הרכב החדש של מובילאי
צילום: אתר החברה

מובילאיי מכריזה על שבב חדש ועל שלושה שיתופי פעולה חדשים

חברת הבת של אינטל דיווחה במסיבת העיתונאים של ענקית השבבים על השבב החדש שלה ה-"EyeQ Ultra" שעתיד להיות מהמתקדמים בתעשייה. נוסף על כך דיווחה כי תפעל עם פורד, פולקסווגן וזיקר של גילי לקידום תעשיית הרכבים האוטונומיים והחשמליים
תומר אמן | (1)

חברת הבת הישראלית של אינטל INTEL CORPORATION (סימול: INTC), מובילאיי (Mobileye) חשפה במסיבת עיתונאים של ענקית השבבים מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים. החברה חשפה עסקאות עם קבוצת פולקסווגן, FORD MOTOR (סימול: F) ו-Zeekr של GEELY. נוסף לכך חשפה מובילאיי גם את מערכת "EyeQ Ultra" שלה, הרכב אוטונומי על שבב (AVoC) הראשון של מובילאיי שנבנה במיוחד עבור כלי רכב אוטונומיים בדרגה 4.

 

תחילה הציגה החברה את מערכת ה-"אייקיו אולטרה", המערכת על שבב המתקדמת ובעלת הביצועים הגבוהים ביותר של החברה, שנבנתה עבור נהיגה אוטונומית. המערכת משפרת את הביצועים ואת היעילות ב-176 TOPS (טריליוני אופרציות בשנייה) בלבד, דבר ההופך אותה לאחד משבבי הרכב האוטונומי החסכוניים בתעשייה. השבב הראשון צפוי לקראת סוף 2023 ולייצור המוני בסטנדרט רכב בשנת 2025.

  

מובילאיי תכננה את השבב לאחר שהיא בנתה תחילה רכב אוטונומי על מנת להבין מה דרוש לרכב בנהיגה עצמית כדי לפעול עם זמן ממוצע בין תקלות גבוה מאוד (Mean Time Between Failure). גישה זו איפשרה למובילאיי למצוא איזון בביצועים של מאיצי החומרה השונים לצד יתר המעבדים במסגרת יחס ביצועים-צריכת הספק יעיל.

בעזרת טכנולוגיית 5 ננומטר, השבב מסוגל להתמודד עם הצרכים והיישומים של נהיגה אוטונומית ברמה 4 (רכב המוגדר כאוטונומי לחלוטין) ללא צורך בהשקעה של צריכת הספק ועלויות נוספות הכרוכות בשילוב יחד של מספר מערכות על שבב.

 

השבב עושה שימוש במערך של ארבעה סוגי מאיצים, כאשר אלו משולבים עם ליבות CPU (מעבד) ,ISP (מעבד אותות תמונה) ומעבד גרפי (GPU) בכדי לספק פתרון המסוגל לעבד קלט משתי תת-מערכות חישה – מערכת אחת של מצלמות בלבד ומערכת שניה המשלבת רדאר ו-LiDar (Light Detection and Ranging) יחד – בנוסף למערכת מחשוב מרכזית של הרכב וכן תוכנה התומכת בקבלת החלטות נהיגה של הרכב. במוביליי מאמינים כי השבב חדש יביא לכדי ביטוי את הפוטנציאל של כלי הרכב האוטונומיים, ויהפכו בכך את הכבישים לבטוחים יותר ולצמצם עומסי התנועה עבור הצרכנים.

 

עוד דיווחו בחברה על שתי מערכות שבב חדשות לדור הבא של מערכות ADAS (Advanced driver-assistance systems), מערכת ה-"EyeQ6L" ומערכת ה-"EyeQ6H". מערכת EyeQ6L צפויה להיות היורשת של קודמו, ה-EyeQ4. פתרון זה המכיל קופסה אחת על השמשה הקדמית, מספק יותר TOPS של למידה עמוקה תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד למערכות ADAS בסיסיות ופרימיום (רמת אוטונומיות - L2) יעילות ביותר. המערכת התחילה ייצור ניסיוני בשנה שעברה וייצור המוני שלה צפוי להתחיל עד אמצע 2023.

 

מערכת EyeQ6H לעומת זאת, צפויה לתמוך במערכות ADAS פרימיום כמו גם ביכולות מסוימות לרכב אוטונומי עם כיסוי חיישנים מלא של 360 מעלות. המערכת שוות ערך לשתי מערכות EyeQ5 במונחים של כוח מחשוב, ובנוסף לכך, היא תומכת בוויזואליזציה לנהג (למשל בעת חניה) ומתפקדת טוב יותר מקודמה תחת עומסי עבודה כבדים של בינה מלאכותית.

קיראו עוד ב"BizTech"

פתרון זה הינו למעשה פתרון מרוכז שבו לראשונה מערכת אחת תספק גם את כל האפליקציות של מערכות סיוע לנהג היכלול גם עיבוד מרובה מצלמות (כולל מצלמות חניה), וישלב יישומי צד שלישי כגון הדמיית חניה ואף יתמוך במערכת לניטור נהגים. המערכת תתחיל בייצור נסיוני השנה וייצור מלא צפוי להתחיל עד סוף 2024.

 

עוד חשפה החברה יישום עולמי ראשון של מערכות מזג האוויר שלה - "Swarm Data" עבור ה-ADAS כאשר דיווחה שפולקסווגן היא יצרנית הרכב (OEM - יצרן ציוד מקורי) הראשונה המיישמת את נתוני המיפוי שלה, וזאת במטרה לשפר את הנוחות והבטיחות של מאפייני ADAS ברחבי העולם.

ה-"Mobileye Roadbook" הוא מסד נתונים ממיקור המונים שנוצר בענן, של מפות מדויקות ביותר ברזולוציה גבוהה. הדאטה נאספת באמצעות כלי רכב המצוידים בטכנולוגיית מובילאיי ברחבי העולם, וקבוצת פולקסווגן משתמשת כעת בנתונים אלה כדי לשפר את חווית הנהג באמצעות ה-"Travel Assist 2.5".

לדוגמה, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה יתאפשר באזורים מסויימים אף אם סימוני הנתיב דהויים. טכנולוגיית ה-"Road Experience Management" של מובילאיי צוברת ומייצרת באופן אוטומטי מפות לרכב אוטונומי בענן, ומספקת פתרון מיפוי גלובלי וניתן להרחבה עבור כלי רכב אוטונומיים. המאפיין "Travel Assist" המתוגבר באמצעות "Roadbook" יהיה זמין בדגמי הרכב החשמליים של פולקסווגן, סקודה וסיאט המבוססים על פלטפורמת "MEB" של פולקסווגן. 

  

גם עם פורד מדווחת החברה על שיתוף פעולה כאשר דווח כי פורד תתחיל להשתמש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של מובילאיי, בגרסאות עתידיות של מערכת "BlueCruise" של פורד. "BlueCruise" - שתהיה זמינה כאופציה, מאפשרת ללקוחות לנהוג בלי לגעת בהגה, תוך ניטור על ידי מצלמה המופנית לכיוון הנהג שיכולה לזהות אם הנהג אינו מרוכז בדרך. כיום, מערכת בקרת השיוט האדפטיבית של פורד כוללת טכנולוגיית עצור וסע ושמירה על מרכוז בנתיב.

שיתוף הפעולה הנוסף משתמש ב-"REM" של מובילאיי כדי להרחיב את יכולות הנהיגה האטונומית של מערכת זו, בכבישים מהירים עם הפרדה (שאושרו מראש). בנוסף, החברות עובדות יחד על פלטפורמה פתוחה של מובילאיי שתאפשר לפורד לבנות ולשלב את הפתרונות של פורד בעצמה כדי להפוך את הנהיגה בעתיד לבטוחה וקלה יותר. 

 

שיתוף הפעולה האחרון עליו דיווחה מובילאיי הוא עם המותג "Zeekr" של יצרנית הרכבים החשמליים הסינית GEELY. במסגרת שיתוף הפעולה ירחיבו החברות את השותפות על ידי בניית רכב חשמלי חדש עם יכולות L4, שיתבססו על טכנולוגיית החישה של מובילאיי "True Redundancy", טכנולוגיית המיפוי "REM" ומדיניות נהיגה מבוססת על מודל הבטיחות המתמטי "Responsibly-Sensitive Safety (RSS)".

יחד עם הארכיטקטורה של Geely לבלימה מובטחת, היגוי וחשיבות קונספט ה-EyeQ הפתוח של ארכיטקטורת SEA של Geely, מתאפשרת אינטגרציה חלקה בין הטכנולוגיות של מובילאיי ושל Zeekr. הופעת הבכורה של הרכב צפויה עד שנת 2024 בסין, עם השקה עולמית בהמשך. 

חשיפה נוספת במסיבת העיתונאים הייתה של ה-"Udelv Transporter", רכב חלוקה אוטונומי ייעודי המופעל על ידי "Mobileye Drive". כפי שהוכרז בשנה שעברה, Udelv מתכננת לייצר יותר מ-35,000 כלי רכב מסחריים המונעים באמצעות מובילאיי עד 2028, כשהפעילות המסחרית צפויה להתחיל ב-2023.

  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חברים, מעניין מי תגיע ראשונה לקו הגמר, טסלה? מובילאי? (ל"ת)
    Sassi6 05/01/2022 06:04
    הגב לתגובה זו
חברת Airwallex צילום: איל טואגחברת Airwallex צילום: איל טואג

חברת הפינטק Airwallex גייסה 330 מיליון דולר

החברה גייסה לפי שווי של 8 מיליארד דולר ובמקביל לגיוס, השיקה סוכני AI שמבצעים פעולות פיננסיות מורכבות


הדס ברטל |

 חברת הפינטק Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים המיועדת לעסקים מודרניים, גייסה 330 מיליון דולר בסבב G בהובלת Addition ובהשתתפות T. Rowe Price, Activant, Lingotto, Robinhood Ventures ו-TIAA Ventures. הגיוס התבצע לפי שווי של 8 מיליארד דולר המשקף צמיחה של כ-30% בהשוואה לסבב F מלפני כשישה חודשים. ההון שגויס יתמוך בהמשך הצמיחה של Airwallex בארה"ב ובמספר שוקי מפתח מרכזיים ברחבי העולם.

Airwallex פועלת בישראל בשנתיים וחצי האחרונות בהובלת אור ליבן, שמכהן כסגן נשיא החברה לאזור המזרח התיכון, בלנוקס ולמדינות הנורדיות.

ג'ק ז'אנג, מייסד שותף ומנכ"ל Airwallex: "אנו מאמינים שהבנקאות הגלובלית של העתיד תהיה חסרת גבולות, חכמה ותתבצע בזמן אמת. ספקים של פתרונות מסורתיים לוקים באי התאמה בסיסית לאופן שבו עסקים מודרניים מתנהלים והמשקיעים שלנו מבינים שאנו נמצאים בחזית המרוץ להגדרה של קטגוריה זו. אנו בונים חלופה מודרנית, פלטפורמה אחת שמניעה שירותי בנקאות גלובלית, תשלומים, חיובים, ניהול פיננסי (treasury) והוצאות שרצים כולם מעל תשתית פיננסית קניינית. ההון שגויס יאיץ את הצמיחה שלנו, יבסס את מעמדנו כמובילים טכנולוגיים ויחזק את מעמדנו בארצות הברית ובשווקים מרכזיים ברחבי העולם".

אור ליבן, סגן נשיא Airwallex למזרח התיכון, בנלוקס, והמדינות הנורדיות, מסר: "גיוס ההון הגדול שהשלמנו מעיד על האמון העמוק שיש לשוק ולמשקיעים ב-Airwallex. אמון זה נשען על הצמיחה יוצאת הדופן של החברה ברחבי העולם ובכלל זה בישראל, במזרח התיכון ובאירופה ועל ההתרחבות המתמדת בהיצע המוצרים שאנחנו מעניקים ללקוחותינו".

ההכנסות השנתיות החוזרות לשנת 2025 יגיעו ליותר מ-1 מיליארד דולר שמשקפים צמיחה שנתית של 90% (החישוב לפי ההכנסות באוקטובר). היקף הטרנזקציות השנתי שבוצעו במערכת הוכפל בהשוואה ל-2024 והגיע באוקטובר ליותר מ-235 מיליארד דולר. כמחצית מלקוחות החברה משתמשים במספר שירותים של החברה ומעידים בכך על התאמה עמוקה לצורכי השוק. החברה העניקה רישיונות ללמעלה מ-80 מפיצים והיא מאפשרת ללקוחות לבצע העברות כספים בלמעלה מ-200 מדינות ואזורים גיאוגרפיים ולבצע עסקאות רב מטבעיות בהיקף רחב. בשנת 2025 נכנסה Airwallex ל-12 שווקים חדשים שבהם קיבלה אישורים רגולטוריים, מינתה מפיצים והשיקה מוצרים בצרפת, הולנד, יפן, ישראל, קנדה, קוריאה, ניו זילנד, מלזיה, וייטנאם, ברזיל, מקסיקו, איחוד האמירויות ועוד.   

מדען מפתח מחשב קוונטי, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמדען מפתח מחשב קוונטי, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי

סטארט-אפ הקוואנטום הישראלי קוואנטום ארט מגייס 100 מיליון דולר כדי לבנות מחשב קוואנטי מבוסס יונים, עם יעד ל-1,000 קיוביטים מסחריים עד 2027 ומיליון קיוביטים בהמשך

ליאור דנקנר |

חברת קוואנטום ארט הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר בסבב A, הסבב הגדול ביותר שגויס עד כה על ידי סטארט-אפ קוואנטום ישראלי, ובין הגדולים בעולם בשלב כה מוקדם. את הסבב הובילה קרן ההון האמריקאית Bedford Ridge Capital. סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה ב-2022 עומד על 124 מיליון דולר.

החברה, שהחלה את דרכה כספין-אוף ממכון ויצמן, מפתחת מחשבים קוואנטיים מבוססי יונים לכודים בטכנולוגיית RF traps. בשנת 2025 הציגה קוואנטום ארט שרשרת של 200 יונים במרחק 5 מיקרון, עם שיעור חימום נמוך מ-1 פונון לשנייה ליונה וזמן קוהרנטיות העולה על 10 שניות לקיוביט. נאמנות השערים הדו-קיוביטיים הגיעה ל-99.94%.

הגיוס ישמש להאצת מפת הדרכים של החברה:

  • במהלך 2025 תושק מערכת Montage עם 50 קיוביטים
  • בשנת 2027 תושק Perspective, מערכת מסחרית עם 1,000 קיוביטים והגעה ליתרון קוואנטי מעשי
  • בין 2029 ל-2031 תפותח מערכת Landscape עם 12,000 עד 40,000 קיוביטים
  • עד 2033 מתוכננת Mosaic, מערכת מודולרית עם מיליון קיוביטים

ארכיטקטורה דו-ממדית עם מודולים מחוברים

המערכות נשענות על ארכיטקטורה רב-ליבתית דו-ממדית, המחברת מודולים בני 256 יונים כל אחד באמצעות junction שפותח על ידי החברה. גודל כל צ'יפ הוא 50 על 50 מ"מ.