דוגמנית ויקטוריה סיקרט
צילום: ויקטוריה סיקרט

דלתא מביאה את ויקטוריה סיקרט לישראל

דלתא מתרחבת - תקים חנויות של ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works
נושאים בכתבה דלתא

דלתא תפתח חנויות הלבשה תחתונה של Victoria's Secret וחנויות למותג המוביל למוצרי אווירה וטיפוח Bath & Body Works. דלתא חתמה על הסכם שיתוף פעולה להפצה בלעדית של המותגים הבינלאומיים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works

על פי ההסכם דלתא תהיה אחראית לפתיחת שתי הרשתות ולהפעלת אתרי האון ליין שלהן בארץ, החל מהמחצית השנייה של 2021.

אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "דלתא מוכיחה את היכולת להביא לישראל מותגים בינלאומיים מובילים, תוך חיזוק והרחבת מערכת היחסים עם אחד מלקוחות הדגל של החברה הגלובלית – ויקטוריה'ס סיקרט""דלתא גליל" חתמה על הסכם שיתוף פעולה, לפתיחת חנויות של המותגים הבינלאומיים המובילים  "Victoria's Secret" בתחום ההלבשה התחתונה, ו"Bath & Body Works" בתחום מוצרי האווירה והטיפוח – לראשונה, בישראל.

"במסגרת שיתוף הפעולה, דלתא תנהל את פעילות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works בישראל, בשותפות עם שותף אירופאי שמחזיק בזיכיון למדינות נוספות באירופה. חלקה של דלתא בשותפות הינו 60%".

החנויות של המותגים בישראל מתוכננות להיפתח החל מהמחצית השנייה של שנת 2021, וההסכם יכלול גם הקמה והפעלה של פעילות האונליין עבור אותם מותגים. הקמת רשת החנויות, כמו הקמת מערך האונליין, יתבססו על היכולות המוכחות של דלתא בישראל, אשר מפעילה את רשתות החנויות של דלתא ופיקס לצד מערך האונליין של החברה אשר רשם גידול משמעותי בשנה האחרונה.

"ויקטוריה'ס סיקרט" הוקמה בשנת 1977 בקליפורניה כחברה לייצור והפצת מוצרי הלבשה תחתונה, והיא הגדולה ביותר בתחום זה בעולם, עם מחזור מכירות שנתי של כ-6.8 מיליארד דולר בשנת 2019. היא מוכרת, לצד בגדי הלבשה תחתונה לנשים, גם בשמים, קרמים ומוצרי יופי. 

"Bath & Body Works" הוקמה בשנת 1990 במדינת אוהיו, וכבר בשנת 1997, הייתה רשת חנויות הטיפוח האישי הגדולה בארה"ב. בין מוצריה: תחליבי רחצה, קרמים, בשמים, נרות ומפזרי ניחוחות ביתיים. מחזור המכירות שלה צמח בעקביות בעשור האחרון והגיע ב-2019 ל-5.2 מיליארד דולר.

ויקטוריה'ס סיקרט נוסדה ע"י איש העסקים האמריקני רוי ריימונד בשנת 1977, לאחר שלטענתו לא הרגיש בנוח בחנויות ההלבשה התחתונה כשרצה לקנות מוצרים לאשתו. במילים שלו – הוא תמיד הרגיש שהמוכרות בחנויות הכלבו מסתכלות עליו כעל "פולש לא רצוי" בגלל שהוא גבר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ריימונד ואשתו גיי, שהפכה לשותפתו להקמת האימפריה, לא הכירו אישית דמות בשם "ויקטוריה" שעל שמה נקראה החברה – ריימונד פשוט אהב את השיק האנגלי של השם, וחשב שיתאים לעיצוב חלל הפנים האופנתי בחנות.

ריימונד מכר את ויקטוריה'ס סיקרט בשנת 1982 תמורת מיליון דולר לאיש העסקים היהודי-אמריקני לזלי וקסנר, יו"ר ולשעבר מנכ"ל "L Brands", חברת האם של המותג החל מאז.

ויקטוריה'ס סיקרט הייתה ועודנה מזוהה עם תצוגת האופנה השנתית היוקרתית שלה, שרצה ברציפות בין השנים 1995 – 2018, ושודרה בטלוויזיה, ברוב השנים ברשת CBS האמריקנית. בין ה"מלאכיות" של ויקטוריה סיקרט'ס שכיכבו באירוע לאורך השנים, קלאודיה שיפר, טיירה בנקס, נעמי קמפבל, אדריאנה לימה, ג'יזל בונדשן והיידי קלום. מלבד המלאכיות והאופנה, היו שם גם תפאורה ייחודית ומופעי מוזיקה של אמנים פופולריים, ביניהם ג'סטין טימברלייק, קייטי פרי, קנייה ווסט, טיילור סוויפט, מארון 5, סלינה גומז, ג'יי זי וליידי גאגא.

ויקטוריה'ס סיקרט מפעילה מאז שנת 2002 תחת המותג PINK חנויות הפונות לקהל צעיר יותר מזה של החנויות הראשית - מגיל 15 עד 22 לערך. בחנויות אלה יש בגדים לצד אביזרי טיפוח שונים. הרעיון הוא לחשוף את הקהל לרשת ויקטוריה'ס סיקרט, שאל החנויות המרכזיות שלה יעברו באופן טבעי בגיל מאוחר יותר.

Bath & Body Works היא רשת צעירה יותר, שנוסדה ב-1990. "ילדת ניינטיז" אם תרצו. אגב, הרשת גם שומרת חסד נעורים לשנות ה-90, ולא משליכה לפח האשפה של ההיסטוריה מוצרים אהובים מתחילת דרכה.

Bath & Body Works היא אמנם אחותה הקטנה של ויקטוריה'ס סיקרט תחת חברת האם L Brands, אך לאחות הקטנה יש כמה מאות חנויות יותר מלאחות הגדולה בארה"ב – 1,600 לעומת כאלף.

החנות הראשונה של Bath & Body Works נפתחה בעיר קיימברידג' שבמדינת מסצ'וסטס. בהמשך, עם ההתרחבות, נוצר צורך בהקמת מטה רחב והוא פועל בעיר קולומבוס שבמדינת אוהיו. הרשת הפכה לשם דבר ברחבי העולם, עם חנויות בלפחות 25 מדינות מחוץ לארצות הברית, בהן אוסטרליה, תאילנד, איחוד האמירויות ועוד.

Bath & Body Works מזוהה אמנם יותר עם נשים, אבל מייצרת גם מוצרים במיוחד לקהל הגברי. עכשיו נשאר לנשים רק להחליט אם כדאי להן לספר את זה לבעל שנכנס איתן לחנות...

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קארין 30/12/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
    מהמם סוף סוף ויקטוריה סיקרט ופינק בישראל
  • 2.
    YL 27/12/2020 16:17
    הגב לתגובה זו
    ממליץ לראות את המותגים בחנות דלתא לחזור הביתה ו להזמין מ סין כן המותגים מיוצרים ב סין
  • 1.
    הגיע הזמן שמישהו יביא את שני המותגים האלה לארץ.. (ל"ת)
    גלפ 27/12/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
ישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסףישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסף

קרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר

קרן פימי, המציינת 30 שנה להיווסדה, הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל, מהמובילות בתשואות בעולם ומנהלת כיום נכסים בשווי 8 מיליארד דולר; עד היום גייסה הקרן 4.5  מיליארד דולר, 50% ממשקיעים זרים ו-50% ממשקיעים ישראלים. עם השלמת גיוס "קרן פימי 8" יעמוד סך ההון המגויס על 6 מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

קרן פימי הודיעה היום על תחילת הגיוס  של "קרן פימי 8", ארבע  שנים לאחר סיום הגיוס של "קרן פימי 7", בה גייסה 1.25 מיליארד דולר עם עודפי ביקוש של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. השלמת הגיוס מתוכננת עד יוני 2026. קרן פימי 8 תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה של הקרן  עד כה. הקרן תבצע השקעות ותהליכי השבחה משמעותיים בחברות ישראליות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.


ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: " אני שמח להודיע היום על תחילת הגיוס לקרן 8. קרן פימי תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה שלה, רכישת חברות והשבחתן. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד למשק הישראלי והעולמי, עם אירועים חסרי תקדים כגון מגפת הקורונה ומלחמת 7 באוקטובר, אך גם בתקופה זו המשכנו להשקיע באופן עקבי ואף הגברנו משמעותית את פעילותנו. עובדה זו משקפת את האמון העמוק שלנו בחברות הישראליות ובפוטנציאל הכלכלי שלהן בארץ ובעולם. מאז הקמתה השקיעה פימי ב-108 חברות והביאה לישראל הון של מיליארדי דולרים ממשקיעים מובילים בעולם. הניסיון, היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל את השוק, לזהות הזדמנויות אסטרטגיות ולייצר תשואה למשקיעים המקומיים והבינלאומיים כאחד. לקרן פימי תרומה משמעותית למשק הישראלי. חברות הקרן יצרו אלפי משרות חדשות, וחיזקו את מעמדה של הכלכלה הישראלית. תהליכי ההשבחה והשקעות של מיליארדי שקלים בחברות הגדילו את פעילויות החברות בישראל ובעולם."


קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 8 מיליארד דולר. הקרן נמצאת באופן עקבי בין  הקרנות הטובות בעולם המשיאות למשקיעיהן את התשואות הגבוהות ביותר, בשוק המנהל השקעות בסך של למעלה מ- 5 טריליון דולר


השותפים בקרן פימי הם: המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, השותפים הבכירים- גילון בק, לילך אשר טופילסקי, עמית בן צבי ואמיר וידמן. השותפים-אורי בוצר, רועי גזית ועידו ענפי.

המשקיעים בקרנות פימי הם 50% זרים, הכוללים את הגופים המוסדיים והפרטיים מהגדולים בעולם, בין היתר, בנקים, קרנות בבעלות מדינות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים מהמובילים בעולם, חברות ענק בינלאומיות ועוד ו- 50% ישראלים, הכוללים בנקים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים גדולים ומובילים בישראל, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ועוד.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בבורסה: מדד הבנקים מזנק 2%, הדולר נופל ל-3.1 שקלים

ת״א 35 ות״א 90 קופצים עד 1.5%; גילת עולה אחרי דוח חיובי והעלאת תחזית; הקמעונאיות מזנקות - שופרסל, רמי לוי ויוחננוף מטפסות עד 5% וגם מקס סטוק מצטרפת; במקביל הדולר נופל אל מתחת ל-3.2 שקל

מערכת ביזפורטל |

המסחר בבורסה מתנהל במגמה חיובית כשבמדדים נרשמות עליות - ת״א 35 עולה 1.2%, ת״א 90 מזנק 1.4%.

בסקטור הפיננסי התמונה חיובית - מדד הבנקים מזנק 2%, ת״א ביטוח מוסיף 0.9%.

בהסתכלות רחבה - מדד הביטחוניות ממשיך את המומנטום השלילי כשאתמול סגר בירידה של 0.8% וכעת יורד כ-0.4%, מדד הנדל״ן עולה 0.3%, מדד ת״א נפט וגז עולה 0.1%. 


במקביל השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נופל מתחת ל-3.2 שקל דולר שקל רציף 0.03%   אלו הרמות הנמוכות ביותר בשנים האחרונות. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה - ״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״


ראיון מיוחד עם מנכ״ל בלייד ריינג׳ר - בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.03%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב? וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח דלתות״ מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״