מגה אור מציעה לרכוש עוד 12% מדסק"ש לפי שווי של 1.36 מיליארד שקל
ההצעה מותנית בהיענות להצעה הקודמת של מגה אור לרכישת כ-70% מהמניות לפי שווי חברה זהה; המחיר בעסקה משקף פרמיה של כ-17% על מחיר המניה הבוקר
בהמשך להצעת חברת הנדל"ן המניב מגה אור 1.77% לרכישת 70.1% ממניות דיסקונט השקעות -2.44% לפי שווי חברה של 1.27 מיליארד שקל, מלפני כשבועיים (לכתבה המלאה) הצעה ששופרה לאחר מכן לרכישה לפי שווי של כ-1.357 מיליארד שקל (לכתבה המלאה), אתמול לאחר נעילת המסחר בבורסה פורסמה הצעה נוספת של מגה אור, אשר מעוניית לרכוש ביחד עם קבוצת משקיעים עוד כ-12.12% ממניות דסק"ש, לפי שווי חברה זהה של כ-1.357 מיליארד שקל - מחיר המשקף פרמיה של כ-17% על שער הבסיס של המניה הבוקר.
על פי ההצעה העדכנית, מגה אור מציעה לרכוש כ-17.16 מיליון מניות דסק"ש המהוות כ-12.12% ממניות החברה, תמורת כ-164.5 מיליון שקל, המשקפים לדסק"ש שווי חברה של כ-1.357 מיליארד שקל כאמור. התמורה היא למעשה בגין מניות המשועבדות למחזיקי אג"ח סדרה ט' וסדרה י"ד של אידיבי פתוח.
במגה אור מדגישים, כי ההצעה מותנית בקבלת ההצעה של מגה אור למחזיקי אג"ח י"ד משבוע שעבר לרכישת 70% ממניות החברה תמורת כ-950 מיליון שקל. נזכיר, כי בתמורה לשיפור ההצעה, הסכימו כונסי הנכסים כי כל הצעה מתחרה תידרש לנקוב בסכום של לפחות 990 מיליון שקל (עבור ה-70.1%).
במסגרת ההעסקה, בתמורה לרכישת מחצית המניות (35%), ישלמו קבוצת משקיעים בראשות החברה לכונסים כ-475 מיליון שקל, במועד השלמת העסקה. בתמורה לרכישת יתר המניות (35%) ישלמו הרוכשים כ-475 מיליון שקל נוספים, אך, לכונסים תינתן האפשרות להודיע על העמדת יתר המניות למכירה למחזיקי האג"ח (סדרה י"ד), בתוך חמישה ימים מקבלת אישור מבית המשפט.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע
צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית
ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.
הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה לכ-101 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-13.7%. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-5% מההכנסות, לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מגיע מהשיפור ברווח הגולמי, ומקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות התפעול, בין השאר עקב פתיחת סניפים חדשים שעדיין לא הגיעו להבשלה מלאה, השקעות טכנולוגיות וגידול בהוצאות השכר.
