נהג צעיר במשפחה - מה זה אומר על ביטוח הרכב שלכם?

תוכן בחסות |

בחייהם של הורים יש לא מעט רגעי חרדה בכל הקשור לילדים שלהם, בוודאי במדינה כמו ישראל. רגע חרדה אחד כזה נמדד כשהילדים מקבלים רישיון ועולים על הכביש. ייתכן מאוד שעם הזמן החרדה תיעלם, הם ירכשו ניסיון ויהפכו להיות נהגים טובים, אך כל הורה יודע שבגיל הנעורים כשמקבלים רישיון, הרבה פעמים לא חושבים ויש לכך תוצאות.

אחת ההשפעות של כך אנחנו יכולים לראות בפוליסות שחברות הביטוח מוכרות להורים, הכוונה כמובן לביטוח רכב. כידוע, כל פוליסה כזו מושפעת, באופן טבעי מגיל הנהגים, הוותק שלהם על הכביש, סוג הרכב וכן ההיסטוריה שלהם כנהג. מן הסתם, אם ההורים היו נהגים זהירים שלא עשו תאונות, אז סביר להניח שהם ישלמו מעט, באופן יחסי, על הפוליסה שלהם. חברת הביטוח יכולה להעריך שהם נהגים שלא יעשו תאונות ולכן הם לא יידרשו להשתמש בפוליסה אז אין סיבה לגבות מהם סכום משמעותי.

ברגע שמצטרף נהג צעיר למשפחה, אז פוליסת ביטוח הרכב יכולה להשתנות מאחר ורמת הסיכון עולה. צריך לזכור, הביטוח הוא גם על הנהג, אך גם על הרכב וגם על הנוסעים האחרים שנמצאים איתו ברכב כשהוא נוהג, וכן על הולכי רגל ונהגים אחרים בסביבתו. מדוע זה רלוונטי? כי אם הוא נהג צעיר וחסר ניסיון, והנתונים מלמדים שנהגים כאלה עושים יותר תאונות, אז ישנה הסתברות גבוהה יותר שרכב של נהג כזה יהיה מעורב בתאונה, וכן הנוסעים שאיתו ברכב או הנהגים בסביבתו.

מכאן, ישנה הסתברות גבוהה יותר שההורים שלו יצטרכו להפעיל את הפוליסה, מה שאומר שעל חברת הביטוח יהיה לשלם להם, ולכן החברה מראש דורשת סכום כסף גבוה יותר עבור הפוליסה.

לפני שאנחנו מסבירים כיצד ביטוח רכב יכול להשתנות במקרה שיש נהג צעיר במשפחה, חשוב להבהיר נקודה מעניינת. לא כל נהג חדש הוא נהג צעיר ולכן גם ההתייחסות של חברת הביטוח היא בהתאם. כלומר, יש נהגים חדשים בגיל ארבעים או חמישים. מאחר ושיקול הדעת הוא לא כמו של נהג בן שבע עשרה, סביר להניח שהפוליסה שלו תהיה שונה, מזו שתוצע להורים של נער בגיל זה.

במה מתבטא השינוי שמביא איתו נהג צעיר לפוליסה

ההבדלים מתבטאים בכך שהפוליסות פשוט יותר יקרות. ראשית, הן יותר יקרות באופן טבעי כי צריך להוסיף נהג נוסף לפוליסה הקיימת. שנית, הן יותר יקרות כי מדובר בנהג צעיר.

חברת הביטוח מבינה שרמת הסיכון עולה ועל כן היא תדרוש יותר כסף עבור פוליסת הביטוח, הן עבור ביטוח מקיף והן עבור ביטוח צד ג' וכן עבור ביטוח חובה על פי דרישת המדינה. חשוב לומר, ישנם מסלולים אצל חברות שונות שניתן למצוא אפשרות להקטין מעט מההתייקרות בעלות הפוליסה, ועל כן מומלץ לעשות סקר שוק לפני שבוחרים פוליסה ספציפית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.