Faye
צילום: עומר הכהן

חברת האינשורטק Faye גייסה 10 מיליון דולר

החברה מתכננת להקדיש את ההון שגויס לטובת האצת צמיחתה: פיתוח והוספת מוצרי ביטוח חדשים וכלי אוטומציה, פניה לקהלים מגוונים, ובניית שותפויות מוצר ושותפויות הפצה עם מותגים מובילים
דור עצמון | (1)

שנה בלבד לאחר השקתה בארה״ב, חברת Faye גייסה 10 מיליון דולר נוספים. את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות של מבטחת המשנה הגדולה בעולם Munich RE Ventures, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Viola Ventures ו-F2 Venture Capital, אליהם הצטרפו גם חברת מנורה מבטחים ומייק נלסון, לשעבר מנכ״ל חברת ביטוח הנסיעות של Allianz. סך גיוסי החברה עומד על 18 מיליון דולר.

חברת Faye החלה לפעול בשוק ביטוח הנסיעות האמריקאי בשנה האחרונה, וכבר מדורגת בתור חברת ביטוח הנסיעות האהובה בארה"ב עם קהל לקוחות גדול. החברה מתכננת להכפיל את הכנסותיה פי 4 בשנה הקרובה, ואת ההון שגויס לטובת האצת צמיחתה: פיתוח והוספת מוצרי ביטוח חדשים וכלי אוטומציה, פניה לקהלים מגוונים, ובניית שותפויות מוצר ושותפויות הפצה עם מותגים מובילים.

בזמן שתעשיית ביטוח הנסיעות האמריקאית לא השתנתה עשורים ולא התאימה את עצמה לאורח החיים המודרני ולצרכי המטיילים, Faye שואפת להציג לנוסע ולנוסעת ביטוח דיגיטלי וחדשני ששם את טובתם במרכז. השילוב בין חוויה דיגיטלית (מרגע המכירה, דרך התביעה והתשלום), והסיוע בזמן אמת שניתן לנוסעים לפתרון בעיות שצצות בטיסה, בשדה או ביעד, מספקים מענה שמותאם בדיוק לצרכי הנוסעים. הפתרון הטכנולוגי שיצרה החברה עושה שימוש במקורות דאטה רבים בכל הקשור לנוסע, לנסיעה וליעד עצמו, על מנת לספק מענה מותאם אישית וזמין למבוטחים בכל רגע נתון ובכל מקום בעולם.

החדשות על הגיוס מגיעות זמן קצר לאחר שהשיקה החברה את פורטל סוכני הנסיעות שלה, one-stop-shop דרכו סוכני הנסיעות יכולים להציע ללקוחותיהם את ביטוח הנסיעות של Faye וכן לנהל את אותם ביטוחים. בנוסף, השיקה החברה בחודש האחרון, API חדש המאפשר אינטגרציה עם משווקי נסיעות ותיירות בשוק האמריקאי, מה שמכונה Embedded Insurance.

Faye הוא הסטרטאפ השני שהקימו היזמים אלעד שפר, המשמש כמנכ״ל החברה, ודניאל גרין, המשמש כ-CTO. לחברה 34 עובדים הפרוסים בין תל אביב, פלורידה ווירג׳ינה, ארה״ב.

המוצר שפיתחה Faye נועד לכסות את כל צרכי המטייל לרבות הנסיעה, השהות, הבריאות, מזוודות ואפילו חיות המחמד שלהם - הכל באמצעות אפליקציה שבמידת הצורך שולחת התראות בזמן אמת בנוגע לטיול ומספקת גישה 24/7 לשירות לקוחות אנושי, מאפשרת הגשת תביעות באופן דיגיטלי ותשלום מהיר עבור תביעות מאושרות - בכל מקום בעולם - באמצעות הארנק הדיגיטלי של החברה ה-Faye Wallet. עם ה-Faye Wallet לקוחות החברה יכולים לקבל החזרים מהירים ולהשתמש באופן מיידי בכסף שקיבלו במקום לשלם מכיסם.

אלעד שפר, מייסד-שותף ומנכ"ל Faye: "ההצלחה של Faye בשנה הראשונה נובעת בראש ובראשונה מה-DNA של החברה והצוות שנבנה פה - אשר שמים את הנוסע במרכז. יתרון הדאטה, הפתרון הטכנולוגי והעומק הביטוחי הם נגזרות של הבסיס הערכי הזה. עד Faye, ביטוח נסיעות נתפס בקרב רבים מהאמריקאים כשירות החזר הוצאות, וגם זה בקושי. בשבילנו, המשמעות של ביטוח נסיעות היא שיש גוף שדואג לך באופן הוליסטי כשאתה נמצא רחוק מהבית. בנינו הצעת ערך שמטיילים ירצו להשתמש בה שוב ושוב, באופן שלהשתמש ב-Faye יהיה ברור מאליו, בדיוק כפי שברור לנו מאליו לקחת איתנו את הדרכון; והגישה עובדת- אנחנו חווים צמיחה מהירה במספר המטיילים שבוחרים להשתמש ב-Faye, ובעיקר בלקוחות שחוזרים שוב".

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יקר מאוד (ל"ת)
    X 29/05/2023 21:44
    הגב לתגובה זו
עובדים בהייטק אופן ספייס
צילום: דאלי אי

מהפכת ה-AI בהייטק הישראלי: 15 אלף מפתחים כבר בשטח

מהם תפקידי ה-AI הבולטים בהייטק הישראלי? מחקר חדש של RISE Israel מספק תשובות וגם - תפקידי הבינה המלאכותית דורשים פי שניים יותר בעלי תארים מתקדמים, הביקוש למתכנתים "פשוטים" יורד. אין בעיית כוח אדם, יש בעיית כישורים 

אדיר בן עמי |

כשמדברים על מחסור בכוח אדם בהייטק הישראלי, התמונה המצטיירת היא לרוב של מעסיקים נואשים המחפשים עובדים וחברות שתוכניות הפיתוח שלהן נפגעות. אבל מחקר של מכון RISE Israel, שפורסם השבוע, מציג מציאות שונה לחלוטין: המחסור אינו בהיצע כוח האדם, אלא בסוג הכישורים הנדרשים לעידן החדש של בינה מלאכותית.

המחקר, שנערך בשיתוף קרן טראמפ למצוינות בחינוך, כולל ראיונות עומק עם מנהלי טכנולוגיה והון אנושי מחברות מובילות כמו Google, Lightricks, Cellebrite, Fiverr ו-Hailo Technologies, בנוסף לניתוח של מאגרי נתונים מלינקדאין ומאתרי דרושים. התוצאה: תמונה מורכבת של שוק עבודה שעובר טרנספורמציה עמוקה, שבה הכללים הישנים כבר לא חלים.

"אולי יש מחסור באנשי AI אבל אין מחסור ב-Talent"

הממצא המפתיע ביותר עולה מפי אחת המרואיינות, שניסחה אותו בצורה תמציתית: "אולי יש מחסור באנשי AI אבל אין מחסור ב-Talent שניתן להכשיר כאנשי AI".  במספר המועסקים בהייטק הישראלי קיים קיפאון של שנתיים, כפי שעולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. "הגורם המשפיע ביותר על התעסוקה בהייטק בכלל, ובמקצועות ה-AI בפרט, הוא מצב המאקרו - שוק העבודה בישראל רפוי, ולכן בסה"כ אין מחסור בהון אנושי", נכתב במחקר.

התוצאה: יש קיפאון של שנתיים במספר המועסקים בהייטק, מה שמוביל למצב של עודף ביקוש לתעסוקה. במקצועות מסוימים ההיצע מצומצם יחסית, מה שגורם לעליות שכר או להתפשרות של מעסיקים על חלק מהדרישות שלהם ממועמד 'אידיאלי', אך אף חברה מאלה שראיינו לא אמרה שהיא אינה יכולה לגייס עובדים, או שתכניות הפיתוח שלה נפגעות משמעותית בגלל מחסור בעובדים".

המחקר מתעד שינוי מהותי באופי התעסוקה בהייטק. "שימוש בכלי AI מייעל עבודות תכנות 'פשוטות' ולכן חלק מהחברות מקטינות, או מתכוונות להקטין את מספר המתכנתים העוסקים בעבודות אלה", נכתב בדוח. אבל זה רק חלק אחד של התמונה.

משמאל ימין: רום דודקביץ CTO, נעם אוודיש CEO, אנטולי בליגובסקי CPO, קרדיט: עומר פרידמןמשמאל ימין: רום דודקביץ CTO, נעם אוודיש CEO, אנטולי בליגובסקי CPO, קרדיט: עומר פרידמן

imper.ai, הנלחמת בהתחזות באמצעות AI, השלימה סבב גיוס של 28 מיליון דולר

החברה, שהוקמה על ידי יוצאי יחידת 8200 תוך כדי שירות מילואים במלחמה, פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאיתור התחזות בזמן אמת בפלטפורמות תקשורת כמו Zoom, Slack, WhatsApp, ועוד


הדס ברטל |

חברת הסייבר imper.ai, המפתחת פלטפורמה ראשונה מסוגה לגילוי ומניעה של התחזות בזמן אמת, הודיעה על השלמת גיוס של 28 מיליון דולר בסבב שהובילו קרנות ההון סיכון Battery ו- Redpoint Ventures ובהשתתפות Vessy VC, Maple VC ו-Cerca VC. הפלטפורמה של החברה מזהה בזמן אמת ניסיונות התחזות בערוצי התקשורת המרכזיים. הטכנולוגיה שפיתחה החברה, מצליחה לחשוף פעילות עוינת שכלי אבטחה מסורתיים מפספסים, באמצעות ניתוח מתקדם של מאות פרמטרים דיגיטליים.

imper.ai נוסדה במהלך שירות מילואים במלחמה, כששלושת המייסדים, נעם אוודיש, אנטולי בליגובסקי ורום דודקביץ, זיהו פער בעולם הסייבר בהגנה על תקשורת בזמן אמת. זמן קצר לאחר מכן, ב־2024 הקימו את החברה. השלושה יוצאי יחידת 8200 עם ניסיון עשיר בעולמות המחקר, התקיפה והמודיעין, הובילו יחד מבצעים טכנולוגיים רגישים, ביניהם אחד שזכה בפרס ביטחון ישראל. נעם אוודיש, מנכ"ל imper.ai עמד בראש קבוצת מחקר ופיתוח בתחום התקיפה ב־8200 ולאחר מכן שימש כראש מטה סמנכ"ל הרכב האוטונומי ב־Mobileye. אנטולי בליגובסקי (סא"ל במיל'), סמנכ"ל המוצר (CPO), ניהל את תחום המחקר, התקיפה ותשתיות הסייבר ואף שימש כ-CISO (קצין ביטחון מידע ראשי) של מרכז הסייבר של היחידה. רום דודקביץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות (CTO), בוגר תלפיות וקצין יהל"ם לשעבר, הוביל קבוצות מחקר ופיתוח חדשניים ב־8200 לצד אוודיש.

החברה מעסיקה 30 עובדים, 25 מתוכם בישראל. בהמשך לגיוס, החברה מתכוונת לגדול משמעותית עד אמצע 2026.

איומי התחזות מבוססי בינה מלאכותית נמצאים בשיא חדש. בשנה האחרונה נרשם זינוק חד במתקפות שמנצלות כלים של דיפ פייק והעתקות קול כדי לחדור לארגונים וליצור נזק במהירות ובקלות חסרת תקדים. מתקפת הנדסה חברתית נגד הרשת Marks & Spencer עצרה הזמנות אונליין, שיבשה את פעילות החנויות ושרשראות האספקה וכעת צפויה לעלות לחברה כ־380 מיליון דולר מהרווח השנתי. לפי נתוני ה־FBI, מתקפות דרך  התחזות במיילים עסקיים עלו לחברות ברחבי העולם כ־2.8 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ו־Deloitte מעריכה כי עד 2027 יזנק היקף ההונאות מבוססות AI ל־40 מיליארד דולר בארה"ב בלבד. הגבול בין אמיתי למזויף הולך ומיטשטש, ומשבר אמון נוצר סביב זהות דיגיטלית. השילוב בין טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לבין מניפולציות אנושיות הופך את הזהות למשטח התקיפה החדש והופך את ההגנה עליה למשימה קריטית לא פחות מהגנה על רשתות או נתונים.

צוות imper-ai, קרדיט: עומר פרידמן
צוות imper-ai - קרדיט: עומר פרידמן