קטאר או בטיס? עתידו של קוטיניו על הפרק
כריסטיאנו רונאלדו, ניימאר, ליאו מסי וכרים בנזמה עזבו בשנים האחרונות את הליגה הספרדית שנחשבת לליגה האיכותית באירופה. מלבד מסי כולם החליטו לעזוב לכסף הגדול בערב הסעודית ואילו מסי קיבל הצעה משודרגת מאינטר מיאמי בארה"ב.
הבחירה בידיו. קוטיניו (צילום: טוויטר ברצלונה רשמי)
שחקנים נוספים התלבטו הקיץ בין המעבר לערב הסעודית לבין הישארות באירופה וכעת ההחלטה הזאת עומדת בפני הקשר פיליפה קוטיניו.
קוטיניו, 31, קיבל לאחרונה הצעה להצטרף לליגה הקטארית לקבוצת אל דאהיל ובימים הקרובים קיבל גם הצעה לחזור לליגה הספרדית לקבוצת בטיס. ההחלטה של קוטיניו תהיה בעיקר כלכלית.
הקשר חתום על חוזה באסטון וילה מהפרמייר ליג עד שנת 2026 ומרוויח כ-8 מיליון אירו, כאשר בטיס מציעה לו 7 מיליון אירו לעונה. בקטאר הוא זוכה להצעה של 21 מיליון אירו לעונה בחוזה לשנתיים. בנוסף, העסקה תהיה תלויה גם בהחלטת אסטון וילה שעל פי ההסכם מול ברצלונה, לאחר ששוחרר מהמועדון הספרדי, אז זאת השאירה לעצמה 50 אחוז למכירה עתידית וזה אומר שהמועדון האנגלי יעדיף שיעבור לקטאר, כי בטיס לא תרצה לבצע עסקת רכישה אלא השאלה בלבד.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- לא תאמינו: כמה היו שוות ריאל מדריד והסיטי לפני עשור וכמה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קוטיניו כידוע נבחר לאחד משלושת ה"פלופים" הגדולים בהיסטוריה של ברצלונה. הברזילאי הגיע לבארסה מליברפול תמורת סכום שיא של 160 מיליון אירו, עם תקווה גדולה שהתבררה במהרה כפספוס גדול. קוטיניו אף הושאל לבאיירן מינכן עם סעיף רכישה שלא מומש ובשנת 2022 הושאל לאסטון וילה ששילמה בסופו של דבר דמי העברה של 20 מיליון אירו בלבד. קוטיניו כבש בברצלונה 17 שערים בלבד ב-76 משחקים.
את הקריירה האירופית התחיל באינטר שרכשה אותו בגיל 16 ב-4 מיליון אירו. בשנת 2013 עזב את איטליה וחתם בליברפול שם עשה קריירה אדירה כאשר שותף ב-152 משחקים וכבש 41 שערים. בשנת 2015/16 קוטיניו וליברפול הגיעו לגמר הליגה האירופית שם הפסידו לסביליה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
