xAI של אילון מאסק מגייסת 20 מיליארד דולר לפי שווי מוערך של למעלה מ-120 מיליארד דולר
על הפיתוחים של xAI, על הביצועים העסקיים ומי המשקיעים הגדולים?
חברת xAI , בבעלותו של המיליארדר אילון מאסק, נמצאת בשיחות מתקדמות עם משקיעים לגיוס הון משמעותי של כ-20 מיליארד דולר עבור המיזם המשולב שלה, המשלב פעילות בתחום הבינה המלאכותית (AI) עם פלטפורמת המדיה החברתית X, כך דווח בבלומברג. העסקה צפויה להעניק לחברה שווי שוק של למעלה מ-120 מיליארד דולר, מה שממקם אותה כאחת מחברות הטכנולוגיה הפרטיות היקרות בעולם.
סכום הגיוס עשוי לגדול מעבר ל-20 מיליארד דולר, אך הסכום המדויק ותנאי העסקה טרם סוכמו סופית, והם עשויים להשתנות בהמשך. xAI, שמובילה את פיתוח הבינה המלאכותית מפעילה את גרוק אחד מהצ'אטים המובילים כיום בעולם.
הגיוס מגיע לאחר מהלך אסטרטגי משמעותי שביצעה xAI בחודש שעבר, כאשר רכשה את פלטפורמת המדיה החברתית X בעסקה שבה X הוערכה ב-33 מיליארד דולר. עסקה זו אפשרה למאסק לשלב את פעילות xAI עם X, אולי להחביא את המספרים הפושרים של X מאז שמאסק קנה אותה, ולהציף ערך בזכות שילוב התוכן האדיר שמתפרסם ברשת החברתית עם יכולות הבינה המלאכותית.
מבחינה עסקית, xAI ממשיכה לצמוח במהירות. על פי הערכות, החברה הגיעה להכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של מעל 100 מיליון דולר, המונעות ממספר ערוצים: מנויי פרימיום, הסכם חלוקת הכנסות עם X, ושירות API שהושק בינואר.
- השקת GPT-5 - השוואה עם הצ'אטים האחרים
- צעד קטן לגרוק: על הכניסה של ה-AI לרכב הפרטי שלנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגיוס הקודם של החברה היה בדצמבר 2024. xAI גייסה אז 6 מיליארד דולר סבב שהובל על ידי משקיעים כמו Fidelity, BlackRock ו-Sequoia Capital, מה שהביא את סך הגיוסים שלה ליותר מ-12 מיליארד דולר. החברה גם הרחיבה את פעילותה עם השקת Grok-3 בפברואר, הכולל תכונת רפלקציה וחיפוש וניתוח אינטרנטי בשם DeepSearch, וכן מודל טקסט-לתמונה בשם Aurora.
הגיוס הנוכחי, אם יושלם, צפוי לאפשר ל-xAI להמשיך ולהשקיע בפיתוח מוצרי AI מתקדמים, להרחיב את תשתיות המחשוב שלה ולחזק את מעמדה כמתחרה מובילה מול חברות כמו OpenAI ו-Anthropic. השילוב עם X ממשיך להוות יתרון אסטרטגי, גם בשיווק של הצ'אט וגם ביכולות שלו שמתעצמות דרך הפוסטים ברשת.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.