המעבר הושלם: כמה כסף שילמה מנצ'סטר יונייטד על כוכב צ'לסי?
זה היה ארוך והפך היום לרשמי. כפי שכבר פורסם כאן, מייסון מאונט חתם במנצ'סטר יונייטד. השדים האדומים רשמו את הרכש הראשון של העונה כאשר מאונט חתם על חוזה לחמש שנים ויחזק את מרכז השדה של הקבוצה. מאונט נרכש על ידי יונייטד ב-60 מיליון ליש"ט - 55 מיליון יועברו ישירות ועוד 5 מיליון ליש"ט יגיעו על בסיס הישגים.
אחת ההעברות של הקיץ בפרמייר ליג. מאונט (צילום: טוויטר מנצ'סטר יונייטד)
מאונט, 24, הגיע למתחם האימונים של יונייטד ולאחר שעבר את הבדיקות הרפואיות חתם בקבוצה. הוא היה חתום לעונה נוספת בצ'לסי אבל יונייטד שמה אותו כמטרה העיקרית שלה ולאחר מספר הצעות הסכימו בצ'לסי לשחררו. בשבועות האחרונים גם ארסנל וגם ליברפול הציעו הצעות גבוהות שהגיעו לכ-50 מיליון ליש"ט, הצעת יונייטד הייתה הגבוהה ביותר.
מאונט מגיע ליונייטד לאחר עונה רעה מאוד של צ'לסי ולאחר עונה חלשה שלו מבחינה אישית, בה שותף ב-24 משחקים אבל סבל ממספר פציעות.
מאונט גדל בצ'לסי אבל הושאל פעמיים לויטסה ארנהיים ולדרבי קאונטי. מ-2019 נמצא בקבוצה הלונדונית ועונת השיא הייתה ב-2021, כאשר זכה עם הקבוצה בליגת האלופות. עוד זכה בסופר קאפ האנגלי ובאליפות העולם למועדונים. מאונט גם נבחר שנתיים ברציפות לשחקן המצטיין של צ'לסי. מאמן בלוז, מאוריסיו פוצ'טינו, רצה להשאיר את הקשר בקבוצה, אבל זה היה נחוש לעזוב ואז, כאמור, הגיעה ההצעה מיונייטד.
- 20 שנה ארסנל מחכה לזכות באליפות. החמצה אחת אמורה למנוע ממנה לחגוג
- כמה שוות הקבוצות בליגת האלופות והאם זה מרמז על העולות לחצי הגמר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם שכרו של מאונט ישתפר והוא יהפוך לאחד המשתכרים הגבוהים ביונייטד, כאשר ירוויח כ-250 אלף ליש"ט בשבוע - 50 אלף ליש"ט יותר משכרו בצ'לסי.
מאונט אמר במעמד החתימה: "זה אף פעם לא קל לעזוב את המועדון שבו גדלת, אבל מנצ'סטר יונייטד תספק אתגר חדש ומלהיב לשלב הבא בקריירה שלי. אחרי שהתחרתי נגדם, אני יודע עד כמה חזק הסגל שאני מצטרף אליו, ואני לא יכול לחכות להיות חלק מהדחף של הקבוצה הזו לזכות בתארים גדולים. כולם רואים שהמועדון עשה צעדים גדולים קדימה תחת אריק טן האח. לאחר שנפגשתי עם המאמן ושוחחתי על תוכניותיו, לא יכולתי להתרגש יותר לקראת העונות הבאות. אני מוכן לעבודה הקשה הצפויה כאן".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
