16 מיליון שקל לא מספיקים להישארות בליגת העל. כמה כן?
סקציה נס ציונה צפויה להיפרד תוך עונה מהליגה הראשונה. מה שכר השחקנים ומה שווי השוק של השחקן היקר ביותר? כך, מסתבר, לא נשארים בליגה
ארבעה מחזורים נותרו לסיום הפלייאוף התחתון בליגת העל וסקציה נס ציונה עשויה להיפרד לאחר עונה אחת מליגת העל. הכתומים קיוו לתקוע יתד בליגה הראשונה אך זה לא קרה וכעת המועדון יצטרך לבנות את עצמו מחדש. אחת הסיבות העיקריות לירידה הצפויה הייתה ההחלטות הניהוליות של ראשי המועדון ואי בנייה נכונה של סגל השחקנים. הערב סיימה הקבוצה ב-1:1 מול הפועל קריית שמונה והיא בדרך לליגה הלאומית.
כמה מרוויח שחקן מליגה א' ומה התקציב של הקבוצות שעלו ליגה?
בדרך ללאומית. שחקני נס ציונה (צילום: שלומי גבאי)
תקציב הקבוצה שנפרדת מהליגה הראשונה הוא 16 מיליון שקל. על פי דירוג התקציבים אז לא מדובר בתקציב הנמוך בליגה. התקציבים של הפועל חדרה ובני ריינה אף נמוכים יותר ועומדים על 14 מיליון שקלים ו-12 מיליון שקלים, בהתאמה. נס ציונה, בדומה להפועל חדרה, מתוקצבת על ידי העירייה שמעבירה מעל מיליון שקל לטובת המועדון. שכר השחקנים בנס ציונה הוא כשליש מהתקציב הכולל. על פי דוח העונה הקודמת, עלות השכר ועלות הוצאות נלוות הגיע לכדי 4 מיליון שקל ואילו עלויות שחקנים זרים היו כ-300 אלף שקל, אבל אז שיחקה הקבוצה בליגה הלאומית.
שווי שוק השחקנים על פי האתר Tranasfermarkt הוא 4.7 מיליון אירו. השחקן היקר בסגל של הקבוצה הוא כריסטיאן באטוקיו ששוויו 800 אלף אירו. הוא שיחק בעבר גם במכבי תל אביב.
- שחקנים בכירים בליגת העל הונו מיליונים מביטוח לאומי
- כמה מרוויח כדורגלן בליגת העל? לא מה שחשבתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקן נוסף שערכו עלה בתקופה האחרונה הוא יוני סטויאנוב ששווה חצי מיליון אירו ונמצא במגמת עלייה בשנתיים האחרונות. האחרון נרכש בעונה שעברה על ידי הפועל באר שבע מהפועל כפר סבא, תמורת 650 אלף שקל. הוא הושאל העונה לסקציה נס ציונה ונחשב לאחד השחקנים המובילים שזוכה להתעניינות מצד מועדונים באירופה גם בשל הופעותיו בנבחרת הצעירה של בולגריה.
ממוצע הקהל של סקציה נס ציונה במשחקי הבית הוא 2,753 ועלות הכרטיס למשחק שהיא מארחת באצטדיון המושבה הוא 70 שקל. לפיכך, ההכנסות של נס ציונה ממשחקי בית עומדות על 192 אלף שקל.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
