הרכב החדש של מובילאי
צילום: אתר החברה

מובילאיי מכריזה על שבב חדש ועל שלושה שיתופי פעולה חדשים

חברת הבת של אינטל דיווחה במסיבת העיתונאים של ענקית השבבים על השבב החדש שלה ה-"EyeQ Ultra" שעתיד להיות מהמתקדמים בתעשייה. נוסף על כך דיווחה כי תפעל עם פורד, פולקסווגן וזיקר של גילי לקידום תעשיית הרכבים האוטונומיים והחשמליים
תומר אמן | (1)

חברת הבת הישראלית של אינטל INTEL CORPORATION (סימול: INTC), מובילאיי (Mobileye) חשפה במסיבת עיתונאים של ענקית השבבים מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים. החברה חשפה עסקאות עם קבוצת פולקסווגן, FORD MOTOR (סימול: F) ו-Zeekr של GEELY. נוסף לכך חשפה מובילאיי גם את מערכת "EyeQ Ultra" שלה, הרכב אוטונומי על שבב (AVoC) הראשון של מובילאיי שנבנה במיוחד עבור כלי רכב אוטונומיים בדרגה 4.

 

תחילה הציגה החברה את מערכת ה-"אייקיו אולטרה", המערכת על שבב המתקדמת ובעלת הביצועים הגבוהים ביותר של החברה, שנבנתה עבור נהיגה אוטונומית. המערכת משפרת את הביצועים ואת היעילות ב-176 TOPS (טריליוני אופרציות בשנייה) בלבד, דבר ההופך אותה לאחד משבבי הרכב האוטונומי החסכוניים בתעשייה. השבב הראשון צפוי לקראת סוף 2023 ולייצור המוני בסטנדרט רכב בשנת 2025.

  

מובילאיי תכננה את השבב לאחר שהיא בנתה תחילה רכב אוטונומי על מנת להבין מה דרוש לרכב בנהיגה עצמית כדי לפעול עם זמן ממוצע בין תקלות גבוה מאוד (Mean Time Between Failure). גישה זו איפשרה למובילאיי למצוא איזון בביצועים של מאיצי החומרה השונים לצד יתר המעבדים במסגרת יחס ביצועים-צריכת הספק יעיל.

בעזרת טכנולוגיית 5 ננומטר, השבב מסוגל להתמודד עם הצרכים והיישומים של נהיגה אוטונומית ברמה 4 (רכב המוגדר כאוטונומי לחלוטין) ללא צורך בהשקעה של צריכת הספק ועלויות נוספות הכרוכות בשילוב יחד של מספר מערכות על שבב.

 

השבב עושה שימוש במערך של ארבעה סוגי מאיצים, כאשר אלו משולבים עם ליבות CPU (מעבד) ,ISP (מעבד אותות תמונה) ומעבד גרפי (GPU) בכדי לספק פתרון המסוגל לעבד קלט משתי תת-מערכות חישה – מערכת אחת של מצלמות בלבד ומערכת שניה המשלבת רדאר ו-LiDar (Light Detection and Ranging) יחד – בנוסף למערכת מחשוב מרכזית של הרכב וכן תוכנה התומכת בקבלת החלטות נהיגה של הרכב. במוביליי מאמינים כי השבב חדש יביא לכדי ביטוי את הפוטנציאל של כלי הרכב האוטונומיים, ויהפכו בכך את הכבישים לבטוחים יותר ולצמצם עומסי התנועה עבור הצרכנים.

 

עוד דיווחו בחברה על שתי מערכות שבב חדשות לדור הבא של מערכות ADAS (Advanced driver-assistance systems), מערכת ה-"EyeQ6L" ומערכת ה-"EyeQ6H". מערכת EyeQ6L צפויה להיות היורשת של קודמו, ה-EyeQ4. פתרון זה המכיל קופסה אחת על השמשה הקדמית, מספק יותר TOPS של למידה עמוקה תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד למערכות ADAS בסיסיות ופרימיום (רמת אוטונומיות - L2) יעילות ביותר. המערכת התחילה ייצור ניסיוני בשנה שעברה וייצור המוני שלה צפוי להתחיל עד אמצע 2023.

 

מערכת EyeQ6H לעומת זאת, צפויה לתמוך במערכות ADAS פרימיום כמו גם ביכולות מסוימות לרכב אוטונומי עם כיסוי חיישנים מלא של 360 מעלות. המערכת שוות ערך לשתי מערכות EyeQ5 במונחים של כוח מחשוב, ובנוסף לכך, היא תומכת בוויזואליזציה לנהג (למשל בעת חניה) ומתפקדת טוב יותר מקודמה תחת עומסי עבודה כבדים של בינה מלאכותית.

קיראו עוד ב"BizTech"

פתרון זה הינו למעשה פתרון מרוכז שבו לראשונה מערכת אחת תספק גם את כל האפליקציות של מערכות סיוע לנהג היכלול גם עיבוד מרובה מצלמות (כולל מצלמות חניה), וישלב יישומי צד שלישי כגון הדמיית חניה ואף יתמוך במערכת לניטור נהגים. המערכת תתחיל בייצור נסיוני השנה וייצור מלא צפוי להתחיל עד סוף 2024.

 

עוד חשפה החברה יישום עולמי ראשון של מערכות מזג האוויר שלה - "Swarm Data" עבור ה-ADAS כאשר דיווחה שפולקסווגן היא יצרנית הרכב (OEM - יצרן ציוד מקורי) הראשונה המיישמת את נתוני המיפוי שלה, וזאת במטרה לשפר את הנוחות והבטיחות של מאפייני ADAS ברחבי העולם.

ה-"Mobileye Roadbook" הוא מסד נתונים ממיקור המונים שנוצר בענן, של מפות מדויקות ביותר ברזולוציה גבוהה. הדאטה נאספת באמצעות כלי רכב המצוידים בטכנולוגיית מובילאיי ברחבי העולם, וקבוצת פולקסווגן משתמשת כעת בנתונים אלה כדי לשפר את חווית הנהג באמצעות ה-"Travel Assist 2.5".

לדוגמה, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה יתאפשר באזורים מסויימים אף אם סימוני הנתיב דהויים. טכנולוגיית ה-"Road Experience Management" של מובילאיי צוברת ומייצרת באופן אוטומטי מפות לרכב אוטונומי בענן, ומספקת פתרון מיפוי גלובלי וניתן להרחבה עבור כלי רכב אוטונומיים. המאפיין "Travel Assist" המתוגבר באמצעות "Roadbook" יהיה זמין בדגמי הרכב החשמליים של פולקסווגן, סקודה וסיאט המבוססים על פלטפורמת "MEB" של פולקסווגן. 

  

גם עם פורד מדווחת החברה על שיתוף פעולה כאשר דווח כי פורד תתחיל להשתמש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של מובילאיי, בגרסאות עתידיות של מערכת "BlueCruise" של פורד. "BlueCruise" - שתהיה זמינה כאופציה, מאפשרת ללקוחות לנהוג בלי לגעת בהגה, תוך ניטור על ידי מצלמה המופנית לכיוון הנהג שיכולה לזהות אם הנהג אינו מרוכז בדרך. כיום, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית של פורד כוללת טכנולוגיית עצור וסע ושמירה על מרכוז בנתיב.

שיתוף הפעולה הנוסף משתמש ב-"REM" של מובילאיי כדי להרחיב את יכולות הנהיגה האטונומית של מערכת זו, בכבישים מהירים עם הפרדה (שאושרו מראש). בנוסף, החברות עובדות יחד על פלטפורמה פתוחה של מובילאיי שתאפשר לפורד לבנות ולשלב את הפתרונות של פורד בעצמה כדי להפוך את הנהיגה בעתיד לבטוחה וקלה יותר. 

 

שיתוף הפעולה האחרון עליו דיווחה מובילאיי הוא עם המותג "Zeekr" של יצרנית הרכבים החשמליים הסינית GEELY. במסגרת שיתוף הפעולה ירחיבו החברות את השותפות על ידי בניית רכב חשמלי חדש עם יכולות L4, שיתבססו על טכנולוגיית החישה של מובילאיי "True Redundancy", טכנולוגיית המיפוי "REM" ומדיניות נהיגה מבוססת על מודל הבטיחות המתמטי "Responsibly-Sensitive Safety (RSS)".

יחד עם הארכיטקטורה של Geely לבלימה מובטחת, היגוי וחשיבות קונספט ה-EyeQ הפתוח של ארכיטקטורת SEA של Geely, מתאפשרת אינטגרציה חלקה בין הטכנולוגיות של מובילאיי ושל Zeekr. הופעת הבכורה של הרכב צפויה עד שנת 2024 בסין, עם השקה עולמית בהמשך. 

חשיפה נוספת במסיבת העיתונאים הייתה של ה-"Udelv Transporter", רכב חלוקה אוטונומי ייעודי המופעל על ידי "Mobileye Drive". כפי שהוכרז בשנה שעברה, Udelv מתכננת לייצר יותר מ-35,000 כלי רכב מסחריים המונעים באמצעות מובילאיי עד 2028, כשהפעילות המסחרית צפויה להתחיל ב-2023.

  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברים, מעניין מי תגיע ראשונה לקו הגמר, טסלה? מובילאי? (ל"ת)
    Sassi6 05/01/2022 06:04
    הגב לתגובה זו
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."

זיו שילון והילה ערן-זיק - צילום ישראל הדריזיו שילון והילה ערן-זיק - צילום ישראל הדרי

דיסקונט ונימבל משיקים פתרון דיגיטלי חדש להקדמת תשלומים לעסקים

מהלך משותף לדיסקונט ולחברת הפינטק 'נימבל' של זיו שילון, מעניק ללקוחות העסקיים פתרון מימון דיגיטלי חדשני להקדמת תשלומי ספקים;  שיתוף הפעולה שנחתם בין החברות יאפשר לדיסקונט להציע לעסקים פתרונות מימון מבוססי דאטה באופן דיגיטלי

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה פינטק דיסקונט

בנק דיסקונט דיסקונט -0.66%   וחברת נימבל (Nimble)חתמו על הסכם התקשרות שירחיב את מגוון פתרונות המימון הדיגיטליים שדיסקונט מציע ללקוחותיו העסקיים , וינגיש עבורם כלים טכנולוגיים גמישים ופשוטים לשימוש .

נימבל, של היזמים זיו שילון ואור קומיסר, פיתחה פלטפורמה טכנולוגית חדשנית למימון חשבוניות לעסקים אשר משלבת התממשקות ישירה עם מערכות מידע ארגוניות ו יכולות איסוף וניתוח דאטה. באמצעות הפלטפורמה של נימבל, הספקים של לקוחות דיסקונט יוכלו להקדים תשלומים בגין שירותים או מוצרים שכבר סופקו ואושרו ע"י הקונה באופן פשוט, מאובטח ומ יידי. נימבל, הממוצבת כאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בתחום ה-Finance Chain Supply, פיתחה כלים ייחודיים שהופכים את המימון לזמין, מהיר ומותאם אישית, ובכך יוצרת ערך כפול: גם צמיחה של עסקים וגם חיזוק היציבות הכלכלית במשק.

עבור דיסקונט, שיתוף הפע ולה עם נימבל הינו המשך ישיר לאסטרטגיית ההובלה הדיגיטלית של הבנק. הפתרון המשותף צפוי לאפשר ללקוחות העסקיים של הבנק גישה למימון תזרימי ע"י הקדמת תשלומים לאחר אישור הקונה. שיתוף הפעולה ייתן מענה נוסף לצרכי הלקוחות של דיסקונט בנושא התשלום לספקים והפלטפורמה של נימבל משתלבת היטב בסל השירותים הקיים, וממצבת את דיסקונט כשחקן מרכזי בחדשנות הבנקאית .

דבר החברה

הילה ערן -זיק, ראשת החטיבה העסקית בדיסקונט: "בעידן של אתגרים כלכליים ועסקיים, חשוב לנו להמשיך ולעמוד לצד לקוחותינו ולהציע מגוון מוצרים ושירותים פיננסיים שיסייעו להם להמשיך לצמוח ולשגשג. שיתוף הפעולה עם נימבל מאפשר לנו להרחיב את סל המוצרים ולהציע פתרון חדשני, מהיר ונגיש והוא עוד צעד חשוב בדרך של דיסקונט לחיזוק ותמיכה במגזר העסקי בישראל".

זיו שילון , מנכ"ל נימבל: "אנחנו בנימבל נרגשים וגאים להשיק את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם דיסקונט, שמביא לידי ביטוי את החזון שלנו להפוך את מימון שרשרת האספקה לחכם, מהיר ודיגיטלי, כזה שמותאם לעידן שבו תזרים המזומנים של עסקים חייב להיות גמיש ומבוסס דאטה. הפלטפורמה שפיתחנו מחברת בין עולם מערכות המידע, הדאטה והפיננסים ומאפשרת לספקים לקבל תשלום מוקדם בצורה פשוטה, אוטומטית ובטוחה, תוך מינימום התערבות מצד הלקוח . העבודה המשותפת עם דיסקונט הוכיחה שכאשר משלבים בין טכנולוגיה פורצת דרך לבין מוסד פיננסי מוביל עם מחויבות אמיתית לחדשנות, אפשר לייצר ערך אמיתי הן ל עסקים הקטנים והבינוניים והן לחברות הגדולות במשק. זהו רק הצעד הראשון בדרך להתרחבות משמעותית גם לשווקים נוספים, ולביסוס נימבל כחברה שמובילה את תחום ה-Finance Chain Supply בישראל ומחוץ לה ".