DRIVER
צילום: PIXABAY

נהג צעיר במשפחה - מה זה אומר על ביטוח הרכב שלכם?

תוכן בחסות |

בחייהם של הורים יש לא מעט רגעי חרדה בכל הקשור לילדים שלהם, בוודאי במדינה כמו ישראל. רגע חרדה אחד כזה נמדד כשהילדים מקבלים רישיון ועולים על הכביש. ייתכן מאוד שעם הזמן החרדה תיעלם, הם ירכשו ניסיון ויהפכו להיות נהגים טובים, אך כל הורה יודע שבגיל הנעורים כשמקבלים רישיון, הרבה פעמים לא חושבים ויש לכך תוצאות.

אחת ההשפעות של כך אנחנו יכולים לראות בפוליסות שחברות הביטוח מוכרות להורים, הכוונה כמובן לביטוח רכב. כידוע, כל פוליסה כזו מושפעת, באופן טבעי מגיל הנהגים, הוותק שלהם על הכביש, סוג הרכב וכן ההיסטוריה שלהם כנהג. מן הסתם, אם ההורים היו נהגים זהירים שלא עשו תאונות, אז סביר להניח שהם ישלמו מעט, באופן יחסי, על הפוליסה שלהם. חברת הביטוח יכולה להעריך שהם נהגים שלא יעשו תאונות ולכן הם לא יידרשו להשתמש בפוליסה אז אין סיבה לגבות מהם סכום משמעותי.

ברגע שמצטרף נהג צעיר למשפחה, אז פוליסת ביטוח הרכב יכולה להשתנות מאחר ורמת הסיכון עולה. צריך לזכור, הביטוח הוא גם על הנהג, אך גם על הרכב וגם על הנוסעים האחרים שנמצאים איתו ברכב כשהוא נוהג, וכן על הולכי רגל ונהגים אחרים בסביבתו. מדוע זה רלוונטי? כי אם הוא נהג צעיר וחסר ניסיון, והנתונים מלמדים שנהגים כאלה עושים יותר תאונות, אז ישנה הסתברות גבוהה יותר שרכב של נהג כזה יהיה מעורב בתאונה, וכן הנוסעים שאיתו ברכב או הנהגים בסביבתו.

מכאן, ישנה הסתברות גבוהה יותר שההורים שלו יצטרכו להפעיל את הפוליסה, מה שאומר שעל חברת הביטוח יהיה לשלם להם, ולכן החברה מראש דורשת סכום כסף גבוה יותר עבור הפוליסה.

לפני שאנחנו מסבירים כיצד ביטוח רכב יכול להשתנות במקרה שיש נהג צעיר במשפחה, חשוב להבהיר נקודה מעניינת. לא כל נהג חדש הוא נהג צעיר ולכן גם ההתייחסות של חברת הביטוח היא בהתאם. כלומר, יש נהגים חדשים בגיל ארבעים או חמישים. מאחר ושיקול הדעת הוא לא כמו של נהג בן שבע עשרה, סביר להניח שהפוליסה שלו תהיה שונה, מזו שתוצע להורים של נער בגיל זה.

במה מתבטא השינוי שמביא איתו נהג צעיר לפוליסה

ההבדלים מתבטאים בכך שהפוליסות פשוט יותר יקרות. ראשית, הן יותר יקרות באופן טבעי כי צריך להוסיף נהג נוסף לפוליסה הקיימת. שנית, הן יותר יקרות כי מדובר בנהג צעיר.

חברת הביטוח מבינה שרמת הסיכון עולה ועל כן היא תדרוש יותר כסף עבור פוליסת הביטוח, הן עבור ביטוח מקיף והן עבור ביטוח צד ג' וכן עבור ביטוח חובה על פי דרישת המדינה. חשוב לומר, ישנם מסלולים אצל חברות שונות שניתן למצוא אפשרות להקטין מעט מההתייקרות בעלות הפוליסה, ועל כן מומלץ לעשות סקר שוק לפני שבוחרים פוליסה ספציפית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת