ויילנס הישראלית גייסה 7 מיליון דולר
חברת הסייבר ויילנס (Valence Security) הודיעה על גיוס של 7 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת YL Ventures ומשקיעי סייבר נוספים. החברה עוסקת באבטחת רשת הקשרים והחיבורים בין אפליקציות ארגוניות וביניהן לאפליקציות צד ג' המכונה ה-Business Application Mesh - על ידי יישום עקרונות Zero Trust. הפלטפורמה של ויילנס מעניקה שקיפות לכלל האינטגרציות והתהליכים האוטומטיים ב-Business Application Mesh, מזהה ומטפלת בסיכונים הקשורים בהם, ואוכפת נהלים ומדיניות אבטחה.
ויילנס נוסדה על ידי יוני שוחט (מנכ"ל) ושלומי מטיכן (סמנכ"ל טכנולוגיות), שניהם בעלי רקע של יזמות בעולם הסייבר סקיוריטי. בסבב הסיד השתתפו פיל ונבלס (Phil Venables), לשעבר סמנכ"ל אבטחת מידע וסייבר ב-Goldman Sachs; סוניל יו (Sounil Yu), לשעבר מדען אבטחה ראשי ב-Bank of America; מייקל סאטון (Michael Sutton), לשעבר סמנכ"ל אבטחת מידע וסייבר ב-Zscaler; מרטן ון הורנביק (Maarten Van Horenbeeck), סמנכ"ל אבטחת מידע וסייבר ב-Zendesk; שי בנון (Shay Banon), מנכ"ל ומייסד-שותף ב-Elastic, ובני שניידר (Benny Schnaider), מייסד-שותף ב-Salto.
מתקפות "שרשרת אספקה" (supply chain) שפורסמו בעת האחרונה ממחישות בצורה ברורה כי הפתרונות הקיימים אינם מתאימים לניהול סיכונים אלו. באירוע של תקיפת Mimecast, שדווח בשנה החולפת כחלק ממתקפת Solarwinds, התוקפים קיבלו גישה לא מורשית לחשבונות Microsoft 365, דבר שהוביל לחשיפת מידע רגיש.
"הפתרונות הקיימים מוגבלים, והם אינם מסייעים בחיזוק האמון שלנו בשימוש באפליקציות צד ג' בארגונים," הסביר סוניל יו (Sounil Yu), לשעבר מדען אבטחה ראשי ב-Bank of America. "הגישות הקיימות מסתכלות על סיכוני צד ג' בנקודה כלשהי בזמן או מתייחסות לאפליקציות בנפרד ולא כרשת של חיבורים, ולא מאפשרות את המיפוי והבקרה הנדרשים לקידום חדשנות ושינוי דיגיטלי," הוסיף.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"צוותי סקיוריטי מתוסכלים מהצורך לבחור בין הטלת מגבלות על פעילות החברה על מנת לחזק את האבטחה, לבין מנגנוני אבטחה חסרים שיאפשרו לחברה לעבוד, אבל לא יטפלו בסיכון. הדילמה הזו מסוכנת, ולא הכרחית." ציין יוני שוחט, מייסד-שותף ומנכ"ל ויילנס. "המטרה שלנו היא לאפשר לצוותים לקבל נראות מלאה לרשת החיבורים הקיימת ב-Business Application Mesh ולהגן עליה מפני סיכונים שמקורם באינטגרציות והרשאות לא ידועות של גורמי צד ג'- מבלי לפגוע בפעילות העסקית וביכולת של הארגון להתייעל."
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
