סלקום פרסמה דוחות; 300 אלף לקוחות לשירותי ה-TV המוזלים

200 אלף לסלקום TV ו-100 אלף לפרטנר TV על חשבון HOT ו-yes. סלקום רשמה הפסד של 37 מיליון ש' ברבעון והפסד תפעולי, בשל תכנית הפרישה מרצון
אלכסנדר כץ |

חברת סלקום פרסמה הבוקר (יום ה') את דוחותיה לרבעון השני של השנה, ועל פיהם החברה רשמה הפסד תפעולי של 12 מיליון שקלים ברבעון זה, בהשוואה לרווח תפעולי של 102 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בחברה תולים את ההפסד בין היתר בתכנית הפרישה מרצון שעלתה לחברה 26 מיליון שקלים. החברה הפסידה בסך הכל 37 מיליון שקלים, מול רווח נקי של 45 מיליון ברבעון השני של 2017.

 

בגזרת הטלוויזיה, מספר לקוחותיה עמד בסוף הרבעון השני על 195 אלף. ב-18 ביולי דיווחה החברה על כך שחצתה את רף 200 אלף הלקוחות, כך יוצא שבתוך כשבועיים צירפה החברה כ-5,000 לקוחות.

 

אתמול פורסמו דוחות פרטנר, שהציגו נתונים פושרים מאד. למרות זאת, בגזרת הטלוויזיה, חצתה השבוע החברה את רף 100 אלף בתי האב המנויים, גידול של 17 אלף לקוחות בתוך חודש וחצי, כשעל פי דוחות החברה, בסוף הרבעון השני עמד מספרם על 83 אלף. 

 

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן מסר: "רבעון זה הסתיים בהפסד, בשל מספר אירועים נקודתיים, אשר העמיסו על הוצאות החברה ובראשם פרישה של כ-200 עובדים אשר הביאה להוצאה של כ-26 מיליון שקלים. את ההשפעה החיובית של הקטנת הוצאות החברה, ניתן יהיה לראות כבר מהרבעון הבא. למרות התחרות העזה, הצליחה החברה לשמר את רמת ההכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של 2018 עם סך הכנסות של 927 מיליון שקלים ברבעון זה לעומת 933 מיליון שקלים ברבעון הראשון - ירידה של כ-0.6%, בין היתר, באמצעות שיווק מוצלח של חבילות הקוואטרו".

 

שטרן התייחס גם לחתימת מזכר ההבנות להשקעה במיזם הסיבים IBC, ולדבריו מדובר ב"אירוע בעל חשיבות אסטרטגית לסלקום ופורץ דרך בתחום שירותי האינטרנט בישראל. שיתוף הפעולה בין החברות (סלקום וחברת החשמל, א"כ) יאפשר לספק אינטרנט מהיר ומתקדם על גבי תשתית סיבים אופטיים גם בפריפריה ולהיקף אוכלוסייה נרחב של כמיליון משקי בית, וזאת בטווח של מספר שנים".

 

 

שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית המוזל צבר כבר יותר מ-300 אלף לקוחות – 100 לפרטנר TV ועוד כ-200 אלף לסלקום TV. התחום הזה מהווה בעיה קשה ל-2 הדינוזאורים של השוק – HOT ו-yes, שאיבדו בתוך פחות מ-4 שנים 300 אלף בתי אב לטובת מתחרות צעירות ומוזלות. HOT למשל ממשיכה לאבד לקוחות, אולם בדוחות שפרסמה לפני כשבועיים עולה כי הצליחה לצמצם את אחוז הנטישה ממנה, מ-8,000 ברבעון הראשון של השנה, ל-4,000 ברבעון השני. את הירידה בקיטון אפשר ליחס בין היתר לשירותי האפליקציה המוזלים שהשיקה לפני כשנה, כדי להילחם על ליבם של הלקוחות הצעירים ואלה שלא מעוניינים לשלם מאות שקלים עבור חבילת שידור.

בסך הכל ל-HOT יש 777 אלף לקוחות, מול 781 לפני 3 חודשים ו-789 בסוף דצמבר. דוחות בזק יפורסמו ב-23 באוגוסט, ואז נדע כמה לקוחות איבדה חברת yes שגם היא נחתכה משמעותית ברבעון הראשון של השנה – כ-7,000 במספר, ומספר מנוייה עומד על נכון לסוף מארס על 580 אלף בתי אב.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.