נהג צעיר במשפחה - מה זה אומר על ביטוח הרכב שלכם?
בחייהם של הורים יש לא מעט רגעי חרדה בכל הקשור לילדים שלהם, בוודאי במדינה כמו ישראל. רגע חרדה אחד כזה נמדד כשהילדים מקבלים רישיון ועולים על הכביש. ייתכן מאוד שעם הזמן החרדה תיעלם, הם ירכשו ניסיון ויהפכו להיות נהגים טובים, אך כל הורה יודע שבגיל הנעורים כשמקבלים רישיון, הרבה פעמים לא חושבים ויש לכך תוצאות.
אחת ההשפעות של כך אנחנו יכולים לראות בפוליסות שחברות הביטוח מוכרות להורים, הכוונה כמובן לביטוח רכב. כידוע, כל פוליסה כזו מושפעת, באופן טבעי מגיל הנהגים, הוותק שלהם על הכביש, סוג הרכב וכן ההיסטוריה שלהם כנהג. מן הסתם, אם ההורים היו נהגים זהירים שלא עשו תאונות, אז סביר להניח שהם ישלמו מעט, באופן יחסי, על הפוליסה שלהם. חברת הביטוח יכולה להעריך שהם נהגים שלא יעשו תאונות ולכן הם לא יידרשו להשתמש בפוליסה אז אין סיבה לגבות מהם סכום משמעותי.
ברגע שמצטרף נהג צעיר למשפחה, אז פוליסת ביטוח הרכב יכולה להשתנות מאחר ורמת הסיכון עולה. צריך לזכור, הביטוח הוא גם על הנהג, אך גם על הרכב וגם על הנוסעים האחרים שנמצאים איתו ברכב כשהוא נוהג, וכן על הולכי רגל ונהגים אחרים בסביבתו. מדוע זה רלוונטי? כי אם הוא נהג צעיר וחסר ניסיון, והנתונים מלמדים שנהגים כאלה עושים יותר תאונות, אז ישנה הסתברות גבוהה יותר שרכב של נהג כזה יהיה מעורב בתאונה, וכן הנוסעים שאיתו ברכב או הנהגים בסביבתו.
מכאן, ישנה הסתברות גבוהה יותר שההורים שלו יצטרכו להפעיל את הפוליסה, מה שאומר שעל חברת הביטוח יהיה לשלם להם, ולכן החברה מראש דורשת סכום כסף גבוה יותר עבור הפוליסה.
- מוכר? כך תקנו רכב משומש בצורה הכי נכונה
- המכוניות המעופפות בדרך? מניית ג'ובי מזנקת ב-41%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני שאנחנו מסבירים כיצד ביטוח רכב יכול להשתנות במקרה שיש נהג צעיר במשפחה, חשוב להבהיר נקודה מעניינת. לא כל נהג חדש הוא נהג צעיר ולכן גם ההתייחסות של חברת הביטוח היא בהתאם. כלומר, יש נהגים חדשים בגיל ארבעים או חמישים. מאחר ושיקול הדעת הוא לא כמו של נהג בן שבע עשרה, סביר להניח שהפוליסה שלו תהיה שונה, מזו שתוצע להורים של נער בגיל זה.
במה מתבטא השינוי שמביא איתו נהג צעיר לפוליסה
ההבדלים מתבטאים בכך שהפוליסות פשוט יותר יקרות. ראשית, הן יותר יקרות באופן טבעי כי צריך להוסיף נהג נוסף לפוליסה הקיימת. שנית, הן יותר יקרות כי מדובר בנהג צעיר.חברת הביטוח מבינה שרמת הסיכון עולה ועל כן היא תדרוש יותר כסף עבור פוליסת הביטוח, הן עבור ביטוח מקיף והן עבור ביטוח צד ג' וכן עבור ביטוח חובה על פי דרישת המדינה. חשוב לומר, ישנם מסלולים אצל חברות שונות שניתן למצוא אפשרות להקטין מעט מההתייקרות בעלות הפוליסה, ועל כן מומלץ לעשות סקר שוק לפני שבוחרים פוליסה ספציפית.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
