גינגי פרידמן
צילום: יח"צ
טור

אף פרזנטור עוד לא שדד אף משרד ממשלתי - שרני רהב יתלונן על מי ששילם

יותר מאשר העגל רוצה לינוק רוצה הפרה להניק. למה רהב יצא במתקפה המתחסדת כלפי הכתובת הלא נכונה? יש לי השערה שאני שומר לעצמי
גינגי פרידמן | (7)

פרזנטור שווה כמה שהמפרסם מוכן לשלם תמורתו. לא פחות ולא יותר. אבל רני רהב חושב אחרת.

השכר שקיבל טל פרידמן , 900 אלף שקל, תמורת השתתפותו בקמפיינים של המשרד להגנת הסביבה, הוא לצנינים בעיניו של רני רהב, המתחסד "שמפרסמים מסחריים ישלמו כמה שהם רוצים אבל תשלום גבוה מצד משרדי הממשלה הוא שוד כספי הציבור". אך רני רהב איננו מסתפק בזאת ומוסיף וטוען ש"כספי הפרזנטורים יכלו להגיע להרבה מאוד עמותות הזקוקות לכסף".

כיוון שאינני חושד ברני רהב שהוא תמים אני מאשים אותו בהולכת שולל. כאיש מקצוע מוביל ועתיר ניסיון הוא יודע היטב שתקציב הפרסום הוא תקציב נתון והברירה איננה בין תשלום לפרזנטור לבין שימוש מושכל יותר באותם המשאבים, למטרות אחרות. הברירה האמיתית היא בין תשלום גבוה/נמוך לפרזנטור לבין יותר/פחות חשיפה במדיה. חד וחלק.

הסוגיה הזאת מוכרת לכל מפרסם מצוי. שאלת תקציב הפרזנטור עולה תמיד, לפני כל קמפיין, ומעולם לא נמצאה לה תשובה מוסמכת. השאלה מוכרעת, בדרך כלל, על פי שני גורמים: ככל שהתקציב גדול יותר כן יש יותר כסף לשלם לפרזנטור וככל שהמצוקה היצירתית קשה יותר כן גובר הצורך בפרזנטור בולט.

כל מפרסם, מסחרי, ציבורי או ממשלתי, המחליטים להסתייע בפרזנטור יודעים שסכום שכרו ירד מתקציב הפרסום במדיה. הטיעון בעד השימוש בפרזנטור, בדרך כלל, הוא: הבולטות של הפרזנטור מעלה את אפקטיביות הפרסום בסדרי גודל העולים על ערך החשיפה שהוקרבה לטובת התשלום לפרזנטור. (אני אף פעם לא הסכמתי עם הטיעון הזה, אך הוא לגיטימי ונפוץ, בקרב אנשי המקצוע).

יתר על כן, רני רהב, יודע גם יודע, שמרבית תקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים תפקידם אחד: לקדם ולרומם את השרים העומדים בראשם. ואין שום דרך ששר, כלשהו, צדיק בדורו, ישר דרך, נקי כפיים ובר לבב, יוותר על תקציב הפרסום של משרדו לטובת שימושים מועילים ו/או חשובים יותר, כמו תרומה לעמותות, כפי שרני מציע.

לא זאת אף זאת, תקציב הפרסום, כשמו כן הוא, נועד לפרסום והשר איננו רשאי לעשות בו כבתוך שלו. אם הוא רוצה להסיט כספים מתקציב הפרסום למטרות אחרות עליו לקבל לכך את אישוריהם של מנכ"ל המשרד, חשב המשרד והממונה על התקציבים. רק הם יכולים לאשר מהלך כזה. ובכל מקרה לא יאשרו לו להסיט כספי תקציב פרסום לטובת עמותות, שברובן הגדול אינן גופים המתוקצבים על ידי הממשלה.

יתר על כן, רני רהב יודע גם שאף פרזנטור עוד לא שדד אף משרד ממשלתי. ואם יש לו טענה עליו להפנות אותה אל הגוף המשלם ולא אל הפרזנטור. יותר מאשר העגל רוצה לינוק רוצה הפרה להניק. הגוף המשלם יכול להתמקח, יכול להציע שכר אחר, יכול לפנות אל פרזנטור אחר והוא יכול אפילו לוותר כליל על שירותי פרזנטור, ההחלטה כולה בידיו ובידיו בלבד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אז למה רני רהב יצא במתקפה המופרכת, המתחסדת והמופנית כלפי הכתובת הלא נכונה?

יש לי השערה אך, מטעמים מובנים, אני מעדיף לשמור אותה לעצמי.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אם הכסף ששולם היה כסף פרטי לא הייתי מצייץ (ל"ת)
    ארז 22/12/2014 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מקלוהן 22/12/2014 10:11
    הגב לתגובה זו
    נו טוב על זה לא מדברים... טל אחר (ארז) קיבל מיליון ש"ח לשנה מבנק הפועלים.לשנה! ובנק הפועלים אם לא שמתם לב הוא של ציבור המשקיעים לא רק של אריסון . אבל טל זה אינו טייקון ?? רני רהב אינו אלא טמבל מושלם שהתקשורת יצרה והתקשורת מזינה וככה זה נראה
  • 5.
    ארז ולירן 22/12/2014 06:41
    הגב לתגובה זו
    למה על זה רני רהב לא מדבר? על היחצנים כמוהו שמקבלים תועפות כמו למשל משרי אריסון ומנוחי דנקנר כספים שהם גם של הציבור כי הציבור מושקע במפעלים של דנקנר ושל אריסון ושל לבנת ושל אוסם ושטראוס וכל האחרים. זה גם כספים שלנו. של הציבור על זה הוא לא מדבר. זה בסדר. כי זה הולך אליו ולשכמותו
  • 4.
    החור גנב 22/12/2014 06:36
    הגב לתגובה זו
    זו לא גניבה מהציבור? רני רהב מיחצן חברות ענק קונגלומרטים שהציבור מושקע בהן באמצעות קרנות הפנסיה ההשתלמות וקרנות נאמנות אחרות. אז מה? גם הוא לכאורה גנב של כספי ציבור כי אפשר היה במקום לתת לו כספים ליחצם לתת את הכסיפ האלה לדברים אחרים.
  • 3.
    יוני 21/12/2014 15:08
    הגב לתגובה זו
    את התנאים הגרועים שיש לאמנים בתחילת דרכם ואחר כך בפנסיה. 900,000 שקל ברוטו למספר קמפיינים זה כלום בשעה שליאת הר-לב מקבלת מיליון דולר מויזה כאל. השתתפות של אמן כזה או אחר בקמפיין ממשלתי היא גם בעלות די נמוכה ביחס לשאר החברות המסחריות וגם שורפת את האפשרות של אותו אומן להרוויח על חשבון אותן החברות להרבה מאוד זמן. האיש הוא כמוני כמוכם שצריך לפרנס משפחה וילדים ולדאוג לעתיד שלהם עד גיל 30 לפחות, כשבגיל 70-80 כמעט ואף אחד לא יעסיק אותו והוא יצטרך לחיות על תמלוגים בתנאים סופר נצלניים. התנפלות כזו מקוממת מעולם לא ראיתי.
  • 2.
    ארז 21/12/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שרני רהב אמר את מה שהציבור לא ראה בכלל ולכן זה מאוד חשוב.
  • 1.
    לירן 21/12/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    בהמשך לטיעונים הייתי יותר משמח לשמוע את ההשערה לטענה, כי כרגע מבחינתי האישית כאזרח בישראל שמשלם מיסים הייתי יותר משמח אם הכסף המופרע הזה היה הולך ומכוון למטרות חשובות ,והמפרוסמת הייתה מתקיימת ועולה לאוויר גם בתקציב נמוך יותר
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.