ביקורת ציבורית אנלייבקס
צילום: BIZTV
TV

ביונדוויקס נכשלה באנלייבקס עדיין אופטימיים

טעות בכתובת הביאה אותנו לאנלייבקס במקום לביונדוויקס - רצינו לבדוק מה ההרגשה אחרי הכישלון בניסוי של ביונדויקס וקיבלנו אופטימיות של מנהלי אנלייבקס -  האם דר' אורן הרשקוביץ, מנכ"ל אנלייבקס חושש מהקארמה של הקולגות לבניין?

עדי ברזילי | (7)

בעקבות הכישלון בניסוי בשבוע שעבר וההתרסקות של המניה, יצאנו לברר מה קורה עם ביונדווקס ביום שאחרי - בסוף הגענו לאנלייבקס:

 

אז הסתקרנו לגלות מה עושים החבר'ה מביונדווקס אחרי השקעה של 15 שנים, עכשיו כששווי החברה נחתך בכ-90%. האם הם עוד עובדים בכלל, האם פירקו את המשרדים, הרימו כיסאות והלכו הביתה? יצאנו לכתובת המעודכנת באינטרנט - רחוב איינשטיין בנס ציונה.

אבל כשהגענו לבניין גילינו שביונדווקס כבר עברו לירושלים לפני כמה חודשים ואין עם מי לדבר. כשאנחנו כבר חושבים לחזור למשרד גילינו שחברת ביומד ציבורית אחרת דווקא כן יושבת באותו הבניין - אנלייבקס. חברה שנמצאת עכשיו באמצע המירוץ העולמי למציאת טיפול יעיל בקורונה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יעקב לו 09/11/2020 06:14
    הגב לתגובה זו
    הניסוי בטיפול התרחב לעשרים וארבע חולים יש להמתין בבבלנות לתוצאות . נאחל החלמה לחולים
  • 6.
    הם בדרך הנכונה , צפו להפתעות (ל"ת)
    07/11/2020 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בהצלחה לאנלייבקס ולמטופלים (ל"ת)
    ניר 07/11/2020 18:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבי 07/11/2020 18:00
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי משקיע אגורה אצלו. רק דעתי האישית
  • 3.
    מה עם קמהדע (ל"ת)
    י 07/11/2020 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זמבלה 07/11/2020 16:28
    הגב לתגובה זו
    יצפה ב 2 פרסומות ואח"כ בדקה של 'מבוא' בסגנון סטנדאפ ללוזרים שמחפשים חברה בכתובת הלא נכונה, ואז כש'במקרה' הם מגלים חברה אחרת ומראיינים את המנכ"ל, ואיש העסקים מנסה להגדיל את הקליפ לכל המסך - הדף קופץ ונעלם....
  • 1.
    שגיא 07/11/2020 10:44
    הגב לתגובה זו
    מושקע באנלייבקס ומחקתי סכום נאה בביונדוואקס.
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייססקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייס

אין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור

מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נייס הנמכת תחזית

נייס נייס 4.61%  שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א,  איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.

המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?

חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה. 

החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.    


ההנהלה של החברה והיח"צ  מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".