אחרי 5 שנים: סמנכ"ל האסטרטגיה ביהושע TBWA ליאור ארן פורש מתפקידו
משרד הפרסום יהושע TBWA ממשיך, וכנראה משלים סופית, את הבנייה מחדש של השדרה הניהולית עם סיום תפקידו של סמנכ"ל האסטרטגיה ב-5 השנים האחרונות ליאור ארן - כך נודע לאייס.
כזכור, קדמו לסיום תפקידו של ארן מספר שינויים בתפקידים בכירים במשרד. השינוי המשמעותי ביותר היה פרישתו של המשנה למנכ"ל נסים מויאל ולפני מספר חודשים מעברו של סמנכ"ל הקריאייטיב עדו קריב לגליקמן נטלר סמסונוב. במקביל הצטרפו למשרד שחקני חיזוק משמעותיים בדמות עינת יוזנט-רביד, מנכ"ל טבעול ב-4 השנים האחרונות שמונתה למנכ"ל המשרד וטל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון שהחליף את קריב בתפקידו.
ארן החל את דרכו בענף הפרסום כפלנר ביהושע TBWA, לאחר כ-4 שנים במשרד עבר למשרד הפרסום זרמון גולדמן בו שימש כמנהל פלנינג. ב-2007 מונה נסים מויאל, סמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA למשנה למנכ"ל ובמקביל שב ארן למשרד והחליף את מויאל, מי שגייס את ארן בתחילת דרכו ליהושע, בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה.
לאייס נודע כי ארן היה זה שביקש לסיים את דרכו במשרד והודיע על כך לרמי יהושע לפני מספר חודשים, בטרם הצטרפו למשרד יוזנט-רביד ורביב. מחליפו בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה יהיה עופר ברנר, ששימש עד לאחרונה כמנהל האסטרטגיה בפרסום בריקמן ורשם ברקורד גם את משרד הפרסום אדלר חומסקי.
טרם ידוע מה תהיה התחנה הבאה של ארן, אך ככל הנראה, ומטבע הדברים הוא יכוון להצטרפות כשותף במשרד פרסום בינוני/קטן. זאת במידה וימשיך בענף הפרסום. חלופה נוספת ובעלת סיכויים גבוהים רומזת להשתלבותו כסמנכ"ל שיווק באחת החברות במשק ובנוסף גורמים בסביבתו מצביעים על אפשרות שיחליט לפנות ליזמות פרטית עם דגש על ייעוץ בתחום החדשנות, בזירה הטכנולוגית.
ליאור ארן אישר את הפרטים על זיום תפקידו ואמר לאייס: "לאחר 5 שנים כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA ותשע שנים בסה"כ ביהושע TBWA, החלטתי לצאת לדרך חדשה. אני גאה על ההישגים האדירים להם הייתי שותף כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע ועל הדרך אותה עשה המשרד בשנים בהם הייתי חלק ממנו, ומודה לרמי יהושע על האמון הרב שהוא נתן בי לאורך השנים. אני מצפה בכיליון עיניים לעתיד ובוחן מספר אופציות בתוך עולם הפרסום ומחוצה לו".
במבט רחב יותר/הרכבת החדשה של יהושע יוצאת רשמית לדרכה
2011 לא הייתה שנה שמשרדי הפרסום ירצו לזכור ויהושע TBWA ביניהם. לאחר זינוק אדיר ב-2010 הגיע ה'תיקון' הטבעי שבא לידי ביטוי בקיטון של 18% וירידה מהיקף פעילות של כ-220 מיליון שקלים לכ-181 מיליון שקלים. במקביל לקיטון בהיקפי הפרסום של לקוחותיו המובילים נאלץ רמי יהושע להתמודד עם הפרישה של נסים מויאל - אחת מדמויות המפתח במשרד ומי שיחד עם יהושע רקח את ה-DNA של משרד הפרסום. למויאל שסיים את דרכו נוספו סמנכ"ל הקריאייטיב עידו קריב וכעת סמנכ"ל האסטרטגיה ליאור ארן - כך שלמעשה 3 מהכסאות החשובים ביותר במשרד התפנו.
יותר מהעובדה שהשינויים הפרסונליים המשמעותיים היוו סוג של רעידת אדמה במשרד, הם העניקו לרמי יהושע הזדמנות טובה להוכיח את חושיו החדים ויכולתו להשאיר את המשרד יציב, איתן וחבר של כבוד בין 10 המשרדים הבולטים בענף.
למרות המשבר שפקד את תעשיית הפרסום יהושע TBWA הצליח לייצר המשכיות בתפקידים החשובים במשרד כאשר טל רביב מפגין דומיננטיות, התאקלמות מהירה וכבר סימן לעצמו את הטריטוריה ועינת יוזנט רביד מובילה במשרד תהליכים ארגונייים וזוכה ברמה הפנימית למרחב פעולה מיהושע. זאת למרות שעדיין מדובר בשלב בו יהושע, רביב ויוזנט-רביד עוד לומדים אחד את השני ומנסים ליצור נקודת מפגש עם מינימום חיכוכים בין האג'נדות השונות שכל אחד מהם מביא לשולחן.
יהושע נעזר בנושאי תפקידים בכירים וותיקים שנותרו במשרד ובראשם נבו כרמי, מי שאמון על תחום המדיה במשרד. בנוסף לכרמי נמנים גם בני טיפוחיו של יהושע ארז ברכץ ואיתי לוי שמשמים כיום כסמנכ"לי לקוחות. יהושע עצמו עדיין משמש כדמות הבולטת בחיבור בין הלקוחות, מהם הוא זוכה להערכה רבה לבין הקאדר הניהולי החדש של המשרד. במה שיכול לשמש כמודל שאפשר 'לגזור ולשמור' בנוגע לבניית מערך ניהולי חדש ושמירת האמון בקרב הלקוחות - לא הישג שניתן לבטל בקלות.
- 14.אין עליך בעולם! המון בהצלחה! (ל"ת)01/02/2012 11:52הגב לתגובה זו
- 13.נוסטלגיה 01/02/2012 09:35הגב לתגובה זווהמון בהצלחה :)
- 12.גל קטן בביצה המתייבשת (ל"ת)דבר הצפרדע 31/01/2012 23:51הגב לתגובה זו
- 11.חבר קרוב 31/01/2012 23:35הגב לתגובה זומים שקטים חודרים עמוק. ליאור ארן הוא נכס לכל מקום שישכיל לקלוט אותו אליו - ראשית - אדם משכמו ומעלה, ובנוסף - מבריק, חרוץ ומקצוען. יישר כוח!
- 10.בחור משכמו ומעלה (ל"ת)יוסי 31/01/2012 22:54הגב לתגובה זו
- 9.בעיה ביהושע 31/01/2012 18:48הגב לתגובה זופשוט לא יודעים לשמור על פיגורות מקצועיות ומנסים בכסף להביא כל פעם חדשות. מתישהו זה יכול להתפוצץ להם בפנים. בינתיים זה גם גורם לאנשים להירתע ולא ללכת לעבוד שם. חבל.
- 8.שיטת רמי יהושוע מוכרת ולא עובדת (ל"ת)והתוצאות מדברות 31/01/2012 18:08הגב לתגובה זו
- ימותו הקנאים (ל"ת)31/01/2012 20:31הגב לתגובה זו
- 7.סתם אחת 31/01/2012 18:00הגב לתגובה זוכי להבדיל מעינת, עליה אף אחד לא כתב ועם כל הכבוד לליאור.... לא ממש נפלתי ממנו כאישיות. כנראה שבלי המטרייה של מויאל הוא לא יכל להתמודד מול רמי
- פלנרית 31/01/2012 18:05הגב לתגובה זואולי אני משוחדת, אבל ליאור הוא אחד מאנשי המקצוע היותר חדים שיצא לי לפגוש בתחום הזה. מאחלת לו הצלחה בכל כיוון שילך בו, אבל אני בטוחה שהוא יסתדר גם בלי האיחולים שלי.
- 6.אני 31/01/2012 17:39הגב לתגובה זותתקשר כשאתה נוחת במקום חדש. אני אחרייך!
- 5.בחור מדהים ומוכשר מאין כמוהו (ל"ת)תימור 31/01/2012 16:46הגב לתגובה זו
- 4.מודי 31/01/2012 16:32הגב לתגובה זורק לפני שבוע עזבה עידית רוזנבלום סמנכ"לית הלקוחות. המשרד מתפרק
- אחד מבפנים 01/02/2012 14:17הגב לתגובה זוואני מכירה מקרוב.
- 3.אישיות כובשת ומדהימה (ל"ת)אמא 31/01/2012 16:25הגב לתגובה זו
- 2.פלנרית 31/01/2012 16:21הגב לתגובה זועצוב :-((
- 1.ענת 31/01/2012 16:05הגב לתגובה זוליאור ארן היה אחת הדמויות החיוביות והמקצועיות במסדרונות יהושע. יהיה קשה מאוד למצוא לו מחליף, גם מקצועית וגם אנושית.
- פלנר 31/01/2012 18:40הגב לתגובה זועופר ברנר הוא אחד המבריקים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
