אליעזר שקדי
צילום: סיון פרג'

איגוד השיווק הישראלי בחר בהשקות המנצחות: אל על, שטראוס וחוגלה

המותגים נבחרו להשקות מנצחות בחודשים אוקטובר-דצמבר 2013. אל על השיקה את UP, שטראוס את שוקולד פרה בטעמים וקימברלי את לילי קומפקט
כתבי אייס |

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי העניקה את פרס ההשקה המנצחת לחודשים אוקטובר-דצמבר 2013 ל-3 מותגי ענק במשק הישראלי: אל על, שטראוס וחוגלה קימברלי. בחודשים אלו הוגשו 12 מועמדויות של מגוון מהלכי השקה חדשניים בתחומי תחבורה, מדיה, טואלטיקה, פיננסים, קמעונאות, אופנה, ממתקים-שוקולד, פארמה, מזון ומשקאות.

3 ההשקות המנצחות הן מותג ה-LOW COST החדש של אל על UP, בתחום התחבורה/תעופה; שוקולד 'פרה' בטעמים של שטראוס בתחום חטיפים מתוקים ושוקולד ו'לילי קומפקט' מבית חוגלה קימברלי בתחום הטואלטיקה.

מנימוקי השופטים/ אל על

התחרות בשוק ה-LOW COST, שחדרה גם לחברות התעופה המקומיות, הביאה את חברת אל על להתמודד עם ערעור נאמנות הצרכנים למותג וחיפוש אלטרנטיבות אחרות מכל עבר. השקת UP מבית אל על, המודל החדש של החברה, המציע טיסות במחירים מוזלים ובהתאם לדרישות הלקוח, נהנתה מחשיפה תקשורתית רחבה ומתגובות אוהדות בקרב הציבור. עם שפה פרסומית צעירה, המדברת בגובה העיניים, הוכתרה ההשקה כהצלחה, כאשר נרשם גידול של 90% במכירות אל על ליעדים הרלוונטיים, בהשוואה לנתוני המכירות בשנה החולפת.

מנימוקי השופטים/ שטראוס

השקת שוקולד פרה בטעמי מותגי עלית המוכרים כמו בזוקה, חטיף טעמי, טורטית וקפה נמס, אשר נולדה מתוך רצון לשמר את מעמדו ותדמיתו של המותג הוותיק, עוררה עשרות תגובות בקרב הציבור ודיון נוקב אחד סביב השאלה - שוקולד בטעם בזוקה, טעים או מגעיל? אלו ועוד הביאו לגידול של 27% מעל התכנון המקורי בייצור ומכירות המוצרים בשליש מהזמן שתוכנן למהלך ההשקה.

מנימוקי השופטים/חוגלה קימברלי

נוחות, אחד הערכים הנדרשים בחיינו, תקף ורלוונטי לכל תחום ועניין. קטגוריית נייר הטואלט בישראל, שבה תחרות רבה ושחקנים חזקים, סבלה עד כה מחיסרון ברור של ערך הנוחות, כאשר אריזות הנפח הגדולות שמציעות החברות נתפסות כמסורבלות וככאלו 'שאינן נכנסות לארון'. המותג המוביל, לילי מבית חוגלה, בחר להתמודד עם מציאת פתרון לערך הנוחות, והשיק בהצלחה רבה את לילי קומפקט - אותו נייר טואלט באריזת גלילים דחוסים, החוסכת ב-30% במקום האחסון ומתאימה לאחסון בארון הביתי. לאחר קמפיין פרסומי מוצלח שכלל שימוש במגוון מדיות מסורתיות וחדשות, קיבל קהל היעד העיקרי של לילי, הצרכניות, בחום את המוצר בגרסתו החדשה. בחלוף 3 חודשים ממועד ההשקה, נמכרו כ- 300,000 יחידות מהמוצר, ונתח השוק כולו עלה ב-9.8%.

תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "במלאת שנה למותג החדש של האיגוד "ההשקה המנצחת" - אנו שמחים להיווכח כי חברות ומותגים רבים אימצו את התחרות הרבעונית המוקירה חדשנות, והשקות רבות מגיעות אל שולחנה של ועדת החדשנות. בחודש מאי הקרוב במהלך כנס החדשנות של האיגוד נחשוף את השקת ההשקות - ההשקה המנצחת לשנת 2013, ונמשיך לציין לשבח מצוינות שיווקית אשר מביאה עימה ערך מוסף לצרכן הישראלי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.