יעל דן על ההטרדות בתקשורת: עברתי אווירה כזו בערוץ 1
העיתונאית יעל דן, מי שמקדישה זמן רב בתכניותיה בגל"צ להטרדות מיניות, הצהירה כי היא עברה מכירה אווירה של הטרדות במקום העבודה, וכי חוותה כזו כשעבדה בערוץ 1 בעבר. את הדברים אמרה דן בשיחה עם ניב גלבוע בפתיחת כנס אילת לעיתונות שמתקיים זו השנה ה-11 במלונות הרודס, על נושאי ההטרדות ותופעת ה-METOO.
"זה קורה בכל מקום. זה באקדמיה, במשפט, בכל מקום. כשהייתי בערוץ 1 האם חוויתי (הטרדות מיניות, א"כ)? האם עברתי אווירה של הטרדות? בוודאי שאני מכירה, זו אחת הסיבות שאני אומרת שצריך להפסיק את זה, לעקור את זה. זה מאד בולט כאשר יש אנשים עם שררה, כוכבים".
לדבריה, "יאמר לטובת התקשרת הישראלית, שאנחנו עוסקים בזה המון. הקדמנו את הוליווד. אנחנו היינו שם בסדרי הגודל שלנו, לפניהם. היה לנו נשיא כזה והיו לנו גם אנשי תקשורת שנחשפו". על התעסקותה הקבוע בנושאים כאלה, אמרה דן כי היא חשה חלוצית: "אמרו לי שאני צהובה כשאני מראיינת נשים שנאנסו, הייתה לי שאיפה שנשים יפסיקו להתבייש. כל ראיון כזה הביא אחריו המון פניות, לא כולן הסכימו להתראיין, אבל כל אחת שהתראיינה הביאה שובל ארוך של מתקשרות. תצריך לזכור, הבושה היא לא אצלכן, אלא צריך לגורם לו (לאנס והמטריד, א"כ) להתבייש".
ניב גלבוע ביקש להתעכב על נושא השיימינג, ו"כיכר העיר" ללא משפט. "אין פה משטרה, בתי משפט, פרקליטות, כל אחד יכו ל גרום למישהו להדחתו על סמך סטטוס בפייסבוק".
- נהג סרב להעלות נוסעת בשל "לבוש לא צנוע"
- התלוננה על התעמרות והטרדה מינית מצד המנהל - מה פסק בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על כך ענתה דן: "הפרקליטות והמשטרה נכשלות פעם אחר פעם, אבל לולא התופעה הזאת עם כל הבעייתיות שלה, לא יהיה שינוי אמיתי. מי שכבר מגיעה למערכת הזאת של המשטרה ובתי המשפט, 92% מהתיקים נסגרים. יש רשתות חברתיות שנותנות מקום לכל אחת לדבר".
יעל דן דיברה על השינוי שמתחולל בימים אלה: "הרשתות החברתיות עושות שינוי דרמטי והן נותנות לאנשים מקום לדבר ולהגיד. רוב הנשים שנחשפות מדברות על מקרים מלפני מעל 20, 30 ו-40 שנה. יש לי אי נוחות גדולה עם חשיפה של אנשים שעשו את זה לפני עשרות שנים כי חלקם לא יכולים להתגונן. אבל הנשים האלה נשכבות היום על הגדר עבור מלא נשים אחרות. הן מציפות את השיח על כך שגבר לא יכול להציע עבודה ועל הדרך להעביר את זה במיטה. הנורמות השתנו. דרך השיח הזה כל אחת לומדת. אדם שפעם היה הולך לאיבוד, יש לו היום דף פייסבוק והוא כותב ובאים להציל אותו. יש לו מקום שבו ישמעו אותו. זה בעייתי, אבל זה גם נפלא"
דן התייחסה לפרשת נתן זהבי והדס שטייף: "זה שזה נהיה פרסולנלי והפך לריב אישי – זה מקלקל את הדבר החשוב שקורה פה, שינוי הנורמות. אני לא משדרת כל סיור שמגיע אליי ומציבה רף מאד גבוה. יש לי בעיה עם אשה שהשתכרה למשל, והגיעה למיטה עם גבר ולא יודעת איך זה קרה לה".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
דן מצהירה כי אינה משדרת כל סיפור שמגיע אליה: "אני מציבה רף גבוה, מגיעים סיפורים שחורים משחור, לא רוצה לבזבז על אפור. יש המון שחור. למשל יש לי בעיה עם אישה שהשתכרה והלכה עם גבר אליו הביתה, הגיעה למיטה ואז אומרת 'אוי איך הגעתי לכאן'. אני אומרת לנשים - בואו נחיל את הכללים גם על עצמנו. רוצות עבודה, לא יכול להיות שזה יהיה לדרינק, או אליו הביתה. לא הולכים ס":מ מהעבודה עצמה".
דן התייחסה למחיר שמי שמתלוננים נגדו ומרגיש שנעשה לו עוול, משלם: "כל הגברים האומללים יש להם כמה אופציות. או לתבוע דיבה, או להגיד 'נכון, אני נורא מצטער, אני מבקש סליחה'".
- 1.דנה 27/11/2017 03:26הגב לתגובה זוחייבים לעצור את השחיתות השלטונית - לא יתכן שנסגרים תיקים בתוך המשטרע!!! הם חיים מכספי משלם המיסים - והאזרח נעשה קורבן למושחתים שכמותם!! גם אני בתוך פרשה שכזו כאשר המשטרע יודעת שיש איום על האשה - וסגרו את התיק על מכות ואונס!!! אם אין צדק יש פשעעעעע!!!!! והפשע מתחיל האחראים על ה''צדק'' המיוחל - שמזמן אינו בנמצא במרתפי בתי המשפט של השופטיפשים!!!!!!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
