אפי 2014: תאפשר התמודדות בתחרות הבינ"ל ותציג קטגוריית דיגיטל חדשה
תחרות ה-Effie המנוהלת על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד הפרסום, והמי"ל יוצאת לדרכה, זו השנה ה-14 בישראל. התחרות שבוחנת אפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום תציג השנה קטגורייה חדשה בשם GLOBAL שתאפשר הגשת עבודות ל-
מהיום (יום ב') יוכלו הגופים (מפרסמים ומשרדי פרסום) שמעוניינים להתחרות ב-Effie להגיש עבודות
תחרות השיווק האפקטיבי, ה-Effie Awards, היא תחרות בינלאומית אשר מתנהלת בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם והיא בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים האפקטיביים ביותר. החברות המשתתפות בתחרות מגישים מהלכים המציגים פעילות שיווקית ופרסומית אפקטיבית בשנת 2013 במסגרת 17 קטגוריות שונות, לצד פעילות בקטגוריית Effie Platinum הבוחנת הישגים לאורך זמן (מהלכים מתמשכים בין 3-5 שנים).
כאמור, עם אישורה של הנהלת תחרות האפי הבינלאומית התווספו השנה 2 קטגוריות חדשות לתחרות הישראלית:
1. Global - המועמדים בקטגוריה זו יציגו פעילות שיווקית עבור מותג הפועל במספר ארצות בצירוף הוכחות אובייקטיביות לתוצאות הפעילות הגלובלית של המותג. משתתפים בקטגוריה זו יכולים להגיש מועמדות גם לתחרות האפי הבינלאומית EURO EFFIE AWARDS.
2. מוצרים דיגיטליים - בקטגוריה זו יוגשו קמפיינים שנעשו עבור מוצרים מתחום הדיגיטל כגון: אתרי אינטרנט, אפליקציות מובייל, אפליקציות Web, שירותים דיגיטליים, שירותי אונליין, e-commerce, e-learning ועוד.
עם קבלת כל העבודות יחל הליך השיפוט הכולל 2 סבבים הכוללים קריאת חומר כתוב (המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים של הפעילות השיווקית) וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך, שבסופם ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה, כמו גם הזוכים בשני הפרסים היוקרתיים של התחרות: הזוכה בפרס ה-Grand Effie (מהלך השיווק והפרסום של השנה) והזוכה בפרס ה-Effie Platinum (הישגים לאורך זמן).
לזוכי השנה שעברה -
סגל השופטים כולל כ-60 שופטים, בתוכם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה. כבכל שנה, ידרג צוות שיפוט מיוחד המונה מנכלים בכירים במשק בלבד את המהלכים שעלו לגמר בקטגורית ה- Effie Platinum. טקס חלוקת הפרסים יתקיים ביולי 2014.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
תלמה בירו, יגאל בראון וזיו מנדל המנהלים את התחרות מוסרים כי: "השנה שמנו לנו למטרה לקרב אף יותר את התחרות הישראלית לתחרויות האפי בחו"ל ובעיקר לאפשר למועמדים הישראלים להשתתף גם ב-EURO Effie AWARDS. בנוסף, הוספנו לתחרות קטגוריות חדשות כדי לשקף את כל הפעילות השיווקיות במשק, והמשכנו לחפש כל דרך כדי להקל על המועמדים ולהקטין עלויות. כפועל יוצא אנו מקווים כי המהלכים השיווקים הבולטים של השנה החולפת יוצגו במלואם בתחרות ה-Effie 2014".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
