פרופיל אישי

under 40: "הרדיו האזורי בא לידי ביטוי - גם בכמות המאזינים וגם בעוגת הפרסום"

השבוע בפרופיל של אייס - קרן אוזן, סמנכ"ל תוכן ושיווק ברדיו דרום, על מרכז ופריפריה, קהילה, הרפת בילדותה והכניסה בפעם הראשונה לאולפן
נועה שנהב | (18)

השבוע מתארחת במדור ה-under 40 של אייס קרן אוזן, בת 33, סמנכ"ל תוכן ושיווק ברדיו דרום.

.

1. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

במשך הרבה שנים התחנות הארציות ממלכתיות היו אובר רייטד. יש נטייה להתייחס אליהן כמקצועיות יותר. הן היו במשחק ראשונות ובמובן מסוים עד היום נהנות מזה. בנוסף, תחנות ארציות ממונות מכספי משלם המיסים, ולא מתמודדות עם שיקולים מסחריים. על פניו יותר קל להן להצליח. מי ירצה להקשיב לתחנה מפוצצת פרסומות? המשחק של התחנות האזוריות קשה יותר, אבל במהלך השנים הן מצליחות להצדיק את עצמן. בשנים האחרונות יש תיקון, שמאפשר לרדיו האזורי לבוא לידי ביטוי, גם בכמות המאזינים וגם בעוגת הפרסום. הרדיו האזורי הצליח לתת אלטרבטיבה, כשלא ניסה להתחרות בתחום הניוזי כמו התחנות הארציות, אלא פיתח את התחום הבידורי והסאטירי.

2. מה ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך?

היכולת שלי לזהות בכל פעם מחדש את האתגר הבא, כמו כלי קיבולת שגדל בכל פעם, הישגים נולדים ונכבשים מחדש. וזאת הסיבה לכך שאני עובדת באותו מקום כבר למעלה מ-10 שנים ולא משעמם לרגע.

3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

לא הייתי מוחקת כלום, כל מה עשיתי עיצב אותי. עם השנים לומדים לא להצטער גם על הדברים הפחות מוצלחים ומכל דבר ללמוד משהו לפעם הבאה. כללי המשחק הם לא לחזור על אותה טעות פעמיים.

4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

אולי התקופה שבה הייתי רפתנית חולבת פרות מקצועית ביותר. למדתי בבית הספר החקלאי 'אשל הנשיא', שפעם בשבוע לא לומדים - ועובדים בעבודות חקלאות. כשהגיעה האפשרות לעבוד ברדיו במקום, במסגרת פרויקט הרדיו החינוכי, מיד קפצתי על ההזדמנות... ובגיל 16 כבר שידרתי 3 פעמים בשבוע בתכניות רדיו שלי.

5. מה את עושה כשאת לא עובדת?

מטיילת בארץ ובעולם. אני מאוד אוהבת מסעדות, בין אם זה מסעדות גורמה או מקומות נידחים שנחשבים למוסדות גסטרונים בערים השונות, בקיצור אוהבת אוכל. וגם לבשל. אני אוהבת במפגשים חברתיים עם חברים מגוונים שאספתי לאורך החיים, אוהבת קולנוע, הצגות ובעיקר הופעות חיות ומוזיקה. אני רוקדת פלמנקו ומתאמנת פעמיים בשבוע, לא כי אני אוהבת, כי אני חייבת.

6. מי פתח לך דלת?

בעלי המניות ברדיו דרום יוסי סבן וצביקה שלום הם אנשים חמים ומחבקים, הם נתנו לי את הקנבס לכל ציור שחלמתי ליצור, בכל צבע ומכחול ולכן התוצאות לא איחרו להגיע והכל כמובן בשיתוף פעולה והגיבוי של מנכ"ל התחנה דוד יוסוב.

7. מהם מקורות ההשראה שלך?

העובדים ברדיו. המקום הזה בורך בנבחרת של אנשים מוכשרים ביותר שהכישרון שלהם מצליח לרגש אותי בכל פעם מחדש. זה יכול להיות הטכנאי שאמון על הליך טכני משעממם, אבל הוא בדיוק סיים להקליט את סינגל הבכורה שלו שנשמע כמו השיר החדש של כריס מרטין, או הסטנדאפיסטית שמשדרת שעתיים בכל יום ומצליחה שכל הדרום יהיה מאוהב בה, או שחקני התיאטרון שמאיישים את תכנית הסאטירה היומית והכותב של התכנית שמצחיק אותי עד דמעות. הכישרון שלהם בשילוב היצירתיות שלי והחשיבה האסטרטגית של מה אנחנו צריכים לשדר למאזינים מביא אותנו בכל פעם לשיאים חדשים.

8. מה הייחוד של רדיו דרום?

רדיו דרום הוא ייחודי בחיבור שלו בין המאזינים והקהילה. אנחנו משקיעים משאבים בקשר הזה, אנחנו משדרים המון מהשטח ונוגעים במאזינים, משתלבים בכל האירועים המרכזיים בדרום ותורמים הרבה לקהילה, מכאן אנחנו מקבלים את הלגיטמציה מהמאזינים והיכולת שלנו להניע אותם לפעולה. רדיו דרום נתפס כמוסד מרכזי בדרום, כמי שקובע את סדר היום הציבורי. אנחנו בין התחנות הבודדות שמפעילות מחלקת חדשות על כל משמעותיה. זה בולט בעיקר בתקופות של לחימה שהרדיו משמש כספק מידע מרכזי, כגורם מרגיע ותומך בעורף. אנחנו משדרים ממקלטים, מפעילים גל שקט בלילה שנקטע בזמן אצעקות ומדווחים על נפילות.

9. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

האתגרים הם יום-יומיים לשמר את הקיים להמשיך ולהוביל באחוזי האזנה בדרום, וביחד עם זאת להביא נתונים גבוהים גם ברמה הארצית. אתגר נוסף מעסיק את כל מי שעובד במדיית הרדיו בעידן של הניו מדיה והתפתחות הטכנולוגית שבכל סמארטפון יש נגישות למידע, לרב ערוציות ולתוכן ללא הפסקה, איך משתלב בזה הרדיו ומצליח לשמור על עצמו ולגייס דור צעיר של מאזינים.

10. תכנית הרדיו האהובה עליך

אני מקשיבה להרבה תחנות ותכניות רדיו יש הרבה דברים טובים. יש לנו ברדיו דרום תוכנית בוקר חדשה 'שותפים לתשע' שהיא בעיניי מדהימה (מודה שאני משוחדת). ובנוסף אני מאוד אוהבת את 'סלוצקי ודומינגז', את הצוות הבלתי מנוצח - אברי גלעד וג'קי לוי, את דידי הררי, מפצח הגנום של המיינסטרים הרדיופוני בישראל, ויש את יורם סוויסה - המראיין הטוב בישראל.

לסיכום, מיתוס שיש למרכז על הדרום

אני חושבת שהדרום שבר את כל המיתוסים בשנים האחרונות. הדרום כבר לא מקופח ולא מסכן. אני לפחות חיה את חיי פה מתוך בחירה, במרחק של פחות משעה אני בתל אביב, נהנת מכל מה שיש לה להציע, וחוזרת הביתה לאיכות חיים שאין באף מקום ארץ.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    מיכה 23/12/2012 22:35
    הגב לתגובה זו
    מגישת רדיו וטלוויזיה מוכשרת בטירוף ועכשיו אני גם לומד שהיא מנהלת לא פחות טובה...! שאפו ...!!!
  • 14.
    אחד שיודע 23/12/2012 16:39
    הגב לתגובה זו
    נשמה זהב, תותחית ונשמה אמתית
  • 13.
    גלית 23/12/2012 15:37
    הגב לתגובה זו
    אומנם זו אכן תחנה שיש בה לא מעט פרסום, אבל זו תחנה בין היחידות שקשובה למאזינים,ומציעה מגוון רחב של תכנים לקהלים שונים. אני מוצאת את עצמי מאזינה שעות לרדיו דרום ונהנת. המוסיקה כיפית והשדרנים מצויינים. קרן, אני לא מכירה אותך אבל סוף סוף מישהי שמדברת לעניין ןמקדמת את הדרום בגאווה. אתם עושים עבודה מצויינת!@
  • שוקי זיקרי 23/12/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    תכלס לעיניין אל למה היא לא אמרה כלום על הגבות?
  • 12.
    סטודנטית מהדרום 23/12/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
    התוכניות ברדיו דרום לא כמו בעבר, אם תצאו מהתבניות שלכם על הדרום, ובפרט על הרדיו תוכלו להבין כי טעיתם. יש ברדיו דרום תוכניות מעולות: לדוגמא: באה בטוב עם מיכל שם טוב-ואת התוכנית אקדמיה לרוק... ברדיו דרום כל אחד יכול למצוא את הנישה אליו הוא מתחבר וזאת בזכות השינויים שהם עשו
  • 11.
    "רדיו דרום" - יש רדיו כזה בכלל???? (ל"ת)
    נועה 23/12/2012 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רדיונאי 23/12/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    הכי יפה ומוכשרת שיש
  • 9.
    שוקי זיקרי 23/12/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    יש לי רק שאלה איפה את עושה גבות? ממש יפה לך!
  • 8.
    אלירן 23/12/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    אין כמו רשת ב' ג' 88
  • 7.
    ניב 23/12/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    "מי ירצה להקשיב לתחנה מפוצצת פרסומות? " מתי נשאר תוכן? יש רק פרסומות!! ובין הפרסומות יש תוכן שיווקי 2 שירים, 2 משפטים ועוברים לחדשות מה נשאר? לא פלא שכל סקר כמות המאזינים שלהם יורדת ויורדת ויורדת כנראה שאין תחתית לתחתית !!
  • דני 23/12/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שהם יורדים בסקרים לא נשאר מה לשמוע אצלהם בפעם האחרונה ששמעתי מזל שהיה גינגל בפרסום אז התנגן משהוא
  • שלומי 23/12/2012 15:48
    רדיו של סטודנטים בדרום מעכשיו כל אחד שעובד ברדיו של עשרה מאזינים יתפרסם באייס ואללה יופי לי יש אלפים באיקאסט תבוא לראיין
  • 6.
    מהבחורות הסקסיות בדרום (ל"ת)
    קיפי 23/12/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בחורה לא מעניינת בתחנה לא נחשבת (ל"ת)
    עופר 23/12/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא ראויה לכתבת חשיפה (ל"ת)
    מיכל 23/12/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    23/12/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    "מי ירצה להקשיב לתחנה מפוצצת פרסומות?" מרוב פרסומות ומקבצים ומסרים.. לא זוכרים את המסר
  • 2.
    קרן את מושלמת! (ל"ת)
    החברים בדני לוי 23/12/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחת הבנות המוכשרות והנעימות בתעשיית הבידור (ל"ת)
    שטראוס 23/12/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״