ג'ירו סייקלינג אקדמי רוכבים רוכבי אופניים
צילום: נועה אורון

הג'ירו בישראל: מיליארד צופים ביורוספורט, כ-600 עיתונאים יגיעו

16 שעות לייב ביורוספורט, מאות עיתונאים, אלפי תיירים והרבה מאד תקוות לעתיד. תחרות הג'ירו ד'איטליה מגיעה ארצה באירוע ה-PR הגדול ביותר שידעה ישראל 
אלכסנדר כץ | (4)

בישראל תולים תקוות רבות במרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה שיתקיים בסוף השבוע בארץ. מדובר באירוע התיירותי-תקשורתי הגדול ביותר שנערך בישראל אי-פעם, ושאמור להזרים הכנסות רבות מתיירים בצורה ישירה ועקיפה, בהווה ובעיקר בעתיד, וליצור PR נרחב למדינה ברחבי העולם.

 

הג'ירו ד'איטליה הוא מרוץ אופני הכביש השני בחשיבותו בעולם אחרי הטור דה פראנס. התחרות יוצאת לראשונה מתחומי אירופה, ומגיעה ל-3 ימי תחרויות בישראל - משישי ועד ראשון, במספר לוקיישנים - ירושלים, מחיפה והקריות ועד לתל אביב, חיפה, וגזרת באר שבע עד אילת. עם סיום התחרות בישראל, הרוכבים יחזרו לאיטליה לסיום המרוץ.

 

מי שחתום על הבאת התחרות הזו לישראל הוא איש העסקים והפילנתרופ היהודי־קנדי סילבן אדמס, רוכב אופניים חובב שרצה להגשים חלום, ותרם על פי הערכות עשרות מיליוני שקלים כדי לממש את חלום הבאת התחרות ארצה. בסך הכל עלות הבאת הג'ירו וקיומה בישראל עומד על כ־25 מיליון יורו (כ-100 מיליון שקלים), בין היתר תשלום של 10.75 מיליון יורו הם התשלום הבסיסי ל־RCS Media Group שמחזיקה בזכויות הג'ירו, 2 מיליון יורו הם עלות ההפקה של צילומי הטלוויזיה, ועוד הוצאות הקמת נקודות הזינוק ונקודות הגמר, אבטחה, מתחמי VIP, אוהלים לספורטאים, במות, שיפוץ כבישים, מחסומים, גדרות, אכסון המתמודדים, שינוע מטען לישראל, שילוט ועוד.

 

משרדי הממשלה השונים בונים חזק על האירוע הזה. משרד התיירות מימן את האירוע בכ-10 מיליון שקלים, חלק ניכר מהם לטובת יחסי ציבור, שיווק ופרסום. "זה אירוע יחסי הציבור התיירותיים הגדול ביותר שהיה בישראל אי פעם", אומרת דוברת משרד התיירות ענת שיחור-אהרונסון בשיחה עם אייס, "במשך 3 ימים בשידור חי מיליארד איש צופים יצפו בירושלים, בחיפה, בתל אביב, באר שבע ואילת. זה קידום תדמיתי מאד גדול לישראל כמדינה מודרנית בטוחה שאנשים עוסקים בה בספורט".

 

בפועל האירוע כבר מושך יותר מ-10,000 תיירים שיגיעו לצפות בתחרות היוקרתית. אבל במשרד התיירות מאמינים כי זה רק תחילתו של זרם תיירים שיגיעו בעקבות הג'ירו. "מתחילת השנה נרשם גידול של 30% במספר התיירים ביחס לשנה שעברה, והג'ירו יגדיל עוד את מספר התיירים", אומרת שיחור-אהרונסון.

 

16 שעות LIVE, מאות פרסומות ובאנרים באתר יורוספורט

 

התחרות תשודר ב-3 ימיה בישראל בערוץ הספורט וביורוספורט. בשנה שעברה מספר הצופים הכללי בשידור ביורוספורט עמד על 840 מיליון איש, והשנה מצפים שמספרם יחצה את רף מיליארד הצופים ב-16 שעות שידור לייב, שיחשפו לנופי ישראל. מדובר בהפקת הטלוויזיה הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בישראל. "הממד המורכב ביותר להפקה הוא דווקא השידור עצמו עבור יורוספורט וערוץ הספורט הישראלי, שתתבצע בסופו של דבר על ידי כ-50 אנשי צוות זרים ועוד כ-20 אנשי צוות ישראליים, ותופץ לכמיליארד צופים ב-194 מדינות ברחבי העולם", הסביר דניאל בנעים בשבוע שעבר, מנכ"ל חברת Comtecgroup המנהלת קונגרסים ואירועי ספורט, ומארגנת את הג'ירו בישראל. "ישנן רק 3 חברות בעולם אשר מסוגלות להפיק שידור אלחוטי מסוג זה, אשר בסיסו מתחיל ברשת של צלמים רכובים על אופנועי צילום אשר יכסו את המרוץ בכל שלביו, המשדרים להליקופטרים, משם למטוס ממסר ולניידת שידור שעורכת הכל בזמן אמת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קבוצת הרכיבה הישראלית 'סייקלינג אקדמי' (צילום: בטיני פוטו)

 

עוד עדות לחשיבות האירוע היא מספר אנשי התקשורת והעיתונאים שמגיעים ויגיעו ארצה לסיקור המרוץ. לאייס נודע כי המספר כבר הגיע ל-600 איש, חלקם עברו דרך לע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית) כדי לקבל תעודות עיתונאי לעבודה השוטפת בסיקור האירוע.

 

המערך התקשורתי בישראל כולל את איילת פריש כמנהלת האסטרטגיה יחד עם משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ שמנהל את המבצע התקשורתי. מתוך 40 עובדי החברה, 16 יועצי תקשורת יוצבו במשימות שונות שקשורות לג'ירו, בעמדות תקשורת המוצבות בירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע ואילת. מול התקשורת בעולם פועל ג'וש הנטמן, הבעלים של חברת הייעוץ האסטרטגי הבינ"ל Number 10 Strategies, ולצידו 20 לשכות בכל העולם שעוסקות בפעילות PR של האירוע הבינ"ל. תקציב קמפיין הג'ירו בישראל עומד על כמיליון יורו, ותקציב יחסי הציבור שלו - עוד חצי מיליון.

 

טל אלכסנדרוביץ, מנכ"לית משרד בן חורין אלכסנדרוביץ, אומרת ש"מדובר במבצע תקשורתי חסר תקדים גם בהיקף הסיקור וכמות התקשורת, אבל גם במורכבות הלוגיסטית לאור פריסת האירועים. אנחנו מצליחים לשלב מסרים מעולמות שונים גם על ההיבט התיירותי ופניה היפים של ישראל ובמקביל להחדיר תרבות ספורט של ענף שעד כה לא זכה למקום הראוי לו בארץ".

במסגרת הפעילות השיווקית והמסחרית, שודרו וישודרו תשדירי חסות ביורוספורט עד לפתיחת האירוע; 550 שקופיות חסות שיופיעו במהלך התחרות; יותר מ-200 פרסומות ו-200 אלף פרסומות שיופיעו לפני הצפייה בתחרות באתר האינטרנט של יורוספורט. בנוסף, משתף המשרד פעולה עם היורוספורט ב-3 כתבות תוכן אודות האירוע במטרה לחשוף את כמיליארד הצופים לפוטנציאל התיירותי של ישראל, כמו גם את האפשרות לרכוש חבילת נופש אונליין, חבילות שתואמו עם סיטונאי תיירות במדינות אירופה וצפון אמריקה ביוזמת המשרד. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אומר כי כי המשרד משתף פעולה עם ערוץ היורוספורט כבר מספר שנים ומפרסם בערוץ באינטנסיביות, שקהל הצופים בו תואם את פלח השוק אליו פונה המשרד.

 

 

טיזר לתחרות הג'ירו בישראל

גם בארץ קשה להתעלם מהקמפיין הרדיופוני בקולו של יעקב אילון, שמזמין את הציבור לקחת חלק באירועי הג'ירו. אגב, אילון קיבל את אישור וואלה להעניק קולו לקמפיין הקצר של משרד התיירות.

 

 

20 כתבים על חשבון ישראל. המטרה: PR למדינה

 

 

מלבד יורוספורט, עד כה פורסמו מאות כתבות בנושא בארץ ובעולם. רק בשבוע האחרון נוהלו ומנוהלות שורת מסיבות עיתונאים סביב ההיבטים השונים של האירוע, קבוצת הרכיבה הישראלית 'סייקלינג אקדמי' שתיקח לראשונה חלק במרוץ, וחשיפת הוולדרום החדש בתל אביב.

 

במשרד התיירות ובלשכת העיתונות הממשלתית יערכו סיורים למאות אנשי התקשורת והעיתונאים שיבקרו בארץ. מבין אותם 600 אנשי תקשורת, המשרד מממן כ-20 כתבים זרים על חשבון תקציב השיווק שלו, כתבים רוחביים ומגזינים מכלי תקשורת מרכזיים ברחבי העולם וממדינות בעלות פוטנציאל תיירותי לישראל, ומתכוונים להעניק להם שירות VIP לטובת יחסי הציבור של מדינת ישראל. יש לזכור כי מדי שנה משרד התיירות מארח כ-2,000 אורחים, בעיקר בלוגרים ואינסטגרמרים עם מיליוני עוקבים, על חשבון תקציב השיווק שלו שהוכפל השנה לכ-480 מיליון שקלים, כשמטרה ברורה – פוסטים ותמונות מישראל. גם הפעם יתארחו בישראל עשרות בלוגרים וכוכבי רשת. בנוסף, מקדם המשרד את התחרות ברשתות החברתיות שברשותו, אחריהם עוקבים מיליוני אנשים, ביניהם דפי פייסבוק ב-7 שפות, עמודי אינסטגרם ומשתמשי טוויטר.

 

במסגרת תקציב הפרסום והשיווק, משרד התיירות יקרין את התחרות בכיכר המרכזית Stureplan  בשטוקהולם לצד הפנינג; הקרנת קטעים מהתחרות ב-100 מוניות בלונדון; הפצת מידע מודפס בעיתונות באיטליה; מסיבות עיתונאים שהתחילו עוד ביריד התיירות MITT במוסקבה והצגת החולצות והגביע של התחרות; מפגשי צפייה משותפים עם מובילי דעת קהל באיטליה; ועוד.

 

"כשסילבן אדמס הגיע אל שר התיירות יריב לוין ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, הם היו הראשונים בממשלה להגיד כן כי הם מיד הבינו את הפוטנציאל האדיר בקיום אירוע כזה בישראל כדי לתת בוסט לתיירות, וזה תואם את מדיניות השיווק של המשרד שלקדם את ישראל כי כתיירות ספורט", אומרת שיחור-אהרונסון, שלא רוצה לשכוח לתת קרדיט לבכירי המשרד.

 

בכל מקרה, מתכוונים במשרד התיירות למנף את המומנטום שייווצר עם התחרות, וישתמש בחומרי התיעוד של הג'ירו להשקת גל נוסף של הקמפיין לשיווק ישראל כיעד אטרקטיבי ובמיוחד לרכיבת אופניים.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מבקש להודות לצוות המופלא שלנו (ל"ת)
    איתי בן חורין 27/05/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נועה ז 04/05/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למארגנים,למשרד התיירות וכמובן לתורם היהודי היקר שבזכותו הג'ירו הגיע לארץ??בכל העולם צופים בישראל היפה
  • 2.
    משרד התיירות משלם עשרות מליוני שח לערוצים זניחים. חח (ל"ת)
    מבקרת 03/05/2018 11:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מסכנים בחום הזה. אפילו סתם לעמוד חם (ל"ת)
    אבי 03/05/2018 09:18
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.