deepseek
צילום: טוויטר

בעקבות מתקפת סייבר: DeepSeek מגבילה הצטרפות של משתמשים חדשים

המתחרה הסינית של ChatGPT, שזינקה לראש דירוג האפליקציות בארה"ב, נאלצת להתמודד עם גל תקיפות על שירותיה
אדיר בן עמי | (1)


חברת DeepSeek הסינית, שהפכה למתחרה משמעותית בשוק הבינה המלאכותית, הודיעה היום, בזמן שהשווקים בארה"ב מעכלים את המכה שהנחיתה, על הגבלה זמנית על רישום משתמשים חדשים בעקבות "התקפות זדוניות בהיקף נרחב" על שירותיה. החברה ציינה כי משתמשים קיימים יוכלו להמשיך להתחבר כרגיל.


הסטארט-אפ הסיני, שנוסד בשנת 2023, צבר תשומת לב רבה בשבועות האחרונים כמתחרה ל-ChatGPT של OpenAI ו-Gemini של Google. השיא הגיע כאשר אפליקציית AI Assistant של החברה הצליחה להדיח את ChatGPT ממקומה בראש טבלת האפליקציות החינמיות המובילות בחנות האפליקציות של אפל בארצות הברית.


החברה, שצמחה מתוך יחידת מחקר בינה מלאכותית של קרן גידור סינית באפריל 2023, משקיעה את מאמציה בפיתוח מודלי שפה גדולים ובחתירה להשגת בינה מלאכותית כללית (AGI) - תחום המתמקד ביצירת מערכות AI שיכולות להתחרות או אף לעלות על היכולות האנושיות במגוון רחב של משימות.


התהודה סביב DeepSeek גברה משמעותית בשבוע שעבר עם השקת מודל R1, המתחרה במודל o1 של OpenAI. המודל, שהוא בקוד פתוח ומאפשר לכל מפתח AI להשתמש בו, זינק במהירות לראש טבלאות הדירוג בחנויות האפליקציות, כשמשתמשים משבחים את ביצועיו ויכולות ההיסק שלו.


מה שמרשים במיוחד הוא שהחברה הצליחה לפתח את המודלים שלה למרות ההגבלות האמריקאיות על ייצוא שבבים לסין. על פי הערכות של אנליסטים מ-Jefferies, עלות האימון של הגרסה האחרונה עמדה על 5.6 מיליון דולר בלבד - פחות מ-10% מעלות פיתוח Llama של מטא.


העלות הנמוכה של פיתוח המודל, בהשוואה למתחרים כמו OpenAI, אנתרופיק ו-גוגל, מעוררת שאלות רבות בתעשיית הבינה המלאכותית. בין היתר, עולות תהיות לגבי הנחיצות של סבבי גיוס בהיקפים אסטרונומיים ושוויים המיליארדי של חברות בתחום.


הצלחתה של DeepSeek מדגישה את התחרות המתגברת בשוק הבינה המלאכותית העולמי, שצפוי להגיע להכנסות של יותר מטריליון דולר תוך עשור. ענקיות טכנולוגיה וסטארט-אפים כאחד מתחרים ביניהם במרוץ להובלת השוק.

קיראו עוד ב"BizTech"


מנכ"ל Scale AI הצהיר לאחרונה כי סין השיגה במהירות את ארצות הברית עם מודל הקוד הפתוח של DeepSeek, הצהרה המדגישה את השינוי המהיר בשדה המשחק של הבינה המלאכותית הגלובלי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמואל 27/01/2025 19:26
    הגב לתגובה זו
    קשקוש במיץ אין להאמין לאף מילה של חברה סינית. מן הסתם המגבלה באה בעקבות השלטונות הסיניים. סין ידועה בעולם כבסיס להתקפות סייבר על העולם המערבי זה שנים.
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".