אטיאס: "היומרה לגייס 80% מהחרדים משמשת לצורך גיוס הון פוליטי"

לדבריו, החברה החרדית עוברת תהליכים עמוקים ומשמעותיים וכי אין צורך בחוקים, כפייה או סנקציות על מנת לעודד את ההשתלבות
דניאל פליישר | (10)

בהמשך לשאלה לגבי מתווה חוק טל החדש, אמר שר הבינוי והשיכון, ח"כ אריאל אטיאס, בכנס אילת של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עו"ד כי הפער בין היומרה להגיד שרוצים לגייס 80% מהחרדים, כשבמגזר הכללי הגיוס עומד על 74% לפי נתוני אכ"א, זו דרישה שמטרתה גיוס הון פוליטי בלבד.

"החרדים רוצים להשתלב בלי לאבד את אורך חייהם בדרך. הם חוששים, וזה טבעי. אין ספק שיש להגדיל את ההיקפים, ולכן התחלתי במספרים. אגב, בשנת 2007 היו פחות מ 400 מתגייסים, ובשנת 2011 היו 2400"., אמר אטיאס.

"המתווה שהציע הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ השר יעלון הוא לא מתווה שקל לנו, ואנחנו אפילו לא מסכימים לו, והדו שייח שהתקיים בין קדימה לליכוד בשבוע האחרון היה מנותק מהחרדים, לא היינו חלק מזה", הוא הוסיף וציין כי ההתעקשות חסרת הפשרות על גיוס של 80% מהחרדים לא תביא לפיתרון ממשי בר ביצוע.

שר השיכון והבינוי אמר כי הוא מודע לכך שהקהילה החרדית מכפילה את עצמה כל 15 שנה בממוצע, אך היא עוברת שינויים חיצוניים ופנימיים רבים דרך ההתשלבות דרך יציאה לעבודה, הצבא והשוויון בנטל. כך לדוגמא יש גידול של 6% ביציאת החרדים לעבודה - הגבוהה ביותר מאז קום המדינה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אטיאס מסדר לחרדים אחלה חיים בלי צבא ובית חינם (ל"ת)
    13/07/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    12/07/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
    כסף בלי לעבוד, לא לשרת, לקבל הכל מוכן וחינם על חשבון אחרים - התמכרתם... אין לנו ברירה. הגמילה חייבת להיות חדה ומהירה. כמו עם נרקומנים. אחרת זה לא יעבוד...
  • 7.
    אטיאס תיתעשתו ליפני שיהייה מאוחר אתם הופכים לשנואי העם (ל"ת)
    טובי 12/07/2012 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    12/07/2012 21:27
    הגב לתגובה זו
    תבדקו מה אחוז החרדים במדינה ומה אחוז הדירות במחיר למשתכן שהוא בונה להם. מדוע רוב השיווקים בבית"ר עילית ורמת בית שמש?
  • 5.
    חבל שמהחילונים יש רק 50% שכיום מתגיסים(בואו נסתכל במראה (ל"ת)
    שחר 12/07/2012 20:45
    הגב לתגובה זו
  • אני רוצה ליראות50 אחוז חרדים בצהל ובא לציון גואל (ל"ת)
    טובי 13/07/2012 07:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    צודק, צריך לנהוג בחרדים בכפפות של משי הם מיעוט נרדף. (ל"ת)
    german10 12/07/2012 20:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פיטבול 12/07/2012 20:10
    הגב לתגובה זו
    אולי תתנו גם משהו במקום רק לקחת ולקחת ?
  • 2.
    12/07/2012 20:07
    הגב לתגובה זו
    אז תודה לכם . תבדקו כמה יורדים יש לכם בחול ולא יחזרו אליכם וגם חוק טל שנותן לכם פטורים על חשבון החילונים חבל שאתם לא רואים איך חבר מביא חבר לחול!!!! איזה עזרה לא להאמין. יותר טוב ממשפחה. ואין סיכוי שהם יחזרו לפה למה יש להם לחזור? לבועת הנדלן שאתם לא רוצים להוריד?
  • 1.
    רוצה שיוויון בנטל 12/07/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    נציג של מפלגה של כלום ושום דבר. שיתרמו קצת למדינה שגם ככה נותנת להם יותר מידי
מזרחי טפחות מנכל משה לארי
צילום: יחצ

המועצה לצרכנות מצטרפת לייצוגית נגד מזרחי; 101 ש' לקובץ הקלטת שיחה

החוק המיושן מתיר גבייה של 20 שקלים ישנים על קבלת הקלטת שיחה עם נציג הבנק. היום הסכום הזה שווה ל-2 אגורות בלבד. מדובר בקובץ אודיו שאפשר להעביר במייל או בענן. הפער בלתי נתפש. השיחות מוקלטות לשם "בקרה ושיפור השירות", ובטוח שלבנק לא עולה כ"כ הרבה לשחזרן עבור צרכיו שלו
איתי פת-יה |
המועצה הישראלית לצרכנות ביקשה להצטרף כידיד בית המשפט לתובענה ייצוגית נגד בנק מזרחי טפחות 0.48% שגובה 101 שקל עמלה על שליחת קובץ אודיו של הקלטת שיחה עם נציג - במקום 20 שקל ישן לפי נוסח החוק המיושן - סכום ששווה ל-2 אגורת בלבד כיום. מדובר באותן שיחות שהמענה הקולי נוהג ליידע את הלקוחות כי הן "מוקלטות לצורך בקרה ושיפור השירות".   "אין כל הצדקה למדיניות מפרה זו כאשר האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום מאפשרים לבית העסק לשמור את המידע ולאתרו בקלות ובעלות נמוכה, ולהעבירו לצרכן באופן מאובטח ומהיר לרבות באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים דיגיטליים".   בפברואר הוגשה תובענה ייצוגית לאחר שלקוח של הבנק ביקש לקבל את הקלטת השיחה לאחר שנוכח שתנאי החשבון שלו לא תואמים את ההסכם שהובטחו לו, ונדרש  לשלם  עמלה של 101 שקל. בבקשה לתביעה נטען כי גביית עמלה בגין "אחזור שיחה מוקלטת" (כפי שמכונה השירות בתעריפון של הבנק) היא בניגוד לחוק. הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה היא לקוחות הבנק שחויבו בעמלה בגין אחזור הקלטת שיחה עם הבנק בשבע השנים האחרונות. למועצה  הישראלית לצרכנות מעמד מיוחד בחוק תובענות ייצוגיות ובהתאם לסעיף 4(א)(3) לחוק תובענות ייצוגיות, והמועצה מוסמכת להגיש חוות דעת מטעמה לבתי המשפט בנושאים צרכניים. במועצה לצרכנות מציינים כי דרישת העמלה הגבוהה היא בניגוד לחוק  ולציבור יש זכות לעיין במידע אודותיו לרבות שיחות טלפוניות מוקלטות, תכתובות, צ'אט וכל מידע שנשמר באופן דיגיטלי.  בחוק הבנקאות מצוינת זכות זו. מדיניות הבנק לגבות מהצרכנים עמלה מופרזת עבור עיון במידע על עצמם מרתיעה אותם ממישוש זכויותיהם ומונעת מהם למעשה לשלם עבור שירות שאמור להינתן כמעט בחינם.   במועצה לצרכנות ואומרים כי הם סבורים שלתובענה חשיבות ציבורית רבה, ולתוצאותיה עשויות להיות השפעות רוחב על כלל הציבור ועל כלל המשק – הן על עוסק שאינו תאגיד בנקאי, או תאגיד מפוקח, והן על תאגיד בנקאי, ולכן מבקשת להצטרף בשם הצרכנים לתובענה.   עוד נאמר מטעמם כי "מדיניות זו פוגעת  קשות בצרכנים, המתקשים להוכיח את טענותיהם העובדתיות כלפי בתי עסק לגביית יתר, להטעיה, להפעלת השפעה בלתי הוגנת, לביטול עסקה וכו'. אין כל הצדקה למדיניות מפרה זו כאשר האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום מאפשרים לבית העסק לשמור את המידע ולאתרו בקלות ובעלות נמוכה, ולהעבירו לצרכן באופן מאובטח ומהיר לרבות באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים דיגיטליים".   מתלונת שמתקבלות במועצה לצרכנות עולה כי בשנה וחצי האחרונות התקבלו מעל 10,000 תלונות מצרכנים שביצעו עסקה טלפונית. עיקר הנפגעים הם צרכנים מוחלשים  אזרחים ותיקים, או עולים חדשים המתקשים להוכיח טענותיהם להטעיה או לביטול עסקה, או חיילים משוחררים שחשופים לשיווק אגרסיבי מצד עוסקים שמציעים קורסים תמורת כספי הפיקדון ולא עומדים בהבטחות שנמסרו בעל פה.   המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט שיקבע פיצוי לא רק לצרכנים ששילמו לבנק את סכום העמלה שנדרש, אלא גם לכל לקוחות הבנק שנרתעו מהעמלה וויתרו על בקשתם לקבלת המידע. עוד היא מתנגדת לפיצוי הניתן בדרך של תרומה לציבור וגורסת כי "לבנק יש את כל האמצעים והמידע לאתר את כל מי שפנה בבקשה לאיחזור וסורבו, ובדיקה כמה מהם זנחו את הבקשה לאחר שנדרשו לשלם עבורה".   עוד נמסר מצדם כי "האזנה לשיחה טלפונית היא זכות צרכנית המאפשרת  לצרכן ליישב מחלוקת שנוצרה בינו לבין העוסק בקלות וביעילות. אין כל סיבה שעוסק, בניגוד לדין ולכללים שבהם הוא מחויב, יגבה עמלה הגבוהה במאות אחוזים, וימנע מצרכנים הנרתעים מגובה העמלה לממש את זכותם לשקיפות ושירות הוגן".