קבוצות הרכישה האיתנות חייבות לחשב מסלול מחדש ולהציע מוצר נכון יותר
פרשת ענבל אור ללא ספק מוציאה שם רע לכל קבוצות הרכישה בארץ, ועל ידי כך פוגעת קשות בפעילותן ובאמינותן. למרות שמדובר בסך הכול באפיזודה אחת ולא בהתנהלות גורפת, העובדה שאור מיתגה את עצמה לאורך הדרך כ"מלכת קבוצות הרכישה" לא תורמת לכל הענף ומוציאה לו שם נרדף למעשי תרמית. התקשורת, שאמנם הזהירה מפני שיטתה של אור לאורך הדרך, אם כי מעט מדי, החלה לחפש אינטנסיבית ובבת אחת את כל החסרונות הבולטים של קבוצות אלה, והציפה באחת את תחלואי הרכישה דרך קבוצת רכישה. בין השורות נחשף גם שבשביל להגשים את חלום הדירה בבעלות, מוכנים ישראלים רבים לקחת סיכון, גם אם הוא מחושב, כדי להוזיל הרכישה ב-20% ממחיר השוק. מדובר על הזדמנות שלצידה סיכונים: הפרויקט לא אושר עדיין ולא קיבל היתר, חוק המכר איננו תופש כדי להגן על הרוכשים בחוזה, ובנוסף, המחיר הסופי אינו ידוע ובטח לא הלו"ז למסירת הדירות. אז מהי קבוצת רכישה בכלל? קבוצת רכישה הינה התארגנות של מספר אנשים הפועלים יחד כיזמים. בניגוד לפרויקט יזמי, כאן נרכשת הקרקע על ידי המצטרפים דרך המארגן של קבוצת הרכישה, ובניית הפרויקט מגיעה רק בשלב מאוחר יותר, כלומר הקרקע נרכשת כאשר הדירה העתידית היא עדיין בגדר ספקולציה. באופן זה יש הוזלה של מחיר הנכס דרך הוזלת עלויות המיסוי, הרישוי והבנייה באופן ניכר. אך כאן גם טמון הסיכון, כיוון שבמהלך הדרך יכולים הדברים שאינם מוגדרים במעמד הרכישה להיתקל במציאות: איבוד האופציה על רכישת הדירה בשל חוסר היכולת לשווק את כל הדירות שאמורות להיבנות על הקרקע, עיכוב בבנייה, תוספת תשלום משלל סיבות ואפילו אי קבלת היתר בנייה ואישור תוכניות סופי. בשוק קיימות כמה קבוצות רכישה גדולות, שחתומות על סיפורי הצלחה ומוכיחות בכל פרויקט כי אצלן השיטה עובדת והלקוחות יודעים מהתחלה ועד הסוף מה התנאים ומה הם מקבלים. במצב אליו נקלע הענף, גופים אלה חייבים להגיב ומהר כדי לנסות ולהחזיר את האמון של הציבור בשיטה זו. חברות אלה חייבות להתאגד כדי להוביל שינוי בחוק עצמו וזאת על מנת לייצר כלפיהן אהדה חדשה. הן צריכות לייצר אמפתיה בציבור וכלפיו, לקחת אחריות ולהביע תמיכה ואף להכריז כי יסדירו את הענף. לדוגמה, שיש להכיל חוק מכר במתכונת מסוימת גם על חוזה מול קבוצת רכישה כדי להקנות לרוכש הגנה מינימלית מהמוקשים הרבים שקבוצת רכישה יכולה לעלות עליהם בדרך. בפועל, החלת חוק כזה עשויה להפוך את המוצר שלהם לאטרקטיבי פחות מאחר שהפיקוח והערבויות שיצטרכו לתת בעקבותיו יצמצמו את הפערים. עדיין, יתאפשר להן להציע מוצר זול יותר מהשוק אבל ברמות נמוכות יותר משמעותית, כשהן "מייצרות" משהו חשוב הרבה יותר, משהו ששווה זהב בעולם העסקים ובמיוחד זה הנדל"ני והוא אמינות. לסיכום, מלה לרוכשים: אל "תשחקו אותה" תמימים, כי הרי גם אתם יודעים שכאשר מציעים לכם מוצר אשר באופן ברור הוא זול בפער גדול ממחיר השוק כולו, רוב הסיכויים שזה לא יהיה המחיר הסופי שתצטרכו לשלם עליו וכדאי שתבינו שכאשר אתם קונים רעיון לדירה ולא דירה, שאין עליה חוק מכר, זה ממש כמו להמר בקזינו. אפשר להרוויח, אבל לא מעט פעמים אפשר גם להפסיד.
- 1.דודו 17/04/2016 23:02הגב לתגובה זושיהיה ברור לאנשים הם נהפכים ליזמים כשהם חלק מהפרויקט. "קבוצת רכישה" נשמע כאילו רוכשים מוצר מדף. כאן יש תהליך מאוד ארוך עד שבכלל סוגרים מול קבלן מבצע. הרוכשים בעצם נהפכים ליזמים, עם כל הסיכון הכרוך בכך.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.