רועי הראל
צילום: יח"צ

איש השיווק במאי: רועי הראל, סמנכ"ל השיווק של יקב טפרברג

באיגוד השיווק מסבירים, כי הראל, סמנכ"ל השיווק של היקב הוותיק בן ה-147, "לימד השנה את שוק היין הישראלי כיצד חשיבה פורצת דרך יכולה לייצר קפיצה אדירה במכר"
כתבי אייס | (2)

רועי הראל, סמנכ"ל השיווק של יקב טפרברג, נבחר לאיש השיווק של חודש מאי על ידי איגוד השיווק הישראלי. הבחירה בהראל מגיעה בזכות הובלת יקב טפרברג למקום ה-3 בגודלו בישראל. 

 

באיגוד מסבירים, כי הראל, סמנכ"ל השיווק של היקב הוותיק בן ה-147, "לימד השנה את שוק היין הישראלי כיצד חשיבה פורצת דרך יכולה לייצר קפיצה אדירה במכר, וזאת חרף האתגרים המורכבים בשוק סטגנטי, ריכוזי, עמוס תחרות ורגולציה".

לפני 4 שנים החליטו בחברה, בניגוד לתחום השמרני לשנות כיוון אסטרטגי בצורה דרמטית ולהציג מהלך נרחב. המהלך כלל: חזון חדש, בניית והטמעת פורטפוליו מוצרים חדש לגמרי, הנחלת אסטרטגיית מיתוג חדשה והשקת שפה פרסומית ייחודית, לצד סדרת מהלכים שיווקיים כגון פעילות אי קומרס היוצרת לעיצוב בקבוק יין  פרסונאלי ויצירת הפרסומת החיה הראשונה אי פעם בתיאטרון.

המיצוב החדש של היקב, ואסטרטגיית המותג החדשה בהובלת הראל נשענת על ערכי המשפחה והמסורת של היקב שתורגמו לשפה עיצובית חדשה תוך שינוי בפרוטפוליו היינות עם יצירת 5 סדרות חדשות. בתקופת החגים, בה עולה צריכת היינות, יצאו בטפברבג בקמפיינים שיווקיים שהביאו לעלייה במדד ה-TOM ובערכים נוספים שהיקב רצה למצב עצמו כמוביל שוק.

במקביל וכשהם מתמודדים באופן יצירתי עם מגבלות הפרסום על אלכוהול, יצא היקב  במהלך חדשני ופורץ דרך של פרסומת בלייב על במת התיאטרון, בהשתתפות גיא זו-ארץ, מהלך שהביא ללמעלה ממיליון חשיפות, ובאזז תקשורתי על המהלך.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מהלכים פח אשפה - בטח מקאן קנו לו את הזכייה (ל"ת)
    מכיר 12/06/2017 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שחכתם ... 12/06/2017 14:17
    הגב לתגובה זו
    יחי ה4 ב100
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.