TV

בנייה בעולם החדש: המקום הכי לא צפוי בו יוקם המגדל הגבוה ביותר בעולם - צפו בסרט

אזרבייג'ן נושפת בעורפן של נסיכויות המפרץ ומקימה מייזם מגלומני של 41 איים מלאכותיים בעלות של למעלה מ-100 מיליארד דולר שיכלול מגדל בגובה של למעלה מקילומטר
לירן סהר | (8)

לא, זו לא מתיחה של 1 באפריל. באזרבייג'ן, מדינה הנהנית ממצבורים אדירים של גז טבעי, עתיד לקום המגדל הגבוה ביותר בעולם שיתנשא לגובה של 1,050 מטר - מגדל אזרבייג'ן (Azerbaijan Tower). גורד השחקים צפוי לעקוף את מגדל ה-Kingdom Tower בג'דה, בערב הסעודית, אשר יתנשא לגובה של 1,000 מטר, 50 מטר פחות. הבנייה צפויה להתחיל בשנת 2015 ולהסתיים ב-2018-2019.

המגדל יכלול 189 קומות ויוקם על אי מלאכותי במרכזו של מיזם מגלומאני של עיר איים, ה- Khazar Islands, שתכלול 41 איים מלאכותיים בים הכספי. העיר העתידנית צפויה לאכלס כמיליון תושבים וההשקעה בה צפויה להגיע ללמעלה מ-100 מיליון דולר. העיר תכלול ברובה מגדלים בגובה של 25-60 קומות. המייזם צפוי להיות מושלם עד שנת 2022.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דוד אלפסי 03/04/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
    למה שלא יעשו דבר כזה גם בארץ,לבנות -50 איים עם 100 גורדי שחקים בני 60 קומות ושכל העשירים יעברו לשם,המדינה תעשה" ים" כסף ולנו ישארו בתים במחיר שפוי.
  • 5.
    י. 03/04/2012 01:39
    הגב לתגובה זו
    מאה מליון דולר או מאה מיליארד דולר? הכותרת לא תואמת לכתבה. יכי ההבדל הקטן.
  • 4.
    לא הגיוני 02/04/2012 18:55
    הגב לתגובה זו
    לאזרבייג' ן אין את הכסף לשלם 100 מיליארד דולר הם יהיו צריכים להשקיעה את כל התמ" ג השנתי שלהם (של כל המדינה לא רק הממשלה) וגם אז יהיו חסרים להם 10 מיליארד דולר
  • אחד שמבין 03/04/2012 02:09
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין מה אתה מתעצבן, הוא בס" הכ צודק, פה משקיעים המון בחרדים, לא שיש לי משהו נגדם, פשוט יחד עם לימוד התורה כל היום אני חושב שהם גם יכולים לצאת לעבוד.. (ועוד לא הזכרנו צבא בכלל)
  • 3.
    איך שהלבנבנים צחקו על הקווקזים (ל"ת)
    אשכנזי אבל לא שייך 02/04/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ואצלנו גם ב-2070 לא יפונה שדה דב לים (ל"ת)
    מדליק 02/04/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שם לא משקיעים בחרדים אלא בכלל התושבים (ל"ת)
    הלוואי עלינו 02/04/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
  • הכי קל להאשים את החרדים - תתבייש לך, זה גובלת (ל"ת)
    קורא 02/04/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהסמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיה
ראיון

מצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"

כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים - "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"

הדס מגן |

הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 1.08%  , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה. 

לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".


שזה אומר? 

"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".

השאלה באיזה מחיר. 

"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".  

מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?  

הדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון עריםהדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון ערים

1,500 דירות חדשות בצפון אור יהודה, צמוד למפגש המטרו והרכבת הקלה

הותמ"ל מאשרת את תוכנית רמ"י למתחם הפרדס הצפוני שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עם דגש על מרחב עירוני נגיש והליכה רגלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אור יהודה רמ"י

תוכנית הפיתוח החדשה של אור יהודה יוצאת לדרך עם אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מדובר בשטח של כ-98 דונם הממוקם מדרום לדרך 461, לאורך תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, וממערב לרחוב יגאל אלון שבו עתיד לעבור קו המטרו M3. המיקום הזה מציב את המתחם כשער כניסה חדש לעיר וכמוקד שבנוי על נגישות לתחבורה ציבורית, תעסוקה ומרחב עירוני פעיל.

התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו בבינוי שמתחיל ממבנים מרקמיים ומגיע עד מגדלים בני 18 קומות. מתוך כלל הדירות, כ-225 ייועדו לדירות קטנות עד 55 מ"ר ולדיור מוגן או מעונות סטודנטים. המטרה היא לתת מענה לסוגי אוכלוסייה מגוונים ולייצר תמהיל רחב של פתרונות דיור בתוך אותו רובע עירוני. נוסף לכך, התוכנית מוסיפה כ-88 אלף מ"ר לשטחים מסחריים ותעסוקתיים ועוד כ-36 אלף מ"ר למבני ציבור.

כ-23 דונם מיועדים לשטחי "כיכר", כלומר מרחבים עירוניים פתוחים שבהם אין תנועת כלי רכב במפלס הרחוב. הרעיון הוא ליצור אזורים נגישים ובטוחים להולכי רגל, עם חזיתות פעילות, מעבר נוח ושילוב בין שימושים שונים שמייצר עירוניות מחוברת. כל אלה משתלבים בתפיסה שמציבה את ההליכה הרגלית כמערכת תנועה מרכזית בתוך המתחם.

יו"ר הותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, מסביר את החלטת הוועדה: "הותמ"ל אישרה תוכנית משמעותית באור יהודה, אשר צפויה להגדיל את היצע המגורים בלב הארץ ולשדרג את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר. מיקומה האטרקטיבי של התוכנית, במטרופולין ת"א ובסמוך למערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, תורם לנגישות גבוהה ולפיתוח אזורי תעסוקה חדשים. התוכנית מהווה צעד משמעותי בחזון העיר להפוך לאבן שואבת במרחב בקעת אונו, תוך שיפור איכות החיים לתושביה ולתושבי האזור כולו".

מתכננת הותמ"ל, אדריכלית אתי אפרתי-אריה, מוסיפה כי התכנון נשען במובהק על הקרבה לקווי התחבורה הציבורית: "תוכנית הפרדס הצפוני מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התוכנית בצמידות לקו מטרו ולקו רכבת הקלה. התוכנית מציבה את חוויית הולך הרגל במרכז, מחזקת את המרחב העירוני ומקדמת עיצוב עירוני התומך בנוחות אקלימית ובתוואי הליכה נעים ומוצל, עם קישוריות גבוהה למערכות תחבורה ציבורית".