יאניק קראסקו
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

עוד אחד בדרך? כוכב אתלטיקו מדריד חתם באל שבאב

אחד הכוכבים של אתלטיקו מדריד, יאניק קראסקו, בחר לעזוב את אירופה ולחתום בליגה הסעודית. מה היה המחיר ומה יהיה שכרו?
מיכאל וייסרמן | (1)

בזמן שמועד ההעברות באירופה הסתיים אז בערב הסעודית ממשיכים להחתים שחקני רכש משמעותיים וכעת הגיע תורו של הקשר יאניק קראסקו, שחתם בקבוצת אל שבאב. אל שבאב מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה עם שתי נקודות לאחר חמישה מחזורים ורצתה להתחזק במהרה ולכן החליטה לשלם את מלוא תג המחיר על השחקן שעמד על 15 מיליון אירו. 

עזב את אירופה. קראסקו (צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד)

השחקן עצמו חתם על חוזה לשלוש שנים עם שכר שמוערך בכ-50 מיליון אירו לכל התקופה, כולל בונוסים. הקיץ הוזכר קראסקו מספר פעמים כמועמד להצטרף לברצלונה אך הגעתו הייתה מסובכת בשל הבעיות הכלכליות במועדון.

הקטאלונים לא יכלו לעמוד בתג המחיר של 15 מיליון אירו והשחקן לא רצה להישאר באתלטיקו ולאחר סיום מועד ההעברות באירופה בחר להצטרף לליגה בערב הסעודית. בברצלונה עוד ניסו לפני תום מועד ההעברות לנסות ולצרף את קראסקו דרך מכירתו של הבלם קלמאן לאנגלה. לנגלה נרכש על ידי ברצלונה ב-2018 מסביליה תמורת סכום גבוה של 35 מיליון אירו, אך לא התאקלם במועדון והפך לאחד השחקנים השנואים על אוהדי ברצלונה. בעונה שעברה הושאל השחקן לטוטנהאם באנגליה והעונה הושאל בסופו של דבר לאסטון וילה שהסכימה לשלם את מלוא שכרו של השחקן.

בשתי הקדנציות של קראסקו במדריד שותף ב-173 משחקים וכבש 31 שערים. הקשר המצוין הופיע גם 62 פעמים בנבחרת בלגיה וכבש 8 שערים, כאשר הגיע עם נבחרתו למקום השלישי במונדיאל 2018.

קראסקו גדל בבלגיה אבל כבר בגיל נוער עבר למונאקו, שם גם התחיל את קריירת הבוגרים שלו. בשנת 2015 נרכש על יד אתלטיקו מדריד תמורת 20 מיליון אירו וזאת הייתה הקדנציה הראשונה שלו בספרד שנמשכה שלוש שנים. בשנת 2018 נמכר השחקן לקבוצת דליאן ייפאנג הסינית תמורת 30 מיליון אירו כאשר שכרו של השחקן עמד על 10 מיליון אירו לעונה. במהלך שנת 2020 הושאל חזרה לאתלטיקו וחצי עונה לאחר מכן חתם רשמית לקדנציה שנייה במועדון הספרדי שנמשכה עד עכשיו - המעבר לערב הסעודית.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הבעיה שלרכוש את קראסקו, בגיל מתקדם, זה לא בדיוק חיזוק. (ל"ת)
    מרקוס 05/09/2023 14:13
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.