בעקבות מתקפת סייבר: DeepSeek מגבילה הצטרפות של משתמשים חדשים
חברת DeepSeek הסינית, שהפכה למתחרה משמעותית בשוק הבינה המלאכותית, הודיעה היום, בזמן שהשווקים בארה"ב מעכלים את המכה שהנחיתה, על הגבלה זמנית על רישום משתמשים חדשים בעקבות "התקפות זדוניות בהיקף נרחב" על שירותיה. החברה ציינה כי משתמשים קיימים יוכלו להמשיך להתחבר כרגיל.
הסטארט-אפ הסיני, שנוסד בשנת 2023, צבר תשומת לב רבה בשבועות האחרונים כמתחרה ל-ChatGPT של OpenAI ו-Gemini של Google. השיא הגיע כאשר אפליקציית AI Assistant של החברה הצליחה להדיח את ChatGPT ממקומה בראש טבלת האפליקציות החינמיות המובילות בחנות האפליקציות של אפל בארצות הברית.
החברה, שצמחה מתוך יחידת מחקר בינה מלאכותית של קרן גידור סינית באפריל 2023, משקיעה את מאמציה בפיתוח מודלי שפה גדולים ובחתירה להשגת בינה מלאכותית כללית (AGI) - תחום המתמקד ביצירת מערכות AI שיכולות להתחרות או אף לעלות על היכולות האנושיות במגוון רחב של משימות.
התהודה סביב DeepSeek גברה משמעותית בשבוע שעבר עם השקת מודל R1, המתחרה במודל o1 של OpenAI. המודל, שהוא בקוד פתוח ומאפשר לכל מפתח AI להשתמש בו, זינק במהירות לראש טבלאות הדירוג בחנויות האפליקציות, כשמשתמשים משבחים את ביצועיו ויכולות ההיסק שלו.
- האם דיפסיק מתבססת או שזה עוד 15 דקות של תהילה?
- "פריצת דרך נוספת מסין" - עליבאבא משיקה את המודל Qwen3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שמרשים במיוחד הוא שהחברה הצליחה לפתח את המודלים שלה למרות ההגבלות האמריקאיות על ייצוא שבבים לסין. על פי הערכות של אנליסטים מ-Jefferies, עלות האימון של הגרסה האחרונה עמדה על 5.6 מיליון דולר בלבד - פחות מ-10% מעלות פיתוח Llama של מטא.
העלות הנמוכה של פיתוח המודל, בהשוואה למתחרים כמו OpenAI, אנתרופיק ו-גוגל, מעוררת שאלות רבות בתעשיית הבינה המלאכותית. בין היתר, עולות תהיות לגבי הנחיצות של סבבי גיוס בהיקפים אסטרונומיים ושוויים המיליארדי של חברות בתחום.
הצלחתה של DeepSeek מדגישה את התחרות המתגברת בשוק הבינה המלאכותית העולמי, שצפוי להגיע להכנסות של יותר מטריליון דולר תוך עשור. ענקיות טכנולוגיה וסטארט-אפים כאחד מתחרים ביניהם במרוץ להובלת השוק.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
מנכ"ל Scale AI הצהיר לאחרונה כי סין השיגה במהירות את ארצות הברית עם מודל הקוד הפתוח של DeepSeek, הצהרה המדגישה את השינוי המהיר בשדה המשחק של הבינה המלאכותית הגלובלי.
- 1.שמואל 27/01/2025 19:26הגב לתגובה זוקשקוש במיץ אין להאמין לאף מילה של חברה סינית. מן הסתם המגבלה באה בעקבות השלטונות הסיניים. סין ידועה בעולם כבסיס להתקפות סייבר על העולם המערבי זה שנים.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
