שחקני נס ציונה
צילום: שלומי גבאי

16 מיליון שקל לא מספיקים להישארות בליגת העל. כמה כן?

סקציה נס ציונה צפויה להיפרד תוך עונה מהליגה הראשונה. מה  שכר השחקנים ומה שווי השוק של השחקן היקר ביותר? כך, מסתבר, לא נשארים בליגה

מיכאל וייסרמן |

ארבעה מחזורים נותרו לסיום הפלייאוף התחתון בליגת העל וסקציה נס ציונה עשויה להיפרד לאחר עונה אחת מליגת העל. הכתומים קיוו לתקוע יתד בליגה הראשונה אך זה לא קרה וכעת המועדון יצטרך לבנות את עצמו מחדש. אחת הסיבות העיקריות לירידה הצפויה הייתה ההחלטות הניהוליות של ראשי המועדון ואי בנייה נכונה של סגל השחקנים. הערב סיימה הקבוצה ב-1:1 מול הפועל קריית שמונה והיא בדרך לליגה הלאומית.

כמה מרוויח שחקן מליגה א' ומה התקציב של הקבוצות שעלו ליגה?

בדרך ללאומית. שחקני נס ציונה (צילום: שלומי גבאי)

תקציב הקבוצה שנפרדת מהליגה הראשונה הוא 16 מיליון שקל. על פי דירוג התקציבים אז לא מדובר בתקציב הנמוך בליגה. התקציבים של הפועל חדרה ובני ריינה אף נמוכים יותר ועומדים על 14 מיליון שקלים ו-12 מיליון שקלים, בהתאמה. נס ציונה, בדומה להפועל חדרה, מתוקצבת על ידי העירייה שמעבירה מעל מיליון שקל לטובת המועדון. שכר השחקנים בנס ציונה הוא כשליש מהתקציב הכולל. על פי דוח העונה הקודמת, עלות השכר ועלות הוצאות נלוות הגיע לכדי 4 מיליון שקל ואילו עלויות שחקנים זרים היו כ-300 אלף שקל, אבל אז שיחקה הקבוצה בליגה הלאומית.

שווי שוק השחקנים על פי האתר Tranasfermarkt הוא 4.7 מיליון אירו. השחקן היקר בסגל של הקבוצה הוא כריסטיאן באטוקיו ששוויו 800 אלף אירו. הוא שיחק בעבר גם במכבי תל אביב.

שחקן נוסף שערכו עלה בתקופה האחרונה הוא יוני סטויאנוב ששווה חצי מיליון אירו ונמצא במגמת עלייה בשנתיים האחרונות. האחרון נרכש בעונה שעברה על ידי הפועל באר שבע מהפועל כפר סבא, תמורת 650 אלף שקל. הוא הושאל העונה לסקציה נס ציונה ונחשב לאחד השחקנים המובילים שזוכה להתעניינות מצד מועדונים באירופה גם בשל הופעותיו בנבחרת הצעירה של בולגריה.

ממוצע הקהל של סקציה נס ציונה במשחקי הבית הוא 2,753 ועלות הכרטיס למשחק שהיא מארחת באצטדיון המושבה הוא 70 שקל. לפיכך, ההכנסות של נס ציונה ממשחקי בית עומדות על 192 אלף שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.