איידוק
צילום: גיא שרייבר

למרות המשבר בהייטק: איידוק גייסה 110 מיליון דולר

מערכת ביזפורטל |

הסטארט-אפ איידוק (Aidoc), המפתח פתרונות מבוססי בינה מלאכותית עבור בתי חולים וארגוני בריאות, מכריז על גיוס של 110 מיליון דולר בסבב D. הסבב הובל על ידי הקרנות TCV ו- Alpha Intelligence Capital, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Square Peg ו- General Catalyst. החברה גייסה מאז הקמתה 250 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס הנוכחי.

הטכנולוגיה של איידוק מסייעת לצוותי רפואה לתעדף בדיקות עם ממצאים חיוביים ובכך לזרז את הטיפול בחולים הנזקקים לטיפול דחוף. המערכת יודעת לזהות עשרות מחלות שונות, ביניהן דימום מוחי, שבץ, תסחיף ריאתי ושברים בעמוד השדרה. בנוסף לגילוי המחלות, המוצר מנגיש את המידע בזמן אמת ובצורה אוטומטית לרופאים, על מנת שיוכלו לקבל החלטות מצילות חיים בזמן האפקטיבי ביותר. הטכנולוגיה הראתה במאות בתי חולים שיפור משמעותי ביכולת של רופאים לזהות את אותן מחלות, ולוודא כי המטופלים מגיעים לטיפול בזמן לפני התדרדרות אפשרית במצבם.

הפתרונות של איידוק משמשים כיום יותר מאלף בתי חולים וארגוני בריאות, ביניהם בתי חולים מובילים בארה"ב, אירופה ובישראל בשיבא, איכילוב, הדסה, שערי צדק, אסותא, איכילוב (סוראסקי), בילינסון, אסף הרופא, וולפסון ועוד. ההשקעה החדשה בחברה תשמש להרחבת פלטפורמת ה- AI Care של איידוק עם יכולות נוספות, ולהרחבת השימוש בטכנולוגיות של איידוק לצוותי רפואה נוספים.

איידוק הוקמה ב-2016 על ידי אלעד וולך (מנכ”ל) מיכאל ברגינסקי (סמנכ"ל טכנולוגיה) וגיא ריינר (סמנכ”ל פיתוח), שלושתם בוגרי תכנית תלפיות. במהלך התקופה הם גייסו דמויות מוכרות בתעשיה לתפקידי מפתח, ביניהם עידן בסוק (סמנכ״ל אלגוריתמיקה) וד״ר רעות ילון (סמנכ״ל מוצר). לחברה מטות בתל-אביב, ניו-יורק וברצלונה.

"בשנים האחרונות הצלחנו לפתח ולספק פתרונות בינה מלאכותית לבתי חולים מהטובים בעולם, וכך לעזור לרופאים לתת את הטיפול המיטבי למיליוני חולים", אומר אלעד וולך, מייסד שותף ומנכ"ל איידוק. "אנחנו גאים מאוד במקום שהגענו אליו, הן מבחינת הטכנולוגיה החזקה שהצוותים שלנו פיתחו והן מבחינת היקף השימוש במוצרי החברה. עם זאת אנחנו יודעים שיש עוד הרים לטפס עליהם, להמשיך את המסע, לפתח מוצרי בינה מלאכותית נוספים ולהרחיב את השימוש בהם במערכות הבריאות."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".