שיגעון הקניות בארה"ב - אלו המניות שטסו עד 50% מנובמבר

סיילים של סוף שנה הביאו לשיא מכירות. והנה הגרף שמספק איתות מדאיג להמשך
גיא בן סימון | (5)
נושאים בכתבה קניות

מתחילת חודש נובמבר האחרון ועד ערב חג המולד הצרכנים בארה"ב פשוט בשיגעון. בעוד אופטימיות הצרכנים בשיא, אלו הוציאו בחודש האחרון יותר מ-800 מיליארד דולר מאז החלו הסיילים של חודש נובמבר. כמו בכל שנה הסיילים של סוף שנה הם אלו שדחפו את הקונים לרכוש עוד ועוד מוצרים, אך עדיין מדובר בנתוני שיא. גם אמזון שברה שיא מכירות בחודש האחרון כשרשמה את עונת החגים הטובה בתולדותיה, ולפי מנהליה של ענקית הקמעונאות המקוונת זה רק הולך וגדל.

מאז תחילתו של השיגעון בתחילת נובמבר מניות הקמעונאיות בארה"ב זינקו בשיעור דו ספרתי. כך למשל, מניית ג'י.סי פני (סימול: JCP) עלתה ביותר מ-34%, מניית נורדסטורם זינקה 26% מאז תחילת נובמבר, מייסיז (סימול: M) טסה כמעט ב-50% - פשוט שיגעון.

מנגד, צריך לשים לב מה קרה לחנויות הממשיות בשנה האחרונה בארה"ב. מספר שיא של חנויות נסגרו השנה. מדובר מצד אחד בנתון מדאיג ומנגד הדבר מסמן את השינוי שהטכנולוגיה מביאה ועוד צפויה להביא לחיינו בהמשך.

השאלה המעניינת היא האם הזינוקים האלה בכמות הרכישות יהיו כאן כדי להישאר. מדובר על ציבור שלם שנמצא בטירוף קניות בחודשים האחרונים, בזמן שרובם עדיין נמצאים בחובות עוד מעונת הקניות של השנה שעברה. הזינוק במכירות מגיע עם גידול חד בכמות ההלוואות בכרטיסי האשראי, וקשה שלא לשאול עד מתי זה יכול להימשך?

הגידול החד בכמות ההלוואות בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא לגעת בטבע לא בסק ולא כיל. לקנות פרוטרום דחוף (ל"ת)
    קובי 28/12/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
  • דגן 02/01/2018 13:57
    הגב לתגובה זו
    בחלל ? (פרוטרום) אל מול ההזדמנות שבקניית מניה כמו טבע שאיבדה 60%?
  • יוני 30/12/2017 00:11
    הגב לתגובה זו
    לקנות אך ורק טבע
  • 1.
    קניית פרוטרום דחוף. קניתי ב 480 אלף.וכן אלוני חץ (ל"ת)
    קובי להסתער על פרוטר 28/12/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
  • רז 02/01/2018 13:58
    הגב לתגובה זו
    קונים בריצפה, מוכרים בתקרה. לא ההיפך.
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.