זסטי הישראלית גייסה 35 מיליון דולר
זסטי (Zesty) הישראלית, שמספקת פתרונות ניהול ענן מבוססי בינה מלאכותית לאופטימיזציה בזמן אמת, הודיעה על גיוס של 35 מיליון דולר בסבב A.
קרן Next47 מובילה את הגיוס, אליה מצטרפות קרן S-Capital שהשקיעה בסבב הקודם, וגם המשקיעות החדשות Sapphire Ventures ו-Samsung Next. סה"כ Zesty גייסה 42 מיליון דולר מאז ייסודה ב-2019.
הטכנולוגיה מבוססת הבינה המלאכותית של החברה מסוגלת להרחיב ולהקטין את השימוש בענן, באופן אוטומטי לפי הצורך, ומנטרלת את הצורך בפשרה בין ביצועים לבין עלות. הטכנולוגיה משחררת את המהנדסים ממשימות של ניהול הענן, שגוזלות זמן יקר, ומבטיחה יציבות וביצועים גבוהים תוך הפחתת ההוצאות.
"אף אחד לא רוצה לעשות בייביסיטר באופן קבוע לענן, אבל ניהול הענן גוזל משאבים והופך לנטל עבור אנשי DevOps. מבחינתם – אם הם יכולים לבחור בין יציבות, ביצועים ועלות משתלמת הם תמיד יעדיפו את שני הפרמטרים הראשונים, למורת רוחה של מחלקת הכספים", אומר אלקסיי באיקוב, סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד שותף של Zesty.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.