כשכדורגל הוא יותר מכדורגל, פרסום הוא הרבה יותר מפרסום
המונדיאל הראשון שלי היה מקסיקו 86, הייתי בן 12, אבא שלי היה מעיר אותי ב-2 בלילה כדי לראות את מראדונה ונבחרת ארגנטינה. אני זוכר את המשחק מול האנגלים, הגול עם יד האלוהים ואחריו הגול עם רגל האלוהים. זה לא היה עוד ניצחון בדרך לאליפות העולם זו הייתה נקמה על התבוסה במלחמת פוקלנד (מלווינס) ב-1982. אבא שלי, שלא סובל כדורגל, הזיל דמעה באותו יום.
את המונדיאל השני שלי, איטליה 90, כבר חוויתי בארגנטינה, חייתי שם, הייתי בן 16 ואני זוכר את המשחק הראשון מול ניגריה, הסתכלתי דרך החלון אל הרחוב. כמו ביום כיפור, לא היתה מכונית, לא אמבולנס ולא אנשים ברחוב, כולם בבית צמודים למסך. את הגמר מול גרמניה הפסדנו מפנדל מפוברק, מראדונה בכה, השחקנים בכו, ארגנטינה בכתה.
בתור ישראלי חשבתי לעצמי באותו רגע? תגידו מה עובר לכם בראש? מקום שני בעולם?!?!?! תחגגו! אצלנו חוגגים מקום רביעי באירוויזיון, שני באירופה, אבל בארגנטינה האמירה האלמותית של נייקי: YOU DON’T WIN SILVER YOU LOOSE GOLD צריכה להיות רשומה מתחת לדגל המדינה.
לפני כל מונדיאל (או קופה אמריקה) מתחילה תחרות בין המותגים: מי יעשה את פרסומת החסות לנבחרת הטובה ביותר, מי ירכב על הסנטימנט הלאומי ויקצור לעצמו את התהילה. הצפה של פרסומות מלאות פאתוס ואתוס, טקסטים מרגשים ומסמרי שיער שלידם הנאום של מל גיבסון בלב אמיץ נשמע כמו נאום סוף שנה של ועד ההורים של גן שושנה.
- מיליי ניצח בבחירות האמצע בארגנטינה - השווקים עולים
- הארגנטינאים עוברים לקריפטו כדי להגן על החסכונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי להבין למה זה קורה צריך להבין קצת היסטוריה. ארגנטינה הייתה בטופ של העולם, לא בכדורגל, בכלל. בשנות ה-30 הייתה יצואנית המזון הגדולה בעולם והלוותה כסף לאמריקאים. ופתאום המדינה עם הבשר הטוב בעולם, הנשים היפות בעולם והכלכלה החזקה בעולם הופכת למדינה ענייה, עם כלכלה שקורסת אחת ל-5 שנים, מדינה שסועה בין הפרוניסטים לרדיקלים, בין המקריסטים (חסידי הנשיא המכהן מאוריסיו מקרי) לבין הקירשנריסטים (חסידי הנשיאה היוצאת) מפולגים, מזכירים קצת הרבה אותנו. וכמו שאותנו מאחדת המלחמה, החיילים, וצה"ל, את הארגנטינאים מאחדת הנבחרת. היא מסמלת את מה שטוב בנו, את ההישגים, את הכבוד, את האחדות בעם ואת התקווה לחזור ולהיות הכי טובים בעולם.
מותגים ופרסומאים מנצלים את זה, ואיך לא, צלחת פטרי של אמוציות ותסכול שמבעבעת על השולחן... למה לא לנצל את זה? ואז הפרסומות הופכות ליותר מפרסומות, הן מניפסטים, מצעי בחירות של ממש. מייצרים גיבורים, מפתחים ציפיות, משלהבים את ההמון. חברה שלוקחת חסות על נבחרת ארגנטינה לוקחת חסות בעצם על הכבוד הלאומי, אם לקחת את זה אלינו, תחשבו שאסם היו לוקחים חסות על גולני במלחמה הבאה בלבנון או בעזה.
כשכל מקום שני הוא כישלון וכל משחק לא מוצלח הוא בגידה במולדת, מערכת היחסים בין האוהדים לנבחרת נמצאת במשבר. יש לנו את השחקן הטוב בעולם ועדיין יש לנו 3 גמרים, מונדיאל אחד ושני קופה אמריקה, שלא הצלחנו לנצח. במילה אחת... אכזבה.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
קבלו את האחרון של קילמס, מותג הבירה הגדול ביותר בארגנטינה וספונסר הנבחרת כבר 20 שנה שהביאו את אוסקר רוג'רי, קפטן ושיאן ההופעות בנבחרת (97) לעשות סדר בחוזה הזה בין האוהדים לשחקנים.
הכותב, שמוליק קיטייניק, הוא סמנכ"ל האסטרטגיה של משרד הפרסום JWT ישראל
- 4.פרסומאי שמכיר 10/06/2018 11:13הגב לתגובה זוכמו שהארגנטינאים יצאו חארות, שמוליק הוא הדוגמה המושלמת לאופי הבעייתי שהתגלה כאן...
- 3.טור מעולה!!! רוצים עוד! (ל"ת)ספי 08/06/2018 15:12הגב לתגובה זו
- 2.דני צ'כנובר 07/06/2018 16:41הגב לתגובה זוארגנטינה היא מדינה סבירה מבחינת כדורגל. לא יותר מזה. במיוחד בהתחשב בעובדה שאומה שמונה 45 מליון תושבים בדרום אמריקה מצליחה להוציא כמה כוכבים מקירבה, זכתה במודניאל אחד וחושבת שהיא המציאה את הטנגו. עדיין יש שכנה קטנה מצפון ששמה אורוגוואי. יש בה 3.3 מליון תושבים והיא הצליחה לנצח פעמיים במונדיאל, מוציאה מספר כוכבים לנפש גבוה בהרבה מארגנטינה ויותר מכל מדינה בעולם פר קפיטה , לקבוצות השונות בעולם. מעבר לכך , ידוע לכולם ששם משם מגיע הבשר הטוב ביותר ושהטנגו בכלל הומצא במונטבידאו. אז עם כל הכבוד למסי שבברצלונה הוא מככב, בתור שחקן בנבחרת ארגנטינה הוא לא משהו בעוד שסוארז מוכן לנשוך את היריבים שלו כדי לנצח (ולצערנו מדי פעם גם תופסים אותו). בקיצור תתכוננו להפתעה בצבע תכלת במונדיאל הזה !
- שמוליק 07/06/2018 17:18הגב לתגובה זואורוגואי מדינה מדהימה ואין על הצ'יביטו שלכם אבל ארגנטינה זכתה פעמיים במונדיאל ולא פעם אחת 78-86 ועוד 3 גמרים 66,90,2014 כתבתי על ארגנטינה כי את ההיסטוריה שלה אני מכיר יותר, אין ספק שמה שכתבתי על ארגנטינה נכון להרבה מדינות בדרום אמריקה... גם לפרו, לצ'ילה ובטח לאורוגואי יש על הנבחרת משקל גדול של גאווה לאומית שחוצה הרבה מעבר מהמשחק עצמו. כמו שכתבתי... כשהכדורגל הוא יותר מרק כדורגל :)
- 1.מעולה ! מעולה ! מעולה ! (ל"ת)אתי 07/06/2018 16:33הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
