אורן עזר מנכל אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון: מזכר הבנות לשת"פ עם חברת ברמבי האיטלקית

החברה מדווחת על כניסה לתוקף של מזכר ההבנות עם חהחברה האיטלקית המפעילה כבשי אגרה במדינה; ברבמי תרכוש מהחברה פרויקט פיילוט הכולל הקמה ובדיקה של הכביש החשמלי האלחוטי על גבי כביש באורך של קילומטר
איתן גרסטנפלד | (4)

חברת אלקטריאון 1.7%  העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", מדווחת על כניסתו לתוקף של מזכר הבנות לא מחייב, עם חברת ברמבי האיטלקית. במסגרתו, הוסכם כי הצדדים ישתפו פעולה בהטמעת מערכת הכביש החשמלי האלחוטי בפרויקטים של תשתיות תחבורה באיטליה. לקריאה נוספת: > אלקטריאון שווה 2.8 מיליארד שקל - למה? ככה > הבוננזה של דן - אחרי תשואה של אלפי אחוזים מוכרת אלקטריאון ב-40 מיליון שקל > שת"פ עם חברת יורוביה לקידום פרויקטים באירופה חברת ברבמי (Brebemi), מפעילה את כביש האגרה A35 באיטליה, המחבר בין הערים ברשיה ומילאנו בחבל לומברדיה. במסגרת ההסכם, הוחלט כי כצעד ראשון, ברבמי תרכוש מהחברה פרויקט פיילוט הכולל הקמה ובדיקה של הכביש החשמלי האלחוטי על גבי מקטע כביש באורך של קילומטר הצמוד לכביש האגרה A35 במשך 36 חודשים. מטרת הפיילוט, לבחון את יישום הטכנולוגיה בהקשר של כבישי אגרה. ברבמי תישא בעלויות הפיילוט, כאשר החברה תספק את מערכת הכביש החשמלי האלחוטי וכן תסייע בהתקנה ותספק שירותי ניתוח ובדיקות טכניות. בחברה מקווים כי יישום מוצלח של הפיילוט, יביא לכך שכביש האגרה A35 ייבחר ככביש האגרה הראשון באיטליה להתקנת מערכת הכביש החשמלי האלחוטי. בחודש שעבר, דיווחה החברה כי סיימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינאמית בשוודיה. במסגרתו הועברה אנרגיה בהספק של 100 קילו-ואט מהכביש החשמלי האלחוטי שפיתחה, למצבר שהותקן במשאית חשמלית שצוידה בארבעה מקלטים שלה. עוד קודם לכן היא הודיעה על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת יורוביה, חברת-בת של קונצרן הבנייה VINCI. במסגרתו, יקדמו פרויקטים לבניית כבישים חשמליים ברחבי גרמניה, צרפת ובלגיה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מור בולשיט 08/11/2020 13:10
    הגב לתגובה זו
    הדרך של החברה הזו להראות הכנסות משמעותיות ורווחים מפותלת שנים קדימה אם בכלל. ויש מלא טכנולוגיות טובות ונכונות יותר כמו סוללות קטנות יותר עם קיבולת גדולה אבל בדבר אחד הם כבר ניצחו וזה הודעות לתקשורת
  • בוב 08/11/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    למה טבלה יכולה לטוס על פי תחזיות ואלקטריאון לא? מדובר בחברות ענק ובמספר פרויקטים שרצים. לדעתי אקזיט תוך שנה שנתיים. מחזיק לטווח ארוך!
  • 2.
    איפה כל השורטיסטים? 08/11/2020 12:39
    הגב לתגובה זו
    הכלבים נובחים ואלקטריאון סוללת...
  • 1.
    כול הכבוד אורן .אוהבים אותך (ל"ת)
    מייק 08/11/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה 2.79%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: הכיוון של מניות הביטוח, דוח חלש למיטרוניקס ועל ההנפקות החדשות

זהירות מהנפקות - תזכורת מ-2021 ומה קרה בנובמבר בחסכונות שלכם?

מערכת ביזפורטל |

לאן הולכות מניות הביטוח? אחרי רווח שיא, הרגולטור עשוי להפוך את המגמה

חברות הביטוח הציגו עלייה חדה ברווחים מתחילת השנה, אבל,  הרגולטור שנרדם בשנים האחרונות מלהתערב בשוק וגרם לרווחים עצומים לחברות הביטוח על חשבון המבוטחים והחוסכים, התעורר. הוא מתחיל בתחום ביטוחי הרכב, אבל מסביר שהשוק לא תחרותי במקומות נוספים. 

שש חברות הביטוח הגדולות - הפניקס, הראל, מגדל, כלל, מנורה ואיילון  סיכמו את תשעת החודשים הראשונים ברווח של 9.6  מיליארד שקל ב-36% מעל הרווח בתקופה המקבילה. מניות הביטוח זינקו גם בשנה האחרונה - מעל 100% כשבשנתיים הן הוסיפו מעל 200%.  השאלה אם זה ימשיך, ונתחיל בתוצאות ובסיבות לשיפור ברווחים. הרווחים הגבוהים הושפעו בין היתר מעליות בשוק ההון, שהוסיפו בזכות רווחי נוסטרו, דמי ניהול ורווחים משותפים לתיקים כ-30% מהרווחים השוטפים. בשוק רגיל זה אמור להתכווץ דרמטית. 

בנוסף, החברות נהנו מהכנסות גבוהות מאוד בביטוחי בריאות, חיים וביטוח אלמנטרי, ומהמשך ההפקדות לפנסיה על רקע שוק עבודה חזק. ההפקדות לפנסיה ימשכו כמובן, אבל הרווחיות בבריאות, חיים ואלמנטרי צפויה לרדת. זה צפוי "לגלח" מהרווח המייצג 5%-10%.

ויש עניין חשבונאי - המעבר לתקן החשבונאי IFRS 17, שהחל השנה. התקן מאפשר לחברות להכיר ברווחים צפויים מפוליסות ביטוח כבר בשלב מוקדם, מה שתורם לשיפור דרמטי בשורת הרווח. עם זאת, מדובר בכלי חשבונאי, שעלול להוביל להערכות יתר של הרווחיות, שיידרשו תיקון בעתיד. הוא בעצם מאפשר הקדמת רווחים. 

קחו את כל המכלול הזה ותמצאו שהרווחים כנראה גבוהים ב-30%-40% מהנורמה. מה שמפתיע הוא שגם אם נחזיר את הרווח בדוח לרווח מייצג זה שיפור עצום מהרווחים לפני שנתיים-שלוש וזה מוביל לתמחור של מכפיל רווחי באזור 15-17. יקר היסטורית לחברות ביטוח, אבל לא בועה ענקית.  

במילים אחרות, ייתכן שבעוד מספר שנים יתברר כי ההנחות שהוזנו למודלים היו אופטימיות מדי, והחברות יצטרכו להפחית רווחים שכבר נרשמו. גם אם לא מדובר בטעות, זה מגביר את סימני השאלה סביב איכות הרווחים.