גרוס על 2013: "הלחץ האינפלציוני יגבר; להתרכז בסחורות ואג"ח צמוד מדד"

מי שמנהל 285 מיליארד דולר באמצעות קרן פימק"ו טוען כי התגברות רכישות האג"ח של ה'פד' רק תאיץ את האינפלציה בארה"ב
דניאל פליישר |

"ברור שיש בועה" בשוק האג"ח הממשלתי בארה"ב, אמר מייסד קרן פימק"ו, ביל גרוס. "אבל אני לא חושב שהתשואה עומדת לעלות... הפד' מכניס הרבה אוויר, חלק יגידו חם, ובאופן עקבי מנפח את הבועה".

כאמור, בסיום פסגת וועדת השוק הפתוח הפדראלית האחרונה, ה'פד' הודיע כי הוא ירכוש 45 מיליארד דולר באגרות חוב מדי חודש החל מחודש ינואר, בנוסף ל-40 מיליארד דולר של אגרות חוב מגובות במשכנתאות.

הרכישות שבין 80 ל-90 מיליארד דולר בחודש "ישמרו על הבלון נפוח", אמר גרוס. עם זאת, הוא לא מאמין שכוחו של הבנק המרכזי בארה"ב הוא בלתי מוגבל במובן הזה ולכן אנו עתידים לראות את התשואות עולות בטווח הרחוק.

"בסופו של דבר, לא בהכרח ב-3 עד 6 החודשים הבאים, ההקלה הכמותית תיצור השפעה אינפלציונית", אמר גרוס, שמנהל 285 מיליארד דולר תחת הקרן שייסד. "זה מאותת למשקיעים להתרחק באג"ח בעל מח"מ גבוה, שרגישים להשפעה אינפלציונית ארוכת טווח ולחפש אג"ח קצר עד בינוני".

במכתב האחרון שלו למשקיעים, גרוס טוען כי הוא מצפה לתשואה יתרה בנכסים שמפצים על אינפלציה גבוהה יותר כמו סחורות, אגרות חוב צמודות מדד ומניות בשווקים מתעוררים שלא נסחרים במונחי דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מניות השורה השניה של אמריקה: גוגל לעסקים מקומיים

מדור חדש ינתח את המניות במדד ראסל 2000. היום סיפורה של חברת Yelp שצופה צמיחה בהכנסות בשנים הקרובות
רפורמת המס המדוברת של הנשיא טראמפ חוללה ויכוחים רבים אודות התועלות הצפויות ממנה לעומת ההשלכות הנגזרות ממנה. אולם, אחת מן ההשלכות הצפויות שלה, אשר עליה מסכימים מרבית הכלכלנים, היא שהפחתת שיעורי מס החברות מ-35% ל-21% תסייע בעיקר לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני, דוגמת החברות במדד RUSSELL 2000 0.86% המפיקות עיקר הכנסותיהן בתוך ארה"ב ושכספיהן לא נמצאים במקלטי מס מחוץ לגבולות ארה"ב. החברות הללו ייהנו מהכנסה נוספת שתוכל להיות מתורגמת להשקעות חדשות או אפילו רכישה חוזרת של מניותיהן (לטענת המבקרים של התכנית). כך או כך הדבר צפוי להניב תשואה עודפת על מניותיהן בטווח הקצר-בינוני. הדבר נראה לנו נכון שבעתיים בחברות צמיחה אשר זקוקות להון כדי להמשיך ולהרחיב את עסקיהן ולצמוח.
לכן אנחנו בוחרים להתמקד בסדרת הכתבות הזו בחברות אשר מפגינות שיעורי צמיחה גבוהים (דו ספרתיים) של הכנסותיהן ואשר צפויות ליהנות מההתפתחויות הללו. היום סיפורה של חברת Yelp. קהילה שמבקרת עסקים   Yelp אשר מוכרת בוודאי לחלק ניכר מהגולשים הישראליים, מתפעלת אתר אינטרנט ואפליקציה המקשרים בין עסקים מקומיים ללקוחות פוטנציאליים. החברה הוקמה בשנת 2004 בסן פרנסיסקו ארה"ב מאפשרת לעסקים מקומיים לפרסם את עצמם ומאפשרת לגולשים לחפש עסקים מקומיים, לקרוא ביקורות עליהם, ולקבל המלצות ורעיונות בערים שונות והחשוב מכל - לכתוב המלצות וביקורות בעצמם. הגולשים באתר ובאפליקציה עשויים לחפש מידע אודות מסעדות, מקומות בילוי, בידור, קניות ושירותים שונים.   בעולם שבו יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך שירותים דרך האינטרנט וגם מעדיפים להסתמך על המלצות של גולשים אחרים ועל 'חוכמת ההמונים' החברה הולכת ומרחיבה את מאגר המשתמשים בשירותיה ואת הכנסותיה וצומחת במהירות.