סטמפלי
צילום: דוברות סטמפלי

חברת סטמפלי גייסה 61 מיליון דולר בהובלת Blackstone

בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Insight Partners SignalFire, Bloomberg Beta ו-NextWorld Capital. בחברה מתכוונים כעת להתרחב ולגייס עובדים נוספים בישראל ובארה"ב. החברה גייסה עד היום כ-150 מיליון דולר
נחמן שפירא | (1)

חברת סטמפלי, חברת הפינטק העוסקת באוטומצית AI של תשלומי חשבוניות לעסקים, גייסה 61 מיליון דולר בסבב גיוס D בהובלת Blackstone, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Insight Partners SignalFire, Bloomberg Beta ו-NextWorld Capital.

יחד עם סבב הגיוס הנוכחי, גייסה עד היום החברה יותר מ-148 מיליון דולר. בחברה טענו כי כספי הגיוס יאפשרו לחברה להאיץ את הצמיחה, להעמיק את אחיזתה בשוק האמריקאי ולהמשיך לייצר חדשנות בתחום ה- AI במוצרים הקיימים ובמוצרים חדשים. בחברה הסבירו כי הם מתכוונים בשנה הקרובה להרחיב את מצבת כוח האדם שלה במשרדיה בתל אביב ובארה"ב. 

סטמפלי צילום דוברות

אייל פלדמן ועופר פלדמן. צילום דוברות

בינה מלאכותית  

כיום, אחת המשימות העיקריות של סמנכ"לי הכספים היא לאמץ ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית שיאיצו את זרימת העבודה, יקצרו תהליכים וימנעו טעויות יקרות שעשויות לעלות לארגון הרבה כסף. עם זאת, יכולות הבינה המלאכותית עדיין לא מדויקות, מה שמציב בפני מנהלי הכספים אתגר: כיצד ניתן לאמץ כלי AI עבור פונקציות פיננסיות רגישות שאין בהן מקום לטעויות. בסטמפלי מסבירים כי הם מציעים לחברות וארגונים פלטפורמה, מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת אוטומציה מלאה ומהירה בטיפול בחשבוניות, מעקב הוצאות, ניהול תהליכי אישור תשלומים מורכבים, זיהוי הונאות ומשימות פיננסיות רגישות אחרות.

בחברה טוענים כי כל זה מתבצע במהירות, ללא ההפרעה ביישומים של תהליכים קיימים במערכות ה-ERP. מעבר לתשלום חשבוניות, סטמפלי מציעה ללקוחותיה חבילה משולבת של מוצרי פינטק נוספים כגון Stampli Card ו-Stampli Direct Pay.

סטמפלי, הוקמה ב-2015 ע"י האחים אייל פלדמן (מנכ"ל) ועופר פלדמן (סמנכ"ל טכנולוגיה), עוסקת באוטומציה לתשלום חשבוניות ושירותי תשלומים. רק באוגוסט האחרון עברו דרך המערכות של סטמפלי כמיליון חשבוניות בשווי כולל של 5 מיליארד דולרים. החברה מונה כ-250 עובדים, כ-80 מהם במרכז הפיתוח בתל אביב  והיתר  בארה"ב.

אייל פלדמן, מייסד-שותף ומנכ"ל סטמפלי אמר כי "מיום היווסדה סטמפלי כיוונה להיות חברה גדולה שתעניק ערך אמיתי ללקוחות שלה. בשנתיים האחרונות החברה צומחת בקצב גבוה והחלטנו לבחור את Blackstone כשותפה לדרך בשל הערך האדיר והסינרגיה שיש לנו איתה ועם פורטפוליו הענק שלה  לו היא מסייעת גם בתחום הטכנולוגי שאנחנו עוסקים בו. מבחינתו יש פה התאמה מושלמת והבעת אמון אדירה שלהם בחברה שלנו. ביחד נהפוך את סטמפלי לאחת מחברות הפינטק הגדולות בעולם". 

קיראו עוד ב"BizTech"

יפעת אורון, שותפה ומנכ״לית בלקסטון ישראל ציינה כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית הפכה לאתגר המרכזי שארגונים מתמודדים איתו בשנים האחרונות - והמעבר הזה מגיע עם כאבי גדילה לא פשוטים. סטמפלי יושבת בדיוק בצומת הזה עם צוות חזק ופתרון AI, מהיר ופשוט. סטמפלי מצטרפת לפורטפוליו שלנו והפתרון החדשני שלה יוכל לשמש את חברות הפורטפוליו האחרות של בלקסטון ויחד ניקח את סטמפלי לשלב הבא בצמיחתה כחברה מובילה בתחום".

בחברה ציינו כי ההשקעה הנוכחית של Blackstone הנה חלק מהאסטרטגיה שלה ולהתמקד בעסקים המניעים את הדיגיטציה של הכלכלה ע"י אימוץ בינה מלאכותית. Blackstone רואה בסטמפלי חברה שממוקמת בצורה מושלמת בצומת המגמות הללו. 

לדבריהם עם אחזקות ביותר מ-230 חברות ו-12,600 נכסי נדל"ן, Blackstone מבינה באופן ייחודי את ההכרח האסטרטגי לבצע אוטומציה של תהליכים מסורתיים, עם היתרונות של טכנולוגיית AI. שיתוף הפעולה עם סטמפלי, יאפשר לה  לצייד את הפורטפוליו שלה עם הכלים והטכנולוגיות הנדרשים כדי להצליח.

בנוסף, Blackstone הינה חלוצה במחויבות שלה להשקיע משאבים משמעותיים כדי לייעל את הרכש בכל הפורטפוליו שלה ולקבל תובנות מעשיות מהנתונים הללו. השותפות של סטמפלי עם Blackstone תאפשר לסטמפלי להנות מהיכולות הנרחבות, התפוצה והגישה לחברות אחזקות של החברה וחברות פרייבט אקוויטי אחרות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברון 03/10/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    לפי איזה שווי גויס כעת ולפני שנתיים? כמה $ נותר בקופה? האם בכל ההיסטוריה של חברה היה ולו רבעון אחד ללא הפסד? מתי הם מתכננים להתחיל להרוויח? התכנון של המשקיעים כעת - בשביל לא למחוק השקעה קודמת - זה למצוא קונה נדיב תוך שנתיים…
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.