18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הלמ"ס מציגים נתון בעל השלכות מטרידות מאוד בעניין כיוון מחירי הדירות

מחירי הדירות לאן? נתון שמפרסת כעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שופך אור על פעילות הקבלנים
 |  65
שוק הדיור
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום נתונים לרבעון השני מהם עולה כי נרשמת ירידה מתמשכת במספר התחלות הבניה עניין מטריד עבור אלו שמצפים לירידה במחירי הדירות. שימו לנתון: ברבעון השני נרשמו התחלות בניה בהיקף של 10,029 בלבד. מדובר בנמוך הנמוך מאז 2012 והשני הכי נמוך מאז 2010. צריך להגיד שמדובר בנתון שצפוי לעבור עדכון וצפוי לטפס מעלה (כפי שהנתון לרבעון הראשון עודכן היום מעלה מהתחלות בניה בהיקף של 12,188 ל-13,263), אבל המגמה ברורה.


ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף יוני 2017 הוחל בבנייתן של 50,330 דירות, ירידה של כ-4.6% לעומת התקופה המקביל אשתקד. נציין כי לפי בנק ישראל יש לעמוד על כ-50 אלף התחלות בניה בשנה על מנת לעמוד בצורך הדמוגרפי. כלומר אם רוצים להביא ללחץ מטה על מחירים, צריכים לבנות יותר, ולפי העדכון הנוכחי המגמה בעניין זה היא מטרידה.

על פי נתוני המגמה, בשלושת הרבעונים האחרונים (אוקטובר 2016 עד יוני 2017) חלה ירידה של כ-6.9% בממוצע לרבעון (רמה ממוצעת של כ-12,350 דירות לרבעון). זאת, לאחר שבשלושת הרבעים הקודמים, ינואר ספטמבר 2016, נרשמה עלייה של כ-2.9%.הנה הגרף שמציג את מגמת הירידה בהתחלות הבניה:
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "הנתונים הם דרמטיים. לא נעים לי לומר לממשלה אבל אמרנו, התרענו שזה יקרה וזה אכן קרה. הממשלה לא משחררת קרקעות לבנייה לשוק החופשי, משחררת הגרלות במחיר למשתכן כדי לייצר כותרות אבל בפועל בחלק גדול מהמקרים מדובר בקרקעות שלא ניתן לבנות עליהן בשנים הקרובות. בנוסף לכל הממשלה מנסה להושיב על הגדר כמה שיותר רוכשים. שזה קורה גם היזמים יודעים לשבת על הגדר. בסוף, בדיוק כמו מע"מ אפס הזוגות הצעירים ירדו מהגדר רק הם לא ימצאו דירות ואנחנו עלולים להיכנס לסחרור נוסף במחירים".

ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית חברת צרפתי שמעון: "הכתובת היתה על הקיר. המדינה הביאה למצב שבו אנשים יושבים על הגדר ולירידה בביקושים מצד משקיעים וזוגות צעירים. כתוצאה מכך הקבלנים לא יכולים לפתוח לשיווק ולהתחיל בבניה של שלבים נוספים בפרויקטים, משום שכל עוד שאין מכירות בשלב הראשון של הפרויקט הם לא יוכלו לקבל ליווי בנקאי לשלב הבא. העובדה הזו מסבירה את הצניחה המשמעותית בהתחלות הבניה. בנוסף, הממשלה חוזרת ומספרת לציבור שהיא משווקת 70,000 דירות בשנה, אבל בפועל היקף השיווקים בשנה החולפת לא עלה על 34,000. רובם המכריע של המכרזים הם במחיר למשתכן, שאינם "מבושלים" ויקח זמן עד שתחל הבניה שלהם".
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

65 תגובות ב-43 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
43 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 13/09/2017 15:16 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
מחיר למשתכם=חזירות שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
42 רן 13/09/2017 10:27 בניה
בנייה פעילה היא מהות קיומם של הקבלנים. במידה ולא יבנו - אפשר יהיה לסגור את כל חברות היזמות, כל הקבלנים יפשטו רגל ומשק יקרוס לחלוטין. מה שאומר שהם לא באמת יכולים להפסיק לבנות, יכולים רק להאט. האם נורא שהם מאיטים? לא. כי יש עודף היצע מטורף שחלקו כבר נמצא על המדף ללא דורש (40,000 דירות שכאלה) וחלקו משתחרר לשוק בימים אלו ממש. כל כך הרבה דירות שאין מי שיקנה, למה שיבנו עוד?
41 הגולש 13/09/2017 02:20 בדיוק להפך , משמעותו של זה: ירידת שוק לפניך
זהו שלב ידוע , שלא לומר הכרחי, כאשר המגמה משתנהיקח זמן עד שבעלי קרקע יפנימו שמחיר הקרקע ירד חדותכשיפנימו יהיו עסקאות לאור מחירי הקרקע הנמוכים יוכלו הקבלנים למכור ב"זול" שזה מחיר השוק החדשאל תדאגו , יש הרבה דירות , אבל בעיקר קונים לא יקנו אם ינסו להקפיץ מחיר כי אם ימתינו
מסכים 13/09/2017 10:32 זה יקח עוד קצת זמן, תהיו חזקים
עוד כמה חודשים ונתחיל לראות ירידות מחירים, בנתיים זה מתחיל לעבוד, יש "מבצעים" של הקבלנים, כנסו לאתר ליד 1 ותראו בעצמכם
40 לא 12/09/2017 19:01 לא בונים כי זה לא משתלם
אין קונים. עם זה היה עסק רווחי למה שלא ימשיכו לבנות? ההגיון היחיד שהקונים יוצאים מהשוק.
39 איש אחד 12/09/2017 18:25 בקיצור: בלופון
כחלון = בלוף נפוח, שאוטוטו יתפוצץ.
38 אדי 12/09/2017 18:02 מצוין, אל תבנו, אני גם ככה לא קונה דירה במחיר בועה. (ל"ת)
ליאור 14/09/2017 13:23 תשלם שיכירות בועה (או שתעבור להורים) (ל"ת)
37 עדן 12/09/2017 17:35 כתבה מתוזמנת של קבלנים לחוצים וממונפים
קודם תפטרו מהמלאי הענק,50,000 דירות . חדשות וכל חודש,מתווספות עד מאות שהיו בשלבי גמר,אין ספק מחיר למשתכן הנחות : 400-900 אלף זה זכיה בלוטו,נקח פחות משכנתא,ישאר כסף לרכב ורמת חיים טובה.
36 בן ציון 12/09/2017 17:31 תעשו שמניות באוויר לא נקנה מכם רק 700 אלף
נראה מי יישבר קודם,אנחנו נחכה בסבלנות. כמה שצריך שנה ..שנתיים ,בחיים לא נקנה בשוק החופשי ,מחירי הבועה בקריסה 50% כמו שגלנט אמר ,700 אלף נחכה להגרלה הבאה.
35 אדם 12/09/2017 17:30 מה שמטריד זה מלאי עצום של דירות והר של חובות.... (ל"ת)
חושף 14/09/2017 19:41 מה שמטריד זה הפייק ניוז שלך. כנסו
שימו לב נתון דירות על המדף לא פורסם כבר 9 חודשים. כחלון לא משחרר נתון כי בפועל אין הרבה דירות, אחרת האוצר היה חוגג ומפרסם.
34 אלכס 12/09/2017 17:25 שוק חופשי
אני בעד השוק החופשי , לכן נדרשת הסרת כל המגבלות רגולטוריות לשיתוף חברות בניה מכל העולם ולא רק בחירת 5 הזכיינים. על המשרד השיכון והבניה חלה חובה לפעול מיידי כפי שעשה ישראל כץ בתעופה ואז ראינו איך השקו אותנו שנים. ואל תגידו שבבניה זה אחרת , זה זהה ב-90% ען קצת ניונסים יחודיים. לחברות בניה ישראליות אין שום רצון ליישר קו מול תוכניות של כחלון וחלומות של מאות אלפי זוגות צעירים ואין דרך לחייב אותם לבנות מהר וזול כמו שלא הייתה דרך לחייב את אל על להטיס אותנו מהר וזול. ואז הגיעו עשרות חברות תעופה שעשו בית ספר גם לנו וגם לחברות תעופה מקומיים. רוב המשק ישראלי פועל בסביה מאוד תחרותית מול כל העולם ורק עובדי מדינה וענף הבניה תקועים אי שם בשנות המחישם - שישים לא יעלים , לא זולים עם שיטות העבודה של האדם הקדמון.
33 ששששששש.... 12/09/2017 16:22 שלא יתפסו אותנו בביצ....
הקבלנים בכוונה עוצרים בניה. הם איינם יכולים להתחיל כל עוד מכרו את מה שבנו לפני. לא צריך טובות. צריך לעלות עם פטישים לכנסת ישראל ולדאוג שיביאו קבלנים זרים שיבנו לנו דירות. בושה וחרפה.
אא 13/09/2017 16:13 מיסוי קרקעות המיועדות לבניה
יגרום הן ליזמים והן לקבלנים לבנות ומהר
שי 12/09/2017 17:00 נו באמת (ל"ת)
32 שוקה 12/09/2017 16:22 והתוצאה
זינוק במחירים 'לצערם' של הקבלנים פחחח
31 מאיר פ 12/09/2017 16:12 יש גם דרך אחרת להוריד מחיר
אז הקונים יחזרו אבל הקבלנים לא מוכנים להוריד שקלרק ביד שניה יש ירידת מחירים
30 מאיר פ 12/09/2017 16:11 נו מה
הקבלנים ילחמו עד חורמה בירידת מחירים יעשו הכל על מנת להמשיך להרויח מיליון שקל לדירההקבלנים הם זן מיוחד , זן מסוכן ואליםהממשלה צריכה להביא קבלנים מבחוץ או לקחת קבלני ביצוע ולבנות בעצמה, אחרת הקבלנים יקנו מגרשים ולא יבנו
איש אחד 12/09/2017 18:26 הבעיה איננה הקבלנים
הבעיה היא ביורוקרטיה מושחת של ועדות מחוזיות, ועדות מקומיות, רשויות מקומיות, ירוקים, וכו' וכו'. מאז שמחליטים לבנות ועד שיש דירה עוברות 15 שנים.
שי 12/09/2017 17:02 זה שוק חופשי וכולם רוצים לעשות עסקים (ל"ת)
29 אמרו לא לקבלן 12/09/2017 16:10 כתבה מטעם הקבלנים - יש עודף גדול של דירות קיימות
ושיא בהתחלות בניה. נתונים חלקיים של רבעון אחד שיכולות לעלות ב-30% זו אפילו לא קשקוש סטטיסטי, זו תעמולה של הספינה הקבלנית הטובעת
28 יניב 12/09/2017 15:51 לא קונים במחירי בועה!!!! (ל"ת)
27 פאר 12/09/2017 15:41 לפי קצב המכירות
דירה בארץ בעוד שנה תעלה 10000 דולר רק שתשלמו את המשכנתא. אני כבר מתכונן
hguy 16/09/2017 11:49 תכין אוהל. עם ירידת התחלות הבנייה לא יהיה היכן לגור (ל"ת)
26 רון 12/09/2017 15:39 הסבר למה מטריד
מטריד כיוון שכאשר כל הרוכשים שעל הגדר יחזרו לשוק בכמויות מטורפות ומעט דירות בבנייה המחירים יקפצו בטירוף. היינו בסיפור הזה אחרי מעם 0. הפעם זה יהיה יותר עוצמתי
איש אחד 12/09/2017 18:26 נכון (ל"ת)
אריק 12/09/2017 18:00 מע"מ אפס לא היה קיים בניגוד למחיר למשתכן שחי ובועט
דביל כמוך לא מסוגל להבין זאת. אולי במקום לשחק פוגים היית לומד לבגרות ואז לא היית צריך להיות כל כך לחוץ היום לאבד את ההשקעה שלך לבנק.
25 העם 12/09/2017 15:34 כחלון מפוצץ בועות והעם מצדיע חזק (ל"ת)
24 הומלס 12/09/2017 15:30 ממש לא מטריד...אפילו מעודד
לא קונים יותר בשוק הרגיל...רק מחיר למשתכן ... שווה להמתין גם 4 שנים
23 שאול 12/09/2017 15:29 כחלון החוכמולוג
באיומים על משקיעים וקבלנים , בצעדים להקפאת השוק , בפנטזיות ובקזינו להגרלת דירות שיבנו ושימסרו עוד שנים , מה הפלא שאלה הממצאים ?
22 אריק 12/09/2017 15:27 הקבלנים משחקים באש. אם לא תבנו יחליפו אתכם
הסינים בדרך והם לא יעשו קונצים, גם חקיקות חדשות שיכריחו את הקבלנים לבנות תוך זמן מוגדר מראש מרגע שרכשו קרקע לצורך בניית מגורים על הפרק, אם תפנו גב לממשלה באופן מוצהר יחרב עולמכם.
21 יויו 12/09/2017 15:27 האוצר דואג לעשירים שהם הבנקים
כי כל אלה שעובדים באוצר ובבנק ישראל הולכים לקבל ג'וב אצלהם מדינת קומבינה
20 שנים - ממתין לדירה 12/09/2017 15:19 הגיע הזמן שהמדינה תבנה- אסור להסתמך על קבלנים.
דיי כבר, שנים מחכים לדירה. לא יתכן מצב שקבלני הבניין ישמינו ויעשקו את כל המדינה. הגיע הזמן שהמדינה תבנה . המדינה תהווה עבורנו קבוצת רכישה. הקבלן יבנה במחיר שהמדינה תקבע. הקבלן יהווה קבלן בנייה נטו, ולא קבלן שמורח את הזמן, על מנת להרוויח יותר.
איש אחד 12/09/2017 18:28 רק כשהגג יטפטף, הקיר יתפורר, והרצפה תישבר
אל תבוא לבכות לנו. בנייה ממשלתית = בתים דפוקים.
19 אילן 12/09/2017 15:01 חחחח סחרור מחירים אלק
מאיפה יפליצו את הכסף? גם ככה בקושי אפשר לגרד משכנתא
18 ג 12/09/2017 15:00 לא יעזור , אין כסף, ההיצע נמצא בידי מאות אלפי משקיעים
בעלי דירה אחת נוספת והם אלה שיזריקו היצע לשוק....התחלות הבניה נמוכות אבל גם אין משקיעים שקונים שהיו 30% מהשוק...אז תירגעו.
17 כלכלן 12/09/2017 14:54 ירידה ביצור סימני מיתון
סימני מיתון, ירידות מחירים. עצוב, שזו הסיבה לירידת המחירים. במקום מיסוי של אחוז, המשקיעים גררו את המשק למיתון. ולצניחת מחירים במקום לירידת מתונות.
16 יוסי פינק תפרוש 12/09/2017 14:53 עוד מפמפם בשקל
כתבה אחר כתבה אתה רק כותב על כמה המצב הולך להדרדר ועל כמה המחירים הולכים לעלות, מעולם לא כתבת על ירידת מחירים אפשרית (אע"פ כל הסממנים שמצביעים על כך). אתה הכתב הכי מגמתי ושקוף שנתקלתי.
איש אחד 12/09/2017 18:28 ואולי הוא חושב שלא צפויה ירידה
מותר לו לחשוב כך, על פי הנתונים שהוא מכיר והניתוחים שהוא עושה.
15 גוגו 12/09/2017 14:51 לכל המנותקים - כ 50% ממחיר הדירה זה מסים..מיסים...מיסים
ה - 50% הנותרים צריכים לכסות את חומרי הבניין, פועלים, בעלי המקצוע השונים, בנק המלווה, יזמים... ועוד.
14 הרוזן 12/09/2017 14:49 בעל ענין
הרי מה שכתוב במאמר סותר את הירידה בניקף הרכישה של דירות חדשות באופן משמעותי. רק בקשה אחת.לכותב פרסם כמב שילמתה עבור הידיעה הזו ואז הציבור יבין שכולו פק ניוז
13 מדינת בדיחה וחפיף 12/09/2017 14:46 הקבלנים חוששים לעשות תכניות במדיניות זיגזגים מגוחכת.
עדיף שיפנו לכיוון פינוי בינוי, קצת יותר בטוח, אבל גם לא, כול שני וחמישי אדיוט תורן מנסה להמציא את הגלגל והורס עבודת מקצוענים של שנים.
12 איציק 12/09/2017 14:42 קשקוש
אם היה לי מפעל לאופניים והייתי תקוע עם סטוקים אחרי יום כיפור, הייתי ממשיך לייצר עוד?
11 אדם 12/09/2017 14:38 יש עודף עצום של דירות- והאשראי לוחץ....
שהמחירים עלו בכ130% בעיקר מסיבות ספקולטיביות לאינטרסנטים לא היו שום טענות, זה הרי נורמלי וסביר.... שמחירי הדירות על סף התרסקות כמובן שיש אשמים שלא מסכמים לקבע מחירי בועה שמנותקים מערכם הכלכלי. השורה התחתונה: המלאים עולים האשראי לוחץ והבועה על סף פיצוץ. זה דרכה של כל בועה...
10 התחלות בניה בשיא. 12/09/2017 14:28 תפסיקו לפמפם שקרים - לא נקנה במחיר בועה. (ל"ת)
א א א 14/09/2017 19:45 ואל תאמין לנתוני הלמס שמחירים בעליה כבר 6 חודשים
ואל תאמין לנתוני הלמס שמחירים בעליה כבר 6 חודשים..מה הם יודעים?
9 כחלון 12/09/2017 14:24 חברה סינית ראשונה קיבלה היתר לבנות בארץ
כשהסינים יתחילו לבנות נראה מה אז הקבלנים הדרעקים יעשו
לא קבלן 12/09/2017 15:04 אם הקבלנים לא בונים בגלל היצע שלא נמכר, איך הסינים
ימכרו, ואם הסינים יקבלו קרקע בחינם זה יהיה משחק שפל ועל חשבון עם ישראל. לא קבלן אז אל תבלבלו את השכל עם אינטרסנטיות.
8 רוני 12/09/2017 14:20 סבבה. הקבלנים עושים קונצים?
הם רק יורים לעצמם ברגל. עוד מעט נראה אותם חותמים אבטלה בלשכה
בלשכת הסעד 12/09/2017 15:06 אתה תחתום הרבה לפניהם (ל"ת)
חפשו אותי בחול 12/09/2017 14:43 מי הקבלן האדיוט שיבנה במדינת ההדיוטים העילגים הזו? (ל"ת)
7 כלכלן 12/09/2017 14:18 לא קונים דירה במחיר בועה, כנסו
שלא ייבנו, שלא ישכחו שיש אג"ח וחובות להחזיר, יש מלאי למכור, יש משכורות והוצאות שוטפות לשלם וכמובן יש לעשות משהו עם קרקעות בבעלות אי אפשר לא לבנות אחרת יגיעו הקנסות
6 שר פופוליסט בשקל 12/09/2017 14:08 את הנתון הזה פחלון לא יפרסם במסיבת עיתונאים... (ל"ת)
פייק ניוז. 12/09/2017 14:30 כחלון יכול להוריד את הקבלנים על הברכיים-הוא שומר עליהם. (ל"ת)
5 שמואל 12/09/2017 14:02 שר אוצר חכמולוג שמבריח משקיעים,ומי ישלם?הזוגות הצעירים! (ל"ת)
4 איתי 12/09/2017 13:56 כותרת מפוצצת בלי קשר לתוכן
ירידה לא גדולה ואינה מרמזת על כלום כרגע
3 אסף 12/09/2017 13:54 זה בסדר ובהתאם למגמה
בגדול ובקיצור, לאחר עשור של התחלות בנייה מטורפות, שלא תורגמו להיצע מאחר והן בבניה, כעת זה מתחיל להשפיע וההיצע הוא באמת עצום בגלל אותן התחלות בשנים האחרונות, וכעת הקבלנים מורידים את הגז מההתחלות כי הם לא מוכרים את המלאים שלהם (מתוך דוחות חברות הנדלן הבורסאיות).
אזרח 12/09/2017 15:19 איזה תחלות בנייה בשיא? קשקשן
תסתכל על הגרף ב 2007, 2008, 2009 התחלות בנייה חצי ממה שבונים היום.
סימן קריאה 12/09/2017 14:41 איזה עשור של התחלות בנייה מטורפות???
תסתכל על הגרף יא פופוליסט. 2008 ו 2009 הכמות היא כמעט חצי ממה שבונים היום.
אסף 13/09/2017 09:52 טעות שלי - הכוונה לבניה פעילה
ל-"התחלות בניה" בירידה המתוארת בכתבה, היא זניחה ובמסגרת ירידה טכנית, אך עדיין פי 2 מהרמות ב-2009. איפה הכותרת המפוצצת "התחלות בנייה פ-2 משנת 2009"? אין! כי זו כותרת פופוליסטית נקודה!
2 אלון 12/09/2017 13:45 זה לא מטריד
זה ניסיון של הקבלנים לשמר רמת מחירים גבוהה. אבל הם לא באמת יכולים לשלוט בזה. אם קנו קרקע ולא יבנו, יפסידו המון כספים שבסופו של דבר תוביל לפשיטת רגל. שיהיה להם בהצלחה. אנחנו (האזרחים) לא מודאגים :)
1 סימן שאלה 12/09/2017 13:43 מה בדיוק מטריד?
מה הקשר בין הכותרת לבין "הכתבה"? אין קשר, רגיל בביזפורטל
סימן קריאה 12/09/2017 14:36 מעוד ברור המחירים לא ירדו
אמרו שהמחירים יתחילו לרדת כי יש פחות עסקאות. בפועל יש פחות עסקאות כי בונים פחות ולכן המחירים לא ירדו, למרות הדעה הרווחת.
סימן שאלה 12/09/2017 18:03 אתה טמבל ואין קשר למה שרשמת, סתם לחוץ על ההשקעה שלך
מה קרה עשית קורס ונפלת?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש