למרות המשבר - ערוץ 10 הגיש בקשה לרישיון: "אם לא יקרה נס, נסיים שידורינו"

אם הערוץ לא היה מגיש את הבקשה לרשות ה-2 עד חצות, הוא לא יכול היה להמשיך לפעול. ורשבסקי: "אין התקדמות רגולטורית בעניין דחיית החוב"
אלכסנדר כץ | (7)

ערוץ 10 הגיש הערב (יום א') לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, בקשה לקבלת רישיון. במקביל, נעשים הניסיונות לפתור את הבעיות התקציביות אליהם נקלע הערוץ, במסגרתן הוא נאלץ לשלם לרשות השנייה ולמשרד האוצר כ-60 מיליון שקלים כבר בשבועות הקרובים, ולא יאלץ לסיים את שידוריו ב-27 בינואר.

במייל שהעביר מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי לפני שעה קלה לעובדי הערוץ, נכתב: "לאחר לבטים רבים החלטנו כעת להגיש בקשה לרישיון. לצערי אין שום התקדמות רגולטורית בעניין דחיית החוב".

עוד כתב ורשבסקי כי "אם לא יקרה נס בחודש הקרוב, נאלץ בצער לסיים את שידורינו. אם אכן יקרה הנס המיוחל, ולא נגיש הלילה את הבקשה לרישיון, אז גם נס לא יעזור. נזכור כולנו שמעולם לא זכה בלוטו אדם שלא מילא כרטיס".

בכל מקרה ערוץ 10 יכנס כבר מחר להליך של הפרה, לאחר שלא החזיר את חובותיו הרגולטוריים, אבל בערוץ מקווים כי במידה ויימצא הפיתרון, הערוץ יוכל להמשיך לפעול תחת רישיון, בשבילו יאלץ להמציא ערבויות בסך של 167 מיליון שקלים. בכיר בערוץ 10 מסר כי "כידוע, בימים אלה נמצא ערוץ 10 לקראת סגירתו בסוף החודש. אבל התלמוד הבבלי למדנו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל לו להתייאש מן הרחמים".

ברשות השנייה אישרו כי ערוץ 10 הגיש בקשה להגשת רישיון.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    תסיימו תסיימו-תקחו"קצת"מקירשנבאום ואיילון"... (ל"ת)
    שכר מופקע לבכירים 04/01/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אזרח 02/01/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    על חוב של 1200 ש"ח ביטוח לאומי עיקל לי את חשבון הבנק...(לא שהיה שם משהו אבל אפילו דף חשבון לא יכולתי להוציא...)
  • 5.
    הקרח - מנכל הערוץ דומה לגיי מהאח הגדול. (ל"ת)
    ג'וני 02/01/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זוז מזוז 02/01/2012 09:22
    הגב לתגובה זו
    כדרכו בקודש עד היום
  • 3.
    יוסי 02/01/2012 09:14
    הגב לתגובה זו
    חאלס מי שיקרא את כול הכותרת על ערוץ 10 יחשבו שמדובר באיזה אסון בינלאומי זה ערוץ טלוויזיה כושל הוא ייסגר ויפתח אחר במקומו זה הכול נמאס כבר מהצביעות כאלו סוף העולם היגע בגלל שסוגרים את הערוץ הכושל הזה
  • 2.
    שמעון 01/01/2012 23:34
    הגב לתגובה זו
    מה הבעייה לדחות את החוב בתוספת הריבית הנהוגה על משיכת יתר בחריגה. ברור לכל שהכל הצגה, אין בעייה אמיתית למימן להעמיד את הערבות הנדרשת ולבקש את המימון מהבנקים המסחריים, ובעת מצוק מהשוק האפור. גם לי יש קשיים בתשלום המשכנתא והבנק לא מתגמש והמדינה לא עוזרת, אבל מה אני מקצץ בהוצאות-נראה לי שקיצוץ בהוצאות של עשרת מקבלי המשכורות הגבוהות יכול לשנות את הפרוספקט לגבי הערוץ וגם את התייחסות הכנסת. די להתבכיין עת הצימצומים הגיעה. אני מאחל לכם בכל לב שתעברו את המשבר ושתהוו דוגמה לכל השוק בחלוקה צודקת יותר של העוגה.
  • 1.
    תומר 01/01/2012 23:23
    הגב לתגובה זו
    בבית
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.