96 מיליון שקל
- מה יהיה היום בבורסה, ולמה אתם צריכים לדעת מה אמרה הנהלת אורקל?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ריימונד ואשתו גיי, שהפכה לשותפתו להקמת האימפריה, לא הכירו אישית דמות בשם "ויקטוריה" שעל שמה נקראה החברה – ריימונד פשוט אהב את השיק האנגלי של השם, וחשב שיתאים לעיצוב חלל הפנים האופנתי בחנות.
ריימונד מכר את ויקטוריה'ס סיקרט בשנת 1982 תמורת מיליון דולר לאיש העסקים היהודי-אמריקני לזלי וקסנר, יו"ר ולשעבר מנכ"ל "L Brands", חברת האם של המותג החל מאז.
ויקטוריה'ס סיקרט הייתה ועודנה מזוהה עם תצוגת האופנה השנתית היוקרתית שלה, שרצה ברציפות בין השנים 1995 – 2018, ושודרה בטלוויזיה, ברוב השנים ברשת CBS האמריקנית. בין ה"מלאכיות" של ויקטוריה סיקרט'ס שכיכבו באירוע לאורך השנים, קלאודיה שיפר, טיירה בנקס, נעמי קמפבל, אדריאנה לימה, ג'יזל בונדשן והיידי קלום. מלבד המלאכיות והאופנה, היו שם גם תפאורה ייחודית ומופעי מוזיקה של אמנים פופולריים, ביניהם ג'סטין טימברלייק, קייטי פרי, קנייה ווסט, טיילור סוויפט, מארון 5, סלינה גומז, ג'יי זי וליידי גאגא.
ויקטוריה'ס סיקרט מפעילה מאז שנת 2002 תחת המותג PINK חנויות הפונות לקהל צעיר יותר מזה של החנויות הראשית - מגיל 15 עד 22 לערך. בחנויות אלה יש בגדים לצד אביזרי טיפוח שונים. הרעיון הוא לחשוף את הקהל לרשת ויקטוריה'ס סיקרט, שאל החנויות המרכזיות שלה יעברו באופן טבעי בגיל מאוחר יותר.
Bath & Body Works היא רשת צעירה יותר, שנוסדה ב-1990. "ילדת ניינטיז" אם תרצו. אגב, הרשת גם שומרת חסד נעורים לשנות ה-90, ולא משליכה לפח האשפה של ההיסטוריה מוצרים אהובים מתחילת דרכה.
Bath & Body Works היא אמנם אחותה הקטנה של ויקטוריה'ס סיקרט תחת חברת האם L Brands, אך לאחות הקטנה יש כמה מאות חנויות יותר מלאחות הגדולה בארה"ב – 1,600 לעומת כאלף.
החנות הראשונה של Bath & Body Works נפתחה בעיר קיימברידג' שבמדינת מסצ'וסטס. בהמשך, עם ההתרחבות, נוצר צורך בהקמת מטה רחב והוא פועל בעיר קולומבוס שבמדינת אוהיו. הרשת הפכה לשם דבר ברחבי העולם, עם חנויות בלפחות 25 מדינות מחוץ לארצות הברית, בהן אוסטרליה, תאילנד, איחוד האמירויות ועוד.
Bath & Body Works מזוהה אמנם יותר עם נשים, אבל מייצרת גם מוצרים במיוחד לקהל הגברי. עכשיו נשאר לנשים רק להחליט אם כדאי להן לספר את זה לבעל שנכנס איתן לחנות...
- 3.קארין 30/12/2020 11:06הגב לתגובה זומהמם סוף סוף ויקטוריה סיקרט ופינק בישראל
- 2.YL 27/12/2020 16:17הגב לתגובה זוממליץ לראות את המותגים בחנות דלתא לחזור הביתה ו להזמין מ סין כן המותגים מיוצרים ב סין
- 1.הגיע הזמן שמישהו יביא את שני המותגים האלה לארץ.. (ל"ת)גלפ 27/12/2020 13:47הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

1.0 למקס סטוק: יוחחנוף נפרדת מזול סטוק - לפי שווי של 96 מיליון שקל
אחרי השקעה של 45 מיליון שקל בשנת 2021, יוחננוף מוכרת את חלקה ברשת הדיסקאונט (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל, תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל; הרוכשים: היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס שרוצים להכפיל את פריסת הרשת ולהגיע לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה
הקרובה ואולי גם להנפיק אותה בבורסה
ארבע שנים וקצת אחרי שנכנסה להשקעה ברשת "זול סטוק", יוחננוף מוכרת את החלק שלה (50.1%) תמורת כ־48 מיליון שקל. העסקה משקפת ל"זול סטוק" שווי חברה של כ־96 מיליון שקל. יוחננוף רכשה את המניות של רשת הדיסקאונט בשנת 2021 בסכום של 45 מיליון שקל, ובמהלך התקופה
קיבלה כ־5 מיליון שקל כדיבידנדים. עם זאת, במכירה הנוכחית היא תרשום הפסד הון של כ־4.7 מיליון שקל. למעשה אפשר לומר שיוחננוף הצליחה להחזיר לעצמה כמעט את כל ההשקעה אבל ברור שהמהלך לא התפתח כפי שיוחננוף קיוותה, והניסיון להתרחב מעבר לליבת המזון לא הניב את הערך האסטרטגי
שהיא רצתה להשיג. עכשיו היא מעדיפה להתמקד מחדש בתחום הליבה שלה שזה רשת המרכולים ולהשאיר את זירת הסטוק לשחקנים הגדולים כמו מקס סטוק.
מי שנכנס במקום יוחננוף זו חברת "שי עולמות בגליל", שבבעלות היזמים החרדים רונן גנון ושמואל אטיאס. בעקבות העסקה מחזיקים גנון ואטיאס במחצית מהבעלות על "זול סטוק", לצידם של אדיר וענונו (30%) וסער כוכבי (20%).
"זול סטוק", שנוסדה ב־2011, היא כיום השנייה בגודלה בישראל בענף הסטוק, ומונה 86 סניפים בפריסה ארצית. מחזור המכירות השנתי של הרשת עומד על למעלה מ־400 מיליון שקל, והיא
פעילה בתחומים מגוונים מריהוט וכלי בית ועד ציוד לבית הספר, מוצרי פלסטיק, חד־פעמי, צעצועים ומוצרי נוי.
על פי הערכות, שוק רשתות הסטוק בישראל גלגל בשנת 2024 כ־3.2 מיליארד שקל. גנון ואטיאס מתכננים להרחיב את "זול סטוק" בקצב מואץ יעד ההתרחבות הוא להגיע
לכ־150 סניפים כבר במהלך השנה הקרובה. בנוסף, הוא שוקלים את האפשרות להנפיק את זול סטוק בבורסה.
- יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
- יוחננוף בשותפות עם JTLV: מקימות מרכז מסחרי חדש ב-200 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סינרגיה לפעילות הדיסקאונט במגזר החרדי
בעלי השליטה החדשים מסתכלים על הרכישה ככזאת שיכולה להשתלב מצויין עם העסקים שלהם. הם ינסו לחבר בין תחום המזון שבו הם פועלים לבין עולם מוצרי הסטוק. רונן גנון, העומד בראש קבוצת "גנון גרופ", ביסס בשנים האחרונות את פעילותו הקמעונאית עם הקמת רשת המרכולים השכונתיים "שי מרקט", שנועדה להתחרות במכולות ובמרקטים הקטנים עם דגש על כשרויות מהודרות שפונות למגזר החרדי, לצד מחירים זולים ומבחר רחב בלב השכונות.