אפי 2014: תאפשר התמודדות בתחרות הבינ"ל ותציג קטגוריית דיגיטל חדשה

נפתח שלב הגשת העבודות בתחרות. הנחה של 15% תוענק למגישים עד ל-18 במרץ. גופים הפועלים במספר ארצות יוכלו להתמודד ב-EURO AWARDS
משה בנימין |

תחרות ה-Effie המנוהלת על ידי איגוד השיווק הישראלי, איגוד הפרסום, והמי"ל יוצאת לדרכה, זו השנה ה-14 בישראל. התחרות שבוחנת אפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום תציג השנה קטגורייה חדשה בשם GLOBAL שתאפשר הגשת עבודות ל-תחרות ה-Effie הבינלאומית. בראש התחרות יעמוד גם השנה יונה פוגל, מנכל חברת פז.

מהיום (יום ב') יוכלו הגופים (מפרסמים ומשרדי פרסום) שמעוניינים להתחרות ב-Effie להגיש עבודות באתר התחרות. השנה, כנהוג בתחרויות פרסום מעבר לים, הגשה מוקדמת תקנה הנחה בדמי ההשתתפות. הגשת המועמדות לשלב הראשון של התחרות תתקיים בשני מועדים. הגשה מוקדמת, עד לתאריך 18 במרץ 2014 תקנה 15% הנחה מדמי ההשתתפות. התהליך הסופי יסתיים ב-30 באפריל 2014.

תחרות השיווק האפקטיבי, ה-Effie Awards, היא תחרות בינלאומית אשר מתנהלת בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם והיא בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים האפקטיביים ביותר. החברות המשתתפות בתחרות מגישים מהלכים המציגים פעילות שיווקית ופרסומית אפקטיבית בשנת 2013 במסגרת 17 קטגוריות שונות, לצד פעילות בקטגוריית Effie Platinum הבוחנת הישגים לאורך זמן (מהלכים מתמשכים בין 3-5 שנים).

כאמור, עם אישורה של הנהלת תחרות האפי הבינלאומית התווספו השנה 2 קטגוריות חדשות לתחרות הישראלית:

1. Global - המועמדים בקטגוריה זו יציגו פעילות שיווקית עבור מותג הפועל במספר ארצות בצירוף הוכחות אובייקטיביות לתוצאות הפעילות הגלובלית של המותג. משתתפים בקטגוריה זו יכולים להגיש מועמדות גם לתחרות האפי הבינלאומית EURO EFFIE AWARDS.

2. מוצרים דיגיטליים - בקטגוריה זו יוגשו קמפיינים שנעשו עבור מוצרים מתחום הדיגיטל כגון: אתרי אינטרנט, אפליקציות מובייל, אפליקציות Web, שירותים דיגיטליים, שירותי אונליין, e-commerce, e-learning ועוד.

עם קבלת כל העבודות יחל הליך השיפוט הכולל 2 סבבים הכוללים קריאת חומר כתוב (המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים של הפעילות השיווקית) וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך, שבסופם ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה, כמו גם הזוכים בשני הפרסים היוקרתיים של התחרות: הזוכה בפרס ה-Grand Effie (מהלך השיווק והפרסום של השנה) והזוכה בפרס ה-Effie Platinum (הישגים לאורך זמן).

לזוכי השנה שעברה - לחצו כאן

סגל השופטים כולל כ-60 שופטים, בתוכם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה. כבכל שנה, ידרג צוות שיפוט מיוחד המונה מנכלים בכירים במשק בלבד את המהלכים שעלו לגמר בקטגורית ה- Effie Platinum. טקס חלוקת הפרסים יתקיים ביולי 2014.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תלמה בירו, יגאל בראון וזיו מנדל המנהלים את התחרות מוסרים כי: "השנה שמנו לנו למטרה לקרב אף יותר את התחרות הישראלית לתחרויות האפי בחו"ל ובעיקר לאפשר למועמדים הישראלים להשתתף גם ב-EURO Effie AWARDS. בנוסף, הוספנו לתחרות קטגוריות חדשות כדי לשקף את כל הפעילות השיווקיות במשק, והמשכנו לחפש כל דרך כדי להקל על המועמדים ולהקטין עלויות. כפועל יוצא אנו מקווים כי המהלכים השיווקים הבולטים של השנה החולפת יוצגו במלואם בתחרות ה-Effie 2014".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.