גורדי אלבה
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

סוף עידן: ג'ורדי אלבה יעזוב את ברצלונה. כמה כסף הוא עשה שם?

המגן הותיק יסיים תקופה של 11 שנים ויבחר בין שכר עתק בסעודיה או בקבוצה מליגת האלופות באירופה

מיכאל וייסרמן |

רק לפני פחות מחודש ימים דובר על סוף עידן בברצלונה, כאשר הקפטן הראשון, סרחיו בוסקטס, הודיע כי ייפרד מהמועדון בסיום העונה. ביממה האחרונה זה נמשך עם פרידה משמעותית נוספת מהמגן ג'ורדי אלבה שהודיע כי יעזוב גם כן בסיום העונה.

שני סמלים בקיץ אחד. בוסקטס (צילום: טוויטר ברצלונה רשמי)

אלבה יעזוב את ברצלונה לאחר 11 עונות. בהודעה הרשמית נכתב: "המגן והנהלת ברצונה הגיעו לסיום על שחרור השחקן מהחוזה כבר בסיום עונת המשחקים 2023/24".

עוד נכתב: "ברצלונה רוצה להודות בפומבי לג'ורדי על המקצוענות, המחויבות, המסירות והיחס החיובי שתמיד הפגין כלפי כל משפחת ברצלונה".

אלבה, 34, איבד לאחרונה את מקומו בהרכב לאלחנדרו באלדה וויתר על חוזהו שהיה אמור להסתיים בקיץ הבא. על פי הדיווחים, אלבה ויתר על מחצית משכרו בעונה האחרונה בכדי לעזור לקשיים הכלכלים של המועדון הקטאלוני. אלבה הרוויח כ-13 מיליון אירו לעונה - משמע ויתר על כ-6.5 מיליון אירו. בברצלונה הבהירו כי לעזיבה של אלבה אין כל קשר לרצון להחזיר את ליאו מסי על רקע הקשיים הכלכליים סביב חזרתו של הארגנטינאי.

אלבה גדל במחלקת הנוער של ברצלונה אבל עם הגעתו לבוגרים נמכר לולנסיה שם שיחק ארבע עונות. באחת העונות הושאל לחימנסטיק. ב-2012 נמכר לברצלונה תמורות 12 מיליון אירו. אלבה זכה עם ברצלונה בשש אליפויות, בליגת האלופות ו-4 פעמים בגביע ספרד. אלבה שיחק יותר מ-450 משחקים במדי ברצלונה, כבש 27 שערים וסיפק 91 בישולים כמגן שמאלי. השער האחרון היה מול אוסאסונה כאשר ברצלונה ניצחה בתוצאה 1:0. אלבה גם שותף ב-91 משחקים וכבש 9 שערים בנבחרת ספרד עמה זכה באליפות אירופה.

בשלב זה לא ברור מה יהיה עתידו של המגן שיקבל מספר אופציות ויצטרך לקבל החלטה אם להצטרף לפרוייקט המיליונים בערב הסעודית. לאירונה פורסם כי הוא עשוי לק בל הצעה עם שכר של 30 מיליון אירו לעונה. הרצון הוא לצרף את המגן ביחד עם בוסקטס. אופציה נוספת היא להצטרף לאחד המועדונים הבכירים באירופה מתוך רצון להילחם ברמות הגבוהות וגם בליגת האלופות. צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וניוקאסל הביעו כבר רצון לראות את המגן הספרדי בעונה הבאה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.