רויטרס: בואינג מדווחת על סדקים בכנפי מטוסי ה-787 שבייצור

מבואינג נמסר בתגובה: "אנחנו בטוחים שהמצב לא קיים במטוסים שנמצאים בידי חברות התעופה".
דניאל קביליו |
נושאים בכתבה בואינג

רשת רויטרס מדווחת היום כי ענקית התעופה, בואינג (סימול: BA), דיווחה ביום שישי על "סדקי שערה" (hairline cracks) בכנפי 40 מטוסי 787 דרימליינר שכעת בייצור. הדיווח הנ"ל יעכב את הפצת המטוסים ללקוחות.

ממטה החברה נמסר שהסדקים המדוברים לא נמצאים במטוסים אשר נמצאים בידי חברות התעופה. עוד נמסר מהמטה כי ייתכנו עיכובים בהעברת הדרימליינרים לחברות התעופה אולם עד סוף השנה הנוכחית 110 מטוסים מוזמנים יגיעו לחברות.

מומחים בתעשייה אמרו לרשת רויטרס כי הסדקים, אשר התגלו גם במטוס הבואינג הגדול יותר 787-9, נחשפו בעת שהמטוסים הועברו לבדיקת טיסה. הסדקים המדוברים ככל הנראה יגדילו את הוצאות החברה וייתכן ומשקל המטוסים יגדל גם הוא אלם לא נראה שהחברה תתקשה להתגבר על התקלה.

הסדקים התגלו על ידי חברת מיטסובישי (תעשיות כבדות) היפנית אשר עורכת את הבדיקות במטוס ודווחו לבואינג בחודש פברואר. "אנחנו מחפשים כעת עם בואינג דרכים לפתור את התקלות".

חברת בואינג הודיעה מיד ללקוחותיה כי יחול עיכוב בהעברת המטוסים. עוד מסרה החברה כי המטוסים שהועברו תקינים ואין חשש לאותה הבעיה. דובר החברה מסר "אנחנו בטוחים שהמצב לא קיים במטוסים שנמצאים בידי חברות התעופה".

לאחר הדיווח המדובר מניית בואינג ירדה 0.4% במסחר המאוחר למחיר של 128 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.