אחרי 5 שנים: סמנכ"ל האסטרטגיה ביהושע TBWA ליאור ארן פורש מתפקידו
משרד הפרסום יהושע TBWA ממשיך, וכנראה משלים סופית, את הבנייה מחדש של השדרה הניהולית עם סיום תפקידו של סמנכ"ל האסטרטגיה ב-5 השנים האחרונות ליאור ארן - כך נודע לאייס.
כזכור, קדמו לסיום תפקידו של ארן מספר שינויים בתפקידים בכירים במשרד. השינוי המשמעותי ביותר היה פרישתו של המשנה למנכ"ל נסים מויאל ולפני מספר חודשים מעברו של סמנכ"ל הקריאייטיב עדו קריב לגליקמן נטלר סמסונוב. במקביל הצטרפו למשרד שחקני חיזוק משמעותיים בדמות עינת יוזנט-רביד, מנכ"ל טבעול ב-4 השנים האחרונות שמונתה למנכ"ל המשרד וטל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון שהחליף את קריב בתפקידו.
ארן החל את דרכו בענף הפרסום כפלנר ביהושע TBWA, לאחר כ-4 שנים במשרד עבר למשרד הפרסום זרמון גולדמן בו שימש כמנהל פלנינג. ב-2007 מונה נסים מויאל, סמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA למשנה למנכ"ל ובמקביל שב ארן למשרד והחליף את מויאל, מי שגייס את ארן בתחילת דרכו ליהושע, בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה.
לאייס נודע כי ארן היה זה שביקש לסיים את דרכו במשרד והודיע על כך לרמי יהושע לפני מספר חודשים, בטרם הצטרפו למשרד יוזנט-רביד ורביב. מחליפו בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה יהיה עופר ברנר, ששימש עד לאחרונה כמנהל האסטרטגיה בפרסום בריקמן ורשם ברקורד גם את משרד הפרסום אדלר חומסקי.
טרם ידוע מה תהיה התחנה הבאה של ארן, אך ככל הנראה, ומטבע הדברים הוא יכוון להצטרפות כשותף במשרד פרסום בינוני/קטן. זאת במידה וימשיך בענף הפרסום. חלופה נוספת ובעלת סיכויים גבוהים רומזת להשתלבותו כסמנכ"ל שיווק באחת החברות במשק ובנוסף גורמים בסביבתו מצביעים על אפשרות שיחליט לפנות ליזמות פרטית עם דגש על ייעוץ בתחום החדשנות, בזירה הטכנולוגית.
ליאור ארן אישר את הפרטים על זיום תפקידו ואמר לאייס: "לאחר 5 שנים כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA ותשע שנים בסה"כ ביהושע TBWA, החלטתי לצאת לדרך חדשה. אני גאה על ההישגים האדירים להם הייתי שותף כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע ועל הדרך אותה עשה המשרד בשנים בהם הייתי חלק ממנו, ומודה לרמי יהושע על האמון הרב שהוא נתן בי לאורך השנים. אני מצפה בכיליון עיניים לעתיד ובוחן מספר אופציות בתוך עולם הפרסום ומחוצה לו".
במבט רחב יותר/הרכבת החדשה של יהושע יוצאת רשמית לדרכה
2011 לא הייתה שנה שמשרדי הפרסום ירצו לזכור ויהושע TBWA ביניהם. לאחר זינוק אדיר ב-2010 הגיע ה'תיקון' הטבעי שבא לידי ביטוי בקיטון של 18% וירידה מהיקף פעילות של כ-220 מיליון שקלים לכ-181 מיליון שקלים. במקביל לקיטון בהיקפי הפרסום של לקוחותיו המובילים נאלץ רמי יהושע להתמודד עם הפרישה של נסים מויאל - אחת מדמויות המפתח במשרד ומי שיחד עם יהושע רקח את ה-DNA של משרד הפרסום. למויאל שסיים את דרכו נוספו סמנכ"ל הקריאייטיב עידו קריב וכעת סמנכ"ל האסטרטגיה ליאור ארן - כך שלמעשה 3 מהכסאות החשובים ביותר במשרד התפנו.
יותר מהעובדה שהשינויים הפרסונליים המשמעותיים היוו סוג של רעידת אדמה במשרד, הם העניקו לרמי יהושע הזדמנות טובה להוכיח את חושיו החדים ויכולתו להשאיר את המשרד יציב, איתן וחבר של כבוד בין 10 המשרדים הבולטים בענף.
למרות המשבר שפקד את תעשיית הפרסום יהושע TBWA הצליח לייצר המשכיות בתפקידים החשובים במשרד כאשר טל רביב מפגין דומיננטיות, התאקלמות מהירה וכבר סימן לעצמו את הטריטוריה ועינת יוזנט רביד מובילה במשרד תהליכים ארגונייים וזוכה ברמה הפנימית למרחב פעולה מיהושע. זאת למרות שעדיין מדובר בשלב בו יהושע, רביב ויוזנט-רביד עוד לומדים אחד את השני ומנסים ליצור נקודת מפגש עם מינימום חיכוכים בין האג'נדות השונות שכל אחד מהם מביא לשולחן.
יהושע נעזר בנושאי תפקידים בכירים וותיקים שנותרו במשרד ובראשם נבו כרמי, מי שאמון על תחום המדיה במשרד. בנוסף לכרמי נמנים גם בני טיפוחיו של יהושע ארז ברכץ ואיתי לוי שמשמים כיום כסמנכ"לי לקוחות. יהושע עצמו עדיין משמש כדמות הבולטת בחיבור בין הלקוחות, מהם הוא זוכה להערכה רבה לבין הקאדר הניהולי החדש של המשרד. במה שיכול לשמש כמודל שאפשר 'לגזור ולשמור' בנוגע לבניית מערך ניהולי חדש ושמירת האמון בקרב הלקוחות - לא הישג שניתן לבטל בקלות.
- 14.אין עליך בעולם! המון בהצלחה! (ל"ת)01/02/2012 11:52הגב לתגובה זו
- 13.נוסטלגיה 01/02/2012 09:35הגב לתגובה זווהמון בהצלחה :)
- 12.גל קטן בביצה המתייבשת (ל"ת)דבר הצפרדע 31/01/2012 23:51הגב לתגובה זו
- 11.חבר קרוב 31/01/2012 23:35הגב לתגובה זומים שקטים חודרים עמוק. ליאור ארן הוא נכס לכל מקום שישכיל לקלוט אותו אליו - ראשית - אדם משכמו ומעלה, ובנוסף - מבריק, חרוץ ומקצוען. יישר כוח!
- 10.בחור משכמו ומעלה (ל"ת)יוסי 31/01/2012 22:54הגב לתגובה זו
- 9.בעיה ביהושע 31/01/2012 18:48הגב לתגובה זופשוט לא יודעים לשמור על פיגורות מקצועיות ומנסים בכסף להביא כל פעם חדשות. מתישהו זה יכול להתפוצץ להם בפנים. בינתיים זה גם גורם לאנשים להירתע ולא ללכת לעבוד שם. חבל.
- 8.שיטת רמי יהושוע מוכרת ולא עובדת (ל"ת)והתוצאות מדברות 31/01/2012 18:08הגב לתגובה זו
- ימותו הקנאים (ל"ת)31/01/2012 20:31הגב לתגובה זו
- 7.סתם אחת 31/01/2012 18:00הגב לתגובה זוכי להבדיל מעינת, עליה אף אחד לא כתב ועם כל הכבוד לליאור.... לא ממש נפלתי ממנו כאישיות. כנראה שבלי המטרייה של מויאל הוא לא יכל להתמודד מול רמי
- פלנרית 31/01/2012 18:05הגב לתגובה זואולי אני משוחדת, אבל ליאור הוא אחד מאנשי המקצוע היותר חדים שיצא לי לפגוש בתחום הזה. מאחלת לו הצלחה בכל כיוון שילך בו, אבל אני בטוחה שהוא יסתדר גם בלי האיחולים שלי.
- 6.אני 31/01/2012 17:39הגב לתגובה זותתקשר כשאתה נוחת במקום חדש. אני אחרייך!
- 5.בחור מדהים ומוכשר מאין כמוהו (ל"ת)תימור 31/01/2012 16:46הגב לתגובה זו
- 4.מודי 31/01/2012 16:32הגב לתגובה זורק לפני שבוע עזבה עידית רוזנבלום סמנכ"לית הלקוחות. המשרד מתפרק
- אחד מבפנים 01/02/2012 14:17הגב לתגובה זוואני מכירה מקרוב.
- 3.אישיות כובשת ומדהימה (ל"ת)אמא 31/01/2012 16:25הגב לתגובה זו
- 2.פלנרית 31/01/2012 16:21הגב לתגובה זועצוב :-((
- 1.ענת 31/01/2012 16:05הגב לתגובה זוליאור ארן היה אחת הדמויות החיוביות והמקצועיות במסדרונות יהושע. יהיה קשה מאוד למצוא לו מחליף, גם מקצועית וגם אנושית.
- פלנר 31/01/2012 18:40הגב לתגובה זועופר ברנר הוא אחד המבריקים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
