"במקום לפתח פלסטיק מחדש מנסים רק לגרום לו להתכלות מהר יותר"
"קיימים חומרים אורגנים בעולם שהטבע יודע לעבד ולהשתמש בו כדשן מלכתחילה, הדוגמא הטובה ביותר היא קליפות של פירות וירקות שמתכלות יחסית מהר. המוצר שלנו עשוי מחומרים שמאפשרים לערבב אותו עם המשאבים האלו ולהפוך גם את הפלסטיק למתכלה" - כך אומרת מנכ"לית טיפה (TIPA) דפנה ניסנבוים בראיון לביזפורטל. אתמול דיווחה החברה על השלמת גיוס הון נוסף בהיקף של כ-70 מיליון דולר, ובכך גייסה מתחילת הפעילות בשנת 2010 ועד היום סכום של כ-130 מיליון דולר. המשקיעים העיקריים בגיוס היו שותפות המו"פ מילניום פוד יהש 0.47% , המוסדי מיטב דש וחברת הביטוח מגדל ביטוח 1.35% , לפי שווי של יותר מ-300 מילון דולר. ניסנבוים: "בגיוס הקודם השתתפו בעיקר משקיעים זרים מהמובילים בתעשייה והגיוס נחתם בספטמבר 2019. לאחר מכן גייסנו 4 מיליון דולר נוספים ממילניום שהשקיעו בנו בנובמבר 2020 והובילו את הגיוס הנוכחי. אנחנו מאוד מרוצים משיתוף הפעולה וכן מההצטרפות של גופים נוספים דוגמת המוסדיים שמהווה הבעת אמון משמעותית עבורנו ועבור הפעילות שלנו" חברת טיפה מייצרת ומשווקת אריזות פלסטיק גמישות. לדבריה, בניגוד לפלסטיק קשיח, כמו זה המשומש לאריזת ושימור מזון במקרר ואותו מסובך יותר לדשן - הפלסטיק הגמיש אותו מפתחים בטיפה מיועד לכך. מה אתם עושים בצורה שונה? ניסנבוים: "טיפה התחילה לפתח את פתרונות האריזה לפני כ-12 שנים לאחר שהייתה לנו ההבנה שהפלסטיק נערם בעולם, סותם אותו ושצריך לשנות את כל התחום הזה ולעבוד על פתרונות מסוג שונה. לשוק הפלסטיק העולמי שתי נדבכים חשובים, הראשון הוא האופן בו הוא "עושה את העבודה שלו", הכוונה שומר על טריות ושלמות המזון. השני הוא ההיבט הסביבתי שלו. "בהיבט הראשון ניתן לראות שהפלסטיק המיוצר היום בעולם עושה את זה טוב מאוד, אך בהיבט השני את הרוב המוחלט של האריזות פשוט לא ניתן למחזר. חברות רבות מנסות כבר תקופה שלקצר את תקופת ההתכלות של אריזות הפלסטיק על בכל מיני שיטות שונות על השיטה הקיימת כבר לייצור הפלסטיק, במקום להתחיל את ההליך מאפס ולפתח את הפלסטיק בצורה שתאפשר לו להיות קומפוסטבילית מלכתחילה, וזה בדיוק מה שאנחנו עשינו." טיפה עמלה רבות בשנים האחרונות על מנת להראות כי המוצרים שלה עושים את עבודתן כמו שצריך, מחד שימור איכותי של המזון, ומאידך קומפוסטוביליות ברמה גבוה. כיצד הגיוס האחרון צפוי להאיץ את צמיחת החברה? ניסנבוים: "החברה מוכרת את המוצרים בשוק כבר מ-2017. השנים הראשונות היוו בעיקר פיילוט ונועדו להוכיח שהמוצר עובד כמו פלסטיק רגיל בהיבטי השימור אך עדיין מתכלה כפי שייעדנו אותו ועבדנו בכמה מדינות בהן השקנו את המוצרים שלנו למטרה הזאת - אנחנו מאמינים שהצלחנו במשימה. הכסף שגוייס כעת נועד להאצת הצמיחה. לחברה סוכנים רבים ברחבי אירופה ולאחרונה פתחנו גם מפעל בארה"ב, כל זאת לצד הפעילות שלנו באוסטרליה. הגיוס צפוי לסייע לנו גם בפיתוח והרחפת הטכנולוגיה על מנת לקדם את מעמד החברה לכדי הובלה בתחום" שוק אריזות הפלסטיק פועל כך שתחילה מיוצרות יריעות הפלסטיק שלימים הופך לאריזה עצמה. לאחר מכן אותן יריעות מועברות לגוף הנקרא בתעשייה "קונברטור" והוא אמון על המרת המוצר מהיריעה לפלסטיק עצמו. לבסוף קיימים המפיצים אשר משווקים את הפלסטיק ללקוחות. חלק מן החברות בתחום בוחרות שלעסוק רק בהיבט אחד של היצור, וחלק מן החברות בוחרות שלעסוק בחלק או כלל התחומים, וכך גם אצל טיפה. בהיבט ההסכמים שחתמתם באוסטרליה מדובר על שיתוף פעולה משמעותי עם AMCOR PLC (סימול: AMCR) - מה משמעות ההסכם עבורכם? באוסטרליה קיימות שתי חברות שהגענו להסכמים איתן. הראשונה היא רשת סופרמרקטים גדולה מאוד. כחלק מההסכם הרשת מוכרת את המוצרים שלה כשאלו ארוזים בפלסטיק שאנחנו מייצרים. שם בעצם מדובר בגוף שאינו קונברטור, אנחנו מוכרים ישירות לרשת את הפלסטיק לאריזה. ההסכם שלנו אל מול אמקור קצת שונה באופן שבו אנחנו מייצרים את יריעות הפלסטיק ואמקור כבר ממירה אותם לאריזה ממשית ולאחר מכן מפיצה את הטכנולוגיה." האם בחברה מתכננים הנפקה בשוק בארץ בקרוב? "כרגע אין תכנון ואין פסילה כזאת. עכשיו אנחנו מתמקדים בלהשלים את המטרות שהצבנו לעצמנו בהקשר הגיוס ונפעל להמשך האצת הצמיחה של החברה כפי שפעלנו עד כה. ההסתכלות שלנו קדימה היא באופן בו אנחנו פועלים בתחום שבו חשוב לנו לפעול והולכים עם השוק לאן שהוא לוקח אותנו. אם בעתיד נראה הנפקה הן אם בארץ והן אם מחוצה לה מטיביה עם אסטרטגיית החברה -ננפיק."
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרנימהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני
שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה
אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.
המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.
Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP.
ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.
אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."
