לאחר הסכם חדש עם NBA - וורנר ברוס עולה ב-3%

מנכ"ל וורנר, דייוויד זסלב, הביע שביעות רצון מההסכם המשולש עם ה-NBA ודיסני/ESPN, שמבטיח לחברה זכויות והכנסות לטווח הארוך
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה NBA וורנר מדיה

וורנר ברוס דיסקברי WARNER BROS. DISCOVERY הודיעה על הארכת שותפות המדיה עם ליגת הכדורסל האמריקאית (NBA) ל-11 שנים נוספות. בעקבות ההודעה, מניית החברה עלתה ב-3.1% ל-9.50 דולר. במסגרת ההסכם, TNT Sports של וורנר תקבל זכויות להפקה והפצת תכני NBA חדשים וקיימים בפלטפורמות שלה. עם זאת, תוכנית האולפן הפופולרית Inside the NBA, בה משתתפים צ'ארלס בארקלי ושאקיל אוניל, תעבור ל-ABC ו-ESPN של דיסני.

מנכ"ל וורנר, דייוויד זסלב, הביע שביעות רצון מההסכם המשולש עם ה-NBA ודיסני/ESPN, שמבטיח לחברה זכויות והכנסות לטווח הארוך. ההסכם מגיע לאחר תקופת אי-ודאות שהחלה ביולי, כאשר ה-NBA חתמה על הסכם מדיה עם דיסני, NBCUniversal של קומקאסט ואמזון פריים וידאו. בעקבות זאת, וורנר אף תבעה את ה-NBA על הפרת חוזה.

האנליסט ריק פרנטיס מריימונד ג'יימס, שמחזיק בהמלצת "משקל יתר" ומחיר יעד של 12 דולר למניה, ציין כי פתרון הסכסוך מאפשר לוורנר לשמר חלק מהערך הכלכלי לאחר שלא הצליחה לשמור על זכויות המדיה המלאות. מניית וורנר איבדה 16% מערכה השנה, בעוד מדד S&P 500 עלה ב-23%. פרנטיס מעריך כי אי-הוודאות סביב אובדן זכויות ה-NBA היוותה את הגורם המרכזי שהעיב על המניה.

חברות בידור פועלות להגדלת בסיס המנויים בפלטפורמות הסטרימינג שלהן ולשימור הצופים בטלוויזיה המסורתית. כחלק ממגמה זו, ישנה דחיפה משמעותית לתחום הספורט. כך למשל, אמזון מארחת את משחקי יום חמישי של ה-NFL בפריים, בעוד מנויי פיקוק של קומקאסט יכולים לצפות במשחקי יום ראשון בערב.

נטפליקס, שחוותה תקלות טכניות בשידור קרב האגרוף בין ג'ייק פול למייק טייסון בסוף השבוע, צפויה לשדר את משחקי חג המולד של ה-NFL.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

קלרנהקלרנה

המניה שמזנקת 30% ביום המסחר הראשון שלה

קלרנה, שבעיצומו של משבר 2022 התרסקה משווי של יותר מ-45 מיליארד דולר ל-6.7 מיליארד בלבד, נכנסה לוול סטריט ומכרה 34.3 מיליון מניות במחיר של 40 דולר למניה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה הנפקה

קלרנה Klarna Group plc 0%   מזנקת ב-30% במסחר הראשון שלה, למרות שהחברה שווה היום פחות ממחצית מהשיא שלה לפני שלוש שנים. ההנפקה של קלרנה נחשבת להצלחה מסחררת. החברה מכרה 34.3 מיליון מניות במחיר של 40 דולר למניה, וגייסה 1.37 מיליארד דולר. הביקוש היה כל כך גדול שהמשקיעים רצו פי שניים יותר מניות ממה שהוצע, וההנפקה תומחרה מעל הטווח שתוכנן מראש. התוצאה: זינוק של 30% במסחר הראשון למחיר של 52 דולר למניה.


בשיא הקורונה ב-2021, קלרנה גייסה כסף פרטי בהערכת שווי של 45.6 מיליארד דולר. החברה עדיין לא הייתה נסחרת בבורסה, אבל רכבה על הגל של "קנה עכשיו, שלם אחר כך". עם זאת, האינפלציה הגיעה והריביות עלו, גיוס הון פרטי ב-2022 העריך אותה רק ב-6.7 מיליארד דולר - צניחה של יותר מ-80%.


עכשיו, עם שווי של כמעט 20 מיליארד דולר, קלרנה מוכיחה שהיא לא רק שרדה את המשבר . המנכ"ל סבסטיאן סימיאטקובסקי מסביר שהמשקיעים כמעט לא שאלו על "קנה עכשיו, שלם אחר כך" במהלך מסע השיווק למשקיעים. "זה היה נפלא לראות שהמסר עובר - שזה לא רק קנה עכשיו, שלם אחר כך", אמר.


קלרנה של היום היא חברה אחרת

החברה הפכה לבנק דיגיטלי מלא שמציע חשבונות חיסכון, חשבונות עובר ושב וכרטיסי אשראי. המוצר החדש שלה נקרא "מימון הוגן" - זה מאפשר ללקוחות לפרוס תשלומים על פריטים יקרים יותר לתקופה ארוכה יותר, כמו רכישת ריהוט או מכשירי חשמל. זה עדיין רק 2% מסך העסקאות שלה, אבל מספר הסוחרים שמציעים את השירות הזה הכפיל עצמו בשנתיים האחרונות.  עם זאת, הבעיה עם "מימון הוגן" היא שהוא דורש מקלרנה להקצות יותר הפרשות לחובות מסופקים. כשאתה נותן הלוואות ארוכות טווח, אתה צריך להתכונן לזה שלא כולן יוחזרו. זה לוחץ על התוצאות הכספיות בטווח הקצר, אבל יכול להיות משתלם בטווח הארוך.


קלרנה הפסידה 153 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, לעומת הפסד של 38 מיליון דולר באותה תקופה אשתקד. אבל ההכנסות עלו מ-1.33 מיליארד דולר ל-1.52 מיליארד דולר. החברה בעצם לא צריכה את הכסף מההנפקה. סימיאטקובסקי אומר שהחברה "בת קיימא מבחינת הון" ומכרה רק כ-200 מיליון דולר בניירות ערך חדשים. אז למה בכלל להנפיק? לפי המנכ״ל, אחרי 20 שנה של משקיעים פרטיים ועובדים שקנו מניות, זה הפך לכל כך מסובך לעקוב אחרי המסחר הפרטי ב"גוגל שיטס" שעדיף היה לצאת לבורסה.