נדלן מניב
צילום: unsplash

יש דרך אחרת: כך ניתן לחתוך את ההוצאות בהשקעת נדל"ן מניב

פערי תיווך מייקרים הכל – מייעוץ משפטי ועד הפירות בסופרמרקט. עולם הנדל"ן אינו שונה, והמשקיעים למדו לקבל זאת. Centureon מציגה מודל חדש לרכישת נכסים בארה"ב שחותך את גוזרי הקופונים, ומוזיל את ההשקעה

תוכן בחסות | (1)

איך משקיעים בנדל"ן בדרך הפשוטה, הזולה והזמינה ביותר? הרצון להיכנס כמשקיע לעולם המעניין והרווחי של נדל"ן בישראל, ובעיקר בחו"ל, הוא מובן. נדל"ן – בתים פרטיים, דירות, בנייני משרדים, שטחי מסחר ותחומים היקפיים – הוא מגזר יציב וצומח, שכניסה חכמה אליו יכולה להניב תוצאות חיוביות מיידיות. אבל יש השקעה, ויש השקעה. לא כל בעלות על נכס, ממונפת או שלא, מבטיחה תשואות חזקות, ועלות הכניסה לבעלות שכזו משתנה באופן דרמטי בין נותן שירות אחד למשנהו.

המשוואה פשוטה: השקעה בנדל"ן מורכבת ממחיר הנכס ומעלויות המעטפת - שיפוץ, ניהול הנכס, מיסים, תשלום לבעלי מקצוע כמו רואה חשבון או עורך דין, וכמובן תשלום דמי תיווך לאותו גורם שמביא למימוש העסקה. כל הוצאה כזאת צריכה להילקח בחשבון כאשר יוצאים למסע בענף הנדל"ן, וכל הזדמנות לקצץ באחת מההוצאות הנלוות הללו צריכה להישקל ברצינות. למשל, אם המשקיעה היא עורכת דין לענייני מקרקעין, היא תוכל לחסוך תשלום לאיש מקצוע אחד בשרשרת ולהנמיך את העלות הסופית של העסקה; אם המשקיע הוא קבלן שיפוצים, הוא יוכל לחתוך את עלות שלב השיפוץ של הנכס, וכן הלאה. כמובן שאותם משקיעים משלמים בזמן שלהם במקום בכסף, ובכל מקרה – לא כולנו עורכי דין או שיפוצניקים, נכון? אם כן, כיצד בכל זאת חותכים בהוצאות, ו"מרזים" את העלות של עסקת נדל"ן?

יש דרך חכמה ואלגנטית להפחית עלות של עסקות, וגם היא מבוססת על ניטרול אחת מהוצאות התהליך – וזוהי פעמים רבות אחת ההוצאות הכבדות יותר שבהן. הכוונה היא לתשלום לגורם מתווך, שלרוב גוזר קופון של כמה אחוזים מכל עסקה – וכשמדובר בסכומים גדולים יחסית כפי שנהוג בהשקעה בנדל"ן, זוהי הוצאה משמעותית. במלים אחרות, פער התיווך עולה – והרבה. לא צריך ללכת רחוק כדי להבין זאת, מספיק לנסוע לחווה החקלאית הקרובה לביתכם. ירקות ופירות שייקנו מהחקלאי ישירות תמיד יהיו זולים בהרבה ביחס לאלה שנמכרים בסופרמרקט. למה? אין Middle Man, אותו גורם מתווך שגוזר קופון, במרה הזה הסופרמרקט. גם אם היו מציעים לנו לקנות דירה פה בישראל – דרך תיווך או שלא דרך תיווך (תוך חיסכון של עשרות אלפי שקלים) – הבחירה היתה ברורה.

אבל מי קונה בכלל דירה בישראל? כולנו רוצים, כמובן, ועבור מי שזקוק למקום לגור ויש לו את ההון העצמי הנדרש לכך – זה גם נכון. אבל עבורנו, כמשקיעים שמחפשים תשואה, השוק הישראלי פחות אטרקטיבי, מכמה סיבות - ביניהן מחירים גבוהים מאוד, תשתיות ירודות, עיסוק עם דיירים, מסים גבוהים ורגולציה חונקת. זאת הסיבה לכך שמשקיעים ומשקיעים פוטנציאליים רבים עוברים לשים את כספם בנדל"ן מניב תשואה מעבר לים. שווקים בעולם, ובראשם שוק הנדל"ן האמריקאי, מציעים נכסים מעולים במחירים פחותים, עם צפי לצמיחה מאסיבית, ביקושים גדלים והולכים ומערכות מיסוי ידידותיות יותר. עבור מי מאיתנו שמחפש לגון את תיק הנכסים שלו לטובת הכנסה פאסיבית קבועה, הבין כבר מזמן שהמקום הוא שוק הדיור האמריקאי.

כמובן שפועלות כיום בישראל עשרות חברות, גדולות וקטנות, דרכן ניתן להשקיע בנדל"ן מכל הסוגים בארה"ב. אך בתור משקיעים, יש להבחין בין סוגי השחקנים בשוק – הרי גם המשקיע הוא שחקן, ועליו לדעת מול מי הוא עובד, נכון? אותן חברות הן לרוב כלל לא חברות נדל"ן – הן למעשה חברות מקומיות שמשמשות צינור שיווק עבור חברות נדל"ן בארה"ב. הן חברות מתווכות, שגוזרות את הקופון שלהן. הכל הוגן, אבל כמשקיע יש לבין זאת. וגם, כמובן, הצורך קיים – רובנו לא נטוס לארה"ב ונניע שם תהליך סבוך של רכישת נכס בשתי ידינו, בשוק שאנחנו לא מכירים, הרי גם לנו יש חיים.

יש דרך אמצע. Centureon היא חברה מסוג אחר – חברת נדל"ן אמריקאית לחלוטין שפועלת מתוך ובתוך השוק האמריקאי, וכעת פונה לקהל המשקיעים הישראלי. עבודה עם חברה מקומית חותכת הלכה למעשה את עלויות השיווק-תיווך שחברות אחרות לוקחות. אין מתווך, אין דמי תיווך – זה עד כדי כך פשוט. יותר מכך, ל-Centureon, כחברה מקומית, יש יתרון ענק בעבודה מול רשויות מקומיות בארה"ב, מול קבלנים מקומיים ומול דיירים. Centureon מנהלת את הנכס הנרכש – מאיתורו, דרך השבחתו, איכלוסו, עבודה מול דיירים, ועד מכירתו ברווח. כל זאת, כאשר הצד השלישי – גוף התיווך – אינו קיים, ובכך נחסך כסף רב. כשמוסיפים לכך את המחירים הזולים שבהם ניתן להשקיע (החל מ-55 אלף דולר בלבד) והתשואה הגבוהה אותה מניב כל נכס- 11%-13% בשנה, עסקה עם Centureon יכולה להוות את צעד הכניסה המושלם לעולם הנדל"ן, או ערוץ להרחבת תיק ההשקעות הקיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה עוקץ נדל"ני... לא להתקרב בשום אופן (ל"ת)
    עוקץ 07/08/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

עלייה בהכנסות. צילום: Pexelsעלייה בהכנסות. צילום: Pexels

שירותי משרד שמגדילים הכנסות בעסק

שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות

נושאים בכתבה משרד

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם נשחקים בעומס משימות יומיומי. ניהול יומנים, טיפול בגבייה, תיאום פגישות, הוצאת חשבוניות ותקשורת עם לקוחות וספקים הם פעולות חיוניות, אך גוזלות זמן יקר. כל אלו מונעים רצף עבודה ממוקד. התוצאה היא ירידה בפרודוקטיביות, פגיעה ביכולת לשווק ולמכור, ולרוב גם תחושת תסכול וחוסר שליטה. גם עסק מצליח עלול להיתקע במקום אם הניהול התפעולי שלו לא מסודר.
כאן נכנסים לתמונה שירותי משרד, שמאפשרים לעסק לעבוד בצורה מסודרת, להפחית עומס ולפנות את בעל העסק להתמקד בליבה העסקית.

שירותי משרד - הפתרון ליעילות, לייצוב ולצמיחה

שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות.
במקביל, ניהול יומנים, מענה לפניות, תיאום פגישות, טיפול בגבייה ותקשורת עם ספקים ולקוחות, מתבצעים על ידי גורם מקצועי ומסודר. כך העסק מפסיק לפספס פניות חשובות, השירות ללקוחות הופך עקבי והניהול היומיומי פשוט יותר. מעבר לכך, האדמיניסטרציה עצמה מתבצעת ברמה גבוהה יותר, מתוך מומחיות וניסיון, ולא כעוד משימה שמבצעים בין לבין.

הערך המוסף: יותר זמן, יותר כסף, מקצועיות, צמיחה

אחד הערכים הגדולים ביותר של שירותי משרד הוא החזרת הזמן לידיים של בעל העסק. במקום לבלות שעות במשימות תפעוליות, אפשר להשקיע את האנרגיה במה שבאמת מניע הכנסות.
חיסכון בזמן הוא רק חלק מהתמונה. שירותי משרד חיצוניים מוסיפים שכבת מקצועיות שבדרך כלל קיימת רק בארגונים גדולים. במקום התנהלות מאולתרת, העסק מקבל תפעול שמבוסס על שיטות עבודה קבועות, תיעוד מלא, שליטה במידע וסטנדרט שירות אחיד. כל פנייה מתועדת, המשימות מנוהלות לפי סדרי עדיפויות ברורים, והתקשורת מול לקוחות וספקים מתבצעת ברמה גבוהה. עבור עסקים רבים זו קפיצת מדרגה המאפשרת להם להתנהל כמו ארגון גדול בלי לשאת בעלויות של מחלקה פנימית.

תדמית מקצועית שמייצרת צמיחה

ההשפעה של תפעול מקצועי אינה נשארת בתוך המשרד. לקוחות שמקבלים מענה מהיר ותיאום מסודר רואים עסק אמין, ממוקד ויציב. ספקים שמקבלים תשלומים בזמן מרגישים ביטחון בקשר העסקי. התדמית הזו מייצרת יותר מהמלצות ותחושת אמון, היא יוצרת קרקע שמביאה עוד לקוחות ומאפשרת לעסק לצמוח. תדמית מקצועית לא נוצרת רק מעיצוב או שפה שיווקית, אלא מהדרך שבה העסק מתנהל בפועל.

השקעה שמניבה תוצאות ממשיות

שירותי משרד נתפסים לעיתים כהוצאה, אך בפועל הם השקעה עם השפעה ישירה על ההכנסות. שעתיים ביום שמוקדשות למשימות תפעוליות מצטברות ליותר מארבעים שעות בחודש. זמן זה יכול להיות מושקע במכירות, בפיתוח עסקי ובבניית אסטרטגיה. כל שיפור קטן בהתנהלות מייצר יתרון תחרותי ומגדיל את הסיכוי לצמיחה יציבה.