אבוקסיס, לך: הפועל ת"א מתה. ההפסד הוא רק עוד מסמר בארון הקבורה
1. הפועל תל אביב מתה. זה רשמי. זה ממש לא משנה אם היא תשרוד ברגע האחרון, כשההנהלה שלך לא מבינה שצריך לעשות שינוי לפני שהקבוצה מתמוטטת, זה אומר שהיא מנותקת ולא באמת מחוברת למה שקורה בחדר ההלבשה שלה.
כבר הזהרנו כאן מזמן והדלקנו נורה אדומה - הפועל תל אביב בדרך הבטוחה לליגה הלאומית והיא חייבת זעזוע. אם למינצברגרים היה ספק, אז אין ספק. הניסנובים ניהלו את המועדון טוב יותר והיו מחוברים יותר לשחקנים. הניתוק של הנהלת הפועל תל אביב מהקבוצה הוא לא רק עצוב, אלא מקומם. זה לא רק אבוקסיס, זו האווירה, מה שקורה מסביב, חוסר האמונה והעובדה שאין במועדון הזה אדם אחד שמסוגל לעמוד בחדר ההלבשה ולעשות סדר.
ויחד עם זאת, צריך לומר: הפועל תל אביב היה ויישאר מועדון גדול. זו רק הקבוצה שמתה. מכבי פתח תקוה נעצה אתמול מסמר אחרון בארון הקבורה. עכשיו הם צריכים להחליט - מהפכה או להמתין לתחיית המתים. אתם יודעים לבד מה התשובה - שחררו את הפועל תל אביב.
2. יוסי אבוקסיס חייב ללכת הביתה. אנחנו לא מאמינים שכדורגל זה רק קארמה. לפעמים מאמן יכול להגיע אחרי סיפור מלוכלך עם הבעלים הקודם ולהצליח. גם ברק בכר עזב את קריית שמונה וברח לאיזי כדי לחתום בהפועל באר שבע, אבל לבכר יש קלאס והוא עשה את זה בדרך חכמה. לאובקסיס אין לאן לחזור. הוא סגר את הדלת וזרק את המפתחות לים. אחרי ההפסד אתמול הוא חייב להסיד מסקנות ולהתפטר, לשבת כמה חודשים בבית ולעכל את מה שקרה לו בחודשים האחרונים. מספרים שברק אברמוב יושב בבית וצוחק עכשיו. אבל לכו תדעו, אולי הם עוד ייפגשו בקבוצה אחרת.
- מי צודק, אלונה ברקת או אוהדי ב"ש ומה המאמן הבא חייב לקחת בחשבון?
- חזרה על אותה טעות: הפועל באר שבע פישלה שוב והפסידה גביע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתה מאמן מעולה, אבל לטובתך - תתפטר. אבוקסיס במדי בית"ר (אתר בית"ר ירושלים)
3. כשאמרנו לכם כאן בשבוע שעבר שהפועל באר שבע הופכת מקבוצה גדולה באמת לעוד קבוצת צמרת רגילה, שלברקת צריכים להידלק הנורות האדומות אחרי שש שנים בלי אליפות, התכוונו בדיוק למה שראיתם במשחק אתמול (התבוסה למכבי חיפה). ככה בדיוק נראית קבוצה שיכולה רק לדגדג את מכבי חיפה ומכבי תל אביב.
אליניב ברדה הוא מאמן נהדר, אבל גם הוא יודע שאם רוני לוי היה עומד על הקווים אתמול הוא כנראה לא היה ממשיך בעונה הבאה במידה ולא היה מביא גביע. ברדה יודע שהפסד לנתניה ברביעי והעונה הזאת תוגדר ככישלון. אי אפשר להתחיל עונה ולשאוף לכל התארים ולסיים אותה ככה. ברדה חייב להביא גביע, אחרת - באר שבע תצטרך להמציא את עצמה מחדש.
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- משפחת לואיס מזרימה 100 מיליון ליש"ט לטוטנהאם אחרי עזיבת דניאל לוי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- משפחת לואיס מזרימה 100 מיליון ליש"ט לטוטנהאם אחרי עזיבת...
4. אנחנו שוב חוזרים על זה - שרון מימר הוא מאמן העונה. בלי מתקן אימונים אמיתי, בלי תקציב, אבל עם לב ונשמה. להעניק את הפרס הזה לקין זה נחמד, זה ממלכתי, זה מתחנחן, אבל האמת היא שקין לא עשה הרבה מעבר למה שציפו ממנו. מימר כן.
בני ריינה היא סיפור הצלחה שצריך לדבר עליו בבתי הספר לכדורגל. הוכ סיפור על אמונה, על ניצחון הקטנים על הגדולים, סיפור רומנטי שכבר הרבה זמן לא ראינו בכדורגל.
קריית שמונה של רן בן שמעון הייתה סיפור כזה. נכון, היא עשתה הישג גדולה יותר כשזכתה באליפות, אבל האמת היא שריינה הייתה המועמדת הבכירה בתחילת העונה לרדת ליגה וקריית שמונה לא. הסיפור שלה הוא מרגש ומדהים לשמוע שמימר לא קיבל הצעה ממועדון גדול עדיין והעל בגלל סטיגמה של מאמן שעושה שינוי לטווח קצר ונעלם. העונה, בתוך משחק הכסאות בשוק המאמנים, מימר מוכיח שלקבוצות לא כדאי למהר ולהחתים שמות נוצצים על הקווים. לא כל מאמן מתאים לקבוצה כזאת. כל הכבוד בני ריינה. סחתיין.
- 2.מרקו בלבול הוא המאמן הטוב ביותר כיום (ל"ת)ירון 21/04/2024 12:09הגב לתגובה זו
- 1.יוסף אליהו 21/04/2024 10:43הגב לתגובה זואבוקסיס תתפטר. הצמד סלים טועמה וג'מי טורק בדחיפות להתגייס רק הם יחד ישאירו את הפועל בחיים.
- דני המולטי מיליונר 23/04/2024 18:44הגב לתגובה זוחחח טורק קודם שילמד להתבטא ולא לדבר כל כך הרבה שטויות בגימגום

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)