אסף רפפורט וויז
צילום: עומר הכהן

Wiz רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Raftt

Raftt פיתחה פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים. זו הרכישה הראשונה ש- Wiz מבצעת מאז הקמתה, ומטרתה לתמוך בקהילת המפתחים שמשתמשת בפלטפורמה של החברה
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה WIZ אסף רפפורט

חברת הסייבר Wiz מודיעה על רכישת הסטארט אפ הישראלי Raftt, שפיתח פלטפורמת ענן לשיתוף פעולה בין מפתחים. Raftt, שהוקמה ב-2020 וגייסה 5 מיליון בהובלת קרן Aleph, פיתחה פלטפורמת ענן ליצירה ולשיתוף של סביבות פיתוח קלות לשימוש, המשפרות את שיתוף הפעולה בין מפתחים ומחלקות שונות בארגון, וגם מתאימות את תשתיות ה-DevOps לצרכי המפתחים.

מדובר ברכישה הראשונה ש-Wiz מבצעת מאז הוקמה החברה ב-2020; Wiz נחשבת  לחברת סייבר צומחת ושוויה אחרי גיוס של 900 מיליון דולר מוערך ב-10 מיליארד דולר. החברה הגיעה להיקף מכירות (ARR) של יותר מ-250 מיליון דולר. כלל העובדים ב-Raftt צפויים להשתלב בצוותי המחקר והפיתוח של Wiz בישראל.

יותר ממחצית מהמשתמשים בפלטפורמת אבטחת היישומים בענן (CNAPP) של Wiz, שמעניקה שירותים ליותר מ-40% מקרב חברות ה-Fortune100, הם דווקא מפתחים - ולא אנשי אבטחת מידע. הצוות של Raftt, שמתמחה בשיפור חוויית המשתמש של צוותי פיתוח, יסייע ל-Wiz להמשיך ולשכלל את הצעת הערך של הפלטפורמה עבור אנשי פיתוח. כמו גם יאפשר לאנשי אבטחה ופיתוח, כאחד, לייעל את תהליכי הפיתוח ולבנות בצורה מאובטחת לאורך כל מחזור החיים של פיתוח התוכנה.

רועי ירחי, מייסד ומנכ"ל Raftt: "ההצעה להיות חלק מ-Wiz היא הזדמנות שלא יכולנו לוותר עליה. כשהקמנו את Rafft, בנינו פתרון למען ציבור המפתחים וכעת אנחנו נרגשים להיכנס לתחום הסייבר, ולהצטרף לחברה שמשנה את פני אבטחת הענן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד