דלתא מביאה את ויקטוריה סיקרט לישראל
דלתא תפתח חנויות הלבשה תחתונה של Victoria's Secret וחנויות למותג המוביל למוצרי אווירה וטיפוח Bath & Body Works. דלתא חתמה על הסכם שיתוף פעולה להפצה בלעדית של המותגים הבינלאומיים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works
על פי ההסכם דלתא תהיה אחראית לפתיחת שתי הרשתות ולהפעלת אתרי האון ליין שלהן בארץ, החל מהמחצית השנייה של 2021.
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "דלתא מוכיחה את היכולת להביא לישראל מותגים בינלאומיים מובילים, תוך חיזוק והרחבת מערכת היחסים עם אחד מלקוחות הדגל של החברה הגלובלית – ויקטוריה'ס סיקרט""דלתא גליל" חתמה על הסכם שיתוף פעולה, לפתיחת חנויות של המותגים הבינלאומיים המובילים "Victoria's Secret" בתחום ההלבשה התחתונה, ו"Bath & Body Works" בתחום מוצרי האווירה והטיפוח – לראשונה, בישראל.
"במסגרת שיתוף הפעולה, דלתא תנהל את פעילות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works בישראל, בשותפות עם שותף אירופאי שמחזיק בזיכיון למדינות נוספות באירופה. חלקה של דלתא בשותפות הינו 60%".
החנויות של המותגים בישראל מתוכננות להיפתח החל מהמחצית השנייה של שנת 2021, וההסכם יכלול גם הקמה והפעלה של פעילות האונליין עבור אותם מותגים. הקמת רשת החנויות, כמו הקמת מערך האונליין, יתבססו על היכולות המוכחות של דלתא בישראל, אשר מפעילה את רשתות החנויות של דלתא ופיקס לצד מערך האונליין של החברה אשר רשם גידול משמעותי בשנה האחרונה.
- דלתא מורידה תחזיות - הרווח יקטן ב-18%
- המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"ויקטוריה'ס סיקרט" הוקמה בשנת 1977 בקליפורניה כחברה לייצור והפצת מוצרי הלבשה תחתונה, והיא הגדולה ביותר בתחום זה בעולם, עם מחזור מכירות שנתי של כ-6.8 מיליארד דולר בשנת 2019. היא מוכרת, לצד בגדי הלבשה תחתונה לנשים, גם בשמים, קרמים ומוצרי יופי.
"Bath & Body Works" הוקמה בשנת 1990 במדינת אוהיו, וכבר בשנת 1997, הייתה רשת חנויות הטיפוח האישי הגדולה בארה"ב. בין מוצריה: תחליבי רחצה, קרמים, בשמים, נרות ומפזרי ניחוחות ביתיים. מחזור המכירות שלה צמח בעקביות בעשור האחרון והגיע ב-2019 ל-5.2 מיליארד דולר.
ויקטוריה'ס סיקרט נוסדה ע"י איש העסקים האמריקני רוי ריימונד בשנת 1977, לאחר שלטענתו לא הרגיש בנוח בחנויות ההלבשה התחתונה כשרצה לקנות מוצרים לאשתו. במילים שלו – הוא תמיד הרגיש שהמוכרות בחנויות הכלבו מסתכלות עליו כעל "פולש לא רצוי" בגלל שהוא גבר.
- השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
- הפניקס תשקיע עד מיליארד שקל בפרויקטי אנרגיה של EDF ישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
ריימונד ואשתו גיי, שהפכה לשותפתו להקמת האימפריה, לא הכירו אישית דמות בשם "ויקטוריה" שעל שמה נקראה החברה – ריימונד פשוט אהב את השיק האנגלי של השם, וחשב שיתאים לעיצוב חלל הפנים האופנתי בחנות.
ריימונד מכר את ויקטוריה'ס סיקרט בשנת 1982 תמורת מיליון דולר לאיש העסקים היהודי-אמריקני לזלי וקסנר, יו"ר ולשעבר מנכ"ל "L Brands", חברת האם של המותג החל מאז.
ויקטוריה'ס סיקרט הייתה ועודנה מזוהה עם תצוגת האופנה השנתית היוקרתית שלה, שרצה ברציפות בין השנים 1995 – 2018, ושודרה בטלוויזיה, ברוב השנים ברשת CBS האמריקנית. בין ה"מלאכיות" של ויקטוריה סיקרט'ס שכיכבו באירוע לאורך השנים, קלאודיה שיפר, טיירה בנקס, נעמי קמפבל, אדריאנה לימה, ג'יזל בונדשן והיידי קלום. מלבד המלאכיות והאופנה, היו שם גם תפאורה ייחודית ומופעי מוזיקה של אמנים פופולריים, ביניהם ג'סטין טימברלייק, קייטי פרי, קנייה ווסט, טיילור סוויפט, מארון 5, סלינה גומז, ג'יי זי וליידי גאגא.
ויקטוריה'ס סיקרט מפעילה מאז שנת 2002 תחת המותג PINK חנויות הפונות לקהל צעיר יותר מזה של החנויות הראשית - מגיל 15 עד 22 לערך. בחנויות אלה יש בגדים לצד אביזרי טיפוח שונים. הרעיון הוא לחשוף את הקהל לרשת ויקטוריה'ס סיקרט, שאל החנויות המרכזיות שלה יעברו באופן טבעי בגיל מאוחר יותר.
Bath & Body Works היא רשת צעירה יותר, שנוסדה ב-1990. "ילדת ניינטיז" אם תרצו. אגב, הרשת גם שומרת חסד נעורים לשנות ה-90, ולא משליכה לפח האשפה של ההיסטוריה מוצרים אהובים מתחילת דרכה.
Bath & Body Works היא אמנם אחותה הקטנה של ויקטוריה'ס סיקרט תחת חברת האם L Brands, אך לאחות הקטנה יש כמה מאות חנויות יותר מלאחות הגדולה בארה"ב – 1,600 לעומת כאלף.
החנות הראשונה של Bath & Body Works נפתחה בעיר קיימברידג' שבמדינת מסצ'וסטס. בהמשך, עם ההתרחבות, נוצר צורך בהקמת מטה רחב והוא פועל בעיר קולומבוס שבמדינת אוהיו. הרשת הפכה לשם דבר ברחבי העולם, עם חנויות בלפחות 25 מדינות מחוץ לארצות הברית, בהן אוסטרליה, תאילנד, איחוד האמירויות ועוד.
Bath & Body Works מזוהה אמנם יותר עם נשים, אבל מייצרת גם מוצרים במיוחד לקהל הגברי. עכשיו נשאר לנשים רק להחליט אם כדאי להן לספר את זה לבעל שנכנס איתן לחנות...
- 3.קארין 30/12/2020 11:06הגב לתגובה זומהמם סוף סוף ויקטוריה סיקרט ופינק בישראל
- 2.YL 27/12/2020 16:17הגב לתגובה זוממליץ לראות את המותגים בחנות דלתא לחזור הביתה ו להזמין מ סין כן המותגים מיוצרים ב סין
- 1.הגיע הזמן שמישהו יביא את שני המותגים האלה לארץ.. (ל"ת)גלפ 27/12/2020 13:47הגב לתגובה זו
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגזוז טסה 19.5%, גילת זינקה 5.6%, ת"א 90 עלה 1.1%
המסחר בת"א ננעל בעליות של עד 1.1%, בהובלת הסקטורים הרגישים לריבית - נדל"ן ואנרגיה מתחדשת, שבלטו היום לחיוב; נתוני המאקרו מחזקים את האפשרות להורדת ריבית בפגישה הבאה של בנק ישראל והדיווחים על הסכמות לקראת הסכם סחר חדש בין ארה"ב וסין הוסיפו גם הם סנטימנט חיובי
הבורסה ננעלה בעליות של עד 1.1%, בהובלת ת"א 90. מדד ת"א 35 גם הוא עלה ב-1%, יחד עם כל המדדים הסקטוריאליים, בהובלת מדד הנדל"ן, שעלה 2%. העליות הן על רקע חדשות משמעותיות: שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט, אמר הבוקר כי ארצות הברית וסין הגיעו למסגרת מוסכמת לקראת הסכם סחר, שתידון ותקבל חותמת רשמית רק במפגש הקרוב בין הנשיא דונלד טראמפ לנשיא סין שי ג’ינפינג. בבסיס ההבנות עומדים נושאים רגישים כמו ייצוא טכנולוגיה, סחר במתכות ומינרליים נדירים, פנטניל, ורכישות חקלאיות, תחומים שהיו בלב המחלוקת בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. לפי בסנט, השיחות היו “בנויות, רחבות היקף ומוצלחות במיוחד”, מה שמעיד על רצון הדדי להתקרבות אחרי תקופה ארוכה של מתיחות. הרחבה: סין וארה"ב לקראת הסכם סחר חדש: "השיחות היו מעמיקות, כנות ובונות"
עם זאת חשוב לסייג כי גם בעבר אמרו לנו שיש התקדמות בהסכם הסחר בין ארה"ב לסין ולבסוף כל מה שהסכימו עליו הצדדים הוא דחייה של הדד ליין. בכל מקרה, ההתקדמות היא חדשות טובות, וזה גם יבטא ככל הנראה פתרון בתחום השבבים לטובת השחקניות בתחום, גם החברות הישראליות.
קריאה חשובה - אג"ח ממשלתיות ארוכות נחשבות בעיני
משקיעים רבים כאפיק סולידי לטווח ארוך, אך גם בהן יש מקום להבחנה חדה בין סוגי החשיפה והסיכונים. כיום התשואה באג"ח הממשלתיות השקלי הארוך עומדת על כ-4.4% לשנה, לעומת כ-1.9% באג"ח הצמודות למדד, פער שמשקף ציפיות אינפלציה ממוצעת של כ-2.45% לשנה ל-17 השנים הקרובות.
כלומר, השוק מעריך שבממוצע המדד יעלה בקצב זהה כמעט ליעד של בנק ישראל. במה שווה להשקיע אם בכלל? זה תלוי בסוג המשקיע, פיזור הסיכונים, והערכות לגבי העתיד. מי שמחפש אסטרטגיה מתוחכמת יותר יכול לשקול פוזיציה של לונג באג"ח שקליות ושורט על אג"ח צמודות, כדי ליהנות
מהפער שבין התשואות, כל עוד האינפלציה בפועל נמוכה מהציפיות הגלומות. בסופו של דבר, השקעה באג"ח ארוכות מתאימה בעיקר למשקיעים סבלניים, שמבקשים לנעול תשואה נומינלית גבוהה יחסית לאורך זמן, ומבינים שגם השקעה סולידית לא תמיד חסרת סיכון. להרחבה - השקעה סולידית לטווח ארוך - 4.4% בשנה, מתאים?
חזרה לשוק המקומי אך עדיין בהקשר של טראמפ, עם הדרישה האחרונה שלו מחמאס, לפיה על ארגון הטרור להחזיר בתוך 48 שעות את גופות החטופים המתים או “יגיעו פעולות מצד מדינות המעורבות”, נפתח פתח למכשול אפשרי בכל תהליך התקדמות הזה. הדרישה הזו מצביעה על מתיחות במחויבות של חמאס לשלב הבא, וגם אם יש מעט התקדמות, ההתעקשות מעלה סימני שאלה בנוגע לנכונותה להיכנס להסכם רחב יותר. במילים אחרות, אי הוודאות עדיין שוררת בהקשר של הגזרה הדרומית. ובאותו נושא, גם הגזרה הצפונית לא רגועה כאשר בסוף השבוע עלו דיווחים על תקיפות בלבנון.
- הדולר יורד מול השקל; איזה מטבעות התחזקו הכי הרבה מולו מתחילת השנה?
- חברה לישראל עלתה 5%, חלל נפלה 10.5%; סגירה חיובית בת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד הנעלמים במשוואה של המשקיעים הוא האם הריבית תרד בהחלטה הקרובה. בעוד שמרבית הנתונים תומכים בהורדת ריבית כבר בנובמבר, נכון להיום עדיין יש אי וודאות סביב המלחמה. מה שכן, עבור הישראלים המלחמה בעזה לא השפיעה יותר מדי על הרגלי הצריכה של הישראליים, ולכן בעת היציאה מהמלחמה לא נראה שיש גל ביקושים שמגיע אחריה. על פי הסקירה השבועית של לידר, נתוני כרטיסי האשראי לא מראים עלייה חדה בצריכה, מכירות הדירות נותרו ברמה נמוכה, והתחזיות לצמיחה ממשיכות להיות מתונות, סביב 3.8% בלבד לשנת 2026. בלידר מציינים כי כוח הקנייה של הציבור נפגע מהעלאות המע"מ והקפאת השכר, ולכן גם אם יופיע גל ביקוש, הוא צפוי להתמקד בעיקר בתיירות לחו"ל ולא בצריכה מקומית. בהיעדר אינפלציית ביקושים מובהקת, הסביבה המאקרו כלכלית תומכת בהמשך הורדות ריבית בחודשים הקרובים.
