רייטינג

34.3% ל'מאסטר שף' - הגמר הנמוך מאז השקת התכנית

מדובר בנתון הנמוך ביותר של 'מאסטר שף' עבור גמר של עונה רגילה. 'המקור' הסתפקה ב-7.5%. ערב מוצלח גם לפרה-פריים של ערוץ 2, אבל גם גיא פינס יכול להיות מרוצה
אלכסנדר כץ | (7)

גמר מאסטר שף (קשת, ערוץ 2) בו ניצח טום אביב, רשם אמש (יום ג') 34.3% - כך על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. מדובר על הרייטינג הנמוך ביותר עבור משדר גמר של מאסטר שף בכל עונותיה. הגמר הקודם למשל, בו ניצח מסמיליאנו די-מטאו, ניפק 35.2%, וכבר אז היה מדובר בנתון הגמר הנמוך ביותר. יש לציין כי גמר עונת ה-VIP ששודר בסוף מארס 2015 קיבל 32.5%.

מנגד, הסתפקה המקור (ערוץ 10) בנתון נמוך יחסית של 7.5%, כפועל יוצא של התחרות מול גמר של תכנית ריאליטי בערוץ 2.

'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 17.8%, 'הצינור' (ערוץ 10) הניבה 4.4%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 4.1%, ו'לילה כלכלי' (ערוץ 10) עם 4%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) עם נתון נאה של 12.9%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) שזינקה ל-15.6%. גם 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) נהנתה מערב מוצלח עם 9.1%, ואפילו 'המוסף' (ערוץ 1) שקיבלה 3.3%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' קיבלה 24.5% נאים מול 9.9% ל'חדשות 10' ו-5.5% ל'מבט' (ערוץ 1) שערב שני ברציפות מניבה נתונים גבוהים יחסית עבורה. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עונה של בישול עממי בלי שאר רוח ויצירתיות (ל"ת)
    רוני 15/12/2016 02:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תוכנית מפגרת עם סוף מכור וידוע...המפגר השחצן מאסטר שף עאלק (ל"ת)
    יעקב 14/12/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלדד 14/12/2016 20:38
    הגב לתגובה זו
    אתם לא מבינים שכל הפרסומות האלה לא ישאירו את הצופים מול המסך אם אתם באמת רוצים רייטינג אז תתחילו להצדיק את מה שאתם מראים לצופים פרסומות או תוכנית? מתוך 145 דקות של תוכנית 95 דקות פרסומות ורק 50 תוכנית. 50 דקות תוכנית גמר???????? זה מקסימום שעשועון טלוויזיה אתם עושים צחוק מהצופים.
  • 3.
    חי 14/12/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    הפעם הגזמתם עם הפרסומות !!!! זהו תאבון חזירי על כל אייטם של חצי דקה 5 דקות פרסומות וחמש דקות חסויות מוגזם. מופרע. מופרך . יש גבול .יש להפסיק לראות את התוכניות האלה כי זה מוציא מהדעת ויתרה מזאת אני מחרים את כל המוצרים המופיעים בפרסומות אלה
  • אבל בכל זאת אתה ראית (ל"ת)
    שששש... 14/12/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טעון 14/12/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    איזה זלזול בקהל. באמת שחשבתי לראות את זה ברקע, אבל לראות את הקצב של הפרסומות נכנס בכל חריץ אפשרי - זה פשוט זלזול בצופים. כאן - מחכים לכם. זהו, פרקתי, לא טעון יותר
  • 1.
    תמשיכו לעשות תוכניות של שעתיים וחצי שמתוכם שעתיים פרסומות ואנחנו בטח נישב לראות את הכל (ל"ת)
    מאסטר פרסומות 14/12/2016 10:40
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.