רויטרס: בואינג מדווחת על סדקים בכנפי מטוסי ה-787 שבייצור

מבואינג נמסר בתגובה: "אנחנו בטוחים שהמצב לא קיים במטוסים שנמצאים בידי חברות התעופה".
דניאל קביליו |
נושאים בכתבה בואינג

רשת רויטרס מדווחת היום כי ענקית התעופה, בואינג (סימול: BA), דיווחה ביום שישי על "סדקי שערה" (hairline cracks) בכנפי 40 מטוסי 787 דרימליינר שכעת בייצור. הדיווח הנ"ל יעכב את הפצת המטוסים ללקוחות.

ממטה החברה נמסר שהסדקים המדוברים לא נמצאים במטוסים אשר נמצאים בידי חברות התעופה. עוד נמסר מהמטה כי ייתכנו עיכובים בהעברת הדרימליינרים לחברות התעופה אולם עד סוף השנה הנוכחית 110 מטוסים מוזמנים יגיעו לחברות.

מומחים בתעשייה אמרו לרשת רויטרס כי הסדקים, אשר התגלו גם במטוס הבואינג הגדול יותר 787-9, נחשפו בעת שהמטוסים הועברו לבדיקת טיסה. הסדקים המדוברים ככל הנראה יגדילו את הוצאות החברה וייתכן ומשקל המטוסים יגדל גם הוא אלם לא נראה שהחברה תתקשה להתגבר על התקלה.

הסדקים התגלו על ידי חברת מיטסובישי (תעשיות כבדות) היפנית אשר עורכת את הבדיקות במטוס ודווחו לבואינג בחודש פברואר. "אנחנו מחפשים כעת עם בואינג דרכים לפתור את התקלות".

חברת בואינג הודיעה מיד ללקוחותיה כי יחול עיכוב בהעברת המטוסים. עוד מסרה החברה כי המטוסים שהועברו תקינים ואין חשש לאותה הבעיה. דובר החברה מסר "אנחנו בטוחים שהמצב לא קיים במטוסים שנמצאים בידי חברות התעופה".

לאחר הדיווח המדובר מניית בואינג ירדה 0.4% במסחר המאוחר למחיר של 128 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת?

עמית טל |
נושאים בכתבה אלון מאסק טסלה
מניית טסלה (סימול:TSLA) איבדה 4.2% ביום המסחר האחרון לשבוע זה במחזור שכמעט כפול מהממוצע והשלימה ירידה של מעל 9% משיא כל הזמנים שנקבע רק בתחילת השבוע. ברקע לירידה החדה, חברת AMD (סימול:AMD) הכחישה רשמית את השמועות שהיו בשבוע האחרון על שיתוף פעולה בין החברות. והייתה גם את המלצת המכירה של ג'פריס שנקבו במחיר יעד של 240 דולר (מול מחיר של 390 דולר שבו נסחרה המניה בתחילת השבוע). כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי היא מפסיקה את ייצור הרכב הזול ביותר של החברה, דגם S עם ההנעה האחורית החל מה-24 לספטמבר. החברה תמשיך לייצר את ה-S של החברה. הודעת החברה באה ברקע לזינוק בייצור רכב הדגל שהושק מוקדם יותר השנה. כזכור מניית החברה קפצה מוקדם יותר החודש לשיא כל הזמנים זאת לאחר שהממשל בסין טען כי הוא שוקל איסור על יצור ומכירה של מכוניות עם בעירה פנימית במטרה להקל על זיהום האוויר במדינה. המשמעות: דחיפה אדירה לסקטור המכוניות החשמליות, וטסלה הינה שחקנית גדולה בתחום. אך עתה נראה כי הסנטימנט של החברה משתנה. ייתכן כי שינוי הסנטימנט נובע גם מהעובדה כי מניית החברה, כמו יתר חברות הנאסד"ק, נהנתה בשנים האחרונות מהכסף הזול ששטף את השווקים, ועתה בעקבות הודעת הפד' על צמצום המאזן, אלה הן החברות הראשונות להיפגע. הכירו את מדד M1 : מדד היצע הכסף הנזיל ביותר,כלומר המדד מודד את כמות המטבע והנכסים הניתנים להמרה במזומן במהירות : פקדונות העו"ש וההשקעות בנכסים נזילים. בשנים האחרונות רואים קשר ישיר בין גידול בכמות הכסף למחירי הנכסים. שימו לב לגרף הבא שמסביר זאת בצורה טובה יותר. הגרף מציג את מניית טסלה מול היצע הכסף, המניה נעצרה בכל פעם שהגיעה לגבול העליון של היצע הכסף.