סטמפלי
צילום: דוברות סטמפלי

חברת סטמפלי גייסה 61 מיליון דולר בהובלת Blackstone

בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Insight Partners SignalFire, Bloomberg Beta ו-NextWorld Capital. בחברה מתכוונים כעת להתרחב ולגייס עובדים נוספים בישראל ובארה"ב. החברה גייסה עד היום כ-150 מיליון דולר
נחמן שפירא | (1)

חברת סטמפלי, חברת הפינטק העוסקת באוטומצית AI של תשלומי חשבוניות לעסקים, גייסה 61 מיליון דולר בסבב גיוס D בהובלת Blackstone, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Insight Partners SignalFire, Bloomberg Beta ו-NextWorld Capital.

יחד עם סבב הגיוס הנוכחי, גייסה עד היום החברה יותר מ-148 מיליון דולר. בחברה טענו כי כספי הגיוס יאפשרו לחברה להאיץ את הצמיחה, להעמיק את אחיזתה בשוק האמריקאי ולהמשיך לייצר חדשנות בתחום ה- AI במוצרים הקיימים ובמוצרים חדשים. בחברה הסבירו כי הם מתכוונים בשנה הקרובה להרחיב את מצבת כוח האדם שלה במשרדיה בתל אביב ובארה"ב. 

סטמפלי צילום דוברות

אייל פלדמן ועופר פלדמן. צילום דוברות

בינה מלאכותית  

כיום, אחת המשימות העיקריות של סמנכ"לי הכספים היא לאמץ ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית שיאיצו את זרימת העבודה, יקצרו תהליכים וימנעו טעויות יקרות שעשויות לעלות לארגון הרבה כסף. עם זאת, יכולות הבינה המלאכותית עדיין לא מדויקות, מה שמציב בפני מנהלי הכספים אתגר: כיצד ניתן לאמץ כלי AI עבור פונקציות פיננסיות רגישות שאין בהן מקום לטעויות. בסטמפלי מסבירים כי הם מציעים לחברות וארגונים פלטפורמה, מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת אוטומציה מלאה ומהירה בטיפול בחשבוניות, מעקב הוצאות, ניהול תהליכי אישור תשלומים מורכבים, זיהוי הונאות ומשימות פיננסיות רגישות אחרות.

בחברה טוענים כי כל זה מתבצע במהירות, ללא ההפרעה ביישומים של תהליכים קיימים במערכות ה-ERP. מעבר לתשלום חשבוניות, סטמפלי מציעה ללקוחותיה חבילה משולבת של מוצרי פינטק נוספים כגון Stampli Card ו-Stampli Direct Pay.

סטמפלי, הוקמה ב-2015 ע"י האחים אייל פלדמן (מנכ"ל) ועופר פלדמן (סמנכ"ל טכנולוגיה), עוסקת באוטומציה לתשלום חשבוניות ושירותי תשלומים. רק באוגוסט האחרון עברו דרך המערכות של סטמפלי כמיליון חשבוניות בשווי כולל של 5 מיליארד דולרים. החברה מונה כ-250 עובדים, כ-80 מהם במרכז הפיתוח בתל אביב  והיתר  בארה"ב.

אייל פלדמן, מייסד-שותף ומנכ"ל סטמפלי אמר כי "מיום היווסדה סטמפלי כיוונה להיות חברה גדולה שתעניק ערך אמיתי ללקוחות שלה. בשנתיים האחרונות החברה צומחת בקצב גבוה והחלטנו לבחור את Blackstone כשותפה לדרך בשל הערך האדיר והסינרגיה שיש לנו איתה ועם פורטפוליו הענק שלה  לו היא מסייעת גם בתחום הטכנולוגי שאנחנו עוסקים בו. מבחינתו יש פה התאמה מושלמת והבעת אמון אדירה שלהם בחברה שלנו. ביחד נהפוך את סטמפלי לאחת מחברות הפינטק הגדולות בעולם". 

קיראו עוד ב"BizTech"

יפעת אורון, שותפה ומנכ״לית בלקסטון ישראל ציינה כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית הפכה לאתגר המרכזי שארגונים מתמודדים איתו בשנים האחרונות - והמעבר הזה מגיע עם כאבי גדילה לא פשוטים. סטמפלי יושבת בדיוק בצומת הזה עם צוות חזק ופתרון AI, מהיר ופשוט. סטמפלי מצטרפת לפורטפוליו שלנו והפתרון החדשני שלה יוכל לשמש את חברות הפורטפוליו האחרות של בלקסטון ויחד ניקח את סטמפלי לשלב הבא בצמיחתה כחברה מובילה בתחום".

בחברה ציינו כי ההשקעה הנוכחית של Blackstone הנה חלק מהאסטרטגיה שלה ולהתמקד בעסקים המניעים את הדיגיטציה של הכלכלה ע"י אימוץ בינה מלאכותית. Blackstone רואה בסטמפלי חברה שממוקמת בצורה מושלמת בצומת המגמות הללו. 

לדבריהם עם אחזקות ביותר מ-230 חברות ו-12,600 נכסי נדל"ן, Blackstone מבינה באופן ייחודי את ההכרח האסטרטגי לבצע אוטומציה של תהליכים מסורתיים, עם היתרונות של טכנולוגיית AI. שיתוף הפעולה עם סטמפלי, יאפשר לה  לצייד את הפורטפוליו שלה עם הכלים והטכנולוגיות הנדרשים כדי להצליח.

בנוסף, Blackstone הינה חלוצה במחויבות שלה להשקיע משאבים משמעותיים כדי לייעל את הרכש בכל הפורטפוליו שלה ולקבל תובנות מעשיות מהנתונים הללו. השותפות של סטמפלי עם Blackstone תאפשר לסטמפלי להנות מהיכולות הנרחבות, התפוצה והגישה לחברות אחזקות של החברה וחברות פרייבט אקוויטי אחרות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברון 03/10/2023 18:41
    הגב לתגובה זו
    לפי איזה שווי גויס כעת ולפני שנתיים? כמה $ נותר בקופה? האם בכל ההיסטוריה של חברה היה ולו רבעון אחד ללא הפסד? מתי הם מתכננים להתחיל להרוויח? התכנון של המשקיעים כעת - בשביל לא למחוק השקעה קודמת - זה למצוא קונה נדיב תוך שנתיים…
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.