ביטוח סיעודי
צילום: Freepik

פתרון למחלוקת עם חברת הביטוח: משא ומתן בתביעות סיעוד

לפי הערכות, כ-40% מתביעות הסיעוד נדחות על ידי חברות הביטוח. אם נקלעתם למצב כזה יש כמה דברים שתוכלו לעשות לפני שתרימו ידיים
נושאים בכתבה ביטוח סיעודי
צילום: Freepik צילום: Freepik משא ומתן בתביעות סיעוד עם חברות הביטוח עשוי להוות פיתרון מהיר ויעיל במקרה של מחלוקת בין הצדדים, במיוחד במקרים שבהם עדיף להגיע להסכם פשרה מאשר לנהל תביעה ממושכת כנגד חברת הביטוח בפני בית המשפט.   פוליסת הביטוח הסיעודי נועדה להבטיח תשלום כספי חודשי לכיסוי הוצאות טיפוליות של מבוטח שהפך לסיעודי, וזאת בשל מצב פיזי ירוד שאינו מאפשר לו לבצע פעולות שגרתיות ויומיומיות לפי מבחן התלות, או בשל מצב קוגניטיבי לקוי עקב דמנציה שבגינו הוא מוגדר כתשוש נפש.   מטבע הדברים, כאשר בעל פוליסת ביטוח סיעוד נקלע למצב סיעודי, האינטרס העיקרי שלו הוא לקבל את כספי תגמולי הביטוח בהקדם האפשרי, כדי לממן את העלויות השוטפות של הטיפול בו.   אולם, למרבה הצער, לפי ההערכות הקיימות כיום, כ-40% מתביעות הסיעוד נדחות על ידי חברות הביטוח, ולא פעם תוך הסתמכות על נימוקים בלתי מוצדקים, ולעתים אף מתוך מטרה (בלתי מוצהרת, כמובן) להתיש את המבוטח (שגם ככה מותש כמובן עקב מצבו הבריאותי/נפשי) ולגרום לו להתייאש ולוותר על זכותו לקבלת התגמולים.   יחד עם זאת, במקרים אלו מומלץ לא להרים ידיים, ולהיעזר בשירותיו של עו"ד מנוסה בתביעות סיעוד, אשר יבדוק לעומק את נימוקי החלטת הדחיה של חברת הביטוח ויבחן כיצד ניתן להתמודד עמה ולהתגבר עליה, ובאיזה אופן. מתי ניתן וכדאי לנהל משא ומתן בתביעות סיעוד? ככלל, ניתן לתקוף את החלטת הדחיה של חברת הביטוח באמצעות הגשת ערעור בפני חברת הביטוח עצמה, או באמצעות הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח בפני בית המשפט.   בכל אחת משתי החלופות הללו, ניתן לנהל מו"מ לפשרה עם חברת הביטוח.   הגשת הערעור בפני חברת הביטוח נועדה להביא לשינוי החלטת הדחייה מחוץ לכתלי בית המשפט, ובכך לחסוך את כל המאמץ, הזמן, והעלויות שכרוכות בהגשת תביעה בבית המשפט. באופן טבעי, הליך זה משמש לא פעם כפלטפורמה לניהול מו"מ להסכם פשרה עם חברת הביטוח.   לחילופין, ניתן לנהל מו"מ לפשרה עם חברת הביטוח גם לאחר הגשת תביעת הסיעוד נגדה בפני בית המשפט, וזאת במהלך ניהול התביעה. למעשה, לעתים ייתכן שהגשת התביעה נגד חברת הביטוח דווקא תגדיל את נכונותה של חברת הביטוח להתפשר עם המבוטח וללכת לקראתו באופן שיעניק לו תנאים טובים משהיא הייתה מוכנה לתת לו במו"מ לפשרה במסגרת הליך הערעור.   לפיכך, יש לשקול את הבחירה בין שתי החלופות הללו בהתאם לנסיבותיו של כל מקרה לגופו, ולרבות בהתאם למידת הדחיפות של קבלת כספי התגמולים מחברת הביטוח.   שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון לצורך הבחירה בין שתי החלופות הללו, הינו תקופת התיישנות המועד להגשת התביעה כנגד חברת הביטוח בפני בית המשפט, שמתחילה לרוץ ממועד "קרות מקרה הביטוח", קרי, ממועד הפיכתו של המבוטח לסיעודי.   וזאת יש לדעת: הפניות לחברת הביטוח, לרבות לצורך הגשת הערעור, ואף לצורך ניהול מו"מ לפשרה, אינן עוצרות את מירוץ ההתיישנות, כי אם רק הגשת התביעה בפועל בפני בית המשפט. לפיכך, חשוב להתחשב גם בשיקול זה כדי לא להחמיץ חלילה את המועד להגשת התביעה.   ככלל, תקופת ההתיישנות של תביעות הביטוח הינה 3 שנים בלבד (ולא 7 שנים, כפי שמקובל בד"כ בתביעות אזרחיות). עם זאת, בתביעות ביטוח סיעודי (וכן בתביעות ביטוח חיים וביטוח מחלות ואשפוז), תקופת ההתיישנות הינה 5 שנים, אולם זאת רק לגבי ביטוחים שנרכשו או חודשו החל מיום 26.11.2020 ואילך. ביטוחים שנרכשו או חודשו לפני מועד זה, עדיין כפופים לתקופת ההתיישנות המקוצרת של 3 שנים בלבד, ויש לשים לב לכך. מהם היתרונות והחסרונות של ניהול משא ומתן בתביעות סיעוד? כמו להליכים רבים, גם לניהול מו"מ בתביעת סיעוד יש יתרונות וחסרונות, אותם יש לשקול בכל מקרה ובהתאם לנסיבותיו.   יתרונות לניהול משא ומתן בתביעות סיעוד    
  1. הקדמת מועד תשלום תגמולי הביטוח. המו"מ לפשרה עשוי להקדים באופן משמעותי את מועד קבלת תשלומי תגמולי הביטוח הסיעודי, דבר שחשוב מאד למבוטח דל אמצעים, שזקוק להם בדחיפות לצורך מימון הוצאותיו השוטפות. לעתים ניתן להגיע להסכם פשרה באמצעות מו"מ שאורך מספר שבועות או חודשים, דבר שעדיף בהרבה על פני קבלת פסק דין כעבור מספר שנים.
 
  1. חיסכון במשאבי זמן, כסף, ואנרגיה. המו"מ לפשרה עשוי לחסוך באופן משמעותי את כל הזמן, הכסף, והאנרגיה הנפשית שיש להשקיע לצורך ניהול תיק תביעה בבית המשפט כנגד חברת הביטוח.
  חיסכון זה כמובן משמעותי במיוחד אם המו"מ לפשרה התנהל והסתיים בהצלחה ללא צורך בהגשת תביעה בבית המשפט, אולם הוא בהחלט רלוונטי גם כאשר המו"מ לפשרה התנהל לאחר הגשת התביעה.   שכן, בלא מעט מקרים שכר הטרחה משולם לעורכי דין סיעוד לפי התקדמות שלבי ההליך בבית המשפט, ולכן ככל שהמו"מ מתנהל בשלב מוקדם יותר, כך המבוטח יכול לחסוך לעצמו חלק מעלויות ההליך.   יתרה מכך: אם הסכם הפשרה הושג לפני שלב ההוכחות, המבוטח יכול לחסוך לעצמו גם את עלות המחצית השניה של אגרת בית המשפט, וכן את כל אי הנעימות שכרוכה בשלב זה, וזאת בשל הצורך לחשוף באופן פומבי את הפרטים האישיים והאינטימיים של מצבם הפיזי ו/או נפשי, כדי להוכיח שהם אכן עומדים בהגדרת המצב הסיעודי לפי פוליסת הביטוח.   חסרונות בניהול משא ומתן בתביעות סיעוד  
  1. עצם הפניה לחברת הביטוח לאחר מכתב הדחיה ולצורך ניהול משא ומתן עלול להעניק לחברת הביטוח אפשרות למקצה שיפורים והרחבת חזית הטענות שלה, תוך עקיפת חוזרי המפקח על ענף הביטוח והלכות בית המשפט העליון שקובעים כי מכתב הדחיה תוחם את גדר המחלוקת בין הצדדים.
 
  1. המו"מ בתביעות הסיעוד בדרך כלל טומן בחובו את האפשרות לקבלת סכום תגמולים נמוך מסכום הפוליסה של המבוטח. עם זאת, בלא מעט מקרים סכום הפשרה יכול בהחלט להיות קרוב מאד לסכום הפוליסה של המבוטח, ואף בשיעור מלא של 100% ממנו.
  לסיכום: ככל שנקרתה בפניכם הזדמנות לנהל מו"מ בתביעת סיעוד, יש לשקול אותה תוך התחשבות בנסיבותיו של כל מקרה לגופו, וכמובן תוך התייעצות עם עורך דין לסיעוד שמלווה אתכם בתיק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קליל דלתות
צילום: קליל

מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

הכירו את סדרת דלתות ההזזה החדשות שתעניק לכם פרופיל דקיק, מראה מינימליסטי ומחיר משתלם
נושאים בכתבה דלתות

צילום: מיכאל שבדרון תכנון ועיצוב - Tamar Lev design studio - מעצבת פנים תמר לב | צילום - מיכאל שבדרון | דלתות ויטרינה מינימל הזזה FINE 7400 מבית קליל עם עד 99% זכוכית | מתקין - טרופיטק FINE עולם העיצוב המינימליסטי זוכה לפופולריות גוברת בשנים האחרונות, והפך לסמל של איכות ויוקרה. מערכות מינימל, אשר מאופיינות בקווים נקיים ובמינימום חומר גלוי, נתפסות כהיי-אנד בתחום מערכות החלונות והדלתות. בעבר, מערכות אלה היו זמינות בעיקר לאלה המשתייכים למאיון העליון, ודרשו תכנון מדוקדק משאבים רבים וכיסים עמוקים. כשהמינימליזם הפך לחלק בלתי נפרד מעולמות העיצוב והאדריכלות, הוקדש לו מקום של כבוד בפרויקטים יוקרתיים ביותר. מערכות חלונות ודלתות מינימליסטיות, עם דגש על פרופילים דקים כמעט בלתי נראים, ושטח זכוכית מקסימלי, הפכו לסימן ההיכר של פרויקטים בסגנון הזה. אולם, השגת המראה המושלם הזה דרשה תקציבים גבוהים במיוחד ותכנון מוקדם, מה שהפך את מערכות דלתות הזזה מינימל לסוג של סמל סטאטוס הנפוץ בעיקר בבניה הפרטית ולנגיש בעיקר לבעלי אמצעים. הכניסה של קליל לעולם המינימליזם עם מערכות ה-FINE שלה, ובמיוחד עם מערכת דלתות ההזזה FINE 7400, משנה את כללי המשחק. מערכת זו מאפשרת להגשים את חלום המינימל גם במערכות חלונות ודלתות במחיר נגיש יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה ועיצוב מוקפד.

מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל

הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר.  מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות. צילום: קליל דלתות הזזה מינימליסטיות עם פרופילים דקים, אביזרים נסתרים, מסילות שקועות. צילום: קליל מערכת FINE 7400 מציעה שילוב ייחודי של עיצוב מינימליסטי ושימוש בזכוכית כמעט בלתי מוגבלת, תוך כדי שמירה על מחיר משתלם. בזכות פרופיל אלומיניום דק ומתקדם, המערכת מאפשרת ליצור פתחים גדולים עם שטח זכוכית מרבי, וחיבור רצפה תקרה, מה שמכניס כמות אור מרשימה לחלל ומחזק את הקשר בין פנים וחוץ הבית. עם פרופיל אלומיניום מינימליסטי דק במיוחד, המראה המושלם של מערכות מינימל עם "99% זכוכית" הופך לאפשרות ממשית בכל פרויקט וחלום בר השגה.  

עלות מול תועלת: מערכות ה-FINE של קליל

אחד ההיבטים המרכזיים בבחירת מערכות דלתות הזזה מינימל הוא כמובן העלות. כשמדובר במערכות מינימליסטיות ברמה הגבוהה ביותר, נהוג להעריך את העלויות לפי מטר מרובע. מערכות אירופאיות מובילות עשויות להגיע לעלויות של כ-5,000 ש"ח למטר מרובע, בעוד מערכות בינוניות מיובאות עולות סביב 4,000 ש"ח למטר מרובע. לעומתן, מערכות ה-FINE של קליל מציעות פתרון איכותי עם עלות נמוכה בכ-25%-30%, וזאת מבלי לוותר על המראה המינימליסטי המוקפד והיוקרתי והפונקציונליות הגבוהה ומבלי להסתבך עם אופרציות בנייה והתקנה מורכבות. מערכת דלתות ההזזה FINE 7400 היא ביטוי מושלם למפגש בין עיצוב מתקדם ונגישות כלכלית. היא מאפשרת לכל מי שחפץ להכניס את המינימליזם אל ביתו לעשות זאת בצורה חכמה ומודרנית, עם דגש על איכות בלתי מתפשרת.   מערכת FINE 7400 של קליל מגדירה מחדש את שוק החלונות המינימליסטיים ומשנה את כללי המשחק. בזכות מערכות דלתות אלומיניום מתקדמות עם שילוב של מראה מינימליסטי ועד 99% זכוכית במפתח ועלות נוחה בהרבה ממה שהיה נהוג עד היום, היא מאפשרת להגשים את חלום מערכות מינימל אצלכם בבית.  

צילום: Freepikצילום: Freepik

רוני זהבי, מנכ״ל היי בוב, נבחר לרשימת 100 המשפיעים ביותר בטכנולוגיות HR לשנת 2025

הימצאותו של זהבי ברשימה המכובדת ממצבת אותו ואת היי בוב ככוח מוביל בעיצוב עתיד העבודה

בעולם שבו טכנולוגיה מגדירה מחדש את כל מה שידענו על עבודה, הכרה בינלאומית אינה עניין של מה בכך. היא חותמת איכות, הצהרת כוונות ובעיקר - הוכחה להשפעה אמיתית. זו הסיבה שהבחירה ברוני זהבי, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת הייבוב, כאחד מ-100 המשפיעים ביותר בטכנולוגיות HR לשנת 2025, היא רגע מכונן עבור תעשיית ההייטק הישראלית ועבור עולם משאבי האנוש הגלובלי כולו.

הבחירה, שפורסמה על ידי המגזין היוקרתי HR Executive, ממצבת את זהבי ואת חברת היי בוב בחזית המהפכה שעוברת על תחום ניהול ההון האנושי. הרשימה השנתית אינה רק דירוג של כבוד; היא מפת דרכים המצביעה על המנהיגים והרעיונות שמעצבים את עתיד עולם העבודה, כאן ועכשיו.

ה-DNA החדש של משאבי האנוש

עד לפני שנים לא רבות, מחלקת משאבי אנוש נתפסה בעיקר כזרוע אדמיניסטרטיבית. אבל המציאות של 2025 שונה בתכלית. כפי שמציינים במגזין, "HR הוא כבר לא מערכת תמיכה ארגונית - הוא מנוע אסטרטגי המונע על ידי נתונים, מונחה על ידי אמפתיה ומועצם על ידי טכנולוגיה". 

הטרנספורמציה הזו אינה מקרית. היא תוצאה של שינויים טקטוניים באופן שבו אנו עובדים: המעבר למודלים היברידיים, הגלובליזציה של צוותים, וההבנה העמוקה שהנכס החשוב ביותר של כל חברה הוא האנשים שמרכיבים אותה. 

בעולם כזה, ניהול ההון האנושי הופך למשימה המורכבת והקריטית ביותר להצלחה עסקית. מנהיגים כמו אלו המופיעים ברשימה, ובראשם מובילי חזון כמו רוני זהבי, מנכ״ל היי בוב, הם אלו שמבינים כיצד לרתום את הטכנולוגיה לא רק כדי "לנהל" עובדים, אלא כדי להעצים אותם.