TV

צובט בלב: צפו במהלך של אדלר ושגב משה לבית השנטי

נדמה שבכל שנה אנו אומרים זאת, וגם הפעם, המהלך מקורי ומרגש מאוד וכמו שתראו בסרטון גרם ללא מעט אנשים להזיל דמעות
משה בנימין | (6)

שנה עברה והמהלך השנתי של משרד הפרסום אדלר חומסקי עבור בית השנטי התומך בנוער בסיכון הגיע. נדמה שבכל שנה אנו אומרים זאת, וגם הפעם, המהלך מקורי ומרגש מאוד וכמו שתראו בסרטון גרם ללא מעט אנשים להזיל דמעות.

 

במשרד הפרסום חברו לשף שגב משה ויחד איתו הכינו תפריט מפתיע עבור אורחיו של השף שהוזמנו לאירוע חגיגי להשקת התפריט החדש של מסעדת שגב-ארט לשנת 2017. המכנה המשותף לכל המנות הוא גם נקודת החיבור של המהלך לבית השנטי. כל המנות הוכנו ממרכיבים ומזון ששגב וילדי בית השנטי אספו מהפחים. רגע לפני שהאורחים נעצו את המזלג באוכל המונח על הצלחת הזמין אותם שגב לצפות בסרט שמראה להם איך האוכל הגיע לצלחת ומה הוא עבר בדרך. 

המהלך השנתי נוצר כדי להעלות את המודעות לאותם 14 אלף בני נוער בסיכון שחיים בישראל, לקראת יום הילד הבינלאומי. אותם בני נוער חיים ברחוב, נאלצים לחפש שאריות מזון ואפילו מקום להעביר בו את הלילה. בבית השנטי, בית מחסה לנוער בסיכון, עוזרים להם לבחור בחיים ולצאת מהרחוב - שם הם חיים בתנאים שאף ילד לא צריך לחיות.

 

לצד התרומה החברתית של אדלר חומסקי לבית השנטי, חדי העין של ענף הפרסום כבר הספיקו לשלוח לאייס את מה שנראה כמו הגרסה המקורית של המהלך מ-2008, תחת ידיו של משרד הפרסום מקאן דיגיטל.  כמו בקמפיין הנוכחי גם אז היה זה השף שגב משה שבישל ארוחה משאריות. אז היה מדובר בקמפיין עבור עמותת  שורשים' לקראת החגים שנועד להזכיר לקהל את מצוקתם של אלפי קשישים חסרי כל. 

 

האם ייתכן שבאדלר חומסקי לא היו מודעים למהלך של מקאן דיגיטל? בהחלט, בכל זאת עברו 8 שנים ואלפי קמפיינים מאז. האם ייתכן שהשף שגב משה שהיה שם גם בקמפיין הראשון לא זכר שהוא לקח חלק בדבר דומה? בזה כבר יותר קשה להאמין, ועדיין ישנה אפשרות שכזאת. עם זאת, בשורה התחתונה, בענף שאחד המשפטים הכי שגורים בו הוא "עשו את זה כבר", מישהו באדלר חומסקי היה צריך להשקיע קצת יותר מאמץ בחיפוש רפרנסים מהעבר כדי שלא להיגרר לסיטואציה לא נעימה שכזו. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    קריאייטיב מקאן 2008 01/12/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    מקאן עשו בדיוק אותו הדבר ב-2008. מילא הקריאייטיב של אדלר שלא עשה בדיקה הכי פשוטה, אבל למה שגב משה לא הרים דגל אדום ואמר: חברים. יש לי דז'ה וו? משה בנימין: יש מצב שתצליח להוציא מהם תגובה עניינית למה שכולם מגיבים פה שהיא לא מכבסת קלישאות של "מה שחשוב לנו זה לעשות טוב לקהילה?"
  • 5.
    מצ'ועמם 01/12/2016 09:16
    הגב לתגובה זו
    עשו את זה רק ארבעים מליון פעם ואף אחד בסרט של אדלר לא טעם את האוכל כי פחדו מתגובות הסועדים או שזה מבויים מדי. קיצר, עוד פעם מאותו הדבר.
  • 4.
    הכל כשר לפרס בפסטיבל 01/12/2016 08:56
    הגב לתגובה זו
    וחלאיק זה מבוים למוות, הבאתם אוטובוס ניצבים?
  • 3.
    אלמוני 01/12/2016 08:22
    הגב לתגובה זו
    שגב משה קצת ממחזר הייתי אומרת... הוא עשה את זה לפני כמה שנים עם עמותת שורשים https://youtu.be/RWL1l5l004o
  • 2.
    מאוד יפה (ל"ת)
    רונן 30/11/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציניות זולה טריק עלוב (ל"ת)
    אני ואני 30/11/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.