TV

אחרי מפולת של 32% מאז אמצע ינואר האחרון - האם מניית רמי לוי שווה קניה?

האנליסטיות דורין פלס מ-IBI ואילנית שרף מפסגות מדברות על מניית רמי לוי שצוללת בשבועות האחרונים - קניה או מכירה
עדי ברזילי | (9)

מניית רמי לוי הייתה הלהיט של הגדול בבורסה בת"א בשנים 2010-2013 אבל השנה זה נראה רע. המניה איבדה כבר 32% מהשיא של אמצע ינואר ובינתיים לא מוצאת תחתית. בפינה חדשה ב-Bizportal, נציג כל סוף שבוע את עמדתם של 2 אנליסטים על מניה בולטת בת"א. ובפינה הראשונה, דורין פלס מ-IBI ואילנית שרף מפסגות - על מניית רמי לוי. צפו בראיון:

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בסוף הכיוון תלוי ברווח הנקי (ל"ת)
    מקס 27/12/2014 02:00
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הולך וגדל 14/12/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    יש לו רשת סופרים שעולה על מתחרותיה ברווחים, כי הוא פועל בלי פרסום ובלי מנהלה גדולה. הרשת כוללת טלפונים וכעת גם טלוויזיה. כמו כן הוא מתרחב גם בשטח הנדל"ן.
  • 6.
    פורש בזמן 13/12/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי יקח בסוף את כל הקופה .האנליסטיות אין להם מושג
  • 5.
    בני 13/12/2014 13:20
    הגב לתגובה זו
    כולה מכולניק שקונה חלב של תנובה שם על המדף ומוכר ןכל חסרי ההבנה רצים לקנות מניות כאילו המציא חללית לירח אל תתבלבלו זה הכל יחצנות ועבודה משומנת של תקשורת בשכר כמובן ליצר כאילו מישהו זול ממשהו צמח מלמטה פתאום מרצה בכנסים וכל שאר השטויות לא להתבלבל מה שלא שווה כלום יגיע בסוף לשווי שלו מסתבר שעלות החזקת סופר ומנגנון מול מכירי המכירה של המוצרים לא משאירה מקום לבוננזה כי אין בה שום דבר כולה מחר בנקניק קפה או יוגורט אתם מציגים כאילו המכולניכים הם גאונים ואנחנו הציבור המשועמם שקורא בחלקינו מאמינים וקונים מי שנתן למחזיקים במניה שלו להתרסק ב 30 אחוז ולהפסיד בעצמו כניראה פשוט זה מה שהיה שווה
  • 4.
    בני 13/12/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    מבלבלים את השכל ילדות בנות 25 נותנות פרוש לירידת מניה כשאין להן ולא לאיש מושג כי בורסה היא מאחז עיניים ראו את ההמלצות על רמי לוי לפני שנה ותבינו הרי איש אינן מבין דבר
  • 3.
    אוייש, קלקלנים 13/12/2014 12:24
    הגב לתגובה זו
    סופסוף מחירים ברשתות מזון יורדים - וזה לא טוב לכלכלנים. אז ריווחיות החברות תרד, אולי - כי ממש לא בטוח, החברות יצטרכו למצוא דרכים להתייעל ולהמשיך להרוויח. אולי לקצץ שכר מנהלים (צמטבר להרבה מאוד בראיה שנתית). הכלכלנים-קלקלנים רויארם רק תנודה ריגעית ורצים לקשקש. הרשתות ישארו, אנשים ימדיכו לקנות. איפה ובכמה ומי ימשיך לשמור על מחזורים גדולים - פה אין לכלכלנים יכולת חיזוי ושום ראיה לטווח של יותר מכמה שבועות. לדעתי רמי לוי נוקט בשיטה נבונה - שמירה על הקיים, התבססות כמקור לקניות במחיר סביר, כמי שפניו אל הצרכן ולא אל הרווח לכיס. הרווח מגיע, הרבה רווח קטן ממחזור ענק. מעניין לשאול פעם את הכלכלניות פאיפה הם עושות קניות לבית שלהן, ואם הן מיישמולת בחיים הפרטיים את העצות-לא עמות שהן נותנות ברשת.
  • 2.
    אוהב 13/12/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    ואל תחשבו! עוד לא פגשתי אותה פנים אל פנים.
  • 1.
    מעל 11,000 לא קונה !! (ל"ת)
    ירון 13/12/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
  • קשקשו גדוללל (ל"ת)
    פורש בזמן 13/12/2014 16:29
    הגב לתגובה זו

מודאגים מהמצב בצים? שימו לב מה קרה למחירי ההובלה הימית

במסחר בסחורות בשבוע האחרון לא נרשמה מגמה אחידה, מחירי אחדות מהסחורות עלו ומחירי אחרות ירדו. אריה גורן, אנליסט הסחורות של אתר Bizportal בסקירת הסחורות השבועית.
אריה גורן |

מדד מחירי הסחורות המשוקלל CRB של רויטרס-ג'פריס, המורכב מחוזים עתידיים על 19 סחורות שונות, ירד בסיכום שבועי ב-0.12%. מדד הסחורות נמוך כיום ב-43.1% ממחיר השיא שלו, שנקבע ב-3 ביולי 2008, אך גבוה ב-34.6% ממחיר השפל שאליו צנח ב-24 בפברואר השנה. העליות המשמעותיות ביותר מבין כל הסחורות נרשמו בשבוע שעבר בסחורות החקלאיות: החיטה עלתה ב-8.4%, התירס עלה ב-6.4% והאתנול, המופק בארצות הברית מתירס, עלה ב-8.8%, זאת בניגוד לירידה במחיר שאר סחורות האנרגיה. מחיר הנפט ירד בסיכום שבועי ב-1.4% ל-76.35 דולר לחבית. העלייה המרשימה בשבועות האחרונים במדד מחירי ההובלה הימית, Baltic Dry Index, רק הלכה והתגברה בשבוע שעבר. המדד עלה בסיכום שבועי ב-21.2% ל-4,111 נקודות, ובשבעת השבועות האחרונים עלה המדד ב-90%, אבל על ההובלה הימית בהמשך. במסחר במניות בארצות הברית ובעולם נרשמו עליות נאות בסיכום שבועי. מדד המניות האמריקאי, S&P 500, עלה ב-2.26% ל-1,093.48 נקודות, המדד נמוך כיום ב-30.6% מהפסגה שנרשמה ב-11 באוקטובר 2007, אבל גבוה ב-64.0% מהשפל שאליו צנח ב-6 במארס השנה. מדד מניות הנאסד"ק עלה בשבוע שעבר ב-2.62% ל-2,167.88 נקודות, המדד נמוך כיום ב-24.2% מהפסגה שנרשמה ב-31 באוקטובר 2007, אבל גבוה ב-71.3% מהשפל שאליו צנח ב-9 במארס השנה. מדד המניות העולמי MSCI World עלה בשבוע שעבר ב-2.30% ל-1,158.26 נקודות, המדד נמוך כיום ב-31.1% מהפסגה שנרשמה ב-31 באוקטובר 2007, אבל גבוה ב-69.3% מהשפל שאליו צנח ב-9 במארס השנה. הדולר נחלש מעט ביחס לאירו בשבוע שעבר ב-0.40% ל-1.490 דולר לאירו, וב-0.26% ביחס לין היפני ל-89.65 ין לדולר. ביחס לשקל כמעט שלא היה שינוי בסיכום שבועי, ושערו היציג האחרון היה 3.771 שקל לדולר. בטבלה שלהלן רוכזו השינויים במחירי הסחורות בשבוע האחרון יחסית למחיר השיא שלהן ב-2008 ולמחיר השפל אחריו. כמו כן, מופיעים שני טורים ובהם הסימולים של תעודות הסל המתאימות להשקעה בסחורות שלהן קיימות תעודות סל תעודות לונג לאלו הצופים עלייה במחיר הסחורה, ותעודות שורט לאלו הרוצים להרוויח מירידה במחיר הסחורה. הסימולים המסומנים ב-* מתייחסים לתעודות הנסחרות בבורסות אירופה בלבד, שאר התעודות נסחרות בבורסות ארצות הברית. הסימולים המסומנים ב-** מתייחסים לתעודות סל שאינן משקיעות ישירות בסחורה אלא בקבוצת מניות של חברות העוסקות בסחורה המסוימת. הובלה ימית (Baltic Dry Index (BDI, מדד הייחוס העולמי למחירי ההובלה הימית, זינק ב-21.2% בשבוע שעבר, והשלים עלייה בשיעור של 90% בשבעת השבועות האחרונים. מחיר הובלה ימית, בדיוק כמחירה של כל סחורה, אינו קבוע אלא נקבע על ידי ההיצע והביקוש. מדד מחירי ההובלה הימית, Baltic Dry Index, נקבע מדי יום מאז 1998 בבורסת Baltic, שמושבה בלונדון. המדד מראה את העלות הממוצעת של הובלת סחורות יבשות בתפזורת, כדוגמת פחם, עפרת ברזל וגרעינים, ב-26 נתיבי השיט העיקריים בעולם. באמצעות מעקב אחר ערכי המדד מתקבלת תמונה של הביקוש לסחורות ושל צריכתן ברחבי העולם. העלייה התלולה בעת האחרונה במחירי ההובלה נבעה מביקוש רב לאניות ענק מסוג Capesize (מעל 100,000 טון מטען), המובילות עפרות ברזל ופחם לסין. סיבה נוספת לעלייה במחירי ההובלה היא כי הצפיפות הרבה שנוצרה בנמלי סין וברזיל מאלצת את האניות להמתין זמן רב לתורן לטעינה ופריקה. סוכני הובלה ימית השתמשו השבוע בביטוי "לא ייאמן", כשתיארו את הביקוש לאניות מסוג Capesize. ביקוש רב מהרגיל נרשם גם לאניות קטנות יותר מסוג Panamax ו- Handymax בעקבות יצוא כמויות גדולות של עפרות ברזל מהודו לסין. סוכני ההובלה גם ציינו כי גובר העניין בשכירת האניות לפרק זמן של כמה חודשים ולא להובלה חד פעמית, דבר המראה על הביטחון של הצרכנים שהביקוש להובלה ימית לא ייפגע. חברות ספנות גדולות העלייה במחירי ההובלה הימית עוד לא באה לידי ביטוי מלא במחירי מניות חברות הספנות, חברות אלה נפגעו מאוד מהירידה התלולה במחירי ההובלה הימית בשנת 2008, ראה ערך סיפור צים. קיים סיכוי כעת שעם השיפור במחירי ההובלה יבוא גם שיפור במאזני החברות ועלייה בערך מניותיהן. בטבלה שלהלן מפורטים נתונים לגבי עשר חברות ספנות גדולות שמניותיהן נסחרות בבורסות ארצות הברית: תעודת סל לחברות הובלה ימית תעודת הסל Claymore/Delta Global Shipping Index ETF נסחרת בבורסת ניו יורק בסימול SEA החל מ-25 באוגוסט 2008. התעודה משקיעה במניות חברות ספנות בעולם כולו, דמי הניהול 0.65% לשנה, והתעודה נסחרה ביום שישי האחרון בפרמיה של 0.23%. התעודה מחלקת דיבידנד התשואה הנוכחית 4.05% לשנה. האחזקות העיקריות של תעודת הסל: מאת: אריה גורן, אנליסט גלובלי בכלל פיננסים. *הערה: אין לראות בכתבה המלצה לרכישה או למכירה של תעודת סל או כל סחורה שהיא.