פרופיל אישי

under 40: "הרדיו האזורי בא לידי ביטוי - גם בכמות המאזינים וגם בעוגת הפרסום"

השבוע בפרופיל של אייס - קרן אוזן, סמנכ"ל תוכן ושיווק ברדיו דרום, על מרכז ופריפריה, קהילה, הרפת בילדותה והכניסה בפעם הראשונה לאולפן
נועה שנהב | (18)

השבוע מתארחת במדור ה-under 40 של אייס קרן אוזן, בת 33, סמנכ"ל תוכן ושיווק ברדיו דרום.

.

1. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

במשך הרבה שנים התחנות הארציות ממלכתיות היו אובר רייטד. יש נטייה להתייחס אליהן כמקצועיות יותר. הן היו במשחק ראשונות ובמובן מסוים עד היום נהנות מזה. בנוסף, תחנות ארציות ממונות מכספי משלם המיסים, ולא מתמודדות עם שיקולים מסחריים. על פניו יותר קל להן להצליח. מי ירצה להקשיב לתחנה מפוצצת פרסומות? המשחק של התחנות האזוריות קשה יותר, אבל במהלך השנים הן מצליחות להצדיק את עצמן. בשנים האחרונות יש תיקון, שמאפשר לרדיו האזורי לבוא לידי ביטוי, גם בכמות המאזינים וגם בעוגת הפרסום. הרדיו האזורי הצליח לתת אלטרבטיבה, כשלא ניסה להתחרות בתחום הניוזי כמו התחנות הארציות, אלא פיתח את התחום הבידורי והסאטירי.

2. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?

היכולת שלי לזהות בכל פעם מחדש את האתגר הבא, כמו כלי קיבולת שגדל בכל פעם, הישגים נולדים ונכבשים מחדש. וזאת הסיבה לכך שאני עובדת באותו מקום כבר למעלה מ-10 שנים ולא משעמם לרגע.

3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

לא הייתי מוחקת כלום, כל מה עשיתי עיצב אותי. עם השנים לומדים לא להצטער גם על הדברים הפחות מוצלחים ומכל דבר ללמוד משהו לפעם הבאה. כללי המשחק הם לא לחזור על אותה טעות פעמיים.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

אולי התקופה שבה הייתי רפתנית חולבת פרות מקצועית ביותר. למדתי בבית הספר החקלאי 'אשל הנשיא', שפעם בשבוע לא לומדים - ועובדים בעבודות חקלאות. כשהגיעה האפשרות לעבוד ברדיו במקום, במסגרת פרויקט הרדיו החינוכי, מיד קפצתי על ההזדמנות... ובגיל 16 כבר שידרתי 3 פעמים בשבוע בתכניות רדיו שלי.

5. מה את עושה כשאת לא עובדת?

מטיילת בארץ ובעולם. אני מאוד אוהבת מסעדות, בין אם זה מסעדות גורמה או מקומות נידחים שנחשבים למוסדות גסטרונים בערים השונות, בקיצור אוהבת אוכל. וגם לבשל. אני אוהבת במפגשים חברתיים עם חברים מגוונים שאספתי לאורך החיים, אוהבת קולנוע, הצגות ובעיקר הופעות חיות ומוזיקה. אני רוקדת פלמנקו ומתאמנת פעמיים בשבוע, לא כי אני אוהבת, כי אני חייבת.

6. מי פתח לך דלת?

בעלי המניות ברדיו דרום יוסי סבן וצביקה שלום הם אנשים חמים ומחבקים, הם נתנו לי את הקנבס לכל ציור שחלמתי ליצור, בכל צבע ומכחול ולכן התוצאות לא איחרו להגיע והכל כמובן בשיתוף פעולה והגיבוי של מנכ"ל התחנה דוד יוסוב.

7. מהם מקורות ההשראה שלך?

העובדים ברדיו. המקום הזה בורך בנבחרת של אנשים מוכשרים ביותר שהכישרון שלהם מצליח לרגש אותי בכל פעם מחדש. זה יכול להיות הטכנאי שאמון על הליך טכני משעממם, אבל הוא בדיוק סיים להקליט את סינגל הבכורה שלו שנשמע כמו השיר החדש של כריס מרטין, או הסטנדאפיסטית שמשדרת שעתיים בכל יום ומצליחה שכל הדרום יהיה מאוהב בה, או שחקני התיאטרון שמאיישים את תכנית הסאטירה היומית והכותב של התכנית שמצחיק אותי עד דמעות. הכישרון שלהם בשילוב היצירתיות שלי והחשיבה האסטרטגית של מה אנחנו צריכים לשדר למאזינים מביא אותנו בכל פעם לשיאים חדשים.

8. מה הייחוד של רדיו דרום?

רדיו דרום הוא ייחודי בחיבור שלו בין המאזינים והקהילה. אנחנו משקיעים משאבים בקשר הזה, אנחנו משדרים המון מהשטח ונוגעים במאזינים, משתלבים בכל האירועים המרכזיים בדרום ותורמים הרבה לקהילה, מכאן אנחנו מקבלים את הלגיטמציה מהמאזינים והיכולת שלנו להניע אותם לפעולה. רדיו דרום נתפס כמוסד מרכזי בדרום, כמי שקובע את סדר היום הציבורי. אנחנו בין התחנות הבודדות שמפעילות מחלקת חדשות על כל משמעותיה. זה בולט בעיקר בתקופות של לחימה שהרדיו משמש כספק מידע מרכזי, כגורם מרגיע ותומך בעורף. אנחנו משדרים ממקלטים, מפעילים גל שקט בלילה שנקטע בזמן אצעקות ומדווחים על נפילות.

9. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

האתגרים הם יום-יומיים לשמר את הקיים להמשיך ולהוביל באחוזי האזנה בדרום, וביחד עם זאת להביא נתונים גבוהים גם ברמה הארצית. אתגר נוסף מעסיק את כל מי שעובד במדיית הרדיו בעידן של הניו מדיה והתפתחות הטכנולוגית שבכל סמארטפון יש נגישות למידע, לרב ערוציות ולתוכן ללא הפסקה, איך משתלב בזה הרדיו ומצליח לשמור על עצמו ולגייס דור צעיר של מאזינים.

10. תכנית הרדיו האהובה עליך

אני מקשיבה להרבה תחנות ותכניות רדיו יש הרבה דברים טובים. יש לנו ברדיו דרום תוכנית בוקר חדשה 'שותפים לתשע' שהיא בעיניי מדהימה (מודה שאני משוחדת). ובנוסף אני מאוד אוהבת את 'סלוצקי ודומינגז', את הצוות הבלתי מנוצח - אברי גלעד וג'קי לוי, את דידי הררי, מפצח הגנום של המיינסטרים הרדיופוני בישראל, ויש את יורם סוויסה - המראיין הטוב בישראל.

לסיכום, מיתוס שיש למרכז על הדרום

אני חושבת שהדרום שבר את כל המיתוסים בשנים האחרונות. הדרום כבר לא מקופח ולא מסכן. אני לפחות חיה את חיי פה מתוך בחירה, במרחק של פחות משעה אני בתל אביב, נהנת מכל מה שיש לה להציע, וחוזרת הביתה לאיכות חיים שאין באף מקום ארץ.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    מיכה 23/12/2012 22:35
    הגב לתגובה זו
    מגישת רדיו וטלוויזיה מוכשרת בטירוף ועכשיו אני גם לומד שהיא מנהלת לא פחות טובה...! שאפו ...!!!
  • 14.
    אחד שיודע 23/12/2012 16:39
    הגב לתגובה זו
    נשמה זהב, תותחית ונשמה אמתית
  • 13.
    גלית 23/12/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    אומנם זו אכן תחנה שיש בה לא מעט פרסום, אבל זו תחנה בין היחידות שקשובה למאזינים,ומציעה מגוון רחב של תכנים לקהלים שונים. אני מוצאת את עצמי מאזינה שעות לרדיו דרום ונהנת. המוסיקה כיפית והשדרנים מצויינים. קרן, אני לא מכירה אותך אבל סוף סוף מישהי שמדברת לעניין ןמקדמת את הדרום בגאווה. אתם עושים עבודה מצויינת!@
  • שוקי זיקרי 23/12/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    תכלס לעיניין אל למה היא לא אמרה כלום על הגבות?
  • 12.
    סטודנטית מהדרום 23/12/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    התוכניות ברדיו דרום לא כמו בעבר, אם תצאו מהתבניות שלכם על הדרום, ובפרט על הרדיו תוכלו להבין כי טעיתם. יש ברדיו דרום תוכניות מעולות: לדוגמא: באה בטוב עם מיכל שם טוב-ואת התוכנית אקדמיה לרוק... ברדיו דרום כל אחד יכול למצוא את הנישה אליו הוא מתחבר וזאת בזכות השינויים שהם עשו
  • 11.
    "רדיו דרום" - יש רדיו כזה בכלל???? (ל"ת)
    נועה 23/12/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רדיונאי 23/12/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    הכי יפה ומוכשרת שיש
  • 9.
    שוקי זיקרי 23/12/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    יש לי רק שאלה איפה את עושה גבות? ממש יפה לך!
  • 8.
    אלירן 23/12/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    אין כמו רשת ב' ג' 88
  • 7.
    ניב 23/12/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    "מי ירצה להקשיב לתחנה מפוצצת פרסומות? " מתי נשאר תוכן? יש רק פרסומות!! ובין הפרסומות יש תוכן שיווקי 2 שירים, 2 משפטים ועוברים לחדשות מה נשאר? לא פלא שכל סקר כמות המאזינים שלהם יורדת ויורדת ויורדת כנראה שאין תחתית לתחתית !!
  • דני 23/12/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שהם יורדים בסקרים לא נשאר מה לשמוע אצלהם בפעם האחרונה ששמעתי מזל שהיה גינגל בפרסום אז התנגן משהוא
  • שלומי 23/12/2012 15:48
    רדיו של סטודנטים בדרום מעכשיו כל אחד שעובד ברדיו של עשרה מאזינים יתפרסם באייס ואללה יופי לי יש אלפים באיקאסט תבוא לראיין
  • 6.
    מהבחורות הסקסיות בדרום (ל"ת)
    קיפי 23/12/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בחורה לא מעניינת בתחנה לא נחשבת (ל"ת)
    עופר 23/12/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא ראויה לכתבת חשיפה (ל"ת)
    מיכל 23/12/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    23/12/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    "מי ירצה להקשיב לתחנה מפוצצת פרסומות?" מרוב פרסומות ומקבצים ומסרים.. לא זוכרים את המסר
  • 2.
    קרן את מושלמת! (ל"ת)
    החברים בדני לוי 23/12/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחת הבנות המוכשרות והנעימות בתעשיית הבידור (ל"ת)
    שטראוס 23/12/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.