שיגעון הקניות בארה"ב - אלו המניות שטסו עד 50% מנובמבר

סיילים של סוף שנה הביאו לשיא מכירות. והנה הגרף שמספק איתות מדאיג להמשך
גיא בן סימון | (5)
נושאים בכתבה קניות

מתחילת חודש נובמבר האחרון ועד ערב חג המולד הצרכנים בארה"ב פשוט בשיגעון. בעוד אופטימיות הצרכנים בשיא, אלו הוציאו בחודש האחרון יותר מ-800 מיליארד דולר מאז החלו הסיילים של חודש נובמבר. כמו בכל שנה הסיילים של סוף שנה הם אלו שדחפו את הקונים לרכוש עוד ועוד מוצרים, אך עדיין מדובר בנתוני שיא. גם אמזון שברה שיא מכירות בחודש האחרון כשרשמה את עונת החגים הטובה בתולדותיה, ולפי מנהליה של ענקית הקמעונאות המקוונת זה רק הולך וגדל.

מאז תחילתו של השיגעון בתחילת נובמבר מניות הקמעונאיות בארה"ב זינקו בשיעור דו ספרתי. כך למשל, מניית ג'י.סי פני (סימול: JCP) עלתה ביותר מ-34%, מניית נורדסטורם זינקה 26% מאז תחילת נובמבר, מייסיז (סימול: M) טסה כמעט ב-50% - פשוט שיגעון.

מנגד, צריך לשים לב מה קרה לחנויות הממשיות בשנה האחרונה בארה"ב. מספר שיא של חנויות נסגרו השנה. מדובר מצד אחד בנתון מדאיג ומנגד הדבר מסמן את השינוי שהטכנולוגיה מביאה ועוד צפויה להביא לחיינו בהמשך.

השאלה המעניינת היא האם הזינוקים האלה בכמות הרכישות יהיו כאן כדי להישאר. מדובר על ציבור שלם שנמצא בטירוף קניות בחודשים האחרונים, בזמן שרובם עדיין נמצאים בחובות עוד מעונת הקניות של השנה שעברה. הזינוק במכירות מגיע עם גידול חד בכמות ההלוואות בכרטיסי האשראי, וקשה שלא לשאול עד מתי זה יכול להימשך?

הגידול החד בכמות ההלוואות בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא לגעת בטבע לא בסק ולא כיל. לקנות פרוטרום דחוף (ל"ת)
    קובי 28/12/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
  • דגן 02/01/2018 13:57
    הגב לתגובה זו
    בחלל ? (פרוטרום) אל מול ההזדמנות שבקניית מניה כמו טבע שאיבדה 60%?
  • יוני 30/12/2017 00:11
    הגב לתגובה זו
    לקנות אך ורק טבע
  • 1.
    קניית פרוטרום דחוף. קניתי ב 480 אלף.וכן אלוני חץ (ל"ת)
    קובי להסתער על פרוטר 28/12/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
  • רז 02/01/2018 13:58
    הגב לתגובה זו
    קונים בריצפה, מוכרים בתקרה. לא ההיפך.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.