סימני חולשה: דו"ח התעסוקה פספס בגדול עם תוספת של 126 אלף משרות בלבד - איך מגיבים החוזים?

בנוסף, הנתון לפברואר עודכן באופן משמעותי מטה וכך גם הנתון לינואר. ותראו מה קורה כעת בדולר-שקל
רחובות ניו יורק, צילום: Bizportal
דו"ח התעסוקה בארה"ב פספס בגדול את התחזיות. למשק האמריקני נוספו בחודש מארס 126 אלף משרות בלבד, זאת מול תחזית לתוספת של 245 אלף משרות. מדובר בתוספת המשרות הקטנה ביותר מאז סוף 2013, כלומר נתון שפל של 15 חודשים.

בתוך כך, תוספת המשרות לחודש פברואר עודכנה מטה מתוספת של 295 אלף לתוספת של 264 אלף. הנתון לינואר עודכן מטה מ-239 אלף משרות שנוספו ל-201 אלף בלבד. ממוצע תוספת המשרות ברבעון הראשון של 2014 עומד כעת על 197 אלף בחודש, זאת מול ממוצע של תוספת של 289 אלף משרות לחודש ברבעון האחרון של 2014, כלומר נראה ששוק העבודה האמריקני נראה הרבה פחות טוב עם תחילת 2015. שיעור האבטלה נותר על 5.5 בחודש מארס.

הסיבות לחולשה הן ככל הנראה החורף הקשה, החולשה בשווקים בחו"ל, ונפילת מחירי הנפט שמשפיעה לרעה על חברות הסקטור בארה"ב.

השכר לשעה רשם עלייה של 0.3% לעומת החודש שעבר ועומד כעת על 24.86 דולר, אבל בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים השכר לשעה רשם עלייה של 2.1% בלבד, וזאת בזמן שגיוס העובדים רשם גידול דרמטי. ונציין כי מבחינה היסטורית, גידול שנתי ממוצע של 2% בשכר השעתי זה גידול מתון ביותר. כלומר הביקוש לעובדים היה גדול בשנה האחרונה - אבל זה לא תורגם לעלייה בשכר העובדים.

נתון מעניין נוסף שפורסם הוא שיעור ההשתתפות בכוח העבודה שבחודש מארס רשם ירידה קלה ל-62.7%, שזה שיעור ההשתתפות הנמוך ביותר מזה 37 שנים. כלומר שיעור האבטלה אמנם בשפל - אבל חלק מזה זה בגלל שאנשים פשוט יוצאים מכוח העבודה ("מתייאשים")

תגובת השווקים: החוזים בוול סטריט עברו לירידות לאחר פרסום דו"ח התעסוקה וכעת צוללים בשיעור של כ-1.3%. נזכיר כי היום אין מסחר בבורסות וול סטריט וגם לא באירופה. מתחילת השנה רשם מדד ה-S&P500 עלייה של 0.39% (לא כולל הירידה היום בחוזים). האירו עבר מייד לאחר פרסום הנתון לזינוק של 1.1% מול הדולר וכעת נסחר תמורת 1.10 דולר לאירו. בישראל הדולר נסחר בשלב הרציף בנפילה של 0.86% לרמה של 3.92 שקלים בלבד. מתחילת השנה הדולר איבד 4.8% מול השקל - וזה מזמין התערבות מצד בנק ישראל.

נציין כי לפי ממוצע התחזיות - הכלכלה האמריקנית צמחה בקצב של 1.5% ברבעון הראשון של 2015, זאת מול צמיחה בקצב שנתי של 2.2% ברבעון האחרון של 2014.

מה תעשה יילן? נגידת הבנק המרכזי האמריקני אמרה לאחרונה כי הריבית בארה"ב צפויה לטפס השנה - אבל באופן הדרגתי. באותה הזדמנות, אמרה יילן כי "שוק העבודה צפוי להראות שיפור בחודשים הקרובים".
תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    אדום
    מני 04/04/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביום ראשון מדד המעוף יתחיל באדום כהה ויגמור באדום בהיר . ביום שני אני צופה נפילה חופשית להזהר !!!
    סגור
  • 24.
    כל הירידות לצורך עליות תיזכרו את זה..
    שיני 04/04/2015 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אין מקום אחר מי שמבין לא משחרר
    סגור
  • לשיני
    שוני 04/04/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה צודק ואהבתי דבריך באמת יירד קצת עד שער 1 בערך כל המדדים והמחירים בעולם ומשם יזנק ויעלה ויטוס ויקפוץ לשער 11. אתה יודע מזה לעשות פי 11 על הכסף? זה קרוב וכמעט כמו לעשות פי 12 על הכסף ואתה מבין איזה מקה ואיזה התעשרות נביא אחושרמוטה
    סגור
  • 23.
    אנא אל נא Jesus סייע לי לקבל אשראי ללביטחונות לתא 100
    יופיטר שוקי הון ונכס 04/04/2015 06:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כולם לומר אמן! חברה סייעו לי במייד !אנא !אל נא Jesus הושע חברתי יופיטר שוקי הון ונכסים מיידי! התפללו עבורי יופיטר שוקי הון ונכסים!
    סגור
  • 22.
    Pleas Jesus christ help me now have credit cheap 1 mill (ל"ת)
    יופיטר שןקי הון ונכס 04/04/2015 06:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מפולת (ל"ת)
    יום א מתחיל המפולת 03/04/2015 23:15
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • 20.
    לא חכמים ולא נבאיים האמת חייבת לצאת כלכלת העולם חולה
    תבדקו אותי 03/04/2015 19:02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עזבו כרגע בורסה וכסף שאתם רוצים להרוויח בקלות תתמקדו באמת.. כלכלת העולם זאת האמתית חולה..... נכון בינתיים מושכים זמן עם ריביות אפסיות Q1 Q2 Q3 וכד" אך לא לעולם חוסן רק דוחים את הקץ.. והכי מצחיק שאתם רואים שכול זה לא באמת עוזר... ורק הבורסות עולת. אבל הכלכלה ??תבינו יש פה מלכודת דבש אם הריבית והדפסת הכסף ..
    סגור
  • 19.
    כול הקומבינות לא יעזרו הכול דמי ורעות רוח מושכים זמן..
    אין ספק 03/04/2015 18:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לצערי אבל זו האמת בסוף תהיה קריסה וקריסה רצינית כל הריבית העצורה כל הדפסת הכספים ופמפום השוק בסוף הכל יפול אין מנוס הכול על זמן שאול
    סגור
  • 18.
    יום א' אצלנו אפילו עליות .. ותחשבו על זה (ל"ת)
    א.א 03/04/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • 17.
    לא ירידות ולא נעלי ריבוק
    ריבית 03/04/2015 17:53
    הגב לתגובה זו
    2 5
    בשלישי ורביעי היו שם ירידות חזקות ופה עליות הבורסה פה עם עוצמה לעליות בלבד גם אם יפתח בירידות ייסתיים בעליות תכניסו לראש -בריבית אפסית הכסף זורם לבורסה בשורה התחתונה עליות עליות
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    ל 6 7 10
    אובמבה 03/04/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אנו מצטערים שאנו מאכזבים אותכם. אבל אצלנו הכל רקוב מהיסוד וכבר תקופה ארוכה מאד אנו מרססים חרה באוויר שמטשטש לכולכם ת'עינים. אני יודע שבסעודיה קלטו אותנו כבר מזמן ושמו לנו את הזבל שהחזיקו בפתח ביתנו. אבל דווקא היהודים החכמים לא קלטו זאת אבל לא נורא כי אני לא אוהב את ביבי בגלל שהוא עולה עלי בחוכמתו ומזיין לי ת'צורה. לנו כבר אין כח ורצון להמשיך לעבוד על העולם אז תעשו מה בטא לכם כי אנו נחזור לדחוף את הס.פ רק שיגיע ל 502 שער. ביינתים תוכלו מצות ותפליצו אבק.
    סגור
  • 15.
    למה בנק ישראל צריך להתערכב כל הזמן??
    דוד 03/04/2015 17:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שהדולר ייפול, לא מגיע לנו שנקנהקצת דברים בזול יותר, הדלק, המוצרים, המכוניות... הכל בדולר
    סגור
  • 14.
    ארביטראז
    אבי 03/04/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ארביטראז שלילי 4 עשיריות הזדמנות לממש רווחים בכל מקרה כל מה שנאמר בפורום נכון אבל בבוקר יום א ירידות לפחות חזקות לפחות בפתיחה
    סגור
  • 13.
    הנתון?
    אבי 03/04/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הנתון טוב לשווקים?הנתון יותר מידי גרוע לכלכלה נתון טוב היו עליות נתון בינוני היתה דחיית ריבית אבל נתון כזה ?חושך יום א בפתיחה ירידות חדות בהמשך החודש עליות דעתי בלבד
    סגור
  • 12.
    תיקון לכותרת: דוח התעסוקה לא איכזב...
    יואב 03/04/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    11 4
    מי שאיכזב אלה החזאים. מי שפספס בגדול אלה החזאים! תארו לכם שלאחר הבחירות האחרונות בישראל הכותרות היו: "תוצאות הבחירות פספסו בגדול..." שוב, מי שפספס אלה החזאים!
    סגור
  • 11.
    לדעתי השוק יעלה ב1% ביום ב' (ל"ת)
    א.א 03/04/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    5 8
    סגור
  • איזה בדיחות חמודי...אדום כהה (ל"ת)
    חיים 04/04/2015 20:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    נתון טוב לשווקים
    בני 03/04/2015 16:36
    הגב לתגובה זו
    10 10
    נתון טוב לשווקים העלאת הריבית תידחה אז מדוע החוזים בירידה צריך להיות הפוך צריכים לעלות מוזר.חג שמח לכל המשקיעים בשורות טובות.
    סגור
  • כן..אתה תלמד את החוזים מה לעשות...
    פ 04/04/2015 01:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שתה מים גבר.
    סגור
  • 9.
    חוזים אדומים
    ריבית 03/04/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אם הנתון טוב-בכדי שלא תעלה הריבית אז למה ירידות -חודש שעבר הנתון היה מעל הציפיות וגם ירידות-אז אני לא מבין מה טוב לעליות יימך שמם הגויים האלה
    סגור
  • 8.
    קולים
    אבי 03/04/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    8 7
    מודה שהייתי באופוריית עליות אומנם לא תהיה העלאת ריבית לפני ספטמבר אבל הקולים שלי יום ראשון ז"ל
    סגור
  • 7.
    נתון גרוע טוב לשוק המניות
    ברוקר 03/04/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    14 7
    העלאת הריבית לא תקרה בזמן הקרוב
    סגור
  • 6.
    נתון טוב לשוק ההון
    אילן 03/04/2015 16:03
    הגב לתגובה זו
    8 8
    ככל הנראה, דחיה נוספת בעליית הריבית מספטמבר לתאריך לא ידוע, מיתון בעליית הדולר, שיפור ברווחי החברות ושוק מניות בכיוון עולה.
    סגור
  • 5.
    תחילת המפולת התאוששות מדומה (ל"ת)
    איציק 03/04/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    11 12
    סגור
  • 4.
    מפולת בחוזים
    איש פשוט 03/04/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    5 9
    מצד אחד אין סיכוי שיעלו ריבית בקרוב מצד שני מפולת בחוזים לא לעולם חוסן מזל שאין מסחר באמריקה
    סגור
  • 3.
    נו ולמה העולם לא עצר את נשמתו ?ממשיכים לנשום? (ל"ת)
    HAKY1 03/04/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 2.
    מה יעצור נשמתו ?מלחמת עולם שלישית !!! (ל"ת)
    HAKY1 03/04/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 1.
    אולי מספיק עם הכותרות ההזויות האלו !!! (ל"ת)
    HAKY1 03/04/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    22 6
    סגור