ראיון

"במקום לפתח פלסטיק מחדש מנסים רק לגרום לו להתכלות מהר יותר"

כך אומרת דפנה ניסנבוים מנכ"לית טיפה אחרי השלמת גיוס של כ-70 מ' ד', לפי שווי של יותר מ-300 מ'. מה החזון של החברה, מה המשמעות של הגיוס הנוכחי מבחינת החברה, ומתי היא תצא להנפקה?
תומר אמן |

"קיימים חומרים אורגנים בעולם שהטבע יודע לעבד ולהשתמש בו כדשן מלכתחילה, הדוגמא הטובה ביותר היא קליפות של פירות וירקות שמתכלות יחסית מהר. המוצר שלנו עשוי מחומרים שמאפשרים לערבב אותו עם המשאבים האלו ולהפוך גם את הפלסטיק למתכלה" - כך אומרת מנכ"לית טיפה (TIPA) דפנה ניסנבוים בראיון לביזפורטל.  אתמול דיווחה החברה על השלמת גיוס הון נוסף בהיקף של כ-70 מיליון דולר, ובכך גייסה מתחילת הפעילות בשנת 2010 ועד היום סכום של כ-130 מיליון דולר. המשקיעים העיקריים בגיוס היו שותפות המו"פ  מילניום פוד יהש -2.24%  , המוסדי  מיטב דש  וחברת הביטוח  מגדל ביטוח 0.84% , לפי שווי של יותר מ-300 מילון דולר. ניסנבוים: "בגיוס הקודם השתתפו בעיקר משקיעים זרים מהמובילים בתעשייה והגיוס נחתם בספטמבר 2019. לאחר מכן גייסנו 4 מיליון דולר נוספים ממילניום שהשקיעו בנו בנובמבר 2020 והובילו את הגיוס הנוכחי. אנחנו מאוד מרוצים משיתוף הפעולה וכן מההצטרפות של גופים נוספים דוגמת המוסדיים שמהווה הבעת אמון משמעותית עבורנו ועבור הפעילות שלנו"  חברת טיפה מייצרת ומשווקת אריזות פלסטיק גמישות. לדבריה, בניגוד לפלסטיק קשיח, כמו זה המשומש לאריזת ושימור מזון במקרר ואותו מסובך יותר לדשן - הפלסטיק הגמיש אותו מפתחים בטיפה מיועד לכך.  מה אתם עושים בצורה שונה? ניסנבוים: "טיפה התחילה לפתח את פתרונות האריזה לפני כ-12 שנים לאחר שהייתה לנו ההבנה שהפלסטיק נערם בעולם, סותם אותו ושצריך לשנות את כל התחום הזה ולעבוד על פתרונות מסוג שונה. לשוק הפלסטיק העולמי שתי נדבכים חשובים, הראשון הוא האופן בו הוא "עושה את העבודה שלו", הכוונה שומר על טריות ושלמות המזון. השני הוא ההיבט הסביבתי שלו. "בהיבט הראשון ניתן לראות שהפלסטיק המיוצר היום בעולם עושה את זה טוב מאוד, אך בהיבט השני את הרוב המוחלט של האריזות פשוט לא ניתן למחזר. חברות רבות מנסות כבר תקופה שלקצר את תקופת ההתכלות של אריזות הפלסטיק על בכל מיני שיטות שונות על השיטה הקיימת כבר לייצור הפלסטיק, במקום להתחיל את ההליך מאפס ולפתח את הפלסטיק בצורה שתאפשר לו להיות קומפוסטבילית מלכתחילה, וזה בדיוק מה שאנחנו עשינו."  טיפה עמלה רבות בשנים האחרונות על מנת להראות כי המוצרים שלה עושים את עבודתן כמו שצריך, מחד שימור איכותי של המזון, ומאידך קומפוסטוביליות ברמה גבוה. כיצד הגיוס האחרון צפוי להאיץ את צמיחת החברה? ניסנבוים: "החברה מוכרת את המוצרים בשוק כבר מ-2017. השנים הראשונות היוו בעיקר פיילוט ונועדו להוכיח שהמוצר עובד כמו פלסטיק רגיל בהיבטי השימור אך עדיין מתכלה כפי שייעדנו אותו ועבדנו בכמה מדינות בהן השקנו את המוצרים שלנו למטרה הזאת - אנחנו מאמינים שהצלחנו במשימה. הכסף שגוייס כעת נועד להאצת הצמיחה. לחברה סוכנים רבים ברחבי אירופה ולאחרונה פתחנו גם מפעל בארה"ב, כל זאת לצד הפעילות שלנו באוסטרליה. הגיוס צפוי לסייע לנו גם בפיתוח והרחפת הטכנולוגיה על מנת לקדם את מעמד החברה לכדי הובלה בתחום" שוק אריזות הפלסטיק פועל כך שתחילה מיוצרות יריעות הפלסטיק שלימים הופך לאריזה עצמה. לאחר מכן אותן יריעות מועברות לגוף הנקרא בתעשייה "קונברטור" והוא אמון על המרת המוצר מהיריעה לפלסטיק עצמו. לבסוף קיימים המפיצים אשר משווקים את הפלסטיק ללקוחות. חלק מן החברות בתחום בוחרות שלעסוק רק בהיבט אחד של היצור, וחלק מן החברות בוחרות שלעסוק בחלק או כלל התחומים, וכך גם אצל טיפה. בהיבט ההסכמים שחתמתם באוסטרליה מדובר על שיתוף פעולה משמעותי עם AMCOR PLC (סימול: AMCR) - מה משמעות ההסכם עבורכם? באוסטרליה קיימות שתי חברות שהגענו להסכמים איתן. הראשונה היא רשת סופרמרקטים גדולה מאוד. כחלק מההסכם הרשת מוכרת את המוצרים שלה כשאלו ארוזים בפלסטיק שאנחנו מייצרים. שם בעצם מדובר בגוף שאינו קונברטור, אנחנו מוכרים ישירות לרשת את הפלסטיק לאריזה. ההסכם שלנו אל מול אמקור קצת שונה באופן שבו אנחנו מייצרים את יריעות הפלסטיק ואמקור כבר ממירה אותם לאריזה ממשית ולאחר מכן מפיצה את הטכנולוגיה." האם בחברה מתכננים הנפקה בשוק בארץ בקרוב? "כרגע אין תכנון ואין פסילה כזאת. עכשיו אנחנו מתמקדים בלהשלים את המטרות שהצבנו לעצמנו בהקשר הגיוס ונפעל להמשך האצת הצמיחה של החברה כפי שפעלנו עד כה. ההסתכלות שלנו קדימה היא באופן בו אנחנו פועלים בתחום שבו חשוב לנו לפעול והולכים עם השוק לאן שהוא לוקח אותנו. אם בעתיד נראה הנפקה הן אם בארץ והן אם מחוצה לה מטיביה עם אסטרטגיית החברה -ננפיק."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.


אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר

אפל עורכת את אירוע ההשקה השנתי בקופרטינו והציגה את סדרת iPhone 17, הכוללת דגם Air דק וקל לצד גרסת Pro משופרת; בנוסף הכריזה על אוזניות AirPods Pro עם חיישן דופק מובנה וסדרת Apple Watch חדשה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל Apple -1.48%  תחשוף היום את דור המכשירים החדש שלה באירוע השנתי של ספטמבר, בו היא נוהגת להציג את מוצרי הדגל המעודכנים – ממחשבי מקבוק ואייפד ועד לשעוני אפל ווטש. עם זאת, עיני הלקוחות והמשקיעים נשואות בעיקר אל האייפון, שממשיך להיות מקור ההכנסה המרכזי של החברה. בשנה שעברה דיווחה אפל על הכנסות של 391 מיליארד דולר, מתוכן יותר מ-200 מיליארד הגיעו ממכירות האייפון בלבד.

הציפיות הפעם גבוהות במיוחד, עם הערכות כי החברה תציג ארבעה דגמים חדשים בסדרת iPhone 17 – בהם גרסת אייר (Air) דקה וקלה יותר, שתתווסף ל-iPhone 17, iPhone 17 Pro ו-iPhone 17 Pro Max. אם אכן תושק, זו עשויה להיות התוספת המרעננת שמבקרים ומשקיעים טוענים שנחוצה אחרי כמה מחזורי עדכון שבהם השינויים היו מתונים יחסית.



הצטרפו להשקה:




האייפונים החדשים

אפל הציגה את סדרת ה-iPhone 17 באירוע ההשקה השנתי שהתקיים בקופרטינו, תחת הכותרת "awe dropping". לצד השעונים החכמים החדשים וגרסה מעודכנת של אוזניות AirPods Pro, בלטה במיוחד חשיפת דגם חדש – iPhone 17 Air – שמוסיף קו עיצוב דק וקל במיוחד, בהשראת מותגי ה-Air של החברה.


הדגם החדש מתהדר בעובי של 5.6 מילימטרים בלבד, קל משקל, ומצופה מגן קרמי משני הצדדים לשיפור העמידות. בכך הוא מקדים במעט את מתחרהו הישיר של סמסונג, ה-Galaxy S25 Edge, שעוביו 5.8 מילימטרים. ה-Air מצויד גם בשבב קישוריות שפותח על ידי אפל עבור Wi-Fi ו-Bluetooth, לצד גרסה מהירה יותר של מודם החברה שהופיע לראשונה בדגם iPhone 16e.