קומפיט
צילום: עומר הכהן

חברות ההייטק רוצות לדעת כמה מרוויחים בענף - קומפיט גייסה 15 מיליון דולר כדי לעזור להן להשוות נתוני שכר

חברות ההייטק נאלצות להעלות את השכר כל הזמן ונלחמות על העובדים, אבל האם באמת השכר פשוט טס? קומפיט מנסה לתת לחברות מענה ובתמורה לנתוני השכר של העובדים תהיה לחברה גישה לנתוני הענף 
קרן בוטביניק | (1)

חברות ההייטק יודעות כמה העובדים שלהן מרוויחים, אבל איך אפשר לדעת כמה באופן כללי מרוויחים עובדים בענף, כך שהחברה תוכל להעלות פחות את השכר, ואולי לעצור את 'המירוץ לפסגת השכר' בענף, שנקראת גם 'תחרות הטאלנטים'?

חברת קומפיט (Compete) גייסה 15 מיליון דולר למערכת שפיתחה להשוואת שכר והטבות של עובדי הייטק. על פי הכוונה של החברה שהוקמה ב-2020, חברות הייטק יעבירו את נתוני השכר וההטבות של עובדיה, ובתמורה יקבלו גישה למסד נתונים של תגמול העובדים בהייטק על פי חלוקה של תתי מקצועות, תחומי אחריות ועוד. על פי החברה, הפלטפורמה מספקת מידע על סוגי הטבות שונות, כולל בונוס חתימה, אופציות, חופשות לידה, חופשות, הטבות בריאותיות, מסלולי קידום, מתן עמלות, בונוסים ועוד. 

קומפיט השלימה סבב גיוס A בהובלת Tiger Global ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Aleph Ventures ו-Vine Ventures. לפני שמונה חודשים ערכה החברה גיוס Seed בסך 2.5 מיליון דולר כך שכעת סך ההשקעה בחברה הגיע ל-17.5 מיליון דולר. על פי החברה, כספי הגיוס ישמשו להגדלת מרכז הפיתוח בישראל ופריסת החברה בארה"ב והתרחבות למדינות נוספות.

 

עמית רפפורט, מנכ"לית קומפיט: ״מנהלי משאבי אנוש וכספים יכולים להבין כמה יעלה להם לגייס ולשמר את הכישרונות המובילים שהם צריכים כדי להצמיח את החברות שלהם. הגישה שלנו שמתבססת על דאטה מאפשרת לחברות ההייטק להתמודד בשוק התחרותי ולהתאים את אסטרטגיות הגיוס והשימור שלהן למלחמה על הטאלנטים".

 

ג'ון קורטיוס, שותף ב-Tiger Global: "מאגר הנתונים של החברה שופך אור על הסביבה התחרותית במגזר ההייטק ששומר בדרך כלל את הקלפים קרוב לחזה. בעולם של היום, כישרון הוא הכל, ומקבלי ההחלטות מחפשים כל יתרון שהם יכולים להשיג".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מכבסת מילים 16/03/2022 09:21
    הגב לתגובה זו
    מקווה שיתרסקו או שיתבעו אותם.
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".