אחרי 5 שנים: סמנכ"ל האסטרטגיה ביהושע TBWA ליאור ארן פורש מתפקידו
משרד הפרסום יהושע TBWA ממשיך, וכנראה משלים סופית, את הבנייה מחדש של השדרה הניהולית עם סיום תפקידו של סמנכ"ל האסטרטגיה ב-5 השנים האחרונות ליאור ארן - כך נודע לאייס.
כזכור, קדמו לסיום תפקידו של ארן מספר שינויים בתפקידים בכירים במשרד. השינוי המשמעותי ביותר היה פרישתו של המשנה למנכ"ל נסים מויאל ולפני מספר חודשים מעברו של סמנכ"ל הקריאייטיב עדו קריב לגליקמן נטלר סמסונוב. במקביל הצטרפו למשרד שחקני חיזוק משמעותיים בדמות עינת יוזנט-רביד, מנכ"ל טבעול ב-4 השנים האחרונות שמונתה למנכ"ל המשרד וטל רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון שהחליף את קריב בתפקידו.
ארן החל את דרכו בענף הפרסום כפלנר ביהושע TBWA, לאחר כ-4 שנים במשרד עבר למשרד הפרסום זרמון גולדמן בו שימש כמנהל פלנינג. ב-2007 מונה נסים מויאל, סמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA למשנה למנכ"ל ובמקביל שב ארן למשרד והחליף את מויאל, מי שגייס את ארן בתחילת דרכו ליהושע, בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה.
לאייס נודע כי ארן היה זה שביקש לסיים את דרכו במשרד והודיע על כך לרמי יהושע לפני מספר חודשים, בטרם הצטרפו למשרד יוזנט-רביד ורביב. מחליפו בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה יהיה עופר ברנר, ששימש עד לאחרונה כמנהל האסטרטגיה בפרסום בריקמן ורשם ברקורד גם את משרד הפרסום אדלר חומסקי.
טרם ידוע מה תהיה התחנה הבאה של ארן, אך ככל הנראה, ומטבע הדברים הוא יכוון להצטרפות כשותף במשרד פרסום בינוני/קטן. זאת במידה וימשיך בענף הפרסום. חלופה נוספת ובעלת סיכויים גבוהים רומזת להשתלבותו כסמנכ"ל שיווק באחת החברות במשק ובנוסף גורמים בסביבתו מצביעים על אפשרות שיחליט לפנות ליזמות פרטית עם דגש על ייעוץ בתחום החדשנות, בזירה הטכנולוגית.
ליאור ארן אישר את הפרטים על זיום תפקידו ואמר לאייס: "לאחר 5 שנים כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע TBWA ותשע שנים בסה"כ ביהושע TBWA, החלטתי לצאת לדרך חדשה. אני גאה על ההישגים האדירים להם הייתי שותף כסמנכ"ל האסטרטגיה של יהושע ועל הדרך אותה עשה המשרד בשנים בהם הייתי חלק ממנו, ומודה לרמי יהושע על האמון הרב שהוא נתן בי לאורך השנים. אני מצפה בכיליון עיניים לעתיד ובוחן מספר אופציות בתוך עולם הפרסום ומחוצה לו".
במבט רחב יותר/הרכבת החדשה של יהושע יוצאת רשמית לדרכה
2011 לא הייתה שנה שמשרדי הפרסום ירצו לזכור ויהושע TBWA ביניהם. לאחר זינוק אדיר ב-2010 הגיע ה'תיקון' הטבעי שבא לידי ביטוי בקיטון של 18% וירידה מהיקף פעילות של כ-220 מיליון שקלים לכ-181 מיליון שקלים. במקביל לקיטון בהיקפי הפרסום של לקוחותיו המובילים נאלץ רמי יהושע להתמודד עם הפרישה של נסים מויאל - אחת מדמויות המפתח במשרד ומי שיחד עם יהושע רקח את ה-DNA של משרד הפרסום. למויאל שסיים את דרכו נוספו סמנכ"ל הקריאייטיב עידו קריב וכעת סמנכ"ל האסטרטגיה ליאור ארן - כך שלמעשה 3 מהכסאות החשובים ביותר במשרד התפנו.
יותר מהעובדה שהשינויים הפרסונליים המשמעותיים היוו סוג של רעידת אדמה במשרד, הם העניקו לרמי יהושע הזדמנות טובה להוכיח את חושיו החדים ויכולתו להשאיר את המשרד יציב, איתן וחבר של כבוד בין 10 המשרדים הבולטים בענף.
למרות המשבר שפקד את תעשיית הפרסום יהושע TBWA הצליח לייצר המשכיות בתפקידים החשובים במשרד כאשר טל רביב מפגין דומיננטיות, התאקלמות מהירה וכבר סימן לעצמו את הטריטוריה ועינת יוזנט רביד מובילה במשרד תהליכים ארגונייים וזוכה ברמה הפנימית למרחב פעולה מיהושע. זאת למרות שעדיין מדובר בשלב בו יהושע, רביב ויוזנט-רביד עוד לומדים אחד את השני ומנסים ליצור נקודת מפגש עם מינימום חיכוכים בין האג'נדות השונות שכל אחד מהם מביא לשולחן.
יהושע נעזר בנושאי תפקידים בכירים וותיקים שנותרו במשרד ובראשם נבו כרמי, מי שאמון על תחום המדיה במשרד. בנוסף לכרמי נמנים גם בני טיפוחיו של יהושע ארז ברכץ ואיתי לוי שמשמים כיום כסמנכ"לי לקוחות. יהושע עצמו עדיין משמש כדמות הבולטת בחיבור בין הלקוחות, מהם הוא זוכה להערכה רבה לבין הקאדר הניהולי החדש של המשרד. במה שיכול לשמש כמודל שאפשר 'לגזור ולשמור' בנוגע לבניית מערך ניהולי חדש ושמירת האמון בקרב הלקוחות - לא הישג שניתן לבטל בקלות.
- 14.אין עליך בעולם! המון בהצלחה! (ל"ת)01/02/2012 11:52הגב לתגובה זו
- 13.נוסטלגיה 01/02/2012 09:35הגב לתגובה זווהמון בהצלחה :)
- 12.גל קטן בביצה המתייבשת (ל"ת)דבר הצפרדע 31/01/2012 23:51הגב לתגובה זו
- 11.חבר קרוב 31/01/2012 23:35הגב לתגובה זומים שקטים חודרים עמוק. ליאור ארן הוא נכס לכל מקום שישכיל לקלוט אותו אליו - ראשית - אדם משכמו ומעלה, ובנוסף - מבריק, חרוץ ומקצוען. יישר כוח!
- 10.בחור משכמו ומעלה (ל"ת)יוסי 31/01/2012 22:54הגב לתגובה זו
- 9.בעיה ביהושע 31/01/2012 18:48הגב לתגובה זופשוט לא יודעים לשמור על פיגורות מקצועיות ומנסים בכסף להביא כל פעם חדשות. מתישהו זה יכול להתפוצץ להם בפנים. בינתיים זה גם גורם לאנשים להירתע ולא ללכת לעבוד שם. חבל.
- 8.שיטת רמי יהושוע מוכרת ולא עובדת (ל"ת)והתוצאות מדברות 31/01/2012 18:08הגב לתגובה זו
- ימותו הקנאים (ל"ת)31/01/2012 20:31הגב לתגובה זו
- 7.סתם אחת 31/01/2012 18:00הגב לתגובה זוכי להבדיל מעינת, עליה אף אחד לא כתב ועם כל הכבוד לליאור.... לא ממש נפלתי ממנו כאישיות. כנראה שבלי המטרייה של מויאל הוא לא יכל להתמודד מול רמי
- פלנרית 31/01/2012 18:05הגב לתגובה זואולי אני משוחדת, אבל ליאור הוא אחד מאנשי המקצוע היותר חדים שיצא לי לפגוש בתחום הזה. מאחלת לו הצלחה בכל כיוון שילך בו, אבל אני בטוחה שהוא יסתדר גם בלי האיחולים שלי.
- 6.אני 31/01/2012 17:39הגב לתגובה זותתקשר כשאתה נוחת במקום חדש. אני אחרייך!
- 5.בחור מדהים ומוכשר מאין כמוהו (ל"ת)תימור 31/01/2012 16:46הגב לתגובה זו
- 4.מודי 31/01/2012 16:32הגב לתגובה זורק לפני שבוע עזבה עידית רוזנבלום סמנכ"לית הלקוחות. המשרד מתפרק
- אחד מבפנים 01/02/2012 14:17הגב לתגובה זוואני מכירה מקרוב.
- 3.אישיות כובשת ומדהימה (ל"ת)אמא 31/01/2012 16:25הגב לתגובה זו
- 2.פלנרית 31/01/2012 16:21הגב לתגובה זועצוב :-((
- 1.ענת 31/01/2012 16:05הגב לתגובה זוליאור ארן היה אחת הדמויות החיוביות והמקצועיות במסדרונות יהושע. יהיה קשה מאוד למצוא לו מחליף, גם מקצועית וגם אנושית.
- פלנר 31/01/2012 18:40הגב לתגובה זועופר ברנר הוא אחד המבריקים.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
