פרסום ראשון

אחרי 5 שנים: סמנכ"ל האסטרטגיה ביהושע TBWA ליאור ארן פורש מתפקידו

ארן החל את דרכו בענף כפלנר ביהושע TBWA, משם עבר לזרמון גולדמן וחזר למשרד עם מינויו של נסים מויאל למשנה למנכ"ל. עופר ברנר יחליפו בתפקיד
משה בנימין | (18)

משרד הפרסום יהושע TBWA ממשיך, וכנראה משלים סופית, את הבנייה מחדש של השדרה הניהולית עם סיום תפקידו של סמנכ"ל האסטרטגיה ב-5 השנים האחרונות ליאור ארן - כך נודע לאייס.

כזכור, קדמו לסיום תפקידו של ארן מספר שינויים בתפקידים בכירים במשרד. השינוי המשמעותי ביותר היה פרישתו של המשנה למנכ"ל נסים מויאל ולפני מספר חודשים מעברו של סמנכ"ל הקריאייטיב עדו קריב לגליקמן נטלר סמסונוב. במקביל הצטרפו למשרד שחקני חיזוק משמעותיים בדמות עינת יוזנט-רביד, מנכ"ל טבעול ב-4 השנים האחרונות שמונתה למנכ"ל המשרד וטל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון שהחליף את קריב בתפקידו.

* רוצים לדבר על זה? כנסו לדף הפייסבוק של אייס

ארן החל את דרכו בענף הפרסום כפלנר ביהושע TBWA, לאחר כ-4 שנים במשרד עבר למשרד הפרסום זרמון גולדמן בו שימש כמנהל פלנינג. ב-2007 מונה נסים מויאל, סמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA למשנה למנכ"ל ובמקביל שב ארן למשרד והחליף את מויאל, מי שגייס את ארן בתחילת דרכו ליהושע, בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה.

לאייס נודע כי ארן היה זה שביקש לסיים את דרכו במשרד והודיע על כך לרמי יהושע לפני מספר חודשים, בטרם הצטרפו למשרד יוזנט-רביד ורביב. מחליפו בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה יהיה עופר ברנר, ששימש עד לאחרונה כמנהל האסטרטגיה בפרסום בריקמן ורשם ברקורד גם את משרד הפרסום אדלר חומסקי.

טרם ידוע מה תהיה התחנה הבאה של ארן, אך ככל הנראה, ומטבע הדברים הוא יכוון להצטרפות כשותף במשרד פרסום בינוני/קטן. זאת במידה וימשיך בענף הפרסום. חלופה נוספת ובעלת סיכויים גבוהים רומזת להשתלבותו כסמנכ"ל שיווק באחת החברות במשק ובנוסף גורמים בסביבתו מצביעים על אפשרות שיחליט לפנות ליזמות פרטית עם דגש על ייעוץ בתחום החדשנות, בזירה הטכנולוגית.

ליאור ארן אישר את הפרטים על זיום תפקידו ואמר לאייס: "לאחר 5 שנים כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA ותשע שנים בסה"כ ביהושע TBWA, החלטתי לצאת לדרך חדשה. אני גאה על ההישגים האדירים להם הייתי שותף כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע ועל הדרך אותה עשה המשרד בשנים בהם הייתי חלק ממנו, ומודה לרמי יהושע על האמון הרב שהוא נתן בי לאורך השנים. אני מצפה בכיליון עיניים לעתיד ובוחן מספר אופציות בתוך עולם הפרסום ומחוצה לו".

במבט רחב יותר/הרכבת החדשה של יהושע יוצאת רשמית לדרכה

2011 לא הייתה שנה שמשרדי הפרסום ירצו לזכור ויהושע TBWA ביניהם. לאחר זינוק אדיר ב-2010 הגיע ה'תיקון' הטבעי שבא לידי ביטוי בקיטון של 18% וירידה מהיקף פעילות של כ-220 מיליון שקלים לכ-181 מיליון שקלים. במקביל לקיטון בהיקפי הפרסום של לקוחותיו המובילים נאלץ רמי יהושע להתמודד עם הפרישה של נסים מויאל - אחת מדמויות המפתח במשרד ומי שיחד עם יהושע רקח את ה-DNA של משרד הפרסום. למויאל שסיים את דרכו נוספו סמנכ"ל הקריאייטיב עידו קריב וכעת סמנכ"ל האסטרטגיה ליאור ארן - כך שלמעשה 3 מהכסאות החשובים ביותר במשרד התפנו.

יותר מהעובדה שהשינויים הפרסונליים המשמעותיים היוו סוג של רעידת אדמה במשרד, הם העניקו לרמי יהושע הזדמנות טובה להוכיח את חושיו החדים ויכולתו להשאיר את המשרד יציב, איתן וחבר של כבוד בין 10 המשרדים הבולטים בענף.

למרות המשבר שפקד את תעשיית הפרסום יהושע TBWA הצליח לייצר המשכיות בתפקידים החשובים במשרד כאשר טל רביב מפגין דומיננטיות, התאקלמות מהירה וכבר סימן לעצמו את הטריטוריה ועינת יוזנט רביד מובילה במשרד תהליכים ארגונייים וזוכה ברמה הפנימית למרחב פעולה מיהושע. זאת למרות שעדיין מדובר בשלב בו יהושע, רביב ויוזנט-רביד עוד לומדים אחד את השני ומנסים ליצור נקודת מפגש עם מינימום חיכוכים בין האג'נדות השונות שכל אחד מהם מביא לשולחן.

יהושע נעזר בנושאי תפקידים בכירים וותיקים שנותרו במשרד ובראשם נבו כרמי, מי שאמון על תחום המדיה במשרד. בנוסף לכרמי נמנים גם בני טיפוחיו של יהושע ארז ברכץ ואיתי לוי שמשמים כיום כסמנכ"לי לקוחות. יהושע עצמו עדיין משמש כדמות הבולטת בחיבור בין הלקוחות, מהם הוא זוכה להערכה רבה לבין הקאדר הניהולי החדש של המשרד. במה שיכול לשמש כמודל שאפשר 'לגזור ולשמור' בנוגע לבניית מערך ניהולי חדש ושמירת האמון בקרב הלקוחות - לא הישג שניתן לבטל בקלות.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    אין עליך בעולם! המון בהצלחה! (ל"ת)
    01/02/2012 11:52
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    נוסטלגיה 01/02/2012 09:35
    הגב לתגובה זו
    והמון בהצלחה :)
  • 12.
    גל קטן בביצה המתייבשת (ל"ת)
    דבר הצפרדע 31/01/2012 23:51
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    חבר קרוב 31/01/2012 23:35
    הגב לתגובה זו
    מים שקטים חודרים עמוק. ליאור ארן הוא נכס לכל מקום שישכיל לקלוט אותו אליו - ראשית - אדם משכמו ומעלה, ובנוסף - מבריק, חרוץ ומקצוען. יישר כוח!
  • 10.
    בחור משכמו ומעלה (ל"ת)
    יוסי 31/01/2012 22:54
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בעיה ביהושע 31/01/2012 18:48
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא יודעים לשמור על פיגורות מקצועיות ומנסים בכסף להביא כל פעם חדשות. מתישהו זה יכול להתפוצץ להם בפנים. בינתיים זה גם גורם לאנשים להירתע ולא ללכת לעבוד שם. חבל.
  • 8.
    שיטת רמי יהושוע מוכרת ולא עובדת (ל"ת)
    והתוצאות מדברות 31/01/2012 18:08
    הגב לתגובה זו
  • ימותו הקנאים (ל"ת)
    31/01/2012 20:31
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    סתם אחת 31/01/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    כי להבדיל מעינת, עליה אף אחד לא כתב ועם כל הכבוד לליאור.... לא ממש נפלתי ממנו כאישיות. כנראה שבלי המטרייה של מויאל הוא לא יכל להתמודד מול רמי
  • פלנרית 31/01/2012 18:05
    הגב לתגובה זו
    אולי אני משוחדת, אבל ליאור הוא אחד מאנשי המקצוע היותר חדים שיצא לי לפגוש בתחום הזה. מאחלת לו הצלחה בכל כיוון שילך בו, אבל אני בטוחה שהוא יסתדר גם בלי האיחולים שלי.
  • 6.
    אני 31/01/2012 17:39
    הגב לתגובה זו
    תתקשר כשאתה נוחת במקום חדש. אני אחרייך!
  • 5.
    בחור מדהים ומוכשר מאין כמוהו (ל"ת)
    תימור 31/01/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מודי 31/01/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    רק לפני שבוע עזבה עידית רוזנבלום סמנכ"לית הלקוחות. המשרד מתפרק
  • אחד מבפנים 01/02/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    ואני מכירה מקרוב.
  • 3.
    אישיות כובשת ומדהימה (ל"ת)
    אמא 31/01/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פלנרית 31/01/2012 16:21
    הגב לתגובה זו
    עצוב :-((
  • 1.
    ענת 31/01/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    ליאור ארן היה אחת הדמויות החיוביות והמקצועיות במסדרונות יהושע. יהיה קשה מאוד למצוא לו מחליף, גם מקצועית וגם אנושית.
  • פלנר 31/01/2012 18:40
    הגב לתגובה זו
    עופר ברנר הוא אחד המבריקים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.