באב"ד: "בוחנים הפחתה של המס על רווחי הון למשקיעים קטנים"

לגבי מחירי הדירות אמר מנכ"ל האוצר: "המשקיעים מוכרים דירות. אם זה ישתנה אז מס דירה שלישית יחזור לשולחן"
|
(34)
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, צילום: יוסי וייס

מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, נאם הבוקר בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד החברות הציבוריות ואמר כי האוצר בוחן הפחתה של המס על רווחי הון למשקיעים קטנים. בנוסף, אמר באב"ד כי תעריף החשמל צפוי לרדת בעוד 8 שנים". 

בכנס, שנערך בשיתוף בנק טפחות ומשרד זיסמן אהרוני גייר, אמר באב"ד: "הצמיחה בישראל ב-2018 תעמוד על 3.5%. אנחנו בעד הורדת מסים גם בשוק ההון. נבחן הורדה של המס על רווחי הון למשקיעים קטנים בהיקף רווחים של עד 50 אלף שקלים. אנחנו בעד הורדת המסים שתאיץ את הצמיחה". באב"ד התייחס לביקורת על הרפורמה בחברת החשמל ואמר: "המחיר יתחיל לרדת עוד 8 שנים. נעדכן את מחירי הגז ב-2019-2020"

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

עוד הוסיף: "ביום ראשון הקרוב נחשוף את תחזית הצמיחה לישראל שמדברת על צמיחה של 3.5% בשנה, תחזית גבוהה מההערכות המוקדמות שלנו. ההכנסות שלנו גם גדלו, אבל יש גם דרישות תקציביות, כמו של משרד הביטחון. אני מקווה שנגיע איתם להסכמות ושנוכל להמשיך בהורדת המסים". 

מנכ"ל האוצר התייחס גם לסוגיית העלאת גיל הפרישה ואמר ש"בסוף גיל הפרישה לנשים יעלה, אין ברירה, אבל צריך למצוא את הדרך כדי לבצע את המהלך בלי לפגוע בשכבות החלשות".

לגבי סוגיית שכר הבכירים אמר באב"ד כי "מה שקרה במערכת הפיננסית עם שיאי שכר חדשים עבר את גבול הטעם הטוב. מצד שני, ההגבלה שנעשתה מאד בעייתית. הגבלה של פי 35 מהשכר של העובד הנמוך הובילו לכך שהבעלים של החברות חסכו לעצמם כסף, אבל לא העלינו את השכר של העובדים ברמות השכר הנמוכות. זאת לא הייתה המטרה. אני לא רואה צורך בהרחבה של הגבלת שכר לכלל החברות הציבוריות".

באב"ד התייחס לביקורת על הרפורמה בחברת החשמל וטען כי "מדובר בפייק ניוז. הרפורמה לא תעלה 7 מיליארד שקל לציבור. אנחנו נעדכן את מחיר הגז כבר ב-2019-2020 ונוריד את תעריף החשמל, אבל זה לא קשור לרפורמה. הציבור לא ישלם שקל, כי עלות הרפורמה ממומנת מההתייעלות של חברת החשמל. בשום אופן לא נעלה את מחיר החשמל לציבור. עוד שמונה שנים המחיר גם יתחיל לרדת".

באב"ד הוסיף כי: "הגזמנו לחלוטין את הנטל הרגולטורי. יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל אני מגנה את הביקורת על יו"ר רשות שוק ההון דורית סלינגר, העליהום הזה לא היה במקום".
לגבי מחירי הדיור אמר באב"ד כי, "התקשורת צריכה לבקש סליחה על הביקורת על מחיר למשתכן. הצעדים של משרד האוצר והשר כחלון עובדים ושוק הדיור מצטנן, לפי כל הגורמים. המחירים במגמת ירידה וזה צפוי להימשך, אבל אנחנו לא פותחים שמפניות, אלא ממשיכים בכל הכוח".

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    אם ישוו את המס זאת רק סיבה להישאר בנדלן
    דירה לעולם נשארת 06/06/2018 06:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במניות סיכון עצום רווח נמוך וממשלה מנוולת ורשעות מיסים יותר
    סגור
  • מס על ריווחי הון
    יחזקאל עזרא מציון 06/06/2018 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס ריווחי הון גבוה מבריח משקיעים. על האוצר לקבוע מדרגות מס לריווחי הון , על 50000 ראשונים 10%, 100000 15% ,200000 20% מעל 25%. זו הדרך למשוך משקיעים לשוק .
    סגור
  • 19.
    "הטבה למשקיע הקטן" - בדיחה
    מנחם 05/06/2018 18:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על רווח של 50 אלף משלמים היום מס רווחי הון 25% כלומר 12.5 אלף שקל. נניח שתהיה הטבה והמס יפחת ל 10% ועל רווח של 50 אלף נשלם 5 אלף שח. סה"ה הטבה של 7.5 אלף שקל. ותחשבו כמה כסף צריך להחזיק בבורסה כדי לעשות רווח של 50 אלף שקל, נניח 500 אלף שח ותשואה של 10% (סביר לשנה) צריך לרתק חצי מליון שקל בסיכון גבוה (!) בבורסה כדי לקבל הטבה של 7.5 אלף שקל! בדיחה טובה על ההטבה, נסתדר בלעדיה. נשאר בבורסות בחול.
    סגור
  • 18.
    מקוששים מנדטים (ל"ת)
    לופט 05/06/2018 17:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    משקיעי הבורסה ברחו וגם משקיעי הנדלן
    מדינה מטורללת 05/06/2018 16:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמה שטויות הוא דיבר מחירי הדירות יורדים חחחחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    ביבי הביא את טרכטנברג
    נבזות 05/06/2018 16:28
    הגב לתגובה זו
    4 3
    נפטרנו מטרכטנברג אבל המס וביבי נשארו. אל תשקיעו בבורסה
    סגור
  • 15.
    בדיחה
    אייל 05/06/2018 16:04
    הגב לתגובה זו
    164 3
    רק הורדה של המס למ10 אחוז באופן גורף תביא לשינוי המיוחל.. ותמלא את קופת המדינה. לצערנו טפשים מנהלים את המדינה.
    סגור
  • 14.
    למשקיע הקטן :) הכסף מגיע מהמשקיע הגדול אבל הם ברחו.
    דוד הגנן 05/06/2018 15:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פעם לפני שנים כמו מטומטם הישקעתי כאן בשוק. רווחים קטנים מס גדול ולכן כבר שנים רבות משקיע בארה"ב שם הרווחים יפים מאד ולא איכפת לי לשלם מס כחוק . רוצים שהמשיעים יחזרו לארץ תורידו ל-10% ואז נחשוב אולי ??? בנתיים תודה לטראמפ על מה שנותנים .
    סגור
  • כמה אתה מופסד בסך הכל? הישאר שם בבקשה. (ל"ת)
    לגנן 05/06/2018 16:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    איזה 50 אלף רווחים?? אני מופסד 50 אלף.. (ל"ת)
    משקיע קטן 05/06/2018 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • סוף סוף אחד דובר אמת. השאיר כאן את הדואר או סל' שלך
    לקטן 05/06/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואדאג לך.
    סגור
  • 12.
    בעוד 8 שנים?? בעוד שנה פחלון ואתה בלשכת עבודה.. (ל"ת)
    פחחחח 05/06/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • קקה לפנים שלך מפחלון הגדול. (ל"ת)
    לפחחחחח 05/06/2018 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    מאז המס.וגם לא יחזרו לשם.תתפוצצו (ל"ת)
    המון יצאו מהבורסה 05/06/2018 15:33
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • בומ...בוממממממ....טראח....טראח....
    בומ...בומממ... טראח. 05/06/2018 15:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ל 11 אתה חלאה. למה אתה רוצה להרוג אנשים טובים? היפסדת הרבה...???חכה..חכה..זה רק התחלה ביז'ו!!!
    סגור
  • 10.
    המנכל הזה שוקל ושוקל. shoot ,don't talk.
    שוקל לבחון 05/06/2018 14:59
    הגב לתגובה זו
    8 2
    קשקשנים חסרי מנוח שלא עבדו יום אחד בחייהם בעבודה אמיתית.
    סגור
  • אתה בטוח ומוכן להישבע שהם לא עבדו יום אחד בחייהם?
    לטומטום 10 05/06/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מה אתה עושה בחיים? רשום בישיבה לאחר שהישתמטת מהצבא? ועומד במעגל עם כל החברה החארות ואחד תוקע את השני והשני את השלישי והלאה?
    סגור
  • 9.
    כותרת מפוצצת ובפנים כלום למה? (ל"ת)
    דוד 05/06/2018 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • ככה..ככה.. (ל"ת)
    ככה..ככה.. 05/06/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    אות אחת בלבד לתגובה
    יוגב 05/06/2018 14:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    )חחחחחחחחיחחיחחייייייייחחחחחחח
    סגור
  • שמת מלאן אותיות בלאט .. (ל"ת)
    ליוגב מוואדים 05/06/2018 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הגיע הזמן שיתנו פטור מוחלט למשקיעים הקטנים
    משה 05/06/2018 14:01
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כמו בנדלן
    סגור
  • 6.
    לממשלה אין ביצים מול ועדים חזקים.
    יוסי 05/06/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בחברה שיש לה חוב של 75מיליארד, המשכורות היו חייבות להיות בסביבות שכר מינימום ולא בין הגבוהים במדינה. אחרי 8שנים יבואו לאזרחים וידרשו שנשלם גם את החוב של חברת החשמל.
    סגור
  • איך לממשלה יכולים להיות בייצים? (ל"ת)
    ליוסי 05/06/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    גנבים תורידו המס ל 10% לכולם
    תום 05/06/2018 13:58
    הגב לתגובה זו
    9 4
    די לגנוב נו מהכיס
    סגור
  • 4.
    מס 25% על רווחים ועל דיוודנדים למשקיע קטן מוגזם ביותר
    pan 05/06/2018 13:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יש להוריד מס בורסה למשקיע קטן שמנהל תיק נירות ערך לחיסכון ולא ספקולסייה ל-10% לערך
    סגור
  • יש להעלות את המיסים לכל מאזרח באופן גורף על כל הכנסותיו
    לפאן 05/06/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ל45 אחוז כדי לקיים את הצבא וצרכיו ולטפל בקשישים ואומללים ורעבים ומסכנים.
    סגור
  • 3.
    מר באב"ד......
    אריק 05/06/2018 13:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    המחיר היה צריך לרדת כבר מאתמול.......בעוד 8 שנים ????!!!!
    סגור
  • אז עוד 12 שנים בערך. (ל"ת)
    בסדר..הבנתי.. 05/06/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    ביבי/שטייניץ אמרו שחיוני להעביר את מתווה הגז
    אחד 05/06/2018 12:40
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ואז מחיר הגז לציבור ירד. אבל אם הוא ירד רק עוד 8 שנים זה אומר שהם שיקרו
    סגור
  • לא מאמין
    חשדניהו 05/06/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יכול ליהיות שראש הממשלה שקרןאין דבר כזה.
    סגור
  • ראש הממשלה אינו שקרןאין. (ל"ת)
    לחשדניהו 05/06/2018 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    שמחת זקנתי בראש חוצות